PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik hybrydowy w Civicu



Raijin
10-06-15, 20:19
Witam, na wstępie zaznaczę, że należę (pewnie jak większość kierowców w Polsce) do osób nieobeznanych z technologią napędów hybrydowych, dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli moje pytania będą miały poziom podstawówki. :P
Mianowicie chciałbym się dowiedzieć więcej o silniku 1.3 IMA w używanych modelach (2004), jak się sprawuję po tylu latach, z jakimi problemami mogę się spotkać i ewentualnie jakie wydatki mogą mnie czekać (czy w ogóle w Polsce serwisy się tym zajmują)?
Wiem, że nie jest to popularna opcja naszego ulubionego auta, ale może ktoś posiada/posiadał i zechcę się podzielić wrażeniami i opiniami.
Pozdrawiam.

bimer.jp
06-07-15, 20:53
Największe problemy to chyba baterie bo juz swoje lata maja za soba. Jesli silnik elektryczny nawali to nie odpalil auta bo robi tez za rozrusznik. Sam sie zastanawiam nad tym autem :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

bimer.jp
29-07-15, 22:12
No i dodam link do poczytania :)

http://www.motoforum.pl/Magazyn/200516/ima.html

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

bimer.jp
21-09-15, 07:09
Znalazlem jeden rozrusznik na ebay wiec jesli ma to jeden problem z glowy. Informacje o braku rozrusznika otrzymalem od wlasciciela wiec moze ktos to potwierdzi.

Wysłane z mojego GT-I9505

lybra
05-08-16, 11:37
Odgrzeję trochę bo może ktoś będzie czytał ten wątek.
Jest rozrusznik bo kiedyś w moim (2004r) baterie same się rozładowały na postoju po paru godzinach (jakieś specyficzne warunki atmosferyczne to wywołują) i wtedy odpalił jak "normalny" spalinowiec czyli z aku pod maską i słychać było głośny rozrusznik.
Co do artykułu na motoforum.pl to nijak się on ma do auta używanego np 10 letniego które już nie kosztuje wiele więcej od klasycznego benzyniaka ale tyle samo. Atutem takiej taniej hybrydy jest nie tylko małe spalanie ale i trwałość silnika spalinowego i hamulców a do tego kultura pracy silnika.
Ja od jakiegoś czasu planuję zrobić w swoim jakiś tuning co by szybciej wkręcał się na wysokie obroty bo przy większych prędkościach brakuje mocy jeśli chce się poczuć przyspieszenie. Moje plany to zrobienie GT np u Chojnackiego a potem może mała dysza nitro max 35KM.
PS: Mój rekord spalania to 3,5 L / 100 km ale na trasie 50 km, a na dłuższej ale górzystej 3,7. Baterie póki co działają ale czasem potrafią się w minutę rozładować więc zbieram się do odwiedzenia elektryka.

Mierzej
06-08-16, 06:21
Jazz 2002 1.3 benzyna. Rekord spalania 3.7 na trasie Władysławowo-Toruń. Liczone przy dystrybutorze, komp pokazywał 3,4.
Lepiej powiedz jakie masz średnie w mieście. Bo hybrydy w trasie to nic specjalnego, one przewagę łapią w mieście

lybra
07-08-16, 16:44
Miasto miastu nierówne. Ja jeżdżę tylko odcinki 7km więc co najmniej połowa przebiegu na rozgrzewce. Jak się spieszę to wychodzi 6.0 a w zimę 6.5 ale jadąc spokojnie w lato to jakieś 5.5 do 6.0 Całkowitą średnią z iluś tam tys km pokazuje mi 5.6 Co do spalania mierzonego na dystrybutorze to bardziej wierzę komputerowi niż polskim stacjom paliw po teście na trasie Polska - Chorwacja i spowrotem. Za granicą jakoś komputer pokazywał tyle ile na stacji paliw. U nas w zależności od stacji, na całym baku wychodzi różnica 2-4 litrów w porównaniu do kompa. W mieście powiedziałbym, że można przyjąć przedział 5.0 - 6.5 bo warunki są bardzo zróżnicowane. A na trasie normalna jazda czyli bez ekstremalnego ecodrivingu 4.0 - 5.0, chyba że na autostradzie gaz do dechy to wtedy 6.5 (a wtedy mija się wszystkie auta 2.0 których kierowcy liczą kasę :) )

Mierzej
07-08-16, 20:56
@up
I to jest odpowiedz


Ja Jazzem średnią z 150 tankowań miałem 5,6. Jazda głównie po Toruniu. Ale gdybym z gazem w podłodze się nie rozpędzał do 60 prawie z każdego zatrzymania to pewnie miałbym mniej.. a może więcej? Nie wiem

Ale Jazzik mniejsze auto. To jednak wieksze auto jest.

wojtas99
14-08-16, 11:30
Lybra wiesz cos o regeneracji baterii ? albo ile kosztuja nowe ? Mam ES9 z 2004 r i padla w nim bateria. Świeci sie chceck engine (błąd obwodu ima), bateria szybko sie rozładowuje jak się zatrzymam i wyłączy się silnik wiec jeżdżę tylko na spalinowym (wyłączyłem tryb Eco) :) odpala normalnie z baterii.

lybra
16-08-16, 12:17
Jedyne konkretne co znalazłem kiedyś : https://bumblebeebatteries.com/hybrid-batteries/honda-hybrid-batteries
U mnie też rok 2004, odpukać jeszcze działają ale wybieram się do elektryka/elektronika co by sprawdził ich kondycję. Jeżeli zależy Ci bardzo na bateriach to elektronik może je zregeneruje. Potem przydałaby się ładowarka sieciowa bo na forum insighta w usa piszą że ładowanie nią przedłuża życie baterii (grid charger). Ja założyłem, że jak nie będzie się dało lub opłacało ich regenerować w takiej sytuacji to je wyjmę i albo będę miał po prostu trochę słabszy silnik albo będę miał okazję do swapa lub sprzedania.

bimer.jp
20-08-16, 22:44
Czytalem ze na dluzsza mete nie mozna jezdzic jak calkiem baterie padna i trzeba cos tam odlaczyc. Znowu w tych nowszych po 2006 czy 07 jest gorzej. Szczegolow nie pamietam. Moze ktos bardziej zna temat.

Wysłane z mojego GT-I9505

lybra
22-06-17, 22:04
Jakoś w styczniu zrobiłem u siebie regenerację wspomnianą ładowarką sieciową (HybridAutomotive) i wszystko było cacy, bateria odżyła ale po jakichś 3 miesiącach znów pojawił się problem bo chyba padł mi wentylator tych baterii i zapala się kontrolka IMA razem z MIL (check engine). IMA gaśnie po wystudzeniu silnika (albo baterii) ale po ostrym kręceniu obrotów znowu się zapala (ewentualnie dłuższej spokojnej jeździe). Z czytanych kiedyś forów w usa i oględzin tego wentylatora (nie reaguje na podanie napięcia) wnioskuję że muszę go wymienić lub naprawić. Dam znać co z tego wyjdzie.
A ta ładowarka kosztowała z przesyłką chyba 2300zł.