Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Trochę więcej mocy, co wymienić?

Gunik
09-06-15, 23:24
Czołem. Niedawno nabyłem MB3 1.5 vtec econo. Nie interesuje mnie jakiś super tuning tylko lekki przypływ mocy. I to raczej plan na przyszłość niż tu i teraz. Co można wymienić aby uzyskać trochę mocy? Czytałem kiedyś o wymianie np kolektora na 4-2-1, wymianie układu dolotowego (parówa [emoji12] ) . Czy jest coś jeszcze co zwiększy moc? Proszę pamiętać że jestem nowy w temacie a Civic to mój pierwszy samochód :)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Starstruck
09-06-15, 23:39
Proponuję pójść w lepsze i efektywniejsze przekazanie mocy niż jej zwiększanie. A o czym mówię? O skrzyni biegów. Zmień na krótszą, np. taką z silnika D15B2 z fd. 4,25, gdzie biegi są fajnie zestopniowane albo taką z D13B2 noblesse z fd. 4,4. Do tego można dołożyć lekkie koło zamachowe. Cenowo wyjdzie to ok. 200-400 zł skrzynia (zależy która i jaki stan) + lekkie koło (odsyłasz swoje) 200 zł cała operacja (odchudzenie i wysyłki) + olej do skrzyni 40 zł za Mobila 10W40 albo ponad 100 zł za OEM MTF + robocizna (zrzucenie skrzyni, założenie) 250-400 zł. Econo ma najdłuższą seryjną skrzynię i zmiana jej daje najwięcej. Żadne parówy, wydechy itp. Nie zrobisz z tego silnika i tak demona.

Gunik
10-06-15, 06:14
Witaj. Nie chodzi mi o demona tylko o to aby mieć co robić. Chciałbym jakiś czas pojeździć moja Civic i mieć co porobić przy niej. Czyli te zmiany o których pisałem nic nie dadzą?

fakirsd
10-06-15, 07:14
Dokładnie jak wyżej. Zmiana skrzyni uwolni to auto i żaden mod nie będzie tak odczuwalny jak ten. Wystarczy powiedziec,że przez długą skrzynię 114km jadą do 100 praktycznie tak samo albo i gorzej niż 1.4 90km z seryjnie krótsza skrzynią.

Gunik
11-06-15, 09:30
A w temacie rozporek. Czy jest sens stosowania ich do codziennej jazdy po dziurawych polskich drogach? Jeśli tak to jaka zastosować? I gdzie kupić dobra?

Krawiec
11-06-15, 11:20