Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Trochę więcej mocy, co wymienić?



Gunik
09-06-15, 23:24
Czołem. Niedawno nabyłem MB3 1.5 vtec econo. Nie interesuje mnie jakiś super tuning tylko lekki przypływ mocy. I to raczej plan na przyszłość niż tu i teraz. Co można wymienić aby uzyskać trochę mocy? Czytałem kiedyś o wymianie np kolektora na 4-2-1, wymianie układu dolotowego (parówa [emoji12] ) . Czy jest coś jeszcze co zwiększy moc? Proszę pamiętać że jestem nowy w temacie a Civic to mój pierwszy samochód :)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Starstruck
09-06-15, 23:39
Proponuję pójść w lepsze i efektywniejsze przekazanie mocy niż jej zwiększanie. A o czym mówię? O skrzyni biegów. Zmień na krótszą, np. taką z silnika D15B2 z fd. 4,25, gdzie biegi są fajnie zestopniowane albo taką z D13B2 noblesse z fd. 4,4. Do tego można dołożyć lekkie koło zamachowe. Cenowo wyjdzie to ok. 200-400 zł skrzynia (zależy która i jaki stan) + lekkie koło (odsyłasz swoje) 200 zł cała operacja (odchudzenie i wysyłki) + olej do skrzyni 40 zł za Mobila 10W40 albo ponad 100 zł za OEM MTF + robocizna (zrzucenie skrzyni, założenie) 250-400 zł. Econo ma najdłuższą seryjną skrzynię i zmiana jej daje najwięcej. Żadne parówy, wydechy itp. Nie zrobisz z tego silnika i tak demona.

Gunik
10-06-15, 06:14
Witaj. Nie chodzi mi o demona tylko o to aby mieć co robić. Chciałbym jakiś czas pojeździć moja Civic i mieć co porobić przy niej. Czyli te zmiany o których pisałem nic nie dadzą?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

fakirsd
10-06-15, 07:14
Dokładnie jak wyżej. Zmiana skrzyni uwolni to auto i żaden mod nie będzie tak odczuwalny jak ten. Wystarczy powiedziec,że przez długą skrzynię 114km jadą do 100 praktycznie tak samo albo i gorzej niż 1.4 90km z seryjnie krótsza skrzynią.

Gunik
11-06-15, 09:30
A w temacie rozporek. Czy jest sens stosowania ich do codziennej jazdy po dziurawych polskich drogach? Jeśli tak to jaka zastosować? I gdzie kupić dobra?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Krawiec
11-06-15, 11:20
oczywiście że jest sens pozakładać. Niby w codziennej jeździe nie odczujesz różnicy, ale buda będzie bardziej zwarta. Do civica MB niedrogo możesz dorwać rozpórki:
- przednia dolna (w niektórych egzemplarzach mocowana fabrycznie - trzeba sprawdzić), otwory montażowe nagwintowane są fabrycznie przygotowane
- przednia górna - OEM kosztuje niewiele, nie jest zbyt sztywna, ale lepszy rydz niż nic. Mocowana na kielichach, trzeba wiercić otwory. Można poszukać mocniejszych zamienników, albo nawet trzy-punktowych.
- tylna dolna - tylko z wersji VTI (MB6), nie pasuje do innych MB, chyba że dorobisz sobie mocowania.
- tylna górna - to już trzeba rzeźbić z tego co wiem.

MichałCK
11-06-15, 13:22
Wszystkie 5D z 1.6 fabrycznie miały przednią dolną rozpórkę; do Gunik po zamontowaniu przedniej górnej z VTi leciutko poczułem różnicę, tak jak by trochę bardziej zwarty był przód na łukach.
Polecam bo koszty są groszowe, a coś tam jednak działa - nie montowaliby jedynie dla ozdoby w VTi tej rozpórki.

Jak masz kasę to myśl nad tylną, oraz stabilizatorem z VTi - to podobno najwięcej daje.

Gunik
11-06-15, 13:24
Okej sprawa jest warta przemyślenia

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Krawiec
11-06-15, 14:26
Jak masz kasę to myśl nad tylną,
no właśnie, są jakieś uniwersalne, które pasują do nas? Jak tego szukać? jakieś wymiary trzeba znać?

daniel208
11-06-15, 17:06
w naszych modelach poza tym lubi pękać przednia szyba, także warto mieć rozpórkę choćby dlatego, żeby konstrukcja była sztywniejsza

Gunik
12-06-15, 22:07
Przyłączam się do pytania Krawca :)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

LEMS
12-06-15, 22:16
W mojej MB poprzedni wlasciciel robil custom na wymiar. Gdzies byl do tego rys. techniczny... Osobiście o uniwersalnych nie slyszalem

lookaty
13-06-15, 12:46
w naszych modelach poza tym lubi pękać przednia szyba, także warto mieć rozpórkę choćby dlatego, żeby konstrukcja była sztywniejsza

Bzdura, szyba pęka tylko i wyłącznie przez rdzę znajdującą się pod szybą.


Wszystkie 5D z 1.6 fabrycznie miały przednią dolną rozpórkę; do Gunik po zamontowaniu przedniej górnej z VTi leciutko poczułem różnicę, tak jak by trochę bardziej zwarty był przód na łukach.
Polecam bo koszty są groszowe, a coś tam jednak działa - nie montowaliby jedynie dla ozdoby w VTi tej rozpórki.

Jak masz kasę to myśl nad tylną, oraz stabilizatorem z VTi - to podobno najwięcej daje.

Można się bawić we wszelkie rozpórki ale i tak najwięcej da tylny stabilizator. Niesamowicie zmienia to jak auto się prowadzi.

MichałCK
13-06-15, 14:02
Można się bawić we wszelkie rozpórki ale i tak najwięcej da tylny stabilizator. Niesamowicie zmienia to jak auto się prowadzi.

Kiedyś się wstawi jak będzie jego kolej :D

Vincent
13-06-15, 14:30
1. Skrzynia
2. Kolektor- ten który jest w Z8 jest beznadziejny :D Po przesiadce na 4-2-1 chinola odczujesz wyrazna roznice, reszte wydechu tez warto zrobic ale mozna to odlozyc na pozniej.

I tyle z moim zdaniem modyfikacji co do mocy i przyspieszenie w rozsadnych pieniadzach. Mozna oczywiscie bawic sie w zmiany klawiatury, doprezania turbo burbo itp ale to juz grubszy sos :)

Co do prowadzenia, tak jak poprzednicy wczesniej wspomnieli to generalnie najwieksza roznica jest po zalozeniu tylnego staba z vti. Do tego ja osobiscie polecam przednia gorna rozporke z vti i przedni stab rowniez z wersji vti. Jesli to bedzie malo to juz dobra sprezyna + amor i mysle ze tu pole manewru sie konczy.

Pozdrawiam i zycze udanych modyfikacji ( mam nadzieje ze cos pomoglem) :)

Gunik
14-06-15, 21:00
Hej Vincent, dziękuję za odpowiedź obszerna lecz mam pytanko czy części od vti np stab na tył by pasował czy trzeba coś przerabiać itp? Gdzie można kupić takie rzeczy i nie martwić się czy będą na pewno pasowały?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

LEMS
15-06-15, 10:40
Od VTI pasuje i tu cytat: "Jaby co to jeden uchwyt montuje się odwrotnie" ten przy wydechu, żeby go nie przerabiać, lub ewentualnie przerabiać niewiele.

Dojt
15-06-15, 14:51
Hej,

Mam ten sam silnik prawdopodobnie (wersja 90KM) w swojej budzie. Bylo u mnie robione sporo zmian ,aby zwiekszyc moc wiec moze sie wypowiem:

1. W pierwszej kolejnosci na wymiane poszla skrzynia biegow (z D16Z6)- najbardziej odczuwalna roznica ze wszystkich modow.
2. Potem zaczelo sie rzezbienie w dolocie - kolektor z D16Y8 + wkladka K&N, uszczelka termoizolacyjna, dolot zimnego powietrza z halogenu ;p. Efekt, to zdecydowanie zwiekszona reakcja na gaz. Przyplyw mocy lekko odczuwalny, ale koszta duzo wieksze, niz przy samej wymianie skrzyni. Chociaz jak lubisz rzezbic, to bedziesz miec co robic :)
3. Potem byla podmianka kolektora wydechowego na OEM 4-2-1 + owiniecie bandazem oraz wyrzucenie kata. Tutaj troszke mocy takze dalo sie odczuc.


W takiej kolejnosci bym na Twoim miejscu robil, jednak jesli nie chcesz wydawac duzo kasy, to wymien sama skrzynie :) Tylko jesli jezdzisz w trasy, to licz sie ze zwiekszeniem spalania. W miescie po wymianie skrzyni moze nawet minimalnie mniej zlopac.
Oczywiscie po jakims czasie moc autka zaczyna malec z tygodnia na tydzien :D Czlowiek sie po prostu przyzwyczaja i ma wrazenie, ze trzeba by jeszcze cos podkrecic. Tak wiec ostrzegam, bo to wciaga ;)

Stabilizator na tyl mialem wstawiony niedawno i roznica jest spora w prowadzeniu :) Taka, ze nabralem ochoty na wiecej i teraz czekam na wymiane staba na przodzie na grubszy + rozporke :D

Pozdro i powodzonka :)

MichałCK
15-06-15, 15:27
Tylko w przypadku staba na tył potrzebujemy mocowań w wahaczach które bodajże nie były w każdych 5D seryjnie.

Hm pierwsze słyszę o owijaniu OEM kolektora 4-2-1 bandażem termoizolacyjnym - swoją drogą jak ma ktoś pojęcie to niech się wypowie na ten temat.
Mam w mojej Hondzie strasznie zajechaną osłonę kolektora i wygląda nie za dobrze, czy lepiej ją odmalować czy też odpulić i założyć bandaż?
Pozdro!

bartek_levis
18-06-15, 11:36
ja od 3 miesięcy jeżdżę d15z8 i chętnie się wypowiem
- skrzynia najtaniej i też krótka jest z d14a8 praktycznie jak nobleska za 200-400 zł masz odczuwalne przyśpieszenia ale spalanie w trasach faktycznie większe dlatego zostałem przy skrzyni z d14a2 lepsza na trasy i krótsza od tej z z15z8
- wydech: kolektor i wywalenie katalizatora daje sporo zwłaszcza z dołu lepiej się wkręca koszt nowy chinol ok 300 strumiennica o wyglądzie katalizatora 150 można używkę kolektor za 200 dorwać aby był cały i szczelny. warto o wydechu 2 cale pomyśleć łatwiej będzie mu się opróżniać cen nie znam dopiero się ogarniam a obecnie mam od b18 środkowy i końcowy...
- dolot: CAI ze zderzaka/nadkola niby coś daje ale na tyle nie wiele że bez strojenia raczej nie odczujesz bardziej to wstęp do większych modów jeśli w n/a zostaniesz
- głowica: klawiatura z z6 polerowanie kanałów itp tu już grube i drogie mody trzeba zmienić kompa wiązkę i strojenie na p28 no i już nie będziesz taki ECO :)
- rozpórki mam wszystkie przednie od vti oraz przedni stab z vti jest fajnie w miarę sztywno ale szyby nie uratujesz moja padła 2 lata temu z rozpórkami czy nie trzeba się z tym liczyć, tylna troszkę daje ale nie założyłem jeszcze stabilizatora do pełni szczęścia mam problem z mocowaniem go do podłogi nie bardzo wiem gdzie i jak, no i najważniejsze warto zadbać o dobrą kondycję silentbloków ja sukcesywnie się na PU strongflexa przesiadam poza dużym cukierkiem (co się zużyje to wjeżdża nowe czerwone :))