PDA

Zobacz pełną wersję : B18c4 s4c



slawe k
08-06-15, 15:19
Witam , kupiłem ej9 ze zdrowym b18c4 i skrzynią s4c . I nie bardzo wiem co to za skrzynia , z jakiego modelu ?? i ile to jest warte?. Nie ukrywam że szybko się na tym zbiera :)

qureku.
08-06-15, 15:25
rozumiem, że ban na google nadal obowiązuje ?

http://www.ff-squad.com/tech/temp/Bgears.htm

slawe k
08-06-15, 16:51
Nie, nie obowiązuje , ale myślałem że tu pare osób się zna i uzyskam treściwe odpowiedzi ..

lozek
08-06-15, 17:26
Występowała też z głównym zarówno 4,266 jak i 4,4. Także w wersji ze szperą (z fd 4,4) jak i w wersji bez szpery (fd 4,266 i 4,4)

sebawo
09-06-15, 10:35
jak do tego szperę dobrać? Z S9B/S80 ponoć są takie same, więc czy to przypasuje do S4C? Czytałem, że zależnie od FD trzebaby szperę z wieńcem kupić, co by pasował pod FD jakie mamy w S4C.

qureku.
09-06-15, 10:50
jak do tego szperę dobrać? Z S9B/S80 ponoć są takie same, więc czy to przypasuje do S4C? Czytałem, że zależnie od FD trzebaby szperę z wieńcem kupić, co by pasował pod FD jakie mamy w S4C.

szpery są takie same, ale na pewno musisz zmienić również FD, na takie które pasuje pod szperę ( inny jest rozstaw śrub montażowych ). Reszta powinna pasować :). A obudowę skrzyni pewnie trzeba będzie podpiłować w jednym miejscu

Dawid0688
16-06-15, 00:20
Szpera S9B wchodzi ładnie do obudowy S4C nie trzeba nic szlifować :) Jedyne co nas trzyma to fd 4.4 ale więcej jest skrzyń S4C z fd 4.266 czyli takim jak w S9B ;)

qureku.
16-06-15, 00:31
ale więcej jest skrzyń S4C z fd 4.266 czyli takim jak w S9B

ale tutaj problem tutaj twki raczej w innym rozstawie śrub montażowych w FD do mechanizmu różnicowego. Z tego co wiem, to FD pod szperę ma inny niż te bez szpery

sebawo
17-06-15, 11:18
No ok, ale to mając S4C z FD 4.266 trzeba po prostu nabyć szperę z S9B razem takowym FD bo otwory montażowe są inaczej?
Nie rozumiem więc dlaczego po necie można przeczytać, że pakując szperę i FD z S9B do S4C robimy tak na prawdę to samo co jest w S9B, tyle, że w obudowie S4C...

qureku.
17-06-15, 11:22
Nie rozumiem więc dlaczego po necie można przeczytać, że pakując szperę i FD z S9B do S4C robimy tak na prawdę to samo co jest w S9B, tyle, że w obudowie S4C...

NIe, bo w s9b poszczególne biegi są dłuższe

No ok, ale to mając S4C z FD 4.266 trzeba po prostu nabyć szperę z S9B razem takowym FD bo otwory montażowe są inaczej?

z tego co wiem, to tak

Fawor
17-06-15, 12:16
i chyba też szlifnąc jakieś żeberko w obudowie.

A co chodzi z tym stwierdzeniem?



Jedyne co nas trzyma to fd 4.4
w sensie co nas trzyma? Przecież FD 4,4 z S4C występowało w EK9, które ma szperę. Chyba, ze chodzi Ci o przypadek S4C nonlsd z fd 4,4 - tam faktycznie szpery nie dołożysz i musisz zrobić downgrade na 4,26 lub szukać właśnie 4,4 z LSD z EK9tki lub przedliftowej S80. Jednakże S4C z 4,4 bez szpery jest MEGA rzadkim przypadkiem...

sebawo
17-06-15, 15:41
no to teraz tylko kwestia upewnienia się na 100% tego nieszczęsnego FD w S4C :) Bo remont skrzyni trzeba zrobić i żal nie dokładać paru stówek na szperunek :)

Fawor
17-06-15, 15:42
po prostu zobacz jakie masz prędkości na biegach :)

Dawid0688
17-06-15, 19:18
i chyba też szlifnąc jakieś żeberko w obudowie.

A co chodzi z tym stwierdzeniem?



Chyba, ze chodzi Ci o przypadek S4C nonlsd z fd 4,4 - tam faktycznie szpery nie dołożysz i musisz zrobić downgrade na 4,26 lub szukać właśnie 4,4 z LSD z EK9tki lub przedliftowej S80. Jednakże S4C z 4,4 bez szpery jest MEGA rzadkim przypadkiem...

Dokładnie o to chodzi:) I faktycznie ciężko trafić S4C bez szpery z fd 4.4 ale są :) Ogólnie S4C ze szpera S9B fd 4.266 robi robotę :)

lozek
17-06-15, 21:08
i chyba też szlifnąc jakieś żeberko w obudowie.

A co chodzi z tym stwierdzeniem?



w sensie co nas trzyma? Przecież FD 4,4 z S4C występowało w EK9, które ma szperę. Chyba, ze chodzi Ci o przypadek S4C nonlsd z fd 4,4 - tam faktycznie szpery nie dołożysz i musisz zrobić downgrade na 4,26 lub szukać właśnie 4,4 z LSD z EK9tki lub przedliftowej S80. Jednakże S4C z 4,4 bez szpery jest MEGA rzadkim przypadkiem...

y21 LSD i s4c LSD wystepowały także w SIRach. Tam też bywały obie skrzynie bez LSD ale z głównym 4,4

Fawor
17-06-15, 23:20
wiem. I weź akurat traf skrzynię z SIRa ;)

slawe k
19-06-15, 11:33
Gościu od którego kupiłem auto mówił tylko że to skrzynia od 1.6, dospiesza OK ale przydała by się dłuższa 5 , na 4 biegu odcina przy 190 km/h i mam 8500 obrotów . Po ile chodzą takie skrzynie ???

Fawor
19-06-15, 11:42
jak włożysz główne 4,4 to będziesz miał skrzynię jeszcze krótszą :) Teraz zapewne posiadasz serię y21 z 4,26.

no_name21
22-06-15, 21:30
jak włożysz główne 4,4 to będziesz miał skrzynię jeszcze krótszą :) Teraz zapewne posiadasz serię y21 z 4,26.
ciekaw jestem z jakiego źródła masz info że y21 ma fd 4.26 bo ja wszędzie gdzie sprawdzałem wypatrzyłem że ma fd4.4 a s4c ma fd 4.26 tylko 99+ Si coupe a i to nie pewne jest- zapodaj jakiś link chętnie się doszkolę bo mogę się mylić


Gościu od którego kupiłem auto mówił tylko że to skrzynia od 1.6, dospiesza OK ale przydała by się dłuższa 5 , na 4 biegu odcina przy 190 km/h i mam 8500 obrotów . Po ile chodzą takie skrzynie ???
mam tak samo w mojej y21 fd 4.4 , fd potwierdzone zgodnie z info na tej stronie http://www.ff-squad.com/tech/temp/Bgears.htm dotyczące prędkości na 5 biegu przy 4k rpm, czyli pewnie masz s4c fd4.4 z ek4 chyba a te skrzynie chodzą po około 1500 pln zależnie od stanu ostatnio ziomek chciałza y21 z przebiegiem 60k mil stan igła - 2800( dużo moim zdaniem bo za tyle można już s80 dorwać) ogólnie ciężko ze skrzyniami do b serii na rynku z wyjątkiem s9b

Cywa
22-06-15, 22:08
y21/s4c na rynek EU nie posiadalo FD 4,4 dodatkowo 5 bieg rowniez miala krotszy niz jest w informacjach na tej stronie - dlatego wydaje Ci sie ze masz fd 4,4 a to zasluga krotszego przelozenia samego biegu

Dawid0688
22-06-15, 22:12
Ja mam skrzynie S21 która była oryginalnie w del solu FD 4.266 przełożenia takie same jak Y21 a jak wiadomo solka była do 97 roku tak że temat ciężki co do tego FD

no_name21
22-06-15, 22:27
to ja już nie wiem, zagmatwana sprawa z tymi przełożeniami... będę rozbierał swoją skrzynię za jakieś 2 miechy, policzę zęby to będę miał jasność...

slawe k
26-06-15, 19:09
No właśnie próbuję zaczerpnąc jakieś informacje na temat tej skrzyni, koles od którego kupiłem auto tylko powiedzał że to skrzynia od 1.6 to pewnie EK4

lozek
26-06-15, 19:28
jak S4C lez LSD to Albo EK4 albo delsol vti z konca produkcji

slawe k
27-06-15, 01:04
czyli ile warty ten kąsek ? :cool:

no_name21
27-06-15, 07:19
Około 1500-2000

lozek
28-06-15, 16:29
Około 1500-2000

chyba szalony jesteś ;) 1000-1500 max. za 2tys z groszem to już idzie wyrwać Y80 LSD albo S4C LSD.

Ja swoją S4C non LSD z EK4 z głównym 4,4 kupiłem za 1000zł.

no_name21
28-06-15, 17:20
Ja szukam juz okolo 2 miechy i nie ma co kupić tylko s9b po około 1200-1500 s80 itp to mozesz kupic za 2 tys ale zajechaną o ile znajdziesz a to w dobrym stanie 2500 do nawet 3500/4000. Lipa ze skrzyniami do b serii. Jak masz jakies źródło skrzyń to daj znać na pw

Plastikowy
20-01-19, 14:03
chyba szalony jesteś ;) 1000-1500 max. za 2tys z groszem to już idzie wyrwać Y80 LSD albo S4C LSD.

Ja swoją S4C non LSD z EK4 z głównym 4,4 kupiłem za 1000zł.

Panowie powie mi ktos jak to faktycznie jest. Mam skrzynie S4C z EK4 z rally edition z 98r jezeli ma to jakies znaczenie ma na 5 przy stówce 3400rpm cos takiego. Tam jest raczej przelozenie 4.4? Chcac wsadzis LSD z S9B zmienie przełozenie na 4.2?
Jak w skrzynie S4C włoże długa piątke z LSa jaki bedzie przeskok z 4 na piatke?

Starstruck
20-01-19, 18:48
Wydaje mi się, że w Rally jest 4,26. Chcąc założyć szperę, to musisz mieć FD pod szperę i bodajże 1-bieg.
Z króciutkiej "4" z VTi na długą "5" z LSa będzie odczuwalny dołek...

Plastikowy
20-01-19, 21:42
Wydaje mi się, że w Rally jest 4,26. Chcąc założyć szperę, to musisz mieć FD pod szperę i bodajże 1-bieg.
Z króciutkiej "4" z VTi na długą "5" z LSa będzie odczuwalny dołek...

1 bieg trzeba przy setapie z s80. Nom jak.ma 4.26 to z s9b moge smialo zakładać bo ma takie samo Fd. Ciekawi mnie ten dołek ale b20 sobie z nim.poradzi. do cwairtki uzuwa sie od 1 do 4 ale w trase mozna zgłupiec z tymi obrotami na piatym biegu. Chodzi żeby auto było funkcjonalne. Ciekawe jakie beda obroty