Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wariujące wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza



Tutek
06-06-15, 15:38
Siemanko chłopaki!

Mam problem, a konkretniej ostatnio fura zaczęła mi wariować. Gdy jadę nagle traci prąd na zegarach i wyświetla wskaźnik ABS oraz gubi napięcie. Wszystko jest przytłumione w świetle aż w końcu gaśnie. Potem po zgaszeniu samochodu rozrusznik ciężko kręci. Ostatnim razem po pół godzinie postoju nagle odpaliła bez problemu i jeździłem znów z 1000 km. Dzisiaj znów mialem podobny przypadek, lecz po zatrzymaniu, odczekaniu i ponownej jeździe po 5 km znów nastąpiło to samo, lecz już nie mogłem odpalić fury. Prąd nadal był, bo alarm działał, po przekręceniu kluczyka na zapłon wszystkie kontrolki się świeciły (poza kontrolką akumulatora bo od dłuższego czasu się nie świeciła [jakieś 2000 km]).

Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za szybką pomoc, bo w poniedziałek chyba decyduje się na oddanie samochodu do elektryka. Czeka mnie wyjazd do Holandii furą za 2 tygodnie ...

Saiti
06-06-15, 17:38
U mnie takie akcje były jak się rozsypał przewód z alternatora idący do skrzynki bezpieczników ;)

Tutek
06-06-15, 17:45
Zawsze jakiś krok do przodu w temacie ... też nie chce zostać naciągnięty u elektryka gdy oddam samochód. Chciałbym mieć to ogarnięte na tip top :)

DJE
06-06-15, 23:43
A może jeśli masz b18c4 niechcący źle wpiąłeś dwie kostki obok akumulatora - 2 kostki pasują w 1 miejsce - u mnie był taki sam objaw + nie mogłem zgasić silnika :D

Tutek
07-06-15, 07:15
Ale 4.000 km przejechałem normalnie od momentu swap'u ... teraz nagle taki kwiatek wyskoczył ; |

Tutek
07-06-15, 15:22
Dostałem info od kumpla, że to może być coś w aparacie zapłonowym. Coś ktoś może wiedzieć na ten temat ?

butler.gdansk
09-06-15, 08:21
Miałem coś podobnego u siebie kilka miechów temu. Powodem okazała się... luźna klema na aku. Była przykręcona dobrze, ale po prostu była luźna i traciła kontakt. Jak znalazłem powód problemów to się dobrze uśmiałem.

Dzyndzel86
09-06-15, 14:02
u mnie obrotomiez wariowal jak zaplon byl zle ustawiony

podlez
09-06-15, 14:12
a jak auto dasz w zapłon to swieci kontrolka ładowania?
Padające wskazniki w czasie jazdy do objaw, że aku jest niedoładowywany przez alternator i komp odcina mniej ważne elementy.
Zmierz napięcie na odpalonym motorze. Musi być 14,4V
Może jakaś masa się poluzowała? Zobacz dobrze masowasaie od aku, od skrzyni.

Ja także podejżewam altka. Może diody się konczą, albo kilka jest przepalonych.

Tutek
10-06-15, 08:41
Powód był taki, że kostka alternatora była niedopięta. Dlatego raz ładował a raz nie i gdy napięcie w aku spadało to zaczął samochód wariować.

Saiti
10-06-15, 09:04
Powód był taki, że kostka alternatora była niedopięta

Niepodpięta kostka, niepodpięty przewód - miałem rację :P