Zobacz pełną wersję : Duuuży problem z sonda lambda.
Witam,
Mam duży problem z sondą lambda w hondzie civic 2004 2.0 type s, a mianowicie.
Oczywiście wszystko zaczyna się od check engine. Zczytuje błąd i pokazuje błąd pierwszego czujnika lambda. No to wiadomo kupiłem nowy, wymieniłem no i cóż bez rezultatu. Nowy pomysł to emulator drugiego czujnika lambda, który podobno rozwiązuje takie problemy. Kupiony, założony i nadal nic. Wyczytałem na forum, że problem może leżeć po stronie instalacji przez którą nie ma połączenia z czujnikiem i też będzie wywalać taki błąd. Sprawdzona i jest ok. Powoli kończyły się pomysły , ale mechanik podrzucił, aby wyczyścić przepustnice. Dzisiaj została wyczyszczona (oczywiście błąd skasowany) lecz zaświecił od nowa i trochę dziwnie zachowuje się na obrotach, ale myślę że może się jeszcze adaptować. Natomiast jeszcze raz zczytuje błędy na samo diagnostyce i pokazuje błąd nr 1 i 41. Powstał nowy trop czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam możliwości kupić dzisiaj takiego czujnika, ale to zrobię. Myślicie, że może mieć to wpływ? Może ktoś miał podobny problem i się podzieli doświadczeniami? Bardzo proszę o pomoc, bo już na prawdę nie wiem czego się złapać.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
jaki konkretnie błąd wyrzuca?
41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód
1 - Sonda lambda lub jej obwód
Sprawdź jak wygląda ECU bo może jest uszkodzone. Miałem kiedyś to samo, 3 nowe sondy i nadal palił się check od lambdy. Rozkręciłem ECU i okazało się, że coś było tam przepalone ;)
podaj błedy w formacie obd2
Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę to ECU. Niestety nie mam możliwości aktualnie podania błędów w formacie obd2, a niestety nie zapisałem sobie ostatnio tego. Dlatego też teraz robiłem samodiagnostyke.
a jak to robiłeś to samodiagnostykę?
No w civicach VII jest kostka do samodiagnostyki (o czym sam się nie dawno dowiedziałem). Po zwarciu tej kostki po ilości mrugnięć checka można rozpoznać błędy. A sposób ten to znalazłem chyba nawet na tym forum.
Yyy what? W VII jest takie złącze?
W V,VI,VIII gen jest,ale że w VIIgenie to pierwsze słyszę,choć skoro jest w pozostałych generacjach to niby powinno być i w VII :)
https://www.k20tuned.com/k20a.org/jumper.jpg
Można zdiagnozować błąd zwierając to w dużej kostce jak na fotce powyżej.
nie trać nadziei :) u mnie poprawnie zadziałała dopiero czwarta lub piąta sonda :) podejdź do kogoś kto tym handluje i testuj. Jeśli sonda jest ok to nie wywali błędu, ale jeśli jest zła to do dwóch minut wywali checka.
Tak jak podpowiedział kolega Genax sprawdziłem ECU, ale jest ok. Ale w tym rzecz Surian, że ja już nawet zakładałem lambde z kolegi auta i też było to samo, także dlatego odrzucam ten problem. Jest jeszcze jedna dziwna rzecz, która nie dawno zauważyłem. A mianowicie jak jadę i wrzucam "na luz" to obroty gwałtownie spadną do 1000rpm i od razu podnoszą się do 1300rpm i tak się utrzymują do póki się nie zatrzymam. Natomiast gdy się zatrzymuje spadają do normalnej wartości 600rpm i równiutko trzymają. To raczej nie jest normalne prawda? Co o tym myślicie? Dowiedziałem się również, że problemem tego wszystkiego może być przepływomierz. Możliwe to?
Tak jak podpowiedział kolega Genax sprawdziłem ECU, ale jest ok. Ale w tym rzecz Surian, że ja już nawet zakładałem lambde z kolegi auta i też było to samo, także dlatego odrzucam ten problem. Jest jeszcze jedna dziwna rzecz, która nie dawno zauważyłem. A mianowicie jak jadę i wrzucam "na luz" to obroty gwałtownie spadną do 1000rpm i od razu podnoszą się do 1300rpm i tak się utrzymują do póki się nie zatrzymam. Natomiast gdy się zatrzymuje spadają do normalnej wartości 600rpm i równiutko trzymają. To raczej nie jest normalne prawda? Co o tym myślicie? Dowiedziałem się również, że problemem tego wszystkiego może być przepływomierz. Możliwe to?
Tak też się dzieje jak się nie nauczy autka wolnych obrotów :) Skąd jesteś? Ehh.. dlaczego większość osób zamiast sprawdzić poprawnie błąd zabiera się za wszystko od drugiej strony. Polecam kupno interfejsu na allegro za 30zł ELM 327 Bluetooth. Jeśli masz androida to następnym razem będziesz w stanie sam sprawdzać błędy. Sprawdź błąd, a potem zabierz się za wtyczkę gdzie musisz sprawdzić czy jest napięcie itp. :)
Ja mieszkam w UK. Właśnie w tym problem, że kumpel ma ten interfejs pod androida, ale nie łączy się ani z jego ani z moją hondą. Jeszcze w tym tyg postaram się umówić na sczytanie błędów i się odezwę.
Oxygen sensor czyli sonda. W linku poniżej napisane jest, że po wymianie na oem sondę, problem znika.
http://www.fitfreak.net/forums/fit-diy-repair-maintenance/62770-oxygen-sensor-problems-p2a00-p1172.html
Mógłbyś zamieścić jeszcze raz ten link, bo coś go nie widzę. Co prawda ja sonde zmieniałem i dalej to samo, ale może ta nowa też coś nie tak. Co prawda wyciągałem też sonde od kumpla z tego samego modelu i też zaświecił check.
Genax podjąłem kroki w stronę wymiany na oem, ale mam pewnie problem, ponieważ napisałem do dwóch sklepów. Pan w Haparts powiedział, że sonda oem jest firmy denso i taką właśnie wcześniej kupiłem, a pan w JDM powiedział, że sonda oem jest po prostu firmy honda. Orientujesz się jak to właściwie jest?
Zadam pewnie głupie pytanie ale czy po wymianie sond, usuwałeś błąd?
Tak jasne. Błąd już usuwałem niejednokrotnie.
Spróbuj zamontować swoją sonde w aucie kolegi i sprawdźcie czy zapali się check. Wtedy będzie wiadomo czy masz problem z wiązką :)
Wieczorkiem przerzucę sonde do kolegi tak jak mówisz. Ale mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie jak byłem u mechanika to powiedział mi, że sonda pracuje w złym zakresie napięcia, a czasem nawet się usypia. Mówi Ci to coś?
Ja dopoki nienkupilem sprawnej orginalnej to tea mialem glad a ty mass za niskie czy za wysokie napiecie??
Genax podsunąłeś dobry trop. Właśnie wróciłem z podmianki od kumpla i u niego nie wywaliło błędu. U mnie założyłem starą i od razu ryp. Zostawiłem mu ją na kilka dni, bo co ciekawe to na tej starej błąd wywala od razu po odpaleniu, a na tej nowej przejeżdżam kilkanaście, kilkadziesiąt, a mój rekord to 240 km i dopiero wywala błąd, także wątpię żeby to była sonda. Jest jeszcze jedna rzecz, bo po podłączeniu kompa nie pokazuje tego błędu, ale na samodiagnostyce pokazuje błąd nr1, czyli czujnik powietrza dolotowego. A tak się składa, że znalazłem kiedyś temat chyba nawet tu na forum, że ktoś miał podobny problem i miał kabelek od tego czujnika uwalony. Po zrobieniu tego wszystko ustąpiło. Co prawda u mnie wszystkie kabelki wyglądają ok, ale może sam czujnik jest walnięty. Sprawdzałem również sterownik, bo gdzieś ktoś o tym też wspominał, że będzie widać jakieś przepalenia na płytce, ale nic tam nie widać. Wrzucę później fotki może fachowym okiem coś zauważycie. Zresztą Ty Genax zdaje się, że wymieniałeś komputer, bo trafiłem na taki temat. Karoles mam za niskie.
To zamieńcie komputery :D jeśli u ciebie wyświetli się błąd to znaczy, że ecu jest sprawne :) tylko pamiętaj, że nie odpalisz auta jak zamienisz ecu dlatego nie ma sensu odpalać :)
Genax nie załamuj mnie:D a co myślisz o tym czujniku śmiesznym? Możliwe żeby to było? Bo tak jak pisałem na obrotach mi się dziwnie zachowuje, a czujnik od powietrza coś by chyba mógł namieszać, że jakaś zła mieeszanka czy coś nie wiem sam, ale tak na chłopski rozum. A komputer mozna odpiąć bez żadnych powiklań? Bo gdzieś trafiłem, że niby nie można.
Dzisiaj popołudniu u kolegi też zaświecił się błąd. Czyli tak jak i u mnie wywaliło błąd z opóźnieniem po skasowaniu. Możliwe to, że sonda jest walnięta i z opóźnieniem wywala? Nie powinna od razu tak jak na mojej starej? Genax poradź coś;p Czego się czepić? Kupić jeszcze raz sonde?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.