Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tajemnicze zatarcie b16a2 , sabotaż? obcy?



alwin
27-05-15, 18:42
:confused:

PROSZĘ O PRZENIESIENIE W DZIAŁ CIVIC , BO CHYBA SIĘ POMYLIŁEM :)

Panowie, historia dosyć dziwna.
W Lutym kupiłem ek4 b16a2, mechanicznie motor zadbany, dobry olej regularnie zmieniany itp. Od byłego właściciela dostałem filtr i olej Valvoline, Przyjechałem Bez problemów kilkaset kilosów do domu i pozmieniałem co trzeba. Standardowa procedura, wiadomo. Pojeździłem nim z miesiąc, może kilka razy wlazłem na Vteca, dopiero ogarniałem furę i nie mam zbyt ciężkiej nogi. Oddałem Civica do lakiernika na dwa miesiące- robił wszystko, malowanie całej budy, spawanie, wycinanie szyb. Odebrałem furmankę i tego samego dnia po 20 minutach jazdy(nie na zimnym, Vtec z 3-4 razy, bez odcinki) słyszę panewkę.. Wracam do domu, rozbieram- korek oleju cały w afro z metalu. W misce i na smoku grubo opiłków. Wstępne pomiary mikrometrem wału- do rozbiórki i ewentualnie szlifu. Kilka osób z forum pomagało mi w odnalezieniu źródła problemu, piaskowałem pokrywę więc poszło wszystko na to- piasek dostał się do oleju. Rozebrałem cały dół- w misce, na panewkach, w oleju brak jakiegokolwiek śladu piasku czy dziwnego osadu, tylko opiłki i miał metalowy.
Ale po odkręceniu filtra oleju.. doznaliśmy wszyscy szoku- za filtrem oleju, w chłodniczce widniał kawał grubej pomarańczowej uszczelki:eek::eek: Żaden ze znanych mechaników nie może do tej pory dojść skąd to się tam wzięło, niema fizycznej możliwości aby to poszło z jakiegoś uszczelniacza itp- nie przeszło by to przez smok w misce, a co dopiero filtr. Tak więc na tą chwilę bierzemy pod uwagę głupi dowcip. Bo innego pomysłu nie mamy.. może Wy coś nowego wymyślicie..
Lakiernik to rodzina, blacharz i chłopaki od szyb- pewni ludzie, nie strzelali by sobie w kolano.
Możliwe że kawał tej gumy wsadzony był głęboko w filtr, a ruszyło go dopiero jak troche wdeptałem furę? Czy zacierałem panewkę już od dłuższego czasu? kontrolka oleju się nie paliła.

http://i61.tinypic.com/2ez30xd.jpg
http://i59.tinypic.com/k1xedv.jpg
http://i58.tinypic.com/2qxnce0.jpg

Karpiczek
27-05-15, 23:13
Na fotkach ciezko to obejrzec ale rozbierales ten filtr oleju? Otworz go. Niektore filtry maja taka membrane gumowa wewnatrz. Mozliwe ze to ona.

mirasek
27-05-15, 23:26
j.w. wygląda na fragment membrany z filtra

alwin
28-05-15, 00:15
Filtr jest calutki, guma ze środka cała.

Norman44
28-05-15, 08:17
Masz stary filtr oleju? Może ta guma to pozostała ze starego filtra?

Skydiverek
08-06-15, 16:02
to jest guma z filtra. Jak w filtrze, który masz jest cała to jest z poprzedniego filtra. Tylko ile z tym jeździłeś to już nikt nie odpowie.

Budowa filtra:

https://www.youtube.com/watch?v=qpzykhkH1oo

alwin
09-06-15, 06:17
Ven, stosowałeś takie filtry? W nowym który założyłem była czarna uszczelka więc to musiała być z jakiegos poprzedniego :/

Skydiverek
09-06-15, 11:59
Ja widzę trzy możliwości:

1. Wadliwy filtr oleju gdzie musiało dojść na raz do uszkodzenia uszczelki i spuchnięcia / rozsadzenia puszki czy innego uszkodzenia puszki i zassało uszczelkę do kanału. (film wyżej jak taki filtr jest zbudowany) - mało realne wg mnie.
2. Ktoś to specjalnie tam włożył.
3. Dzwon.

subdrums
10-06-15, 18:00
Ja bym obstawial tylko dwie możliwości:

> stary filtr oleju był jakiś walnięty no i guma poleciała dalej do kanału...
> ktoś specjalnie tam sobie to włożył... pytanie tylko kto?

mirasek
10-06-15, 22:25
Nie no, specjalnie to włożyłby cokolwiek ale nie fragment wewnętrznej części z zamkniętego filtra spin-on, chyba że niesamowicie przebiegły typ ;) Coś było nie tak z filtrem.

Kiedyś trafiłem na filtr tego typu, który albo jakoś nieszczęśliwie upadł albo go źle złożyli we fabryce - mianowicie wew. wkład był przesunięty i nie siedział osiowo w puszce. Niby nic strasznego bo wkład jest dociskany przez sprężynę lub blaszkę jak na filmiku powyżej, więc wystarczyło przez dziurę przesunąć palcem wkład i wskoczył on na swoje miejsce ale gdyby taki filtr zakręcić z krzywym wkładem, myślę że możliwy jest scenariusz j.w. ...