PDA

Zobacz pełną wersję : Honda na wakacje

pjakub
26-05-15, 07:29
Witam wszystkich Forumowiczów,

jest to mój pierwszy post, więc liczę na wyrozumiałość dla żółtodzioba. Chciałbym poprosić kolegów o poradę odnośnie przygotowania samochodu na długi letni wyjazd wakacyjny Francja/Hiszpania/Portugalia. Poniżej przedstawię opis sytuacji/kontekst, a później sformułuję pytania. Nie mam dużego doświadczenia samochodowego, dlatego pozwoliłem się zwrócić do Was.

Posiadam Hondę Civic 1,5 Vtec-E, sedan MIJ z 2000 roku (EK3), klimatyzacja, podgrzewane fotele. Przebieg ok. 250kkm. Przez 5 lat użytkowania sprawowała się bardzo dobrze, wymagała jedynie czynności eksploatacyjnych (olej, filtry, tłumiki, tarcze i klocki etc.). W listopadzie ubiegłego roku pojawiła się nieszczelność na dwóch zaworach (trzeci cylinder od lewej, ale to chyba nie ma żadnego znaczenia), więc samochód przeszedł poważniejszą naprawę, czyli: wymiana dwóch uszkodzonych zaworów, uszczelka pod głowicą, przy okazji m.in. pasek rozrządu, paski rowkowe, uszczeleczka v-tec'a. Od tamtej pory przejechałem autem ok. 15kkm i nie zauważyłem żeby po usterce został jakikolwiek ślad (poza ubytkiem w portfelu).

A teraz przygotowuję samochód na długi letni wyjazd (ok. 10kkm) w rejony górzyste gdzie będzie raczej wysoka temperatura oraz kręte drogi i dużo podjazdów i zjazdów. I teraz chciałbym samochód przyszykować na tyle na ile racjonalnie mogę, biorąc pod uwagę fakt że Honda jest autem 15-letnim. Zakres serwisowy jaki przewiduję obejmuje: