PDA

Zobacz pełną wersję : Stuki w zawieszeniu, luz na półosi.



Fragles
22-05-15, 23:37
Witam wszystkich Hondziarzy:p

Mam problem z autem, które mam od niecałego miesiąca. Auto to Honda Civic FK 5D Hatchback 1.8, 2008 z przebiegiem zaledwie 65 tys.
Problem jest następujący, otóż przy najeżdżaniu na policjanta, po zjeździe z niego, najechaniu na głębszy dołek, słyszę z przedniej części głuchy stukot, który czasem zamienia się w metaliczny odgłos (wtedy jest konkretne walnięcie). Znajomy ma ten sam model, rok starszy, problem u niego nie występuję. Pracuję na stacji i warsztacie, więc auto sprawdzone zostało kilkukrotnie i nic nie znaleziono w zawieszeniu. Zdemontowana została również lewa kolumna amortyzatora (stamtąd dochodzi głośniejsze stukanie). Sprężyna cała, mocowania ok, łożyska ok, odboje na miejscu.
Amorki na stacji:
Przód po 60%
Tył po 76 %
Sworzeń, wahacz jest też ok.
Łączniki stabilizatora bez luzu, tuleje również wyglądają na ok, ale jutro będę wymieniał na nowe, gdyż są dosyć tanie.
Martwi mnie natomiast czasem ten mocny, metaliczny dźwięk po wjechaniu w dziurę. Dziś po podniesieniu auta zauważyliśmy luz na prawej półosi. Przegub zewnętrzny jest ok, natomiast luz jest albo z wewnętrznego przegubu lub/oraz z łożyska podpory półosi. Można ją podnosić góra-dół.
Spotkał się ktoś z tym by półoś hałasowała tak podczas wjechaniu na nierówność, głębszy dołek?
A może taki luz jest dopuszczalny w Civicu i to nie stamtąd stuka?
Za tydzień wyjeżdżam, auto musi być sprawne. O ile stukanie mogę znieść to martwi mnie ten luz na półosi... może ten typ tak ma?
Nie chce wchodzić w niepotrzebne koszty, bo przeguby wewnętrzne praktycznie niedostępne (jakiś znalazłem w necie).

Pomocy:)

uniu1
22-05-15, 23:49
KIedyś na civinfo jeden koleś też maił problem z stukami. Sprawdził całą zawieche, wymienił magla i dalej stukało. Potem doszedł do wniosku że amortyzatory tak się mocno składają przy dołkach lub policjantach że końcówka odboju udeża o słone tłoczyska (obudowa amora). NA potwierdzenie tego wstawił foty z widocznymi duzymi wgłębieniami na gumowej osłonie tłoczyska.
Wpadął na pomysł aby skrócić te żółte gumy odboja, ale czy to pomogła to już nie wiem

kobert
23-05-15, 04:44
mialem chyba ten sam stuk, z tym ze nie bylo to konkretne walniecie. Nigdy nie usunalem usterki ale wywnioskowalem (przy pomocy osob z forum) ze chyba sprezyna poruszala,obracala sie odrobine w swoim gniezdzie, najbardziej bylo slychac po nocy ,jak dluzej stal. Nigdy tez stuk nie postepowal zeby byl glosniejszy czy czesciej

Fragles
23-05-15, 09:59
mialem chyba ten sam stuk, z tym ze nie bylo to konkretne walniecie. Nigdy nie usunalem usterki ale wywnioskowalem (przy pomocy osob z forum) ze chyba sprezyna poruszala,obracala sie odrobine w swoim gniezdzie, najbardziej bylo slychac po nocy ,jak dluzej stal. Nigdy tez stuk nie postepowal zeby byl glosniejszy czy czesciej

Jest to całkiem możliwe, gdyż ten mocny, metaliczny dźwięk nie występuje zawsze. Na przykład po dłuższej trasie. Albo wjeżdżając na krawężnik, z 3 razy wjeżdżam jest stuk, za każdym kolejnym już nie ma. Tak jakby faktycznie coś się układało.
Natomiast zastanawia mnie teraz ten luz na półosi.. może ktoś sprawdzić czy u niego też taki występuje?
Łożysko podpory na pewno będę wymieniał i będę wiedział już wtedy czy jest mniejszy. Boję się tylko, że to może być wewnętrzny przegub, chociaż przy prędkościach jest cicho, a powinien być słyszalny.
W razie czego ASO ma za jakieś 1200 sztuka, co w ogóle odpada. Znalazłem sklep Febest i mają takie przeguby po jakieś 60-70 euro sztuka, ale tu trzeba czekać bo to z zagranicy.

140KM
23-05-15, 21:32
Ufo to specyficzne auto, jakby mieszkały w nim duchy, różne odgłosy czasem wydaje ale jedzie zawsze :-)

jeśli ewidentnie nic nie odpada , to należy jechać dalej , z czasem niektóre odgłosy znikają , przywykniesz:-)

prz3mo
24-05-15, 09:56
Ja mam u siebie coś podobnego, tyle, że u mnie jeden taki stuk (cyknięcie) pojawia się zaraz gdy ruszam, lub przy dohamowaniu. Też mam wszystko sprawdzone, miałem wymieniony jeden wahacz (był luz na tulei), a CZASEM stuka. Jest to taki metaliczny jeden stuk, nawet nie stuk tylko takie głośne metaliczne "CYK"...
Ale odpuściłem i nie szukam przyczyny, nie będę se łba takimi bzdetami zawracał :)

daromc
24-05-15, 12:34
Ja mam u siebie coś podobnego, tyle, że u mnie jeden taki stuk (cyknięcie) pojawia się zaraz gdy ruszam, lub przy dohamowaniu. Też mam wszystko sprawdzone, miałem wymieniony jeden wahacz (był luz na tulei), a CZASEM stuka. Jest to taki metaliczny jeden stuk, nawet nie stuk tylko takie głośne metaliczne "CYK"...
Ale odpuściłem i nie szukam przyczyny, nie będę se łba takimi bzdetami zawracał :)

sprawdzić klocki

cyborgwrc
24-05-15, 22:03
Prawdopodnie jest luz na tłoczysku amortyzatora :) Przypadek znany i lubiany w ori amorach w przedliftach. Mam podobnie aczkolwiek przy baaaardzo mocnych nierównościach stuka. Jak będzie bardziej to amortyzator do wymiany bo całe zawieszenie jest ok.

s_misiek
05-06-15, 14:11
witam. u mnie podobne objawy dawała poduszka silnika ta górna od strony paska osprzetowego, na jakimś forum zagranicznym wyczytałem ze chyba w rocznikach 2006-2008 w ramach gwarancji to robili bo problem powszechny był w niektórych seriach, u mnie wymiana załatwiła problem.

prz3mo
05-06-15, 16:43
witam. u mnie podobne objawy dawała poduszka silnika ta górna od strony paska osprzetowego, na jakimś forum zagranicznym wyczytałem ze chyba w rocznikach 2006-2008 w ramach gwarancji to robili bo problem powszechny był w niektórych seriach, u mnie wymiana załatwiła problem.

A jak to sprawdzić, że to rzeczywiście poduszka?