Zobacz pełną wersję : [EM2] bardzo głośnie stuki z okolicy prawego koła
Panowie co to może być?
Tłucze mi się coś nawet na niewielkich nierównościach przy prawym kole z przodu.
Nie jest to postukiwanie, tylko na***nie jakby ktoś młotkiem walił w zwrotnice.
Zaczęło się to dość dawno jakieś 2 miesiące temu i od tego czasu wymieniłem:
sprężyny,
amortyzatory,
górne mocowania amorków razem z łożyskami
wymieniłem również łożyska
wcześniej wymieniłem gumy (tuleje) wahaczy i łączniki stabilizatora.
Po tym wszystkim pojechałem 2 razy do diagnosty na szarpaki trzepaki test amorów itp. EFEKT zero luzów gdziekolwiek, nawet w maglownicy i drąząkach kierowniczych.
Odpuściłem na tydzień i znów pojechałem na stacje diagnostyczną.
Ustawiłem zbieżność i bach an szarpaki. Na szarpakach nic nie "stukało", i wjechaliśmy na te płytki testujące sprawność amorków i na nich "stuka" w okolicach zwrotnicy.
Z godzinę próbowaliśmy odnaleźć powód stukania i nic. Wtedy z powrotem na szarpaki i dalej z godzinę szukania jakiegokolwiek luzu ale nic nie stukało ani nie miało luzów.
W sumie po około 2,5 godziny odpuściliśmy.
Miał ktoś takie zjawisko w swoim samochodzie?
Ja mam u siebie tak tyle, że po lewej stronie na większyszych dziurach, a podczas deszczu cichnie.
Ja mam u siebie tak tyle, że po lewej stronie na większyszych dziurach, a podczas deszczu cichnie.
Dokładnie!! Podczas deszczu nie słychać. Lub tuż po umyciu samochodu.
Jest ans więcej? :)
A może sobie ktoś z tym poradził?
Ja myślałem, że to magiel ale został wykluczony także czekam razem z tobą na rozwiązanie problemu :)
Może znajdziemy problem drogą eliminacji?
Ja wymieniłem następujące rzeczy i to nie pomogło:
- sprężyny,
- amortyzatory,
- górne mocowania amorków razem z łożyskami
- łożyska kół
- tuleje wahaczy
- łączniki stabilizatora
- klocki
- nawet szpilki koła :)
Dopisz co Tobie udało się wymienić do tego czasu i nadal nie pomogło.
Sworznie? Gumy na stabie?
tłucze Ci tależ trzymjaący sprężyne u góry o kielich, sprawdź czy nie ma obtarć na kielichu od wewnątrz jak zdejmiesz mcpersona
tłucze Ci tależ trzymjaący sprężyne u góry o kielich, sprawdź czy nie ma obtarć na kielichu od wewnątrz jak zdejmiesz mcpersona
Ja napisałem wyżej obydwa mocowania górne amorków wymienione ( całe: talerze, gumy, łożyska) Dodatkowo w ciągu ostatnie miesiąca kilka razy wyciągałem zakładałem całe McPhersony bo dobierałem sprężyny.
Sworznie? Gumy na stabie?
Tuleje staba również nie mają deka luzu.
Sworznie tez wymienione i bez luzów. Zapomniałem dopisać wyżej.
Jeden diagnosta powiedział że zawieszenie jest wzorowe, a magiel nie ma luzu.
Ale coś się tłucze i nikt nie może znaleźć co to.
PODSUMOWUJĄC
Ja wymieniłem następujące rzeczy i to nie pomogło:
- sprężyny,
- amortyzatory,
- górne mocowania amorków razem z łożyskami
- łożyska kół
- tuleje wahaczy
- łączniki stabilizatora
- klocki
- nawet szpilki koła.
- sworznie zwrotnic
Nie denerwujcie się że neguje wasze podpowiedzi, ale wymieniłem już tyle elementów w przednim zawiasie, że nie sposób to wszystko zapamiętać. :confused:
Dobra jest jeszcze jedna sprawa czy masz na końcach sprężyn takie silikonowe nakładki które zapobiegają tłuczeniu się sprężyny
Dobra jest jeszcze jedna sprawa czy masz na końcach sprężyn takie silikonowe nakładki które zapobiegają tłuczeniu się sprężyny
Tak, obecnie mam, w poprzednim zestawie nie miałem ( też stukało).
Obecny zestaw początkowy był założony tak, ze około 5-10 mm sprężyny wystawało z tej silikonowej osłonki, teraz jednak sprężyna jest całkowicie schowana w tą osłonkę.
pisałeś że górne mocowania amorków , a w zestawie takim nie ma talerzy dlatego Ci to napisałem, ale na innym forum o epkach jest dużo takich info i właśnie za tłuczenie odpowiedzialne były te metalowe talerze które trzymają sprężynę od góry, dlatego tez od razu to napisałem. Tam sporo ludzi właśnie miało z tym problem i właśnie to było strzał w 10.
Ale jeżeli już wszystko wymienione tak jak piszesz to magiel, ja u siebie w aucie mam tez nowy zawias, magiel stuka a tez myślałem że to sprężyny i pozakładałem tulejki na zwoje, to nie pomogło bo stukał magiel
żebyśmy się dobrze zrozumieli wymieniłeś też element nr. 8 tak jak na zdjęciu? Bo to rzadko się wymienia, dlatego pytam jeszcze raz
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=10373,10374,10375&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=2004&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4SPORT&nplblk=B__2800
Bo jak ten talerz jest krzywy to możesz rozbierać co chwile mcpersona to i tak nie pomoże, daj znać żebyśmy mieli jasne wszystko :)
pisałeś że górne mocowania amorków , a w zestawie takim nie ma talerzy dlatego Ci to napisałem, ale na innym forum o epkach jest dużo takich info i właśnie za tłuczenie odpowiedzialne były te metalowe talerze które trzymają sprężynę od góry, dlatego tez od razu to napisałem. Tam sporo ludzi właśnie miało z tym problem i właśnie to było strzał w 10.
Ale jeżeli już wszystko wymienione tak jak piszesz to magiel, ja u siebie w aucie mam tez nowy zawias, magiel stuka a tez myślałem że to sprężyny i pozakładałem tulejki na zwoje, to nie pomogło bo stukał magiel
żebyśmy się dobrze zrozumieli wymieniłeś też element nr. 8 tak jak na zdjęciu? Bo to rzadko się wymienia, dlatego pytam jeszcze raz
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=10373,10374,10375&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=2004&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4SPORT&nplblk=B__2800
O to to :)
Według tego schematu stare mam tylko:
10
9
3
16
17
i 3 x 14
Reszta wymieniona
A teraz wracając do maglownicy. Sugerowałem dwukrotnie diagnostom że maglownica w tych modelach lubi stukać, i na szarpakach raz sam sprawdzałem luzy, a później kręciłem kierownicą i diagnosta sprawdzał i nic.
Chciałbym podkreślić raz jeszcze że przy szarpaniu autkiem na płytkach szarpaków nie stuka, tylko na teście amorków ( bardzo szybkie ruchy góra dół). Przy naciąganiu na boki i skręcaniu cisza.
Bo jak ten talerz jest krzywy to możesz rozbierać co chwile mcpersona to i tak nie pomoże, daj znać żebyśmy mieli jasne wszystko :)
Zdecydowanie element numer 8 został wymieniony.
Stukało przed wymianą stuka po wymianie.
no to maglownica na 100 % pojedź na kocie łby jak będzie taki głuchy stukot to magiel, możesz też najpierw pojechać na drogę z kocich łbów pojeździć posłuchać jak stuka, a potem dokręcić śrubę trzymająca ślizg magla (wiesz którą ta śruba pod którą jest sprężyna dociskowa ślizg, tylko jak za mocno dokręcisz to kierownica nie będzie się odkręcac w zakrętach :P ) i wtedy sprawdzić czy dalej tak stuka jeżeli trochę ucichnie to masz odpowiedź. Chociaż to na pewno magiel stuka.
Test amorków to to samo co przejazd po tych kocich łbach, amor pracuje i magiel stuka bo one stukają tylko podczas pracy według osi Y góra, dół, a jak skręcasz i magiel pracuje wg. osi X to nie ma co stukać. Luz jest na ślizgu i stuka, od zawsze tak jest.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=8731,8732,8733&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC%20COUPE&xcardr=2&dmodyr=2003&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=LS&nplblk=B__3320
dokręcasz śrubę nr 10 ale musisz odkręcić kontrę nr 19, klucz rozmiar 40 i wtedy dokręcasz i potem kontrujesz, a stuka element 24 w obudowie nr.22 i 23
no to maglownica na 100 % pojedź na kocie łby jak będzie taki głuchy stukot to magiel, możesz też najpierw pojechać na drogę z kocich łbów pojeździć posłuchać jak stuka, a potem dokręcić śrubę trzymająca ślizg magla (wiesz którą ta śruba pod którą jest sprężyna dociskowa ślizg, tylko jak za mocno dokręcisz to kierownica nie będzie się odkręcac w zakrętach :P ) i wtedy sprawdzić czy dalej tak stuka jeżeli trochę ucichnie to masz odpowiedź. Chociaż to na pewno magiel stuka.
Test amorków to to samo co przejazd po tych kocich łbach, amor pracuje i magiel stuka bo one stukają tylko podczas pracy według osi Y góra, dół, a jak skręcasz i magiel pracuje wg. osi X to nie ma co stukać. Luz jest na ślizgu i stuka, od zawsze tak jest.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=8731,8732,8733&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC%20COUPE&xcardr=2&dmodyr=2003&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=LS&nplblk=B__3320
dokręcasz śrubę nr 10 ale musisz odkręcić kontrę nr 19, klucz rozmiar 40 i wtedy dokręcasz i potem kontrujesz, a stuka element 24 w obudowie nr.22 i 23
STARY JESTEŚ BOGIEM!!
W końcu coś nowego.
Dziś nie mam kiedy, ale jutro się zeszmacę pod auto i kręcę tymi wihajstrami.
Dam odpowiedź czy pomogło.
Tylko zastanawia mnie, dlaczego nie ma wyczuwalnego luzu nigdzie.
Próbę przeprowadzę na 100% bo co mi szkodzi. ;)
A jeśli przestanie strzelać to wtedy muszę oddać magiel do regeneracji? czy to dokręcenie wystarczy?
najlepiej kupić slizg i sprężynę i oddac magiel do regeneracji, wtedy jest to najlepsze rozwiązanie. Z tym dokręcaniem to nie jest taka prosta opcji jak sądzisz :P musisz miec najlepiej klucz oczkowy albo płaski o romiarze 40 i on jeszcze się musi tam zmieścić żeby odkręcić kontre. sprawdź priv
najlepiej kupić slizg i sprężynę i oddac magiel do regeneracji, wtedy jest to najlepsze rozwiązanie. Z tym dokręcaniem to nie jest taka prosta opcji jak sądzisz :P musisz miec najlepiej klucz oczkowy albo płaski o romiarze 40 i on jeszcze się musi tam zmieścić żeby odkręcić kontre. sprawdź priv
Podjadę do wiśni, on ma podnośnik kolumnowy a w sumie pasuje się z nim browara napić to akurat okazja się nadarzyła :)
Z Tobą tez by się pasowało napić, bo rzuciłeś nowe światło na tą usterkę ;)
sprawdziłeś skrzynkę ?
Tak jasne, zastosowałem się do instrukcji :)
Odpowiedź też poszła :)
Dzięki wielkie.
Może się podzielicie informacjami? :)
Zeby nie zakładac nowego tematu to mam bardzo podobny problem, ostatnio pod maska zauwazylem ze z prawej strony przy mocowaniu amora jest peknieta guma w tej tulejce, bujałem autem i widac jak laga chodzi pod maska wiec zamowiłem mocowania na dwie strony oraz nowe łozyska, wymiana poszła gładko ale jak po lewej jest ok to po prawej strasznie cos stukało, rozbierałem i skąłdałem to 7 razy i za kazdym to samo, stukot z prawej strony ewidentnie na gorze, w koncu za osmym razem załozylem stare mocowanie z peknieta guma i jest cisza i wytlumaczcie mi o co chodzi bo juz ogłupiałem normalnie :) I jeszcze jedno, ten talerz ktory tzryma sprezyne w emce jest tak jakos jakby wyprofilowany czy ma byc prosty? u mnie jest wyprofilowany przy obu kołach ale po lewej ewidentnie bardziej niz z prawej, mozliwe zeby to sie skrzywilo i napier.... o łozysko gorne? Na starym jest wyrwana guma calego mocowania wiec jest wiekszy zakres ruchu (pod maska widac jak laga ze sruba chodzi w gore i w dol?) i moze przez to nie stuka?, juz sam nie wiem.
Może się podzielicie informacjami? :)
Kolega w wiadomości PW skierował mnie do poradnika regeneracji maglownicy, na bliźniaczym forum VII genów.
Jeżeli chcesz to podeślę CI na PW link, bo nie wiem czy mogę go tutaj zamieścić :P
Końcówka drążka.
Zaskoczę Cie.
Końcówki drążków są w stanie idealnym. :)
@surian
Pojechałem do znajomego na kanał i okazało się, że mam luz w maglu, a reszta ok także skoro mamy te same objawy to chyba już jest przyczyna tego :)
git bajer ;) dobrze ze napisałeś bo ja nie mam czasu na kanał nawet wjechać :/
No to trzeba kupić zestawy naprawcze i działać.
BTW. teraz po tych kilku mokrych dniach stuka?
Bo u mnie wczoraj przestało, ale jak będzie sucho to znów zacznie.
Jak przestało to i tak zacznie :D ja dopiero w czerwcu zacznę działać.
a mi tez stukalo z prawej i niekoniecznie w deszcz okazalo sie ze koncowki drazkow do wymiany i co lepsza lewa nie stukala a bardziej zniszczona niz lewa
jeszcze zbierznosc
w kazdym aucie moga byc podobne objawy przyczyna inna u mnie strzela sprezyna a stuka bo mam lozyska do roboty :p chciaz dobrze ze ktos w koncu ten temat zglebil na pewno wielu osoba pomoze.
Ja akurat jestem pewny swojego stukania w maglu bo sprawdzałem z kumplem całe przednie zawieszenie :) Gdzie mogę znaleźć tą sprężynkę do maglownicy? Co dokładnie jest potrzebne?
http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopi...=176437#176437
tutaj jest wszystko
tylko nie mam pewnosci aby np czesci z elektrycznego wspomagania sie pokrywaly z hydro wspoma ale zawsze mozna wejsc w epc i porownac sobie numery czesci
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
wszystko znajdziecie tutaj odnośnie numerów części
http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopi...=176437#176437
tutaj jest wszystko
Źle wkleiłeś link :)
"404 Not Found
The request /viewtopi...=176437 was not found on this server."
Mowa o tym temacie? Wszystko jest tak samo?
http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=659
Mam to samo od dłuższego czasu , wybrałem się na kompleksowy przegląd zawieszenia do pana ktory zajmuje sie wlasnie tylko nim ;o
W moim przypadku powiedział , że łączniki staba lewa + prawa strona do wymiany i to wszystko ... zakupione czekają na montaż w tym tygodniu .
Napisze czy mi to pomogło jak juz wszystko bedzie na pokladzie :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.