PDA

Zobacz pełną wersję : Miska olejowa



kalbi
18-05-15, 12:04
Witam, Panowie jak dobrze uszczelnić miske olejowa??


Sprawa wygląda tak, że 3 miesiące temu oddałem swoje mb2 do mechanika w celu właśnie uszczelnienia miski bo troche sie pociła. Mechanik sie nie popisał, i teraz (po tych 3 miesiącach) cały spód silnika jest mokry w oleju a na bagnecie juz ponizej minimum

I moje pytanie brzmi jak to dobrze uszczelnić żeby nie przeciekało, bo dolewać co 3 miesiące po 2 litry oleju mi się nie uśmiecha...

pafels
18-05-15, 12:11
kupić uszczelkę i wymienić?

jerdenk
18-05-15, 12:40
Trzeba uszczelnić miskę oryginalną uszczelką - sam ostatnio to przerabiałem i jest OK. Przy okazji pozbyłem się rdzy i pomalowałem miskę farbą ochronną - wygląda teraz jak nówka :P.

kalbi
18-05-15, 13:57
A trzeba dokręcić z jakimś określonym momentem?

kamil39
18-05-15, 14:08
Trzeba odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejnosci dokrecac nakretki, wszystko w manualu, ja kupilem elringa za 35 zl i jest scuho(tylko troszke pasty uszczelniajcej na zaokraglenia dalem)

kalbi
18-05-15, 14:37
Dzięki wielkie za pomoc :)

jerdenk
18-05-15, 20:08
Warto tez wiedziec, ze wymiana uszczelki w angielkach wiąże się z demontazem częsci wydechu - tej co idzie od kolektora do katalizatora. Bez demontazu nie zdejmiesz miski. Ja musiałem odkrecic kolektor wydechowy od silnika bo śruby mialem zapieczone w wydechu.

grzezzz
18-05-15, 23:05
A czy może przypadkiem nie jest tak że miska skorodowala w okolicach uszczelki i dlatego przecieki i sama uszczelka nic tu nie da?

Ją ostatnio wymieniłem miskę bo wyglądała na mocno zmęczona od rdzy i był mały wyciek. Dla zainteresowanych - miska 250zł (był mały problem z doborem, jedną nie pasowała), uszczelka 50zł. Wymieniał mechanik, nic nie marudzil czyli nie było problemu, po dwóch miesiącach nic nie cieknie (odpukac).

kalbi
19-05-15, 09:47
Nie no, nie mam korozji na misce więc to nie to

Rzyq
23-05-15, 18:50
Ja też miałem problem z miską olejową. Po mimo, że uszczelka była wymieniana przez poprzedniego właściciela miska pociła sie dalej. Po wymianie uszczelki na oryginał, dokreceniu dobrym momentem, z miski dalej ciekło. Wziąłem sie za robote jeszcze raz. Tym razem z kolejną uszczelką kupiłem środek do uszczelniania misek olejowych. Okazało sie, że ktoś wcześniej musiał dokrecać miske olejową ze zbyt dużym momentem i pokrzywiona została powierzchnia przy otworach na śruby, co w rezultacie powodowało, że miska była dociskana nierównomiernie. Złożylem to na nowej uszczelce i doszczelniłem. Na jakiś czas był spokój, ale teraz sie trochę poci. Jak zacznie bardziej cieknąć to miska pójdzie do wymiany.

sylwek73
20-02-16, 12:44
Witam szukam miski do silnika D14A2 i jaką miskę lepiej kupić używaną OEM ,czy nową ale zamiennik (może być problem czy będzie pasować). Bo moja jest już pordzewiała i kwalifikuje się do wymiany.

bartek_levis
24-02-16, 08:59
napisz w dziale giełda trafisz do szerszej grupy odbiorców

creative177
24-02-16, 23:02
Co do D14A2 to mocno sugeruję kupno używanej, oczyścić i odmalować czymś antykorozyjnym. W tamtym roku zmieniałem miskę u siebie i był dramat. Samochód wisiał na podnośniku 3 dni bez miski. Jedną kupiłem tutaj od kolegi z forum, ale niestety 2 czy 3 otwory przy wgłębieniach na wał różniły się umiejscowieniem o CAŁE 7mm (sic!). Jedyne wyjście to zdemontować miskę, w drugi samochód i do jakiegoś dużego szrotu (ja akurat byłem u Korkucia w Elblągu). Co się okazało na miejscu? Żadna miska od 1.4 nie pasowała ale od 1.3 i od 1.5 owszem, koszmar jakiś. Jakbyś chciał jednak kupić w sklepie to nie sugeruj się wymiarami w ich katalogach, przerobiłem 4 sklepy i 4 różne katalogi, zawsze ta różnica kilku milimetrów. Inter Cars miał jedną jedyną pasującą w całej Polsce, gdzieś w magazynie w Warszawie. Jak masz możliwość jeździć po sklepach/szrotach ze zdemontowaną w ręce i porównywać to git, a jak jakieś allegro czy sklep internetowy to sugeruj się kodem silnika. D14A2 i bodajże D14A6 i D14A8 mają takie same miski, ale ręki sobie uciąć nie dam. Podobno we wszystkich katalogach mają taki Meksyk w miskach olejowych do anglików że szok.

http://allegro.pl/miska-oleju-olejowa-honda-civic-vi-1-4-16v-i5865181100.html

http://allegro.pl/honda-civic-95-01-5d-miska-olejowa-1-4-d14a8-i5165145234.html

http://allegro.pl/miska-olejowa-honda-civic-d14a8-i5712637307.html

sylwek73
25-02-16, 10:47
Tylko większość misek jest bardzo skorodowanych. Nie lekki nalot tylko same purchle i nie wiadomo czy taka miska się jeszcze nadaje.
Tak że ciężko coś znaleźć w miarę dobrego.

sylwek73
29-02-16, 15:01
Co do D14A2 to mocno sugeruję kupno używanej, oczyścić i odmalować czymś antykorozyjnym. W tamtym roku zmieniałem miskę u siebie i był dramat. Samochód wisiał na podnośniku 3 dni bez miski. Jedną kupiłem tutaj od kolegi z forum, ale niestety 2 czy 3 otwory przy wgłębieniach na wał różniły się umiejscowieniem o CAŁE 7mm (sic!). Jedyne wyjście to zdemontować miskę, w drugi samochód i do jakiegoś dużego szrotu (ja akurat byłem u Korkucia w Elblągu). Co się okazało na miejscu? Żadna miska od 1.4 nie pasowała ale od 1.3 i od 1.5 owszem, koszmar jakiś. Jakbyś chciał jednak kupić w sklepie to nie sugeruj się wymiarami w ich katalogach, przerobiłem 4 sklepy i 4 różne katalogi, zawsze ta różnica kilku milimetrów. Inter Cars miał jedną jedyną pasującą w całej Polsce, gdzieś w magazynie w Warszawie. Jak masz możliwość jeździć po sklepach/szrotach ze zdemontowaną w ręce i porównywać to git, a jak jakieś allegro czy sklep internetowy to sugeruj się kodem silnika. D14A2 i bodajże D14A6 i D14A8 mają takie same miski, ale ręki sobie uciąć nie dam. Podobno we wszystkich katalogach mają taki Meksyk w miskach olejowych do anglików że szok.

http://allegro.pl/miska-oleju-olejowa-honda-civic-vi-1-4-16v-i5865181100.html

http://allegro.pl/honda-civic-95-01-5d-miska-olejowa-1-4-d14a8-i5165145234.html

http://allegro.pl/miska-olejowa-honda-civic-d14a8-i5712637307.html
W Hapartsie krzyknęli za nową OEM 1609 zł ( chyba są ze złota :D ), a zamiennik firmy BLIC 210,20 zł.