Zobacz pełną wersję : Miska olejowa
Witam, Panowie jak dobrze uszczelnić miske olejowa??
Sprawa wygląda tak, że 3 miesiące temu oddałem swoje mb2 do mechanika w celu właśnie uszczelnienia miski bo troche sie pociła. Mechanik sie nie popisał, i teraz (po tych 3 miesiącach) cały spód silnika jest mokry w oleju a na bagnecie juz ponizej minimum
I moje pytanie brzmi jak to dobrze uszczelnić żeby nie przeciekało, bo dolewać co 3 miesiące po 2 litry oleju mi się nie uśmiecha...
kupić uszczelkę i wymienić?
Trzeba uszczelnić miskę oryginalną uszczelką - sam ostatnio to przerabiałem i jest OK. Przy okazji pozbyłem się rdzy i pomalowałem miskę farbą ochronną - wygląda teraz jak nówka :P.
A trzeba dokręcić z jakimś określonym momentem?
Trzeba odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejnosci dokrecac nakretki, wszystko w manualu, ja kupilem elringa za 35 zl i jest scuho(tylko troszke pasty uszczelniajcej na zaokraglenia dalem)
Dzięki wielkie za pomoc :)
Warto tez wiedziec, ze wymiana uszczelki w angielkach wiąże się z demontazem częsci wydechu - tej co idzie od kolektora do katalizatora. Bez demontazu nie zdejmiesz miski. Ja musiałem odkrecic kolektor wydechowy od silnika bo śruby mialem zapieczone w wydechu.
A czy może przypadkiem nie jest tak że miska skorodowala w okolicach uszczelki i dlatego przecieki i sama uszczelka nic tu nie da?
Ją ostatnio wymieniłem miskę bo wyglądała na mocno zmęczona od rdzy i był mały wyciek. Dla zainteresowanych - miska 250zł (był mały problem z doborem, jedną nie pasowała), uszczelka 50zł. Wymieniał mechanik, nic nie marudzil czyli nie było problemu, po dwóch miesiącach nic nie cieknie (odpukac).
Nie no, nie mam korozji na misce więc to nie to
Ja też miałem problem z miską olejową. Po mimo, że uszczelka była wymieniana przez poprzedniego właściciela miska pociła sie dalej. Po wymianie uszczelki na oryginał, dokreceniu dobrym momentem, z miski dalej ciekło. Wziąłem sie za robote jeszcze raz. Tym razem z kolejną uszczelką kupiłem środek do uszczelniania misek olejowych. Okazało sie, że ktoś wcześniej musiał dokrecać miske olejową ze zbyt dużym momentem i pokrzywiona została powierzchnia przy otworach na śruby, co w rezultacie powodowało, że miska była dociskana nierównomiernie. Złożylem to na nowej uszczelce i doszczelniłem. Na jakiś czas był spokój, ale teraz sie trochę poci. Jak zacznie bardziej cieknąć to miska pójdzie do wymiany.
Witam szukam miski do silnika D14A2 i jaką miskę lepiej kupić używaną OEM ,czy nową ale zamiennik (może być problem czy będzie pasować). Bo moja jest już pordzewiała i kwalifikuje się do wymiany.
bartek_levis
24-02-16, 08:59
napisz w dziale giełda trafisz do szerszej grupy odbiorców
creative177
24-02-16, 23:02
Co do D14A2 to mocno sugeruję kupno używanej, oczyścić i odmalować czymś antykorozyjnym. W tamtym roku zmieniałem miskę u siebie i był dramat. Samochód wisiał na podnośniku 3 dni bez miski. Jedną kupiłem tutaj od kolegi z forum, ale niestety 2 czy 3 otwory przy wgłębieniach na wał różniły się umiejscowieniem o CAŁE 7mm (sic!). Jedyne wyjście to zdemontować miskę, w drugi samochód i do jakiegoś dużego szrotu (ja akurat byłem u Korkucia w Elblągu). Co się okazało na miejscu? Żadna miska od 1.4 nie pasowała ale od 1.3 i od 1.5 owszem, koszmar jakiś. Jakbyś chciał jednak kupić w sklepie to nie sugeruj się wymiarami w ich katalogach, przerobiłem 4 sklepy i 4 różne katalogi, zawsze ta różnica kilku milimetrów. Inter Cars miał jedną jedyną pasującą w całej Polsce, gdzieś w magazynie w Warszawie. Jak masz możliwość jeździć po sklepach/szrotach ze zdemontowaną w ręce i porównywać to git, a jak jakieś allegro czy sklep internetowy to sugeruj się kodem silnika. D14A2 i bodajże D14A6 i D14A8 mają takie same miski, ale ręki sobie uciąć nie dam. Podobno we wszystkich katalogach mają taki Meksyk w miskach olejowych do anglików że szok.
http://allegro.pl/miska-oleju-olejowa-honda-civic-vi-1-4-16v-i5865181100.html
http://allegro.pl/honda-civic-95-01-5d-miska-olejowa-1-4-d14a8-i5165145234.html
http://allegro.pl/miska-olejowa-honda-civic-d14a8-i5712637307.html
Tylko większość misek jest bardzo skorodowanych. Nie lekki nalot tylko same purchle i nie wiadomo czy taka miska się jeszcze nadaje.
Tak że ciężko coś znaleźć w miarę dobrego.
Co do D14A2 to mocno sugeruję kupno używanej, oczyścić i odmalować czymś antykorozyjnym. W tamtym roku zmieniałem miskę u siebie i był dramat. Samochód wisiał na podnośniku 3 dni bez miski. Jedną kupiłem tutaj od kolegi z forum, ale niestety 2 czy 3 otwory przy wgłębieniach na wał różniły się umiejscowieniem o CAŁE 7mm (sic!). Jedyne wyjście to zdemontować miskę, w drugi samochód i do jakiegoś dużego szrotu (ja akurat byłem u Korkucia w Elblągu). Co się okazało na miejscu? Żadna miska od 1.4 nie pasowała ale od 1.3 i od 1.5 owszem, koszmar jakiś. Jakbyś chciał jednak kupić w sklepie to nie sugeruj się wymiarami w ich katalogach, przerobiłem 4 sklepy i 4 różne katalogi, zawsze ta różnica kilku milimetrów. Inter Cars miał jedną jedyną pasującą w całej Polsce, gdzieś w magazynie w Warszawie. Jak masz możliwość jeździć po sklepach/szrotach ze zdemontowaną w ręce i porównywać to git, a jak jakieś allegro czy sklep internetowy to sugeruj się kodem silnika. D14A2 i bodajże D14A6 i D14A8 mają takie same miski, ale ręki sobie uciąć nie dam. Podobno we wszystkich katalogach mają taki Meksyk w miskach olejowych do anglików że szok.
http://allegro.pl/miska-oleju-olejowa-honda-civic-vi-1-4-16v-i5865181100.html
http://allegro.pl/honda-civic-95-01-5d-miska-olejowa-1-4-d14a8-i5165145234.html
http://allegro.pl/miska-olejowa-honda-civic-d14a8-i5712637307.html
W Hapartsie krzyknęli za nową OEM 1609 zł ( chyba są ze złota :D ), a zamiennik firmy BLIC 210,20 zł.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.