Zobacz pełną wersję : EM2 regulacja ręczna obrotów
Po przeczyszczeniu krokowca i przepustnicy oraz resecie ECU, obroty skaczą mi od 1,200 do 2tyś. i tak co chwile. Dowiedziałem się, że teraz muszę wyregulować ręcznie obroty. Gdzie znajduje się śruba do regulacji obrotów przy przepustnicy? :)
Poniżej link do filmiku jak to wygląda. Teraz na np. mieście obroty skacza jak chore... od 1tys do 2tyś.
https://www.youtube.com/watch?v=aVTToOR-sKA&feature=youtu.be
ale jak faluja to cos nie halo z krokowym moze ci wypadla usczelka i dlatego sie tak dzieje?
Jeździłem po czyszczeniu tydzień bez resetowania ecu i na jałowym obroty trzymały na 1500 po czym spadały na prawidłowe. Dopiero po resecie ecu takie jajca się zaczęły... Dopiero za tydzień będę mógł wszystko rozebrać i sprawdzić.
Wykonaj nauczanie obrotów biegu jałowego:
1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, ogrzewanie tylnej szyby, światła itp.) są wyłączone.
2. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać go na poziomie 3 000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu [P] lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie 80 °C - 100 °C .
3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy zamkniętej przepustnicy i wyłączonych odbiornikach energii elektrycznej.
Tak właśnie zrobiłem po resecie ecu prócz trzymania na obrotach 3000obr.
Chciałem się zapytać jaki byłby objaw podłączonych na odwrót przewodów gumowych do krokowca? Nie jestem pewny na 100% ale jest szansa, że chyba podłączyłem je na odwrót bo albo byłem wtedy zamyślony albo to przez pośpiech.
Okazało się, że padł mi czujnik położenia przepustnicy. Co z tym fantem? Nie widzi mi się wymieniać całej przepustnicy skoro moja jest czysta, a reszta jest ok. Czy można wymienić sam czujnik? Poluzowałem śrubki, które go trzymały i lekko go przechylilem lecz wtedy trzymał ciągle obroty przy 2000 obr/min. Zastanawia mnie to jak mógł się uszkodzić skoro go nie tknąłem nawet? Przy czyszczeniu? Nie możliwe...
#EDIT
Dla potomnych. Padł czujnik tps i była potrzebna nowa przepustnica. Przy czyszczeniu przepustnicy lepiej uważać aby nie naleciał nagar do małego kanalika przy tps-ie, a najlepiej omijać to miejsce przy czyszczeniu. Taka mała rada ode mnie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.