Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EM2 regulacja ręczna obrotów



Genax
17-05-15, 19:08
Po przeczyszczeniu krokowca i przepustnicy oraz resecie ECU, obroty skaczą mi od 1,200 do 2tyś. i tak co chwile. Dowiedziałem się, że teraz muszę wyregulować ręcznie obroty. Gdzie znajduje się śruba do regulacji obrotów przy przepustnicy? :)

Poniżej link do filmiku jak to wygląda. Teraz na np. mieście obroty skacza jak chore... od 1tys do 2tyś.


https://www.youtube.com/watch?v=aVTToOR-sKA&feature=youtu.be

Karoles
17-05-15, 19:47
ale jak faluja to cos nie halo z krokowym moze ci wypadla usczelka i dlatego sie tak dzieje?

Genax
17-05-15, 20:06
Jeździłem po czyszczeniu tydzień bez resetowania ecu i na jałowym obroty trzymały na 1500 po czym spadały na prawidłowe. Dopiero po resecie ecu takie jajca się zaczęły... Dopiero za tydzień będę mógł wszystko rozebrać i sprawdzić.

drevan
17-05-15, 21:06
Wykonaj nauczanie obrotów biegu jałowego:

1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, ogrzewanie tylnej szyby, światła itp.) są wyłączone.

2. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać go na poziomie 3 000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu [P] lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie 80 °C - 100 °C .

3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy zamkniętej przepustnicy i wyłączonych odbiornikach energii elektrycznej.

Genax
17-05-15, 21:13
Tak właśnie zrobiłem po resecie ecu prócz trzymania na obrotach 3000obr.

Genax
19-05-15, 23:21
Chciałem się zapytać jaki byłby objaw podłączonych na odwrót przewodów gumowych do krokowca? Nie jestem pewny na 100% ale jest szansa, że chyba podłączyłem je na odwrót bo albo byłem wtedy zamyślony albo to przez pośpiech.

Genax
24-05-15, 17:36
Okazało się, że padł mi czujnik położenia przepustnicy. Co z tym fantem? Nie widzi mi się wymieniać całej przepustnicy skoro moja jest czysta, a reszta jest ok. Czy można wymienić sam czujnik? Poluzowałem śrubki, które go trzymały i lekko go przechylilem lecz wtedy trzymał ciągle obroty przy 2000 obr/min. Zastanawia mnie to jak mógł się uszkodzić skoro go nie tknąłem nawet? Przy czyszczeniu? Nie możliwe...

#EDIT

Dla potomnych. Padł czujnik tps i była potrzebna nowa przepustnica. Przy czyszczeniu przepustnicy lepiej uważać aby nie naleciał nagar do małego kanalika przy tps-ie, a najlepiej omijać to miejsce przy czyszczeniu. Taka mała rada ode mnie :)