PDA

Zobacz pełną wersję : Nie logiczne zachowanie auta po zmianie wałka D15Z8



mariuszmaxs
09-05-15, 11:17
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć co może być nie tak z moim autem. Do D15Z8 wrzuciłem klawiaturę i wałek od vtec D16Y2,i jak ustawie rozrząd tak że aparat mam ustawiony mniej więcej na środku regulacji,ustawiam lampą,przy pomiarze kompresji mam po 15 bar na każdym cylindrze,auto przyśpiesza mi w 12 sekund do setki a przestawię rozrząd tak że aparat mam całkowicie w stronę grodzi,i przy mierzeniu mam 13 bar,to auto jedzie w 10 sekund do setki. Jak to możliwe że przy mniejszej kompresji jedzie lepiej niż przy prawidłowych 15 barach?

kuster
09-05-15, 11:45
Bo w odpowiednim momencie iskrę podajesz?

piotreek23
09-05-15, 12:11
Bo to nie jest pomiar przyspieszenia...takie pomiary to można dzieciom jako bajki opowiadać..albo to robisz na torze w kontrolowanych i powtarzalnych warunkach albo jedź na hamownię..:-) ta ci prawdę powie które ustawienie lepsze..
Ne żebym się czepiał ale róbmy pomiar zgodnie ze sztuką bo tak to te 2s to możesz mieć błąd pomiarowy :).

mariuszmaxs
09-05-15, 12:38
no nie jest to błąd pomiarowy bo mierzyłem po kilka razy programem na gps,telefonem z gps no i z nagrania licznika:) czyli trzeba by było przy ustawieniu rozrządu na 15 bar pobawić się zapłonem?

piotreek23
09-05-15, 12:44
Dla mnie to nie metoda :) wystarczy że jest sucho lub mokro i już się osiągi nawet o sekundę zmieniają. ;-) Rzetelnie podejść do tematu odwiedź hamownie :) zobaczysz jaka moc przy poszczególnych ustawieniach etc :).

Z licznika nie ma sensu brać bo przekłamuje..z GPS-a w komórce..też nie wiadomo jaką ma dokładność. Jednak po coś się stosuje profesjonalne GPS-y przy takich badaniach ;)

mariuszmaxs
09-05-15, 13:43
wszystkie pomiary robiłem w ten sam dzień na tej samej nawierzchni;)

kazik2_h9w3
09-05-15, 21:20
Z tego co pamiętam by dobrze ustawić zapłon na takim setupie musiałem piłować mocowanie aparatu lub go nie przykręcać na jedną śrubę
Ustaw zapłon na lampie rozrząd na znaki i ustaw dobrze zawory no chyba że to już wszystko zrobiłeś
Jaki masz komp??

mariuszmaxs
10-05-15, 02:22
Jak ustawie rozrząd na znaki,które mi poradzono,to aparat mam w stronę grodzi,mam rozpiłowane mocowania bo inaczej brakowało regulacji,tylko przy takim ustawieniu mam słabą kompresję. Kompa mam p06 przerobionego,i mapkę pod eco z vtec.
Jak miałeś ustawiony rozrząd? i jakie kółko użyłeś?

kazik2_h9w3
10-05-15, 11:02
Ja miałem rozrząd na znaki a kółko początkowo z d16 a później regulowane
Nie pasuje mi ta Twoja kompresja jakby się zawpry nie domykaly

mariuszmaxs
10-05-15, 13:58
na znak na godzinie 7 czy równo z płaszczyzną głowicy? zawory regulowałem nie dawno;/

kazik2_h9w3
10-05-15, 16:50
U mnie wszystkie znaki pasowały

mariuszmaxs
10-05-15, 17:13
Na kółku od D16 nie da rady ustawić na znak na 7, bo albo jest on troszkę przed albo za znacznikiem na obudowie rozrządu.

kazik2_h9w3
10-05-15, 17:15
Ja sobie nie przypominam żadnych kłopotów ale ja miałem wałek z klawiaturą z D16Z6 może on jest nieco inny

mariuszmaxs
10-05-15, 17:23
Coś mi się kiedyś obiło o uszy że ten od y2 jest o ileś stopni przesunięty,ale nie wiem o ile:/