Zobacz pełną wersję : SWAP H22 do MB2
Witam,
Piszę z gorącą prośbą o pomoc. Potrzebuję sprawdzonych i pewnych informacji. Mam Civic-a 5D MB2 z silnikiem D14A8. Namierzyłem silnik H22 w super stanie, który jest obecnie w coupecie 5gen(na chodzie). Chcę go zamontować u siebie. Z tego co się orientowałem, to do przerobienia jest:
- łapa mocowana do skrzyni biegów
- montaż linek/cięgien do zmiany biegów zamiast mojego popychacza
- do przerobienia wiązka kabinowa na OBD1
- demontaż mojej klimy
Chłodnice już mam zamontowaną, zawieszenie jest przygotowane, po swapie montuje hamulce 282 na przód (obecnie 262). Jeśli ktoś ma konkretne informacje jestem skory się odwdzięczyć.
kontakt:
wtomasz@wp.pl lub pw
Kolega Cairo miał taki swap w swojej MB2, napisz do niego :)
DO przerobienia sa lapy, poduszki, polosie- glownie sie upuje gotowce k sporta za gruby hajs, po wlozeniu tego do civica masz bardzo nisko miske ... do gory zabardzo dzwignac nie mozesz tego bo maski nie zamkniesz i sie kolo zamyka, poszukaj o temach ludzi h22- wielu wymieklo z jazdy z tym silnikiem.
Kamil słyszałem, że w Ej9 po montażu H22 są właśnie takie problemy z miską, ale MB2 ma minimalnie wyżej mocowania i coś idzie "ugrać".
Waga tego silnika wpływa na jazdę .B18 to lepszy wybór .
No, całe 16kg. B18 jest z pewnością łatwiejsze w aplikacji, a czy lepsze to już każdy sobie z osobna decyduje.
Ja bym się przede wszystkim zastanowił czy masz aż tak fantastycznie wyjątkowe auto, żeby swapować w nim silnik. Bo jeśli nie, to je sprzedaj i kup inne - mocniejsze.
Ja mam h22 w ej9 i tak jak pisze !markos te 16kg za dużej różnicy nie robi. Fakt faktem miska wisi nisko(mam powieszone na łapach innovative), ale bez problemu da się jeździć w zakrętach. Niestety swap jest sporo droższy aniżeli swap na b serie. Wiec musisz się zastanowić czego oczekujesz. Ja go wybrałem ze względu na elastyczność bo ma swoje nm dosyć nisko względem b serii. Faktem jest, ze jak dla mnie dopiero skrzynia u2q7 z Atr'a daje frajdę z jazdy w N/A ale takie m2b4 ze szpera lub m2a4 bez niej tez jest na tyle krótkie, ze da się również fajnie tym po upalać. A jedyne co moim zdaniem odrzuca ludzi to właśnie ostateczny koszt tego swapu. Ale swap na k jest jeszcze droższy.
Namierzyłem silnik H22 w super stanie, który jest obecnie w coupecie 5gen(na chodzie).
Jeżeli to prawda że w 5genie komora jest identyczna jak w 5d, to raczej jak ma tego swapa z 5gena to kwestia zamontowania i przerobienia kabelków?
FaziRBK - dzięki za opinie. Właśnie tego szukałem, szczerej wypowiedzi posiadacza H22, bo różne rzeczy można wyczytać itd. Średnio Swap B18 to kolo 4-5 tys, H22 to koło 6-7 w zależności też ile ma się pomodzone w aucie.
!markos - tak się składa, że furę mam *****istą (i nie piszę tego aby się przechwalać itp.) Wszystko było i jest przygotowywane od początku do swapa. Pierwotnie miałem chrapkę na B18C4/C6 ale po analizie wykresów charakterystyki silnika skusił mnie H22. Tak jak pisał FaziRBK, więcej niutków już od samego dołu a i rewelacyjna baza na przyszłość. Tym bardziej, że B18 już jest trochę oklepane (nie obrażając oczywiście posiadaczy tego serducha, bo bardzo cenie i szanuje ten silnik).
Tak czy inaczej w ten czwartek/piątek zaczyna się impreza:)
No to do dzieła i pochwal się wrażeniami jak to poskładasz .
wtomasz - nie wiem skąd masz informacje, ale lekko mijają się z prawdą...
Swap na B18 to 7 tysi w góre - zależy od życzenia klienta (sam silnik/swap 4800-5500)
Piszesz, że to rewelacyjna baza na przyszłość - jakoś nie widziałem seryjnych H22 z turbo czy kompresorem, a jeśli są to ile ich jest na rynku? Kilka sztuk względem B18? Mowa o seryjnych wyremontowanych silnikach bez aftermarketów i kucizny w środku za gruuuuby hajs. Seryjne silniki H22 potrafią się zesrać z byle powodu, a co mówić o doładowanym. C4 robisz na 300 bez najmniejszego kłopotu i bez późniejszych zmartwień, że ****ie przy pierwszym wyjeździe z bramy podwórka. Jak 300 będzie mało - kupujesz kilka gadżetów łatwo dostępnych na rynku i masz 400... Według mnie H22 to gówno, a nie baza na przyszłość, mając do dyspozycji niezliczoną ilość silników jak i części do B18 czy B20 na hasło kupie w dziale giełda...
Nie wspominam o niskiej misce i braku miejsca pod maską z taką niedojną krową... ;)
MG ZSa v6 ;)Śmiechy śmiechami, ale na elastyczność to by kolega z pewnością nie narzekał :p
Śmiechy śmiechami, ale na elastyczność to by kolega z pewnością nie narzekał :p
Silnika na pewno ;)
http://olx.pl/oferta/honda-civic-h22a-jdm-prelude-2-2vtec-CID5-IDa1WuN.html#a7034a0a99
tani swap :cool:
http://olx.pl/oferta/honda-civic-h22a-jdm-prelude-2-2vtec-CID5-IDa1WuN.html#a7034a0a99
tani swap :cool:
A doczytales do konca tresc ogloszenia?
Zarowno swap b18 i h22 wymaga sporych nakladow finansowych. Cena swapu to pikus, nowe poduszki, plyny, sprzeglo itd. i robi sie ponad 10 tys.
nie doczytałem, ale bardziej chodziło o to właśnie, że pierdoły jak mocowania, półośki itp tutaj już są.
Poza tym, na ten link trzeba patrzeć z przymrużeniem oka :P
wtomasz - nie wiem skąd masz informacje, ale lekko mijają się z prawdą...
Swap na B18 to 7 tysi w góre - zależy od życzenia klienta (sam silnik/swap 4800-5500)
Piszesz, że to rewelacyjna baza na przyszłość - jakoś nie widziałem seryjnych H22 z turbo czy kompresorem, a jeśli są to ile ich jest na rynku? Kilka sztuk względem B18? Mowa o seryjnych wyremontowanych silnikach bez aftermarketów i kucizny w środku za gruuuuby hajs. Seryjne silniki H22 potrafią się zesrać z byle powodu, a co mówić o doładowanym. C4 robisz na 300 bez najmniejszego kłopotu i bez późniejszych zmartwień, że ****ie przy pierwszym wyjeździe z bramy podwórka. Jak 300 będzie mało - kupujesz kilka gadżetów łatwo dostępnych na rynku i masz 400... Według mnie H22 to gówno, a nie baza na przyszłość, mając do dyspozycji niezliczoną ilość silników jak i części do B18 czy B20 na hasło kupie w dziale giełda...
Nie wspominam o niskiej misce i braku miejsca pod maską z taką niedojną krową... ;)
Popieram. Choć nie ukrywam ze jak juz jeździ to szybko.
W juesej robio H22 i jeżdżą bardzo przyjemnie. Chyba wszystko kwestia danego egzemplarza i składającego/części użytych.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.