Zobacz pełną wersję : Ej9 d14a4 problem z kolektorem ssącym z d15b7
Witam, robiłem swapa kolektora do d14a4 z d15b7. Przerzuciłem wtryski z d14 do listwy z d15. Przerzuciłem również przepustnicę z d14 do kolektora d15, zaślepiłem silniczek krokowy na kolektorze d15 i nie podłączałem do niego wtyczki. Następnie podłączyłem wszystkie podciśnienia, wszystkie wężyki od wody i auto odpaliło. Problem jest następujący - silnik nie pracuje równo,telepocze, została mi jedna kostka którą nie wiem gdzie podłączyć, auto trzyma niskie obroty (500), a jesli nacisnę gaz to go dusi, tj. ciągnął lewe powietrze - ten problem niweluje się gdy odepnę czujnik położenia przepustnicy - dodatkowo jak jest podpięty auto kopci, jak odepnę, jest ok, świeci check. aha, no i nie podpiąłem czujnika temperatury na kolektorze, bo nie ma do niego wtyczki. Jutro podpinam go pod kompa, ale może Wy coś mi nakreślicie, bo pewnie nie jeden z Was już robił swapa kolektora w tym silniku. POzdro!
Lewe powietrze może gdzieś ciągnie to na niskie obroty ale to telepanie to może wtyczki od wtryskow pomylone?
podobno zamienione wtyczki z tpsa i map sensora bo sa takie same, jutro spradzwe
wiesko1261
06-05-15, 04:58
podobno zamienione wtyczki z tpsa i map sensora bo sa takie same, jutro spradzwe
najczęstszy błąd , bo długości kabli-wiązki tak idą :) ( najprościej zaznaczyć markerem przed rozebraniem )
a czujnik powietrza ja swój wkładałem przed przepustnicę (tylko kable przedłużałem)
Hahaha mialem to samo ;)
Musisz przepilowac dopływ do map sensora na przepustnicy ;)
hmm Kuster co masz na myśli ? to przepustnica z moim map sensorem z d14 wiec po co coś tutaj rzezbić ?
Ogólnie zamieniłem wtyki i wszystko hula, zauważyłem jednak parę niedociągnięć, a mianowicie, czasami silnik ma za niskie obroty i wraca do normalnych, dwa, zapowietrzony układ chłodzenia, dziś wywaliło mi węzyk na kolektorze i troche sie wylało płynu. Jeśli nie mamy odpowietrznika.. układ powinien się sam odpowietrzyć, ale coś mu to nie idzie, poza tym wkurza mnie faktum zbiorniczka wyrównawczego z którego gówno wiadomo jak leje się płyn do chłodnicy.
Woda nie wlewa się ze zbiorniczka do chłodnicy tylko z chłodnicy do zbiornika.Odwietrzanie wygląda tak że dajesz dmuchawę na ciepło i czekasz aż się zagrzeje i 2x włączy wentylator. Przynajmniej u mnie tak się udało. Może gdzieś łapie powietrze. Jak długo nie będzie chciało puścić to jeden przewód można poluzować albo odkręcić korek od chłodnicy tyle że na zimnym silniku. Chociaż to słabe sposoby i dość chałupnicze.
Wczoraj jak wracałem to wskaźnik od temperatury sięgał ponad 3/4 zakresu, wiec zatrzymałem auto i myslę co jest grane, doszedłem do wniosku że jest za mało płynu chłodzącego bo jak spuszczałem to wyleciało niecałe 2,5l, oczywiście nie licząc tego co zostało w bloku. Będe jutro musiał pomyśleć jak wjade na podnośnik i wymienie płyn.
A wentylator chłodnicy działał jak się tak silnik zagrzał? :)
nie właśnie, temat ogarnięty, było zbyt mało płynu, i był zapowietrzony, auto hula aż miło
no i problem jednak nie ustał, wczoraj jadę i znowu to samo, tmp w normie i gdy delikatnie mu otwarłem to nagle tmp poleciała w góre, zjechałem na bok, a z pod maski parowało i płyn uciekał zatkaną specjalnie śrubą (nie dużo) wtf ? chłodnica ma być zalana pod samą góre ? już zgłupiałem. Dolałem następnie trochę płynu do chłodnicy i tmp znów stoi normalnie
no i problem jednak nie ustał, wczoraj jadę i znowu to samo, tmp w normie i gdy delikatnie mu otwarłem to nagle tmp poleciała w góre, zjechałem na bok, a z pod maski parowało i płyn uciekał zatkaną specjalnie śrubą (nie dużo) wtf ? chłodnica ma być zalana pod samą góre ? już zgłupiałem. Dolałem następnie trochę płynu do chłodnicy i tmp znów stoi normalnie
Dobra, znalazłem przyczyne dlaczego płyn mi uciekał. Jeden przewód z kolektora ten pionowy, który powinien być zaślepiony, dajcie jakieś logiczne rozwiązanie zaślepienia go by wytrzymał ciśnienie. Wężyk sruba i cybant ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.