Zobacz pełną wersję : Nie działające radio, zegarek oraz światła awaryjne
Witam serdecznie. Tak jak w temacie, mam dość raczej nietypowy problem z działaniem radia, zegarka oraz świateł awaryjnych co za tym idzie też pewien problem z kierunkowskazami. Jestem od nie dawna posiadaczem Hondy Civic 3d 6 generacji (koniec 98r). Zakupiłem samochodzik bez radia, więc przyszedł i czas na to aby się ono w samochodzie znalazło (radio sprawne, sprawdzane w innym samochodzie). Martwił mnie od początku brak zegarka, nie wyświetlający dosłownie nic ani nic nie podświetlający. Przy podłączeniu radia do gniazda zasilania, w ogóle ono nie reaguje nawet poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce - tak jakby nie otrzymywało w ogóle żadnego zasilania. Wczoraj jadąc z kolegami ktoś mi przez przypadek wcisnął przycisk od świateł awaryjnych, czego w ogóle nie zauważyłem do czasu, że nie funkcjonują mi kierunkowskazy. Wyłączyłem wówczas światła awaryjne (które i tak nie reagowały, zero odzewu na tablicy oraz na zewnątrz pojazdu) a kierunkowskazy znowu zaczęły działać. Przypuszczam, że związek z tym wszystkim mogą mieć bezpieczniki - kilku brakuje w środku samochodu z lewej strony kierownicy, ale czytając kilka tematów z podobnymi problemami były poruszane również i te znajdujące się pod maską. Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam. :D
Jak brakuje ci bezpieczników to chyba nie musi ci nikt mówić, że musisz je wsadzić? Tylko czemu nie ma? Ktoś był tak leniwy aby wsadzić nowe czy może jest gdzieś zwarcie i najłatwiej było wyciągnąć bezpieczniki? Musisz sprawdzić bo tak to nikt nic ci nie pomoże ;)
A no właśnie. Postaram się zdobyć dzisiaj komplet bezpieczników, powsadzać i dodatkowo wymienić stare na nowe. Zobaczymy czy przyniesie to jakiś efekt.
Stare jak są dobre to nie muszą być wymieniane. Lepiej zachowaj sobie bezpieczniki na czarną godzinę. No i warto też by było wszystkie sprawdzić :)
Stare jak są dobre to nie muszą być wymieniane. Lepiej zachowaj sobie bezpieczniki na czarną godzinę. No i warto też by było wszystkie sprawdzić :)
Rozumiem, bezpieczniki udało mi się zakupić. Po południu je powsadzam i zobaczymy. :P
Pamieraj ze w komorze silnika tez sa bezpieczniki od radia i zegarka.
Pamieraj ze w komorze silnika tez sa bezpieczniki od radia i zegarka.
No niestety, wymiana bezpieczników nie przyniosła efektu. Najwidoczniej według mnie jest gdzieś zwarcie, tylko pytanie gdzie? Gdy włożyłem odpowiedni bezpiecznik do skrzynki pod maską boom przy włączeniu awaryjnych świateł, to samo z radiem i zegarkiem w bezpiecznikach wewnątrz pojazdu. Jakieś pomysły?
Spróbuj ponownie z następnym bezpiecznikiem ale z odłączonym radiem :)
Sprawdź najpierw radio, a potem wiązkę od awaryjek. Na 99% tam znajdziesz przetarte kable lub co innego :)
Sprawdź najpierw radio, a potem wiązkę od awaryjek. Na 99% tam znajdziesz przetarte kable lub co innego :)
Radyjko ciągle było wyciągnięte z samochodu (odłączone całkowicie). Próbowałem z innymi bezpiecznikami, to je odrazu wywala. A co do tej wiązki, to dzisiaj posprawdzam i dam znać co i jak. :)
Kiedy miałem VI gen miałem podobny problem ponieważ jak wyciągnąłem środkową konsole i ponownie wsadziłem to okazało się, że przytrzasnąłem bodajże wiązkę od radia i wywalało mi bezpiecznik :)
No cóż. Problem polegał na uszkodzonej głównej wiązce, wiązce od licznika, zegarów itd oraz dwóch skrzynkach bezpieczników - tej pod maską oraz pod kierownicą. Cała instalacja była po prostu popalona, ktoś zamontował za mocne podobno radyjko. Wszystko naprawione, a raczej wymienione - śmiga jak ta lala. :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.