matt37137
01-05-15, 21:07
Witam, przeszedłem właśnie udane MPFI z d13b2 na b7. Przerzuciłem wszystkie wiązki z d15b7 coupe (oprócz tej do tylnych świateł i tej na zegary), czego zdecydowanie nie polecam, kosmicznie dużo roboty. Zrobiłem sobie jazdę testową z dość luźno puszczoną elektryką, by sprawdzić czy wszystko jest ok. Z tylnej wiązki miałem podłączone tylko stopy. Zegary chodziły świetnie, wszystko było ok. Czasem tylko wyskakiwał błąd 43, ale nawet zapłon jeszcze nie ustawiony.
Ale do rzeczy. W czasie jazdy, gdzie auto spisywało się świetnie, nagle padły mi całe zegary. Gdy wyłączyłem i włączyłem na zapłon, jedyna kontrolka jaka się pokazuje to ładowanie. Nawet ręczny się nie świeci. Gdy włączam światła mijania, oprócz nich zaczyna migać lewy kierunkowskaz. Brak obrotka, prędkościomierza, temp,paliwa,check itd.
Podmieniłem zegary na inne, nic nie dało, występuje ten sam problem. Przedzwoniłem miernikiem kabel check z kompa aż pod same zegary i jest ok, to samo z kablem od ręcznego. Masa idąca na zegary też ma połączenie i te masy za deską po lewej są przykręcone. Masy przy przednich lampach też są przykręcone.
Myślałem, że przez luźno rzuconą elektrykę, uszkodziłem kable przez pedał sprzęgła, ale check, który był lekko przygięty, na mierniku pokazuje idealną rezystancje, żadnej przerwy.
Macie jakiś pomysł, gdzie zacząć szukać rozwiązania tego problemu? Patrzyłem w schemat, jednak nie wiele mi rozjaśnił. Czy jest jakiś kabel odpowiedzialny za całość zegarów, bez kontrolki alternatora? :confused:
[EDIT]
Problem rozwiązany
Byłem przekonany, że to jakieś zwarcie, przez to, że świeciła się kontrolka ładowania, jednak się okazało, że to bezpiecznik nr 15. Temat do zamknięcia.
Ale do rzeczy. W czasie jazdy, gdzie auto spisywało się świetnie, nagle padły mi całe zegary. Gdy wyłączyłem i włączyłem na zapłon, jedyna kontrolka jaka się pokazuje to ładowanie. Nawet ręczny się nie świeci. Gdy włączam światła mijania, oprócz nich zaczyna migać lewy kierunkowskaz. Brak obrotka, prędkościomierza, temp,paliwa,check itd.
Podmieniłem zegary na inne, nic nie dało, występuje ten sam problem. Przedzwoniłem miernikiem kabel check z kompa aż pod same zegary i jest ok, to samo z kablem od ręcznego. Masa idąca na zegary też ma połączenie i te masy za deską po lewej są przykręcone. Masy przy przednich lampach też są przykręcone.
Myślałem, że przez luźno rzuconą elektrykę, uszkodziłem kable przez pedał sprzęgła, ale check, który był lekko przygięty, na mierniku pokazuje idealną rezystancje, żadnej przerwy.
Macie jakiś pomysł, gdzie zacząć szukać rozwiązania tego problemu? Patrzyłem w schemat, jednak nie wiele mi rozjaśnił. Czy jest jakiś kabel odpowiedzialny za całość zegarów, bez kontrolki alternatora? :confused:
[EDIT]
Problem rozwiązany
Byłem przekonany, że to jakieś zwarcie, przez to, że świeciła się kontrolka ładowania, jednak się okazało, że to bezpiecznik nr 15. Temat do zamknięcia.