Zobacz pełną wersję : dziwne zachowanie płynu w chłodnicy ??
slonik1992
30-04-15, 23:23
Wywala mi płyn do zbiorniczka wyrównawczego (ponad stan jest), i to dziwne że tylko wtedy gdy mocniej przycisnę. zostawie na chwile i wraca do normy.
Podczas normalnej jazdy nic sie nie dzieje, silnik jest 4 tys km po kapitalce, jak wezme wezyk od wyrownawczego i zrobie test z woda nie ma bąbli nic temperatura w normie caly czas, żadnych skoków, nie traci na moc, bez dymów, zero zapachu spalin w płynie.
co to może być ? termostat ?
Wygląda na uszczelkę pod głowicą test na CO2 robiłeś ?
slonik1992
01-05-15, 16:19
świeżo po kapitalce, jaki test ?
dodam ze waz nizej od chlodnicy sie wolniej nagrzewa, i taka sytuacja z tym wywalaniem do zbiorniczka nie jest zawsze, raz po takiej jezdzie wywali plyn a raz jest ok
może przypchana chłodnica
pozdr
slonik1992
01-05-15, 20:01
mam oem chłodnicę założoną a w garażu leży chińczyk 2,5 cm. bedzie lepszy ?
dla testu możesz założyć wykluczysz w ten sposób "wadę" chłodnicy.
slonik1992
02-05-15, 13:17
Pany dziś np nic mi nie wywaliło do zbiorniczka, sprawa denerwująca już jest. Chłodnica odpada ? termostat sie zacina ? bo uszczelke mozna wykluczyć
vnv_nation
02-05-15, 13:25
Czemu uwazasz ze uszczelke mozna wykluczyc? Bo byl remont robiony? Co z tego?
Przy wywalonej uszczelce podczas normalnej jazdy moze byc wszystko ok a przy ostrej bedzie wywalac plyn.
może też korek chłodnicy nie trzymać ciśnienia ;]
slonik1992
02-05-15, 17:14
ale po agresywnej jeździe tylko czasami, nie ma reguły że za każdym razem. zmieniłem chłodnicę na 2,5 cm, zobaczymy co będzie
slonik1992
10-05-15, 12:15
Panowie wszystkie rozwiązania sprawdzone i nic nie wyszło :( dodam że zauważyłem że najbardziej dzieje się tak na lpg, gdzie szukać ? pompa wody ? jeden wąż co idzie do parownika jest zimniejszy jak inne, i dolny wąż chłodnicy po nagrzaniu nie ma temp. tego wyżej
Wiem, że nic nowego nie odkryję ale to że przelewa płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego to normalne. Płyn po nagrzaniu zwiększa swoją objętość i dlatego zawór ciśnienia w chłodniy pozwala na przelanie go do zbiorniczka.
Wąż dolny od chłodnicy nigdy nie będzie tak samo gorący jak górny ponieważ górny wąż doprowadza gorący płyn z silnika do chłodnicy, chłodnica go chłodzi i odprowadza poprzez dolny wąż spowrotem do silnika żeby ochłodzić silnik itd.
Cu do węża onstalki LPG to się nie wypowiadam bo nie posiadam Instalacji.
Moim zdaniem wszystko z twoim autkiem w porządku.
pozdr
slonik1992
10-05-15, 23:34
ale wąż dolny musi być równomiernie ciepły ? u mnie na dole jest letni, wyżej ciepły. normalne ?
Układ masz zapowietrzony. Węże po zagrzaniu maja być równomiernie gorące .Zapowietrzenie moze też być spowodowane nie szczelnością układu.
raczej ciężko żeby dolny wąż był zapowietrzony bo powietrze zawsze się gromadzi u góry ;]
na moje problem z termostatem który się nie otwiera całkowicie.
slonik1992
14-05-15, 12:11
Może będzie to wskazówka dla innych, wymieniłem chłodnicę było to samo.
Założyłem korek od starej chłodnicy i problem tak jakby narazie ustąpił.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.