PDA

Zobacz pełną wersję : Wycieraczki szyby przedniej - brak docisku do szyby



JanGwidon
26-09-14, 16:31
Witam użytkowników ufo'ków.

Dwa dni temu zwariowały wycieraczki.
Po włączeniu, czy to w trybie auto czy manualnym po wykonaniu pracy nie wyłączają się.
Pracują przez jakiś czas, bez żadnych reguł, a następnie zatrzymują się w dowolnej nie wyjaśnionej pozycji !
Czasami na środku, czasami w pionie, zdarza się że się wyłączą.
POMOCY !

Serwis czy drobiazg ?
Mechanika czy komputer ?

Type-s 2007 1,8

RATUJCIE

shrek565
26-09-14, 17:24
http://www.trafo.za.pl/honda/

Drobne naprawy ---------> mechanizm wycieraczek temat walkowany miliony razy

bald
29-09-14, 18:22
Też tak kiedyś miałem. Okazało się że silnik wycieraczek miałem do wymiany.

wirtold
29-09-14, 21:35
Też tak kiedyś miałem. Okazało się że silnik wycieraczek miałem do wymiany.

I taka dokładnie była wersja ASO Hondy - wymiana całości za 850 zł ;) Tymczasem koszt naprawy wyniósł jakieś kilka zł. Inna sprawa, że nie każdy ma czas, chęci i... pomoc brata ze "smykałką" ;)

JanGwidon
16-10-14, 10:12
Zrobiłem naprawę wg. opisu na http://www.trafo.za.pl/honda/.
Wycieraczki parkują prawidłowo. Pojawił się inny problem.
W pierwszej pozycji wycieraczki nie pracują. Na żadnej prędkości i w ustawieniu AUTO również.
Na pozycji drugiej i trzeciej oraz pojedyncza praca (pozycja najwyższa) pracują prawidłowo.
W czym problem ? Komputer ? Bezpiecznik ? Gdzie szukać ?

JanGwidon
25-10-14, 14:10
Ponawiam pytanie, Było trochę deszczu i okazja do sprawdzenia.
W pierwszym położeniu działają tylko w trybie automatycznym, ustawiając pokrętłem na inną pozycję wycieraczki nie działają.
Na pozostałych ustawieniach dźwigni jest wszystko w porządku.
Nie pamiętam czy tak ma być czy coś się popsuło ?
Pomóżcie

andkas
25-10-14, 22:03
Ponawiam pytanie, Było trochę deszczu i okazja do sprawdzenia.
W pierwszym położeniu działają tylko w trybie automatycznym, ustawiając pokrętłem na inną pozycję wycieraczki nie działają.
Na pozostałych ustawieniach dźwigni jest wszystko w porządku.
Nie pamiętam czy tak ma być czy coś się popsuło ?
Pomóżcie

W zależności od tego czy masz czujnik deszczu działanie powinno być następujące:
-(z czujnikiem) załączenie dźwigni włącza działanie automatyczne, po wykryciu deszczu, pierścieniem regulujesz czułość, warunek: prędkość samochodu przekroczy 10 km/h,
-(bez czujnika) załączenie dźwigni powoduje pracę "przerywaną", prędkość wycieraczek zmienia się automatycznie w zależności od prędkości auta, pierścieniem regulujesz opóźnienie.

JanGwidon
26-10-14, 09:32
W zależności od tego czy masz czujnik deszczu działanie powinno być następujące:
-(z czujnikiem) załączenie dźwigni włącza działanie automatyczne, po wykryciu deszczu, pierścieniem regulujesz czułość, warunek: prędkość samochodu przekroczy 10 km/h,
-(bez czujnika) załączenie dźwigni powoduje pracę "przerywaną", prędkość wycieraczek zmienia się automatycznie w zależności od prędkości auta, pierścieniem regulujesz opóźnienie.

Czyli w wersji z czujnikiem ustawienie dźwigni w pierwszej pozycji to jest automat niezależnie od położenia pierścienia ?
Pierścień to jest 5 poziomów czułości i nic więcej ?

andkas
26-10-14, 11:39
Czyli w wersji z czujnikiem ustawienie dźwigni w pierwszej pozycji to jest automat niezależnie od położenia pierścienia ?
Pierścień to jest 5 poziomów czułości i nic więcej ?

W wersji z czujnikiem deszczu (czujnik znajduje się na szybie przedniej pod lusterkiem) układ w pozycji auto, możesz mieć włączony cały czas, dopiero po wykryciu opadów czujnik załącza wycieraczki i zmienia ich prędkość w zależności od ilości deszczu. Pierścieniem regulujesz czułość układu, z tego co pamiętam nie ma tam poziomów tylko są narysowane kropelki jedna na min. i kilka na max. (jak zejdę do garażu to sprawdzę).

PapaTango
29-04-15, 14:47
Cześć,

właśnie wymieniłem pióra wycieraczek przedniej szyby. Stare już nie dolegały do szyby tzn lewa wycieraczka zostawiała dużą smugę na środku mniej więcej w miejscu łączenia z ramieniem. Po wymiana na nowe niestety jest tak samo;/ Macie pomysł co z tym zrobić? Jakaś regulacja ramienia? a może po pewnym czasie nowe się uleżą?

poniżej fotka jak to wygląda

http://fotowrzut.pl/3KYXLW0IJ6

http://fotowrzut.pl/3KYXLW0IJ6

marcin001984
29-04-15, 18:44
Cześć,

właśnie wymieniłem pióra wycieraczek przedniej szyby. Stare już nie dolegały do szyby tzn lewa wycieraczka zostawiała dużą smugę na środku mniej więcej w miejscu łączenia z ramieniem. Po wymiana na nowe niestety jest tak samo;/ Macie pomysł co z tym zrobić? Jakaś regulacja ramienia? a może po pewnym czasie nowe się uleżą?

poniżej fotka jak to wygląda

http://fotowrzut.pl/3KYXLW0IJ6

http://fotowrzut.pl/3KYXLW0IJ6

Co za przypadek... swoją drogą to musi być nieźle denerwujące. U mnie z kolei lewa wycieraczka słabo ściąga od dołu. Pamiętam że zakładałem pióra Bosh we wrześniu 2012. Teraz jak będę wymieniał to nie wiem czy znów kupić Bosha czy pojechać do ASO po OEM.

PapaTango
29-04-15, 20:54
no mega słabe to jest;/ muszę poczytać czy wymiana sprężyny da jakiś efekt;)

kobert
30-04-15, 00:52
mialem to samo, tylko ze przed wymiana dolegalo stare dobrze, a gosc ktory wymienil mi piora na unipoint, zalozyl inne zaczepy, takie duze, brzydkie i ja winilem za to te duze zaczepy. Do 80-100km/h bylo dobrze a potem pęd powietrza odrywal je na srodku od szyby

szczepar
30-04-15, 08:00
no mega słabe to jest;/ muszę poczytać czy wymiana sprężyny da jakiś efekt;)

To nie wina sprężyny a zapiekającego się zawiasu wycieraczki.
Należy zdjąć ramię wycieraczki przesmarowac jakimś penetrantem - energicznie poruszać :)

Smarowanie i ruszanie na samochodzie daje małe efekty (zakres ruchu jest za mały i nie usuwa zapieczenia w najbardziej interesującym nas zakresie)

PapaTango
30-04-15, 22:35
dzięki Szczepar!! jestem właśnie po zabiegu, który opisałeś i pomogło! Wystarczyło odkręcić ramię przesmarować poruszać i jest docisk;) zawias najpierw potraktowałem wd40, a później przesmarowałem towotem;) jutro śmigam w traskę to zobaczę jak się sprawują wycieraczki;)