Zobacz pełną wersję : stuk przy zmianie biegów
daniel1978
18-07-08, 18:42
Pytam Panów bo wszystkich w okolicy juz pytałem .Mam problem tego typu .Po przejechaniu kilku kilometrów jak układ napędowy się rozgrzeje przy przełanczaniu biegów biegi lekko haczą i występuje stuk ,na zimnym tego nie występuje.Może ktoś tego doświadczył?
przeguby wewnetrzne sprawdz. pozatym szukaj ... !!! to juz bylo :)
A co mają przeguby do haczenia biegów?
Ja bym w pierwszej kolejności wymienił olej w skrzyni (oczywiście MTF Honda), później szukał ew. stuków jeśli będą dalej, mogą być przeguby, może być też jakieś uszkodzenie skrzyni.
Podnieś samochód i wejdź pod nieg, na biegu poruszaj półośkami krótkimi ruchami wokół ich własnej osi. Jeżeli luz będzie zbyt duży (jakiś zawsze być musi) to przeguby do wymiany.
Sprawdź również przeguby zewnętrzne.
A co mają przeguby do haczenia biegów?
Ja bym w pierwszej kolejności wymienił olej w skrzyni (oczywiście MTF Honda), później szukał ew. stuków jeśli będą dalej, mogą być przeguby, może być też jakieś uszkodzenie skrzyni.
Podnieś samochód i wejdź pod nieg, na biegu poruszaj półośkami krótkimi ruchami wokół ich własnej osi. Jeżeli luz będzie zbyt duży (jakiś zawsze być musi) to przeguby do wymiany.
Sprawdź również przeguby zewnętrzne.
sam sobie odpowiedziałeś :D
Są dwa niezależne problemy. Jak Ty widzisz związek haczenia biegów z luzami na przegubach to gratuluje.
po 1. sam to widzisz, bo tez o tym piszesz, ja nie pisze ze to jest przyczyna tylko ,ze moze byc to przyczyna, równie dobrze moze byc wyrobiona satelita, moze tez byc docisk łozysko i tp, itd. ja mu tylko napisałem zeby sprawdzil to co powinien sprawdzic na poczatku.
po2. wcale nie musza to byc luzy tylko wyje...ane łozyska i tez moze odnosic wrazenie haczenia biegów.
Nie, ja nie widzę związku,przeczytaj dokładnie powyższe posty.
panowie, przeguby wewnetrzne nie maja nic wspolnego. teoretycznie sa one niewymienne i nie powinny sie rozsypac(wlasciciwe to niewiele ta jest do rozsypania-ale to tylko teoria,wiadomo ze w praktyce wszystko sie moze zdarzyc). Jesli juz mialyby byc jakies luzy to nie na przegbach ale na lozyskach w skrzyni na ktorych te przeguby "siedza". I nawet wtedy nie ma mowy zeby mialo to jakikolwiek zwiazek na zmiane biegow!(mozliwe sa dziwne dzwieki ale podczas jazdy a nie wbijania biegow).
Zalecalbym: podjechac do jakiegos mechanika lub kogos kto sie zna i sprawdzic jak lapie sprzeglo-prawdopodobnie sie po prostu konczy i wbijasz biegi na nicalkowitym wysprzegleniu stad te halasy i stuki.
Druga sprawa: sprawdzilbym wizualnie czy nie ma wyciekow ze skrzyni(np wlasnie w miejscu gdzie wchodza poloski)-mozliwe ze gdzies ucieka olej.
Jesli 2 powyzsze mozliwosci wyeliminuesz to wtedy proponuje zmienic olej: mozliwe ze jest bardzo stary i zabrudzony a do tego(najprawdopodobniej) nieodpowiedni i po nagrzaniu traci swoje wlasciwosci smarne. Od biedy mozesz zalac 10w40 i tez biedzie ok(mysle ze nawet mozesz tego sprobowac, bedize to tansza opcja niz MTF Hondy, a jesli poskutkuje to wtedy zalej oryginalny plyn).
Muzammil, oczywiście, że przeguby wew nie mają nic wspólnego z haczeniem biegów, ale luzy się na nich mogą pojawić (ja miałem taki przypadek np, po wymianie przegubów problemy zniknęły).
Sprzęgło fakt może robić problemy. Olej silnikowy 10w40 wcale nie musi się dobrze spisać tak jak MTF nawet zaraz po zalaniu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.