PDA

Zobacz pełną wersję : Słabe osiagi VTI



woodoo
17-10-05, 17:38
Witam,

Mam maly problem, nie dawno zakupilem honde civic z silnikiem b18c4 (przebieg 65 tys obecnie). Zrobilem sobie test na hamowni i niestety wynik nie jest zbyt dobry - wlasicwie na calym zakresie obrotow moment jest ok 10nm za maly, moc max jest o 7 koni za nizsza ale za to jest wartosc maxymalna miesci sie na samym koncu skali tzn. przy 8400 obr zamiast 7600.
Jaka moze byc tego przyczyna. Prosze o jakies porady bo chcialem zwiekszac moc a tutaj widac musze doprowadzic najpierw do serii.
Wykres ponizej:
http://img362.imageshack.us/img362/4392/wykresvtech2gm.th.jpg (http://img362.imageshack.us/my.php?image=wykresvtech2gm.jpg)

pozdro

woodoo
17-10-05, 17:38
Witam,

Mam maly problem, nie dawno zakupilem honde civic z silnikiem b18c4 (przebieg 65 tys obecnie). Zrobilem sobie test na hamowni i niestety wynik nie jest zbyt dobry - wlasicwie na calym zakresie obrotow moment jest ok 10nm za maly, moc max jest o 7 koni za nizsza ale za to jest wartosc maxymalna miesci sie na samym koncu skali tzn. przy 8400 obr zamiast 7600.
Jaka moze byc tego przyczyna. Prosze o jakies porady bo chcialem zwiekszac moc a tutaj widac musze doprowadzic najpierw do serii.
Wykres ponizej:
http://img362.imageshack.us/img362/4392/wykresvtech2gm.th.jpg (http://img362.imageshack.us/my.php?image=wykresvtech2gm.jpg)

pozdro

havok
17-10-05, 17:52
Ja bym do tego jeszcze dodał duże straty mocy na kołach. Mocno autko było walone?

havok
17-10-05, 17:52
Ja bym do tego jeszcze dodał duże straty mocy na kołach. Mocno autko było walone?

LIO
17-10-05, 18:15
nie wiem, na co tu narzekac
auto ma kilka latek i cos przydaloby sie wymienic. Moze uklad wydechowy jest zapchany, najpewniej katalizator, moze filtr paliwa dawno ni wymieniany, moze swiece itd. dolot (filtr powietrza)
Róznica jest tak niewielka w odniesieniu do serii, ze nie ma co plakac. Poza tym nikt go napewno nie szczedzil, skoro ma potencjal i kilka koni moglo tez wyfrunac na łakę.

to że moc jest na samym koncu, to nalezy sie cieszyc, tak ma byc
przebieg jest w miare poprawny

pytanie mozna sobie tez zadac, czy poprawnie zostal zrobiony pomiar, tzn, czy zostalo wszystko dobrze skalibrowane

ciesz sie i jezdzij chlopie

LIO
17-10-05, 18:15
nie wiem, na co tu narzekac
auto ma kilka latek i cos przydaloby sie wymienic. Moze uklad wydechowy jest zapchany, najpewniej katalizator, moze filtr paliwa dawno ni wymieniany, moze swiece itd. dolot (filtr powietrza)
Róznica jest tak niewielka w odniesieniu do serii, ze nie ma co plakac. Poza tym nikt go napewno nie szczedzil, skoro ma potencjal i kilka koni moglo tez wyfrunac na łakę.

to że moc jest na samym koncu, to nalezy sie cieszyc, tak ma byc
przebieg jest w miare poprawny

pytanie mozna sobie tez zadac, czy poprawnie zostal zrobiony pomiar, tzn, czy zostalo wszystko dobrze skalibrowane

ciesz sie i jezdzij chlopie

woodoo
17-10-05, 22:52
Auto ma naprawde niewiele przejechane (udokumentowane) wiec konie nie powinny wyfrunac (poza tym poprzedni wlasciciel mial 60 lat, a w serwisie hondy mi powiedzieli ze dawno nie widzieli tego silnika w takim dobrym stanie). Robilem pare dni wczesniej sprawdzanie kompresji i wyszlo miedzy 13-14 ale wszystkie cylindry rowno. Swieczki gosc mi powiedzial ze maja swoj przebieg ale nie widac zadnych klopotow (zadnego nagaru, nalotu itp) - moze to to. Filtr powietrza wsadzilem dopiero co - wkladke kn (chyba ze ona zamiast dodawac to odejmuje). Samochod jest seryjny wiec jesli patrzyc na moc w punkcie gdzie powinna ona byc najwyzsza zgonie z katalogiem to spadek jest w granicach 15 konci (dla mnei to duzo).
Co z tymi stratami na kolach - co to moze byc? Mam 2 tygodnieowe oponki zalozone na fabryczne 15calowe felgi - rozmiar 205x50x15 (fabrycznie 195x55x15).
Chce dojsc do serii bo po zimie planowalem zrobic kompletny wydech oraz dolot i chip.

woodoo
17-10-05, 22:52
Auto ma naprawde niewiele przejechane (udokumentowane) wiec konie nie powinny wyfrunac (poza tym poprzedni wlasciciel mial 60 lat, a w serwisie hondy mi powiedzieli ze dawno nie widzieli tego silnika w takim dobrym stanie). Robilem pare dni wczesniej sprawdzanie kompresji i wyszlo miedzy 13-14 ale wszystkie cylindry rowno. Swieczki gosc mi powiedzial ze maja swoj przebieg ale nie widac zadnych klopotow (zadnego nagaru, nalotu itp) - moze to to. Filtr powietrza wsadzilem dopiero co - wkladke kn (chyba ze ona zamiast dodawac to odejmuje). Samochod jest seryjny wiec jesli patrzyc na moc w punkcie gdzie powinna ona byc najwyzsza zgonie z katalogiem to spadek jest w granicach 15 konci (dla mnei to duzo).
Co z tymi stratami na kolach - co to moze byc? Mam 2 tygodnieowe oponki zalozone na fabryczne 15calowe felgi - rozmiar 205x50x15 (fabrycznie 195x55x15).
Chce dojsc do serii bo po zimie planowalem zrobic kompletny wydech oraz dolot i chip.

LIO
17-10-05, 23:38
opony szeroie daja straty wieksze to raz, po drugie sprawdz cisnienie w nich, po trzecie moze ustawienie zbieznosci, a po czwarte to tak jak juz pisalem, moze pomiar nie byl do konca prawidlowy, moze auto za bardzo zostalo docisniete do rolek pasami
skoro kompresja spoko i reszta spoko, to ja bym sie nie martwil

jak z filtrem paliwa ?

LIO
17-10-05, 23:38
opony szeroie daja straty wieksze to raz, po drugie sprawdz cisnienie w nich, po trzecie moze ustawienie zbieznosci, a po czwarte to tak jak juz pisalem, moze pomiar nie byl do konca prawidlowy, moze auto za bardzo zostalo docisniete do rolek pasami
skoro kompresja spoko i reszta spoko, to ja bym sie nie martwil

jak z filtrem paliwa ?

woodoo
17-10-05, 23:59
Pomiar robilem w fimie vtech z krakowa wiec myslalem ze tam bedzie najlepiej to zrobione (moglem gdzie indziej i taniej ale tam myslalme ze bedzie najsolidniej). Co prawda gosc ktory robil pomiar nie wygladal na "blyskotliwego", ale mysle ze juz robil nie jeden pomiar.
Filtr paliwa nie wiem w jakim jest stanie (czy byl wymieniany itp). Co ile trzeba wymienic go, czy mozna sprawdzic czy juz trza to zrobic, czy kupowac oryginalny czy wystraczy filtrona?
Co do opon to cisnienie mam w porzadku - 2.5. Zbieznosc wyglada ok - minimalnie moze sciaga mi w prawo ale to czasami tak mi sie wydaje a czasami nie.

woodoo
17-10-05, 23:59
Pomiar robilem w fimie vtech z krakowa wiec myslalem ze tam bedzie najlepiej to zrobione (moglem gdzie indziej i taniej ale tam myslalme ze bedzie najsolidniej). Co prawda gosc ktory robil pomiar nie wygladal na "blyskotliwego", ale mysle ze juz robil nie jeden pomiar.
Filtr paliwa nie wiem w jakim jest stanie (czy byl wymieniany itp). Co ile trzeba wymienic go, czy mozna sprawdzic czy juz trza to zrobic, czy kupowac oryginalny czy wystraczy filtrona?
Co do opon to cisnienie mam w porzadku - 2.5. Zbieznosc wyglada ok - minimalnie moze sciaga mi w prawo ale to czasami tak mi sie wydaje a czasami nie.

Arv
18-10-05, 00:24
U mnie był skrajnie zapchany katalizator, traciłem około 50 koni przez niego i niecałe 20 Nm. Może u Ciebie też jest do wymiany:

http://img105.imagevenue.com/loc124/th_d7c_crx.JPG (http://img105.imagevenue.com/img.php?loc=loc124&image=d7c_crx.JPG)

Aha Mam iVT.

Arv
18-10-05, 00:24
U mnie był skrajnie zapchany katalizator, traciłem około 50 koni przez niego i niecałe 20 Nm. Może u Ciebie też jest do wymiany:

http://img105.imagevenue.com/loc124/th_d7c_crx.JPG (http://img105.imagevenue.com/img.php?loc=loc124&image=d7c_crx.JPG)

Aha Mam iVT.

woodoo
18-10-05, 00:50
Mam nadzieje ze to to. Pytanie tylko czy mialoby to wplyw na wyniki przy przegladzie okresowym. Jak robilem przeglad to spaliny wyszly wszystkie kozak. Ale moze to nie ma znaczenia.
Aha. Jesli to ma znaczenie to jak pojezdze troche i rozgrzeje wydech to jak zatrzymam sie to slysze takie dziek "cykania", a czasami pukniecie jakby blacha sie oddeformowala.

[ Dodano: Wto 18 Paź, 2005 ]
tylko u mnie wykres jest jakby seryjny tylko przesuniety rowno o 10nm w dol. U Ciebie moment dostawal szalu pod koniec.

woodoo
18-10-05, 00:50
Mam nadzieje ze to to. Pytanie tylko czy mialoby to wplyw na wyniki przy przegladzie okresowym. Jak robilem przeglad to spaliny wyszly wszystkie kozak. Ale moze to nie ma znaczenia.
Aha. Jesli to ma znaczenie to jak pojezdze troche i rozgrzeje wydech to jak zatrzymam sie to slysze takie dziek "cykania", a czasami pukniecie jakby blacha sie oddeformowala.

[ Dodano: Wto 18 Paź, 2005 ]
tylko u mnie wykres jest jakby seryjny tylko przesuniety rowno o 10nm w dol. U Ciebie moment dostawal szalu pod koniec.

Arv
18-10-05, 01:46
To cykanie to hamulce. No u Ciebie wygląda inaczej wykres, ale wiesz, ja miałem naprawdę zatkany na amen ten katalizator. Najpierw wymień wszystkie filtry potem szukaj dalej. Filtr paliwa wymienia się co 40 tys km (przynajmniej w CRX), a często ludzie zaniedbują ten element.

Arv
18-10-05, 01:46
To cykanie to hamulce. No u Ciebie wygląda inaczej wykres, ale wiesz, ja miałem naprawdę zatkany na amen ten katalizator. Najpierw wymień wszystkie filtry potem szukaj dalej. Filtr paliwa wymienia się co 40 tys km (przynajmniej w CRX), a często ludzie zaniedbują ten element.

elmer
18-10-05, 01:50
Jak to jeździ?
Próbowałeś z innym B18C4? Albo jakiś G-tech?

Bo na liczby bezwzględne otrzymywane na hamowniach to specjalnie bym nie patrzył, jeśli auto jeździ jak trzeba.

P.S. Filtry, dobry olej i dobre paliwo to podstawa. Do tego docisk do rolek oraz nadmuch :!:

elmer
18-10-05, 01:50
Jak to jeździ?
Próbowałeś z innym B18C4? Albo jakiś G-tech?

Bo na liczby bezwzględne otrzymywane na hamowniach to specjalnie bym nie patrzył, jeśli auto jeździ jak trzeba.

P.S. Filtry, dobry olej i dobre paliwo to podstawa. Do tego docisk do rolek oraz nadmuch :!:

woodoo
18-10-05, 01:54
filtr powietrza tak jak mowilem mam nowy, olej dopiero co wlalem niedawno shell 10w60, paliwo tylkpo pb98. Hamowanie bylo poprawnie zrobione - nawiew byl, docisk do rolek tez.

[ Dodano: Wto 18 Paź, 2005 ]
jezdzi dobrze choc kiedys jechalem innym b18c4 i wydawalo mi sie ze duzo lepiej szedl - moze dlatego ze stozek byl i potegowal wrazenia.

woodoo
18-10-05, 01:54
filtr powietrza tak jak mowilem mam nowy, olej dopiero co wlalem niedawno shell 10w60, paliwo tylkpo pb98. Hamowanie bylo poprawnie zrobione - nawiew byl, docisk do rolek tez.

[ Dodano: Wto 18 Paź, 2005 ]
jezdzi dobrze choc kiedys jechalem innym b18c4 i wydawalo mi sie ze duzo lepiej szedl - moze dlatego ze stozek byl i potegowal wrazenia.

typeR
18-10-05, 03:19
Najlepiej będzie jak zrobisz tak jak mówi elmer. Pożycz od kogoś gtecha i zmierz czas na 400m. Z hamowniami różnie bywa.

typeR
18-10-05, 03:19
Najlepiej będzie jak zrobisz tak jak mówi elmer. Pożycz od kogoś gtecha i zmierz czas na 400m. Z hamowniami różnie bywa.

kosiniak
18-10-05, 08:41
najpierw to powymienieaj filtry, plyny, siwce, przewody, sprawdz wydech i cisnienie w oponach a pozniej sie scigaj, zebys nie byl rozczarowany!!

kosiniak
18-10-05, 08:41
najpierw to powymienieaj filtry, plyny, siwce, przewody, sprawdz wydech i cisnienie w oponach a pozniej sie scigaj, zebys nie byl rozczarowany!!

Cairo
18-10-05, 09:35
Jesli to ma znaczenie to jak pojezdze troche i rozgrzeje wydech to jak zatrzymam sie to slysze takie dziek "cykania", a czasami pukniecie jakby blacha sie oddeformowala.


Mam identyczne objawy, ale do tej pory byłem przkonany, że to wydech, Arv tweirdzi, że hamulce. Czy jesteś tego pewny?

havok
18-10-05, 09:38
Jesli to ma znaczenie to jak pojezdze troche i rozgrzeje wydech to jak zatrzymam sie to slysze takie dziek "cykania", a czasami pukniecie jakby blacha sie oddeformowala.


Mam identyczne objawy, ale do tej pory byłem przkonany, że to wydech, Arv tweirdzi, że hamulce. Czy jesteś tego pewny?

Ja się jeszcze nad chłodnicą zastanawiałem ;).

Gruszka
18-10-05, 09:48
Filtr paliwa wymien i swieczki. Potem zastanow sie nad katalizatorem (wymontuj, zmierz moc, zamontuj ew. ponownie). Przy 60 kkm nic nie powinno mu dolegac.

Pzdr.

elmer
18-10-05, 12:40
Katalizator po 60K km to pewnie jest jak nowy, wątpię żeby był przyczyną.

Nevada
18-10-05, 13:26
może hamownia pokazuje bzdury i pewnie po 60 letnim panu autko trzeba rozjeździć
(ja bym wlał także rzadszy olej 5W-50 np.)

LIO
18-10-05, 15:41
Jesli to ma znaczenie to jak pojezdze troche i rozgrzeje wydech to jak zatrzymam sie to slysze takie dziek "cykania", a czasami pukniecie jakby blacha sie oddeformowala.


Mam identyczne objawy, ale do tej pory byłem przkonany, że to wydech, Arv tweirdzi, że hamulce. Czy jesteś tego pewny?

Ja się jeszcze nad chłodnicą zastanawiałem ;).

cyka jak sie studzi rozgrzany kolektor, wydech, katalizator, blachy oslonowe itp
na pewno nie hamulce, ani chlodnica, ani cykady lesne ;)

Kras
18-10-05, 19:43
Ogólnie parametry jak na Hondę VTI na hamowni nie są wcale złe. Straty ją za to zżerają. Zbieżność, geometria, opony, zapieczone heble...wszystko może powodować gorsze osiągi.

woodoo
18-10-05, 20:53
wymienie jutro filtr paliwa i swieczki i zmierze moze tym razem na innej hamowni. Apropos swieczek - montowac zalecane prze honde ngk(6 czy 7) czy moze jakies "sportowe" briski itp?

mighty
18-10-05, 20:55
only ngk!

kosiniak
18-10-05, 20:55
wymienie jutro filtr paliwa i swieczki i zmierze moze tym razem na innej hamowni. Apropos swieczek - montowac zalecane prze honde ngk(6 czy 7) czy moze jakies "sportowe" briski itp?
zadne briski!!!!! NGK !!!! pomysl o przewodach i filtrze powietrza!!!

woodoo
18-10-05, 21:13
przewody sa spoko, filtr powietrza dopiero co kupilem k&n (moge najwyzej wrocic do papieru). A te ngk kupic dokladnie takie jak podaje ksiazka czy moze cos da sie lepszego? Poza tym ksiazka podaje albo bkr6en-11 albo bkr7en-11 - nie wiem ktore (na zime chyba raczej te pierwsze).

LIO
18-10-05, 21:23
kup takie jak podaje ksiazka
NGK albo NiponDenso

ja nie twierdze ze hamownia jest zla, moze osoba obslugujaca nie byla ten teges ;)
a poza tym z tymi nawiewami to róznie bywa i naprawde ta róznica dla mnie jest mala

jakakolwiek rozbieznosc, powoduje juz dodatkowe straty w mocy na rolkach

woodoo
18-10-05, 21:37
jakie sa prawidlowe wartosci tych strat i czy przez bledny pomiar (zle mocowanie itp) mogly te straty wyjsc tak wysoko. Sam rozmiar opon ze 195-205 chyba nie powinine miec duzego znaczenia. Moge podjechac do hondy zeby mi przegladneli przod - moze cos w tym siedzi.

Arv
19-10-05, 13:38
cyka jak sie studzi rozgrzany kolektor, wydech, katalizator, blachy oslonowe itp
na pewno nie hamulce, ani chlodnica, ani cykady lesne
Czyli tarcze hamulcowe się nie studzą??

Z resztą może tarcze nie cykają...wydech napewno cyka :D


To jednak taki głupi nie jestem :wink:
Czyli ja jestem??


Katalizator po 60K km to pewnie jest jak nowy, wątpię żeby był przyczyną.
Zależy co robił z autem poprzedni właściciel, bo katalizator można popsuć próbując np odpalić auto na pych...

LIO
19-10-05, 15:59
straty w wypadku takiego auta nie powinny przekraczac jakichs 60KM, najlepiej jest i powinno to być z przedziału 40-50KM

wojtrek
21-10-05, 14:57
co do oporow, zauwazcie, ze auto bylo mierzone na 5tym biegu, to ze opory są takie mnie nie dziwi, mocno dociagniete + predkosc 240km/h wiec opory są duze.

co do braku mocy, ja bym sprawdzil tylko wydech. jezeli jest seryjny i nic nie bylo w nim grzebane nigdy to powinno byc OK, ale znam przypadki wkladania przez 'specow' tlumikarzy do VTi wydechu od 1.6 zwyklego albo od 1.5, a tam srednica wydechu jest mniejsza, co o ile mocy ponizej powiedzmy 4000obr nie psuje, tak im wyzej tym gorzej. Ale jezeli wszystko masz OK, to ja sie bym nie przejmował faktem, ze na hamowni masz 7KM za malo... wazne ze jezdzi! tak jak ktos mowil, sprawdz sie z jakims innym vti, jak bedziesz szedl w miare rowno znaczy ze jest wszystko OK.

woodoo
22-10-05, 11:31
Dzieki za odpowiedzi.

W serwisie hondy zapodali mi jeszcze inne wytlumaczenie: spytali sie mnie czy mierzylem przypadkiem w vtechu w Krakowie ja mowie ze tak. No wiec sie dowiedzialem ze ponoc tam robia takie myki ze jak sie pierwszy raz przyjezdza to specjalnie zanizaja, zeby cos pogrzebac i potem drugi raz sobie zmierzyc itd. Jako dowod podal sowjego kumpla, ktory na pierwszym pomiarze mial o prawie 10 koni mniej po czym przyjechal pare dni pozniej kompletnie nic nie zmieniajac i juz wyszlo ok.

Mial ktos z was (kto jest z Krakowa) stycznosc z ta firma i czy rzeczywiscie jest to prawda?

tomekk
24-10-05, 21:31
Mial ktos z was (kto jest z Krakowa) stycznosc z ta firma i czy rzeczywiscie jest to prawda?

Powiem tak: trochę kiepskawo wybrałeś sobie firmę - proszę nie pytać dlaczego i w ogóle - nie zamierzam tu nikomu robić antyreklamy:)
Chcesz sobie dobrze "pohamować" autko, to jedź do TTC na Ciepłowniczą 37. Co prawda zajmują się głównie dieslami, ale pomierzyć zawsze się można. Mają hamownię MAHA z prawdziwego zdarzenia i naprawdę znają się na rzeczy.
Jeśli się zdecydujesz, to daj znać, jak poszło.

Sknerus
25-10-05, 01:54
OT auto kupiles w PL czy DE? Jezeli DE to nie wierze ze smigal tym 60 letni dziadek bo tam wiekszosc autek jest rejestrowana na dziadkow zeby bylo tanio a smigaja malolaty!

loo
01-11-05, 18:08
Na forum streetracing czytałem tekst jak to wszystkie hondy wypadają źle na hamowniach i czym to jest spowodowane.

Jest laikiem więc nie będę dalej się wymądrzał.

LIO
01-11-05, 18:09
nam wszystkie wypadaja dobrze na hamowniach, albo i lepiej
dla niemieckich gazet w testach wypadaja zle, np dla AutoSmiecia, zeby niemiecka technologia była lepsza
8)

havok
01-11-05, 20:04
Na forum streetracing czytałem tekst jak to wszystkie hondy wypadają źle na hamowniach i czym to jest spowodowane.

Taa, bo to wynika jakoby z przełożenia na 4 biegu (na jakim mierzone są auta). Dizle mają +1.000, a benzyniaki -1.000 . Dziwnym trafem niektóre Hondy mają na dzień dobry ponadplanowe kucyki bez modyfikacji (daleko nie szukając - LIO). Inne przełożenia? :D

LIO
01-11-05, 22:51
tak by było gdyby przyjąć stałą wartość 1 czwartego biegu
po to kalibrujesz auto na hamowni, zeby wyeliminowac ten problem
tobie jakos z tym samym silnikiem ubyło koni :D

havok
01-11-05, 22:58
Eeee, noooo booo.... bo mój komp nie wiedział, że do silnika on nie pasuje :D.
W każdym razie teraz już jest git i potrafi dojść/przegonić normalne z6.

Co do tego, co pisałem wyżej, ,to pisałem o artykule, nie twierdzę że to moje przemyślenia. Cały artykuł do przeczytania tutaj:
http://www.altech.com.pl/wbt/index1.htm

LIO
01-11-05, 23:18
W każdym razie teraz już jest git i potrafi dojść/przegonić normalne z6.
chyba tylko te kiepskie, bo tych prawdziwych dobrych to nie daje rady jak Furious :D

havok
01-11-05, 23:25
Kontynuując OT: tego nie wiem, być może w końcu ktoś mnie "wyleczy" :D
Przy założeniu: udowodni, że jego z6 jest lepsze, a nie umiejętności :p (czyli: po zamianie kierowców miejscami nadal wygrywa to drugie auto)