Zobacz pełną wersję : Aerodeck 1.4 D14A8 problem po regeneracji zacisków hamulcowych.
tastino112
23-04-15, 22:37
Witam. Miałem dzisiaj regenerację przednich zacisków hamulcowych. Wymieniony pełen komplet z tłoczkami. Problem pojawił się po odpowietrzeniu układu.
Na wyłączonym aucie pedał po wciśnięciu jest twardy. Po odpaleniu robi się bardzo miękki i hamulec łapie prawie przy samym końcu.
Może ktoś z Wam miał podobny problem? Dodam, że układ był odpowietrzany 4 krotnie poszło na to ponad litr płynu więc nie sądzę, żeby był źle odpowietrzony.
Pozdrawiam.
Odpowietrzałeś zgodnie z zasadą "hebel najbliżej pompy do hebel najdalej" ? Jeżeli robiłeś to inaczej to znasz przyczyne.
tastino112
24-04-15, 12:51
Od tyłu do przodu
jasne, ze najdalej do najblizej... moj blad, ale takie zachowanie sie pedału wskazuje na zapowietrzenie. Tez myslalem, ze
wszystko mialem ok a jednak jak konkretnie z kumplem sie za to zabralem i dobilem na maxa pedal , on odpowietrzal, kazde kolo to znalazlo sie te powietrze. Minimalna ilosc a jednak uparcie mowilem, ze zrobilem wszystko cacy no i masz. Cisnij pedal ile sie da. Tu dokladnosci nigdy za wiele.
Po przeczytaniu wypowiedzi Lemsa poczytałem manual.
Jest w nim wyraźnie napisane...
1.przód kierowcy
2.przód pasażera
3.tył prawy
4.tył lewy.
Twierdzicie ze Manual kłamie?
Twierdze ze za szybko pisalem po czym sam siebie zmylilem googlem ;) a z 8miechow temu wlasnie ktos mi to tlumaczyl jak prawidlowo odpowietrzyc.. Nastepnym razem zanim sie nie upewnie to nie napisze :p
Z ciekawosci, czy manual wskazuje roznice w odpowietrzaniu ukladu ABS / non-ABS ?
Twierdze ze za szybko pisalem po czym sam siebie zmylilem googlem ;) a z 8miechow temu wlasnie ktos mi to tlumaczyl jak prawidlowo odpowietrzyc.. Nastepnym razem zanim sie nie upewnie to nie napisze :p
Czekaj. Teraz twierdzisz ze od NAJDALSZEGO punktu.
Czyli prawy tył?
Bo manual mówi ze od strony pompy czyli najbliższy.
Zobacz 1 post. Byl prawidlowy. Reszta to niepotrzebne mieszanie w temacie.
no bo to zależy dla aut z ABS zaczyna się od hamulca najbliższego pompy, a dla aut bez ABSu od najdalszego!
no bo to zależy dla aut z ABS zaczyna się od hamulca najbliższego pompy, a dla aut bez ABSu od najdalszego!
czy możesz podzielić się stroną manuala gdzie taka informacja się znajduje ?
;2519488']czy możesz podzielić się stroną manuala gdzie taka informacja się znajduje ?
No właśnie. Bo ja znalazłem tylko info o odpowietrzaniu takim jak wyżej ująłem :) Tak jak kolega pisze odpowietrzałem w Maluchu czyli 126p :)
nie w manualu ale czytałem ostatnio jakiś inny temat o odpowietrzaniu:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?46918-odpowietrzanie-hamulcow
Manual przewiduje dla układu bez ABS kolejność PL > PP > PT > LT (dział 19-A-7)
Dla układu z ABS jest tylko dopisek, który i tak za dużo nie zmienia: (dział 19-B-10)
Wymiana płynu i odpowietrzanie sś takie same jak w normalnym układzie hamulcowym. Aby ułatwić odpowietrzanie zacząć od
kół przednich.
dragon_mk1
26-04-15, 14:33
Witam. Miałem dzisiaj regenerację przednich zacisków hamulcowych. Wymieniony pełen komplet z tłoczkami. Problem pojawił się po odpowietrzeniu układu.
Na wyłączonym aucie pedał po wciśnięciu jest twardy. Po odpaleniu robi się bardzo miękki i hamulec łapie prawie przy samym końcu.
Może ktoś z Wam miał podobny problem? Dodam, że układ był odpowietrzany 4 krotnie poszło na to ponad litr płynu więc nie sądzę, żeby był źle odpowietrzony.
Pozdrawiam.
Męczyłem się z takimi objawami od dłuższego czasu (układ z ABSem). Ludzie którzy robią takie rzeczy mówili że albo z pompą albo z zaciskami jest coś nie tak. Zaciski jak i pompa po regeneracji i wszystko od typera więc z tej samej parafii i powinno hulać. Postanowiłem trochę tu poczytać na forum i samemu z tym powalczyć. Nie powiem bo mi się udało to ogarnąć chodź zajęło mi to nie mało czasu. Co zrobiłem ? ano okazało się że zaciski od typera nie są p&p do civica tylko trzeba je zamieniać stronami tzn prawy zacisk do lewego koła a lewy do prawego. Niestety przy takim działaniu odpowietrznik nie jest skierowany tak jak powinien do góry tylko w dół. Odkręciłem zacisk, zablokowałem tłoczek co by się nie wykręcił za bardzo, odwróciłem zacisk w ten sposób żeby odpowietrznik był skierowany do góry i odpowietrzałem układ hamulcowy ze szwagrem na odpalonym silniku w następującej kolejności
1. koło przednie od kierowcy
2. tylne od pasażera
3. przednie od pasażera
4. tylne od kierowcy
(czyli krzyżowo)
W każdym kole odkręcałem odpowietrznik dotąd dopóki nie leciał sam płyn.
W podsumowaniu
Nie każdy bierze pod uwagę tą informację z kierunkiem odpowietrznika przez co jest tak jak na moim przykładzie. Z odpowietrznikiem skierowanym do dołu za każdym razem po odkręceniu odpowietrznika leciał czysty płyn a po odwróceniu go w prawidłowym kierunku przy odpowietrzaniu wywaliło dużo powietrza i dopiero to dało oczekiwany wynik czyli twardy pedał i mocne hamulce. Chemia się trochę przydaje i nawet w mechanice trzeba brać pod uwagę to że powietrze jest lżejsze od cieczy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.