Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ustawienie zbieżności - za mała regulacja



adasiek_
22-04-15, 11:02
Mam problem z ustawieniem zbieżności w EJ2.

Auto ściąga mi lekko w prawo. Przyzwyczaiłem się do tego, ale jest jeszcze jeden problem związany z masakrowaniem opon przez złą zbieżność. Kupiłem nowe opony i chce się pozbyć problemu ze ściąganiem auta i niszczeniem opon.
Na początek - zapiekła się śruba od wahacza poprzecznego, tego od regulacji zbieżności, ale z tym idzie sobie poradzić.
Druga sprawa jest taka, ze jest on już i tak ustawiony na maxa, a zbieżności dalej nie ma.
Czy ktoś z Was próbował rozwiercać w budzie otwór regulacyjny? O ile da rade go ewentualnie poszerzyć? w tej chwili koła stoją mniej więcej tak:

Przód
| |
/ |
Tył

Czyli muszę poszerzyć go tak jakby na zewnątrz auta. Ktoś przerabiał ten temat?

MarcinWL
22-04-15, 11:21
Może masz coś przekoszone w zawieszeniu albo buda jest po dzwonie byle jak złożona - brałeś to pod uwagę?

adasiek_
22-04-15, 12:49
była kiedyś mała przygoda przodem, ale poskładane wszystko na nowych częściach, budy raczej nie przekosiło, z reszta ściągało też wcześniej. Zawieszenie na bieżąco wymieniane co trzeba. Rozwiercenie otworu regulacyjnego (myślę ze z 5mm wystarczy) wydaje mi się teraz najprostszym pomysłem. Pytanie tylko, czy nie narobie jakiejś biedy.

kolc
22-04-15, 14:36
A ja tak zupełnie z innej beczki odnośnie tego, jesteś pewny że maszyna do pomiarów jest dobrze skalibrowana? Już raz miałem problem, bo okazało się, że nie da się ustawić zbieżności, tak samo jak u Ciebie jedno tylne koło było według tego za bardzo do wewnątrz. Już chciałem zwalić winę na powypadkową przeszłość, ale sprawdziłem w innym zakładzie. W tym drugim ustawili mi bez problemu i wszystko się mieściło w normie. Potem okazało się, że w tym pierwszym maszyna się wzięła i rozkalibrowała... ;)

remo_02
22-04-15, 17:50
A moze mocowanie wachacza do budy ktos wczesniej spawal i jest niedokladnie zrobione i zbieznosci nie ustawisz?

piotreek23
22-04-15, 20:08
Aby być pewnym czy buda nie jest krzywa byś musiał gometrię całej płyty podłogowej zbadać. Da się to zrobić tylko nie wiem jakie koszty.

krzysiek93.3
22-04-15, 22:32
Możesz na innej maszynie sprawdzić, jak to samo to podpiłować. Jak nie chcesz piłować to możesz też przedłużyć albo skrócić wachacz, ale to tak na zorro :cool:

strongflex_eu
23-04-15, 11:38
Można zastosować jeszcze mimośrodowe tuleje wahacza, zyskasz dodatkowo +/- 11mm regulacji.

adasiek_
23-04-15, 17:43
sprzęt raczej dobrze skalibrowany. Pokazuje, że nie jest ustawiona i ściąga auto zgodnie ze wskazaniem. Mocowanie wahacza też nie wygląda na kombinowane.
Przemyślę temat tulejek mimośrodowych, a jak nie, to będzie wiercenie budy.

!markos
23-04-15, 18:56
Jeśli nie ma wystarczającego zakresu regulacji, to coś jest krzywe, nie ma innej możliwości. Np. wahacz wleczony.

remo_02
23-04-15, 19:35
A moze duzy cukierek krzywo spasowany?istnieje taka mozliwosc ze ktos go przy wymianie zle wprasowal?😃

!markos
23-04-15, 23:14
Fakt - też możliwe. Trzeba sprawdzić.

adasiek_
24-04-15, 09:09
Po weekendzie majowym pojadę sprawdzić cukierki. Może faktycznie są źle osadzone, bo robiłem je jakis czas temu w wątpliwej jakości warsztacie. 1 i ostatni raz tam byłem.

cOObra
26-04-15, 16:36
Jest coś takiego jak camber kit, wahacz z regulacją długości. O /////-----/////O Kup za 150 komplet i nie ma bata żeby jakiejkolwiek odchyłki nie zniwelować. Jeśli się okaże że cukierki dobrze wprasowane. Co do cukierkòw to i głębokość wprasowania jest istotna i orientacja --O-

Karpiczek
26-04-15, 17:38
Ale camber odpowiada za pochylenie koła. A tutaj chodzi o zbieżność.

!markos
28-04-15, 12:36
Kolega zapewne nie wie jak w anglijskim jazyku nazywają się te wahacze, więc nazwał je camberami, bo Polska to taki dziwny kraj, gdzie ludzie nie potrafią mówić po polsku i nazywać rzeczy po imieniu, szczególnie na tym forum.

Chodziło o krótkie przednie wahacze do regulacji zbieżności, w anglijskim jazyku toe control arm, takie jak te po prawej stronie na zdjęciu:

http://i180.photobucket.com/albums/x46/thomvoisinet/96Civic/th_STtoearmin.jpg (http://s180.photobucket.com/user/thomvoisinet/media/96Civic/STtoearmin.jpg.html)

cOObra
28-04-15, 19:44
Wydaje mi się że napisałem o regulowanych wahaczach (po polsku). Ale ... Jak się użyje google przez 3,99 sekundy to raczej nie kupi się camber kitów do regulacji zbieżności. Chciałem koledze zasugerować pewien sposób na rozwiązanie problemu, na który wpadłem i się w 100% sprawdził w moim przypadku.

!markos
29-04-15, 10:34
To jest pudrowanie syfa, a nie sposób. Jeżeli brakuje zakresu regulacji kiedy wszystko jest seryjne, to coś jest nie tak.