PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki płyn od wspomagania?



sebs
16-04-15, 13:17
Witam wszystkich, ostatnio zauważyłem że poziom płynu wspomagania w Hondzie jest na minimalnym poziomie. I teraz pytanie, jaki dolać żeby było ok? dodam, że kolor jest zółty.

Marecki
16-04-15, 14:11
Psf

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

HEG8
18-04-15, 00:41
Mobil ATF w zupełności wystarczy - do kupienia na kazdej stacji benzynowej czy w sklepie mot.

CRX1
18-04-15, 01:22
Nalej ATF i szukaj pompy . Ma byś PSF , bo potem taki mi zjeżdża , i ratuj bo pompa wyje .

fełtek
18-04-15, 01:59
Ravenol fluid PSF. Nic innego nie wlewaj.

Marecki
18-04-15, 11:36
Przeciez ATF jest do skrzyni automatycznej. Tam musi byc PSF.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

Starstruck
18-04-15, 12:28
Mobil ATF w zupełności wystarczy - do kupienia na kazdej stacji benzynowej czy w sklepie mot.

Dokładnie tak. Zalewałem kiedyś w EK3, teraz mam w DC2. Bezproblemowo.

Kriss91
18-04-15, 12:43
Dokładnie tak. Zalewałem kiedyś w EK3, teraz mam w DC2. Bezproblemowo.
Wymieniałeś cały płyn czy robiłeś tylko dolewkę?

Starstruck
18-04-15, 12:49
W EK3 cały, w ITRze zbiorniczek + wąż.

pablo_020
18-04-15, 13:44
Potwierdzam ja w swoim EK3 jezdziłem 4 lata na ATF i nic złego z pompa sie nie stało.
Ale PSF'a z ATF'em raczej bym nie mieszał

HEG8
20-04-15, 01:33
Nalej ATF i szukaj pompy . Ma byś PSF , bo potem taki mi zjeżdża , i ratuj bo pompa wyje .

Jak ktoś od fabryki płynu nie wymienia (a są tacy idioci, którzy zjeżdżają bo im pompa wyje) to i PSF wtedy się okazuje - też jest mega z dupy...


Ravenol fluid PSF. Nic innego nie wlewaj.




Przeciez ATF jest do skrzyni automatycznej. Tam musi byc PSF.

Nie tylko, poczytaj co nie co...

Nie ma to jak ludzi napędzać do zbędnego wydawania hajsu... ;)

Łooooo, ja pier*ole, mam 20-letnią Hondę i muszę do niej wlać OEM płyny, bo inaczej się rozpadnie do końca... :o

kamil39
20-04-15, 17:02
ATF to katalogowy plyn do wspomagania do naszych staroci.
Jak dla mnie szkoda wydawac kase na opracowany plyn "orginalny", ktory opracowano duzo pozniej, niz nasze pompy wspomagania... widac ze dobry marketing robi cuda.. :D

Bartko
21-04-15, 10:51
Z płynami hydraulicznymi i olejami to jest moim zdaniem tak: lepiej kupić przeciętnej jakości zamiennik niż szukać "okazji" na "oryginał", który się okazuje podróbą z najgorszej jakości.

qbara
22-04-15, 14:29
Też miałem kiedyś ten problem, przy okazji podjechałem do ASO i mi uzupełnili za 7zł. Po jakimś czasie znowu było mało. Kupiłem płyn prestone stop leak i zalałem do pełna zbiorniczek. Pojezdziłem i znowu musiałem dolać jakieś pół zbiorniczka. miałem mini wyciek przed pompą. Teraz niema i kierownicą kręci się dużo lżej
http://www.prestone.pl/produkty/plyny-eksploatacyjne/plyn-do-wspomagania-uszczelniacz.html

aha miałem do wyboru inne płyny lecz na innych było napisane " nie stosować do audi i hondy". Na tym że do wszystkich samochodów

Labed2007
22-04-15, 14:35
Dokładnie tak. Zalewałem kiedyś w EK3, teraz mam w DC2. Bezproblemowo.

Ja również potwierdzam brak złego wpływu ATF'u na pompę.Zalałem w 2011 roku i do dziś (po przejechaniu 80k km) zero problemów. Jedyne co robiłem ze wspomaganiem od tamtego czasu to wymiana paska :).

rafik54321
02-05-15, 08:23
Ja nieco odkopię temat, używał ktoś płynu do wspomagania K2 PSF? W zasadzie powinien pasować i być pewniejszy od ATF, a jest bardzo przystępny cenowo. Używam ich płynu hamulcowego i jest dobry.

salceson
03-05-15, 17:40
ja kupiłem cifa z pompą co juz zaczynała papa robić
dolałem czerwony płyn do wspomagania i po 2-4 miesiącach było już po ptokach widocznie pomogło dobić albo juz taka kiepska była
wymieniałem z opisu tu na forum gazu do odciny i niebieski dym z pompy
kupiłem 40 zł używana pompę wspomagania
PSF wlany w 2012 roku i do teraz nic cisza

aczkolwiek z maglownicy na dole kapie w rover 420 miałem tak samo

creative177
04-05-15, 00:33
Prestone Power Steering Stop Leak - płyn do wspomagania z uszczelniaczem, wg mnie jak również sprzedawcy w sklepie najbezpieczniejszy wariant uzupełnienia, jeżeli nie wiadomo jaki jest płyn, jakiej firmy itp. Mieszalny ze wszystkimi dostępnymi na rynku płynami do wspomagania. Ja za butelkę 355ml (amerykańskie pojemności) zapłaciłem 16zł, do tej pory (2 tygodnie) zero problemów. I nie ma dylematów ATF czy PSF.

salceson
04-05-15, 12:25
https://www.google.pl/search?q=MANNOL+8980+Power+Steering+Fluid&biw=1280&bih=673&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=wUhHVfX-CovMyAPd24Aw&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=O5bOC25zfgjk5M%253A%3BwO5aMj 6eUW_0LM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.mannol.de%252Fim gbank%252FImage%252Fpublic%252Fimages%252Fbilder_c hemie%252Fbig%252F102986000LT_b.jpg%3Bhttp%253A%25 2F%252Fwww.mannol.de%252Fpl%252F%253Faction%253Dac cessory_chemical_preview%2526name%253D8980%252520P ower%252520Steering%252520Fluid%3B680%3B700

Wysokiej jakości płyn do układów hydraulicznych, gdzie zalecane jest korzystanie z płynów HONDA i ACURA. Made in Germany.

co wy na to ?

raq22100
05-05-15, 21:08
Jak ktoś od fabryki płynu nie wymienia (a są tacy idioci, którzy zjeżdżają bo im pompa wyje) to i PSF wtedy się okazuje - też jest mega z dupy..

Mógłbyś rozwinąć? Ja 16 lat nie wymieniałem i wszystko OK. Z tego co wiem Honda nie zaleca wymiany.

CRX1
06-05-15, 01:46
Nie wiem skąd czerpiecie wiedzę , chyba z internetu . Ja mam w kolejce dwie Hanki z wyjącymi pompami , bon jakiś pacan wymienił na ATF ,wcześniej nie było problemu , w tym tygodniu wymienie na PSF i napiszę niedowiarkom czy pompy były do wymiany , czy wymiana pomogła . Tak prywatnie , dla mnie możecie nalać tam wody . Czaicie ?

HEG8
06-05-15, 07:22
To żeby wymienić pompę wspomagania to, aż w kolejkę trzeba stanąć? Grubo tam się u Ciebie dzieje na warsztacie... ;) Wsypałeś piachu i się chwalisz, że masz zapier*ol... :D

Tak wiedzę czerpie z internetu, bo w szkole mnie niczego nie nauczyli...

Tak prywatnie to możesz nawet lać do porannych płatków ten PSF... ;) I się ogarnij, bo renomy taką gadką sobie nie wyrobisz. Czaisz??... :rolleyes:

Labed2007
06-05-15, 18:38
Spokojnie HEG8 :) Może ja mam jakąś wyjątkową pompę że śmiga od 4 lat na ATF'ie :D

pablo_020
06-05-15, 19:21
Moja widocznie też była jakaś wytrzymalsza niż fabryka to przewidywała i śmigała na ATF 4 lata i nic sie nie działo, pompa działa do tej pory.

Labed2007
06-05-15, 19:28
Moja widocznie też była jakaś wytrzymalsza niż fabryka to przewidywała i śmigała na ATF 4 lata i nic sie nie działo, pompa działa do tej pory.

Ja nawet dodam że PSF honda może okazać się "zabójczy" dla przekładni która już ma swoje nakulane. Do zużytego układu jest zbyt agresywny i rzadki.

misiek118
07-05-15, 13:35
Mówisz o tym http://www.iparts.pl/czesc/plyn-do-ukladow-wspomagania-ravenol-hydraulik-psf-fluid-1-litr,1-461-118100000101999-1059075.html? Może i masz rację a może i nie, ja w każdym razie go używam i nie zauważyłem nic niepokojącego

rafik54321
11-05-15, 13:40
Ja wlałem mannol PSF i na razie bardzo dobrze się sprawuje. Wcześniej chyba jakiś łoś wlał tam olej silnikowy!

salceson
29-10-15, 08:29
RAVENOL Hydraulik PSF Fluid
kupiłem taki teraz 1L
kolor czerwony
pisze semisytetik miał już ktoś taki ?


PSF hondy jest bursztynowy/zółty

bartek_levis
31-10-15, 21:56
na ATF zrobiłem prawie 100 kkm i działa wycieków nie ma maglownica też ok, w skrzyni mam castrola 10w40 i na silnikowym zrobione już 150 kkm wszystko nadal działa (oczywiście zamieniam po przebiegu jaki podaje honda) w poprzednich hondach też stosowałem takie płyny, i nie narzucam nikomu ale skoro mi działa i i innym też to po co od razu ta frustracja, a że pompa która kosztuje 50 zł się skończy cóż mamy stare auta i czasami z braku kasy czy dostępności stosuje się zamienniki ale moim zdaniem to zbieg okoliczności że prze ATF coś padło, może na sucho chodziła może z piachem, ale olej raczej nie zaszkodził... co do pytania to uzupełnij takim jak był a jak nie masz pewności co do rodzaju i przebiegu płynu wspomagania to wymień na nowy a na co to już Twoja sprawa

Labed2007
01-11-15, 21:08
na ATF zrobiłem prawie 100 kkm i działa wycieków nie ma maglownica też ok, w skrzyni mam castrola 10w40 i na silnikowym zrobione już 150 kkm wszystko nadal działa

Haha, widzę że ty też masz "wyjątkową" Hondę jak moja, której jakoś skrzynia i pompa wspomagania nie wybuchły przez zalanie nie-OEM płynów.
U mnie we wspomaganiu pracuje od 80kkm ATF, a w skrzyni od 95kkm olej silnikowy 10w40. Jedno i drugie działa tak samo jak w momencie wymiany płynów. Brak zgrzytów, wycia itp. Kierownicą mogę jednym palcem kręcić(na oponach 185/60/R14), na większych już dwoma :D

bartek_levis
02-11-15, 14:59
moja skrzynia ma prawie 400 kkm przelotu i nie miała lekkiego życia a jakoś działa, łożyska nie szumią a biegi wchodzą jak 10 lat temu czyli normalnie bez zgrzytów, co do wspomagania ledwo 230 i nadal działa, te Hondy to jakieś dziwne są nie psują się jak inne...:D