PDA

Zobacz pełną wersję : Bierze olej 1,4 16v D1476



LUK74
14-04-15, 13:50
Witam
Posiadam od 2 lat Hanie z 2002 r 1,4 16v D1476 przebieg 220000 tys no i przyszedł czas na wymiane oleju silnikowego. Wiem iz te tematy sa wałkowane nonstop ale prawie we wszystkich postach przebiegi aut sa o połowe mniejsze i podawane sa rózne oleje. Ja rok temu wymieniłem na 5W40 total 9000 , wiadomo mi było o dolewkach w granicy 150-200 ml na 1 tyś ale u mnie jakos tak 200-300 ml i dzisiaj wlałem resztke z odłożonego na dolewki oleju. Robie ok 10-12 tyś rocznie , na codzien dojezdzam do pracy 15 km w jedna strone . I I i nie wiem jakoi teraz mam olej wlac 5 czy 10w 40 brak wycieków z silnika.
Moze macie takie przebiegi i macie wieksze doswiadczenie z olejem , prosze o sugestie jakiej marki olej i jakiej klasy mam kupic.

mlawa85
14-04-15, 14:09
Mozesz sprobowac przejsc na polsyntetyk, polecam 10w40 Liquy Moly MOS2 (jesli dobrze pamietam oznaczenie).

LUK74
14-04-15, 15:25
Hi
Tak tez sie przymiezałem do 10w40 chyba nie wpłynie to na prace silnika negatywnie , bo wiekszosc Haniek używa pełnych syntetyków . No poczekam jeszcze na jakies rady ale dzieki za zainteresowanie.

cosmo-pl
15-04-15, 09:54
Ale po co chcesz zmieniać??


Witam
Posiadam od 2 lat Hanie z 2002 r 1,4 16v D1476 przebieg 220000 tys no i przyszedł czas na wymiane oleju silnikowego. Wiem iz te tematy sa wałkowane nonstop ale prawie we wszystkich postach przebiegi aut sa o połowe mniejsze i podawane sa rózne oleje. Ja rok temu wymieniłem na 5W40 total 9000 , wiadomo mi było o dolewkach w granicy 150-200 ml na 1 tyś ale u mnie jakos tak 200-300 ml i dzisiaj wlałem resztke z odłożonego na dolewki oleju. Robie ok 10-12 tyś rocznie , na codzien dojezdzam do pracy 15 km w jedna strone . I I i nie wiem jakoi teraz mam olej wlac 5 czy 10w 40 brak wycieków z silnika.
Moze macie takie przebiegi i macie wieksze doswiadczenie z olejem , prosze o sugestie jakiej marki olej i jakiej klasy mam kupic.

Masz LPG?? Może po prostu wlej dobry 5W40 np Motul X-cess i wtedy sprawdź? Sprawdź odmę czy nie jest dziurawa, albo zasyfiona. Takie zużycie nie jest jakieś ogromne, moim zdaniem jeszcze możesz spokojnie śmigać na oleju syntetycznym. Półsyntetyk jak zacznie brać tak w okolicach powyżej tych 300.

lajsta
15-04-15, 12:07
Ja bym nie zmieniał specyfikacji, zostałbym przy 5w40. Przed wymianą przeleć silnik płukanką Motula i potem zalej Motulem X-cess 8100. Wyreguluj zawory jeśli tego nie robiłeś przez ostatnie 40kkm. Mnie przy 170kkm nie brało ani grama a jeździłem dokładnie tak samo jak Ty. Problemy - jak zwykle - biorą się z niewłaściwej obsługi silnika pierwszych (albo kolejnych) właścicieli, albo z faktu, że silnik ma większy przebieg niż wskazywałby na to licznik przebiegu.

LUK74
15-04-15, 17:40
Ale po co chcesz zmieniać??



Masz LPG?? Może po prostu wlej dobry 5W40 np Motul X-cess i wtedy sprawdź? Sprawdź odmę czy nie jest dziurawa, albo zasyfiona. Takie zużycie nie jest jakieś ogromne, moim zdaniem jeszcze możesz spokojnie śmigać na oleju syntetycznym. Półsyntetyk jak zacznie brać tak w okolicach powyżej tych 300.

Nie nie mam gazu jestem jakos anty gazowy. Przebieg orginalny jestem 3 włascicielem i do czerwca 2012 roku i 196 tyś km był serwisowany w ASO.
Wiec ten olej Motul x cess jest do benzyny ? i moge go spokojnie kupic ale przed wymiana przepłukac silnik płukanka motula?


Ja bym nie zmieniał specyfikacji, zostałbym przy 5w40. Przed wymianą przeleć silnik płukanką Motula i potem zalej Motulem X-cess 8100. Wyreguluj zawory jeśli tego nie robiłeś przez ostatnie 40kkm. Mnie przy 170kkm nie brało ani grama a jeździłem dokładnie tak samo jak Ty. Problemy - jak zwykle - biorą się z niewłaściwej obsługi silnika pierwszych (albo kolejnych) właścicieli, albo z faktu, że silnik ma większy przebieg niż wskazywałby na to licznik przebiegu.

Zawory miałem regulowane jakies 14 tyś temu . No ale sprawdze ten Motul tak jak doradzacie.

Dziekuje wszystkim za pomoc . ;)

analyzer64
15-04-15, 21:28
Brak wycieków to jedna droga do ubywania oleju. Auto nie kopci przy porannym rozruchu? Ja mam 192kkm i póki co nie musze dolewać wcale.

cosmo-pl
16-04-15, 12:16
Nie nie mam gazu jestem jakos anty gazowy. Przebieg orginalny jestem 3 włascicielem i do czerwca 2012 roku i 196 tyś km był serwisowany w ASO.
Wiec ten olej Motul x cess jest do benzyny ? i moge go spokojnie kupic ale przed wymiana przepłukac silnik płukanka motula?



Zawory miałem regulowane jakies 14 tyś temu . No ale sprawdze ten Motul tak jak doradzacie.

Dziekuje wszystkim za pomoc . ;)

Nie znam oleju silnikowego na rynku, nie do benzyny ;) nawet oleje, które w nazwie mają diesel, też spełniają normy dla benzyny - mowa o osobowych. ;)

Płukanka nie zaszkodzi. Ogólnie różnie to bywa i zależy kto jaki olej lał wcześniej i jak dbał. Czasami silnik się gorzej ułoży etc. Jak średnio, to może już silnik podbierać olej od nowości w tym modelu. Kup sobie na dolewkę więcej na wszelki wypadek. To co ty masz, to nie jest jeszcze duże zużycie.

lajsta
16-04-15, 13:56
I nie oszczędzaj na płukance. Sprawdziłem już chyba wszystkie popularne płukanki i choć wychodzi na to, że Motul jest spośród nich najdroższy (30-40zł) to jednak spisuje się najlepiej. Szukaj na allegro.

bunkerites
16-04-15, 17:13
Jaki ma sens płukanie silnika ?.Pytam z ciekawości

kurak91
16-04-15, 22:06
Jaki ma sens płukanie silnika ?.Pytam z ciekawości

x2

cosmo-pl
16-04-15, 22:14
No taki, że zabrudzenia to główna przyczyna zmniejszenia żywotności, a nagar i szlam nigdy z silnika dokładnie nie wypłynie, więc co jakiś czas warto taką operację przeprowadzić. U kolegi, może być jeszcze efekt podklejonych pierścieni, na co czasem ona też pomaga.

LUK74
17-04-15, 14:33
Dzisiaj koledzy kupiłem Motula 8100 x-cess 5w40 5l w cenie 126 zł brutto chyba dobra cena i to nie z allegro , Zastanawiam sie nad płukanka czy warto wlany mam teraz 5w40 Totala 9000 qartz . Wymienie przejade 1000 km i zobacze co z dolewka.

Jeszcze raz dziekuje za pomoc.

.Karol.
17-04-15, 18:16
Zalewaj śmiało płukankę najlepiej Motula albo Liqui Moly

bunkerites
17-04-15, 20:49
Kolego bardzo tanio kupiles.Oby to byl orginal.Ja kupuje od przedstawiciela motula,kasuje mnie 160 zl

cosmo-pl
17-04-15, 23:39
za tanio, tyle to on w hurcie nie kosztuje, więc jeżeli nie jakaś promocja, bo z datą trzeba uciekać, to może być wał. Podaj namiar na sklep, w którym go kupiłeś.

.Karol.
17-04-15, 23:43
Jeśli chodzi o podróbki Motula to warto się zapoznać z:

http://bez-wypadkowe.net/showthread.php/5372-Podrobiony-olej-Motul

itor
18-04-15, 08:25
Od lat uzywam Mobila 5W50. Moja 1.4 tez pobiera troche oleju. Jezeli nie trzeba dolewac zbyt duzo miedzy wymianami to nie ma co sie martwic. Uzywam plukanki LM przed kazda wymiana oleju.

LUK74
18-04-15, 13:16
za tanio, tyle to on w hurcie nie kosztuje, więc jeżeli nie jakaś promocja, bo z datą trzeba uciekać, to może być wał. Podaj namiar na sklep, w którym go kupiłeś.


Olej kupiłem w wieloletniej hurtowni olejowej Olpol w Olsztynie . A cena jest taka iż współpracuje z ta hurtownią od lat bo siedze barnży motoryzacyjnej i jest to cena po rabacie. Na bańce jest data 27/02/15 / 352659m1
made in Italy.I wg wczesniejszego posta co do podrabianego ten jest orginał w 100%. Jak kupowałem olej to chłopaki poganiali mnie bo zostało im 6 szt. w tej cenie duzo wysyłek onlajnowo :) robili.


Olej kupiłem w wieloletniej hurtowni olejowej Olpol w Olsztynie . A cena jest taka iż współpracuje z ta hurtownią od lat bo siedze barnży motoryzacyjnej i jest to cena po rabacie. Na bańce jest data 27/02/15 / 352659m1
made in Italy.I wg wczesniejszego posta co do podrabianego ten jest orginał w 100%. Jak kupowałem olej to chłopaki poganiali mnie bo zostało im 6 szt. w tej cenie duzo wysyłek onlajnowo :) robili.

Link do stronki
http://olpol.com.pl/aktualnosci/

Zielnik
10-05-15, 16:02
Kolego, mam ten sam silnik, przebieg 219 tys i też mi je olej, po około 200-300 ml na tysiak kilometrów. Tylko ja mam dodatkowo jeszcze gaz. Z doświadczenia i wałkowania tego tematu z mechanikami powiem Ci tak - porządna regulacja zaworów, wymiana uszczelki pod deklem, regularna wymiana filtra oleju i samego oleju poprawia stan rzeczy dość znacznie. Próbowałem z różnymi olejami, od najtańszych do najdroższych i specjalnej różnicy w spalaniu nie widziałem. Płukanki nie robiłem, więc tu się nie wypowiem. Co do remontu silnika - nie jest powiedziane, że po remoncie nie będzie Ci także zjadał, a nie jest to jeszcze tak drastyczny wynik, by koniecznie robić remont silnika. Nie wkręcaj auta na wysokie obroty, to mniej Ci będzie spalał. No i regularnie sprawdzaj poziom. Tyle mogę powiedzieć jako amator mający ten sam problem, ale jak ktoś się lepiej zna to może zweryfikować moje słowa. :)

klubowicz
11-05-15, 13:47
Moja ma 130,000km (tez D14Z6) i łyka sobie mniej więcej 100-120ml/1000km.
Wymieniam olej co 12-14kkm i dolewam w międzyczasie około litra. Jeżdżę na shell helix 5w/40

Wcześniej miałem D14A8 i łykał praktycznie od zawsze około 200ml/1000km

Nigdy nie kopcił, nawet trochę.

Dolewałem i jeździłem nie przejmując się. Na dolewki wydasz góra 100zł rocznie przy takich przebiegach więc nawet nie myśl o remoncie, bo się to nie kalkuluje.

Krzysztof1969
11-05-15, 18:09
W moim rura czarna na liczniku 200tyś i diabli wiedzą ile odkręcone? Łyka około litra na 3000Km. Nie ma znaczenia jaki olej.Nie sądzę aby pierścienie w Hondzie mogły się przykleić to nie WSK. Nie przesadzajcie. Gdyby była potrzebna płukanka silnika Honda z pewnością wspomniała by o tym w instrukcji. Natomiast dobry olej jest rzeczą podstawową. 5w50 czy 10w40 p.synt. testowałem żre tyle samo tylko że zdrowszy i oczywiście droższy jest pełny syntetyk. Myślę o remoncie czyli wymiana pierścieni, uszczelniaczy, regulacja zaworów. Nie wiem ile to będzie kosztowało mam zamiar dopiero to sprawdzić. Używka silnik kosztuje od 600 do 1000zł.

Jasiu
11-05-15, 22:09
Najlepiej zacząć od regulacji zaworów i ewentualnie wymienić uszczelniacze zaworowe.

cosmo-pl
12-05-15, 10:05
W moim rura czarna na liczniku 200tyś i diabli wiedzą ile odkręcone? Łyka około litra na 3000Km. Nie ma znaczenia jaki olej.Nie sądzę aby pierścienie w Hondzie mogły się przykleić to nie WSK. Nie przesadzajcie. Gdyby była potrzebna płukanka silnika Honda z pewnością wspomniała by o tym w instrukcji. Natomiast dobry olej jest rzeczą podstawową. 5w50 czy 10w40 p.synt. testowałem żre tyle samo tylko że zdrowszy i oczywiście droższy jest pełny syntetyk. Myślę o remoncie czyli wymiana pierścieni, uszczelniaczy, regulacja zaworów. Nie wiem ile to będzie kosztowało mam zamiar dopiero to sprawdzić. Używka silnik kosztuje od 600 do 1000zł.

No to skoro nie podkleja pierścieni, to po co myślisz o ich wymianie?? Przecież od tego zazwyczaj zaczyna się problem nieszczelności w silnikach spalinowych o pewnym przebiegu i niepewnej przeszłości. Wystarczy, że ktoś jeździł dużo na krótkich odcinkach i nie serwisował za regularnie.

Krzysztof1969
14-05-15, 20:03
No to skoro nie podkleja pierścieni, to po co myślisz o ich wymianie?? Przecież od tego zazwyczaj zaczyna się problem nieszczelności w silnikach spalinowych o pewnym przebiegu i niepewnej przeszłości. Wystarczy, że ktoś jeździł dużo na krótkich odcinkach i nie serwisował za regularnie.

A serwisowanie pomoże na podklejone pierścienie. Jesteś pewny że płukanka pomoże? Ja wiem że nie zaszkodzi ale to tylko tyle.(Do kolegi wyżej) Regulacja zaworów miałaby pomóc w uszczelnieniu silnika a w jaki sposób? Wymiana uszczelniaczy -prawda a co będzie jeśli okaże się że olej wali przez zużyte pierścienie. Ponowne rozbieranie silnika i dodatkowy koszt? No dziękuję za takie podpowiedzi panowie.

PS. Nikt w poważnym servisie nie zdecyduje się na wymianę samych uszczelniaczy, wszyscy wiedzą że powinno się wymienić i górę i dół.

cosmo-pl
18-05-15, 23:39
Powinno się to wymieniać co jest zużyte, a nie to co ktoś myśli, że jest zużyte, a nie jest. Wymiana dobrych części też nie pomaga, a wymiana wszystkiego, to nie rozwiązanie.

Płukanie może pomóc, ale nie musi. Wszystko zależy od struktury złogu.. Dużo by pisać. Generalnie nie od razu się tam tworzy skała.

Krzysztof1969
02-06-15, 21:18
A w jaki sposób sprawdzisz pierścienie olejowe?? Rozumiem że kompresję i owszem. Mogę oczywiście wymienić same uszczelniacze zaworowe i jeździć aby się przekonać i tyle. Po czym znów jechać do mechaniorów, kupić uszczelki i ponowne zrzucanie gratów i oczywiście koszt x2. Jak to załatwić żeby się nie dać wmanewrować w koszty?

cosmo-pl
03-06-15, 09:31
Po zrzuceniu głowicy będzie wszystko widać, podobnie jak po ocenie uszczelniaczy. Z doświadczenia Ci powiem, ze rzadko kto miał z nimi problem w tym aucie, tylko że po Twoich objawach sądząc jest to prawdopodobne. Natomiast kiepska jakość oleju, albo niski stan - załatwia pierścienie moment. Też więc prawdopodobne, bo nie masz auta od nowości.

Ogólnie ciśnienie możesz zmierzyć i zobaczyć jak wychodzi, potem próba olejowa i będziesz wiedział, czy to juz czas, czy nie. Uszczelniacze dają objaw, że po pewnym czasie, na postoju przy odpaleniu, powinien dać dymka lekkiego.