Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana wiatraka dmuchawy civic VIII



bedyn81
13-04-15, 17:51
Witam wszystkich
potrzebuje pomocy w sprawie wymiany wiatraka dmuchawy w moim civic 2.2 ex 5d
dmuchawa strasznie buczy i halasuje,mam juz nowa ale tu pytanie jak ja wymienic?poniewaz jest ona umiejscewiona w konsoli centralnej gdzies za radiem a nie pod schowkiem.od dolu nie ma miejsca,jest za duza,moze trzeba rozebrac jakos deske rozdzielcza?nie mam pojecia
prosze o pomoc lub jakis link jesli ten post juz wystepowal

butler.gdansk
13-04-15, 17:53
Poczytaj info jakie TRAFO umieścił na swojej stronie, umieścił tam szczegółowe info demontażu konsoli centralnej by dostać się do radia bądź schowka pasażera.
http://www.trafo.za.pl/honda/

bedyn81
13-04-15, 22:07
Wielkie dzieki,mysle ze cos tam znajde co mi pomoze
pozdrawiam

wielebny12
13-01-17, 23:47
i jak udalo ci sie poprzez rozmontowanie przedniej konsoli wymienic dmuchawe??

butler.gdansk
16-01-17, 06:25
Też mnie to ciekawiło... Trzeba by serwisówkę przejrzeć.

clip200
04-02-17, 12:27
Mnie też spotkała przyjemność zmierzenia się z wentylatorem, bo postanowił wyzionąć ducha w trakcie jazdy..

Więc jeśli zamierzacie się zabierać za jego wyciąganie to przygotujcie sobie sporo miejsca bo trzeba będzie otworzyć drzwi kierowcy na oścież (dla wygody).
Wentylator znajduje się w konsoli środkowej, od strony kierowcy na wysokości regulatora napięcia od pedału gazu. W związku z tym musicie zdemontować przednią konsolę na podstawie info ze strony TRAFO: http://www.trafo.za.pl/honda/ (zakładka demontaże -> przednia konsola)

Następnie odłączacie szybko złączkę od regulatora napięcia pedału gazu i odkręcacie sam regulator.
Dla wygody odkręciłem też blaszkę z niewielkim czarnym niemal kwadratowym "pudełkiem" (nie wiem za co to odpowiada..)

Teraz macie "swobodny" dostęp do samego wentylatora - trzyma się na 4 śrubkach pod klucz nasadowy 8 lub śrubokręt gwiazdkowy. Po ich odkręceniu powinien dość łatwo wyjść z obudowy - et voila!

Jeśli tak jak ja chcecie się dobrać do silniczka musicie jeszcze odkręcić jedną śrubkę na gwiazdkę na obudowie i jedną nakrętkę (nasadka 8) trzymającą turbinę, a potem już tylko ostrożnie, acz zdecydowanie podważać turbinę aż zejdzie.

W moim przypadku niestety silniczka nie dało się uratować bo komutator się już doszczętnie wytarł i muszę szukać coś na podmiankę w dobrym stanie..

waran3
04-02-21, 16:36
Wentylator znajduje się w konsoli środkowej, od strony kierowcy na wysokości regulatora napięcia od pedału gazu.
Wreszcie coś konkretnego...a ja już odkręciłem schowek od strony pasażera :-) bo wszędzie tam każą szukać wentylatora.

Te linki do "Trafo" juz nie działąją ale to chyba jest to samo;
https://civic.one.pl/odnosniki/dodatki/dod._gniazdo.htm


Następnie odłączacie szybko złączkę od regulatora napięcia pedału gazu i odkręcacie sam regulator.
No tutaj jest pole do popisu. Odkręcenie regulatora to niezła sztuka.
Trzymają go dwie nakrętki - 12stki, a i dostęp do nich jest bardzo utrudniony. Trzeba użyć klucza nasadowo-przegubowego a długą rączką.
Na szczęście wystarczy tylko lekko poluzować nakrętki i można je odkręcić palcami.
Dmuchawa wyjęta. To czarne kwadratowe pudełko, o którym pisze "clip200" to prawdopodobnie sterowanie kierunkiem nawiewu.
Trzeba je odkręcić bo nie ma opcji żeby bez tego wyjąć dmuchawę.
Podłączyłem dmuchawę bezpośrednio do 12V - działa. Czyli coś ze sterowaniem.
Objaw u mnie był taki, że dmuchawa nie zawsze startowała ale wystarczyło podkręcić ( przyciski ze strzałkami na pulpicie) obroty i wentylator zaczynał się obracać
i już pracował na dowolnie ustawionych obrotach aż to następnego uruchomienia silnika. No i zabawa zaczynała się na nowo, czyli albo ruszył od razu albo
trzeba było go "popchnąć". Dobrałem się dzisiaj do tego bo nadmuch kompletnie przestał działać.
Obstawiałem szczotki silnika...no ale wygląda na to że to nie to . Do tego nie wiem czy ten silniczek jest w ogóle szczotkowy. ;-)

waran3
06-02-21, 12:23
a potem już tylko ostrożnie, acz zdecydowanie podważać turbinę aż zejdzie.
...nie idzie :-)
Z trudem ale turbina zeszła. trzeba powoli acz zdecydowanie podważać stopniowo przekręcejac obudowę co jakiś czas.
Szkoda, że nie napisałeś jak dobrać się do silnika.

Znalazłem taki opis
"Demontaż silniczka z dmuchawy jest banalny, sugeruję tylko najpierw odkręcić śrubkę od strony gniazda zasilającego aby wyciągnąć z obudowy silnik z turbinką (po odkręceniu śrubki wystarczy tylko włożyć dwa śrubokręty naprzeciwko siebie pomiędzy turbinkę a obudowę i podważać turbinkę a zacznie ona wychodzić wraz z silniczkiem z obudowy),"

Niestety u mnie silnik siedzi jak zaspawany w tym plastiku. :-)

Scund
19-09-23, 00:28
Dla potomnych w celu jako takiej przyjemności z wymiany wiatraka, polecam demontaż fotela kierowcy. Następnie kładziemy poduchy po całości lub coś miękkiego i możemy sobie dłubać na leżąco.
Mi po wymianie na nowy działa ale coś go boli .słychać takie tyrkotanie. Pozdrawiam