Zobacz pełną wersję : 1.6 vtec i LPG
Witam,
Co prawda na razie mam diesla ale mój szef ma trochę nowszego 1.6 VTEC. Jako, że on dba bardzo o auto, jest bezwypadkowe i ma mały przebieg czaje się na kupno tego auta od niego jak będzie sprzedawał. No i pytanko. Jak ten silnik się gazuje? Czy są jakieś problemy? Czytałem o jakiejś lubryfikacji w japończykach, czy jest w tym silniku potrzebna i dlaczego? Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Przeczytałeś to?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=6065
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=17252
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=17081
lukas-comp
17-07-08, 15:19
po co ten silnik gazowac ? :|
koszt dobrej instalacji to ok. 4tys i zanim sie to zwroci to... sprzedamy auto
Obecnie koszt instalacji to około 3 tys. zł więc przy przebiegu około 25 tys rocznie się opłaci. Dzięki za poprzednie linki. Przeczytałem jednak nie do końca się dowiedziałem czy do silnika 1.6 też jest koniecznośc stosowania lubryfikacji czy tylko do 1,4. No i inni pisali że przejeździli kilkadziesiąt tysięc km bez lubryfikacji i jest spoko więc trudno ocenić czy ta lubryfikacja to tylko marketing czy coś w tym jest. Do tego posty były nawet z 2006 roku kiedy ludzie się jeszcze zastanawiali nad II/IV gen.
Z tego co ja się dowiedziałem lubrifikacja jest niezbędna w silnikach o płytkim utwardzeniu gniazd zaworowych a taki właśnie jest 1.6 vtec. Służy ona do smarowania grzybków zaworowych. Koszt systemu lubryfikacji to około 300zł więc uważam, że nie warto z tego rezygnować. Niektórzy jeżdżą bez tego systemu bo tak naprawdę jeszcze są gazownicy, którzy nie wiedzą, że w ogóle coś takiego istnieje. Było już ze sto razy gaz... tak ale dobra instalacja i u dobrego gazownika.
Pocieszę cię, że też nie wiem czy gazować czy nie ale ja robię mniejsze przebiegi rocznie.
ja mam u siebie gaz bez tego lub... coś tam, z tego co wiem tylko 1,4 tego potrzebuję
przejechałem 94 tys na gazie i nie narzekam
polecam szukać instalacji z listwą MATRIX a jeśli jest kaska to na wtryskach keichin
jeśli zależy ci na dynamice auta to listwę WALTEK omijaj z daleka
instalka powinna ci sie zwrócić po przejechaniu mniej wiecej 20-25 tys km przy dzisiejszej cenie gazu i benzyny wliczając już w koszta rozpałki na benzynie
ja mam u siebie gaz bez tego lub... coś tam, z tego co wiem tylko 1,4 tego potrzebuję
Z tego rozumiem, że ty masz 1.6vtec? Jaki symbol silnika masz?
Jak można gazować Honde?:):)A tak na serio, to uważam,że Hondy są na tyle ekonomicznymi autami, że naprawdę trzeba by było kręcić sporo km rocznie...Ja robię tak jak mówłeś około 20-25 tys.km rocznie i nigdy nie zgazuję swojego ukochanego autka:)Po prostu jest mi to zbędne. I jeszcze jedno, poczytaj sobie ostatni numer "Motoru", jest tam akurat w dziale użwyane o Hondach Civic EU7, cytuje..."radzimy do "gazowania " podchodzić z dużą rezerwą-Honda stosuje bardzo zaawansowane materiały do produkcji głowic i gniazd zaworowych, a na dodatek nie montuje hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego..."
No waśnie ja kupując D16V1 myślałem, że będzie palić 8l/100km a ona pali około 6,7l i dlatego się waham czy gazować.
Gdyby tak paliła więcej to problemu bym nie miał. Ach to był jednak nie udany zakup :-)
mam D16V1 i nie ma żadnych problemów z głowica i luzami zaworowymi (reguluje co 20 tys )także nie widzę zasadności twierdzenia
po przejechaniu 94 tys km na gazie mogę już chyba sie wypowiedzieć na ten temat
spalanie na poziomie 6,7-8 l tym autem to wegetacja na ulicy a nie jazda ,jedynie w trasie takie zużycia sa naturalne na poziomie 6,5 litra
normalna dynamiczna jazda to 10 l benzyny a nawet bywa 12 l z klimą w mieście
jeżdżąc na gazie masz prawo nie wegetować na ulicy " bo drogo ",możesz jeździć do woli z zamkniętym obrotomierzem a i tak wyjdzie taniej jak na benzynie
wszystko generalnie zależy od zasobności portfela i od stylu jazdy
kolega ma sedana 1.6 dokładnie z twojego roku i tez sobie chwali gaz
spalania miał podobne jak i ja
na pytanie "JAK MOŻNA GAZOWAĆ HONDĘ" odpowiem tak "po co kupować hondę skoro chcę sie kręcić ją do 3 tys obrotów bo to ekonomicznie (spalanie 6-7 litrów)
civic45 - w końcu sensowan odpowiedz na pytanie o gazowanie!!!!!!!!! Popieram twoje słowa!!! mam d16z6 z gazem zrobilem juz ok 20 tys km i jestem bardzo zadowolony!!! zero kłopotów smigasz do woli !!!! Jak mam ochote to cisne i tyle !!!!
aurii a masz system lubryfikacji czy nie?
civic45jakiej firmy masz instalację?
mam D16V1 i nie ma żadnych problemów z głowica i luzami zaworowymi (reguluje co 20 tys )także nie widzę zasadności twierdzenia
po przejechaniu 94 tys km na gazie mogę już chyba sie wypowiedzieć na ten temat
spalanie na poziomie 6,7-8 l tym autem to wegetacja na ulicy a nie jazda ,jedynie w trasie takie zużycia sa naturalne na poziomie 6,5 litra
normalna dynamiczna jazda to 10 l benzyny a nawet bywa 12 l z klimą w mieście
jeżdżąc na gazie masz prawo nie wegetować na ulicy " bo drogo ",możesz jeździć do woli z zamkniętym obrotomierzem a i tak wyjdzie taniej jak na benzynie
wszystko generalnie zależy od zasobności portfela i od stylu jazdy
kolega ma sedana 1.6 dokładnie z twojego roku i tez sobie chwali gaz
spalania miał podobne jak i ja
na pytanie "JAK MOŻNA GAZOWAĆ HONDĘ" odpowiem tak "po co kupować hondę skoro chcę sie kręcić ją do 3 tys obrotów bo to ekonomicznie (spalanie 6-7 litrów)
Rozumiem, że twój styl jazdy to ten jedyny słuszny. :D
Napisz lepiej ludziom jaką masz instalację, gdzie zakładałeś, co częściej serwisujesz itp. To sie przyda a nie jakieś bzdety o wegetacji.
A tak w ogóle to w trasie mi spalił 5,5 litra (bez klimy). A może ja mam diesla? Idę sprawdzić.
Rozumiem, że twój styl jazdy to ten jedyny słuszny. :D
Napisz lepiej ludziom jaką masz instalację, gdzie zakładałeś, co częściej serwisujesz itp. To sie przyda a nie jakieś bzdety o wegetacji.
A tak w ogóle to w trasie mi spalił 5,5 litra (bez klimy). A może ja mam diesla? Idę sprawdzić.
pierwsza sprawa to myślę że instalacja chyba w tej chwili nie ma większego znaczenia większość w tej chwili jest chyba lepsza jak ta moja, bardziej listwa wtryskowa ma znaczenie
Mam instalkę mało znanej firmy STARGAZ założyłem ją jak tylko pojawiły sie pierwsze sekwencje
nie mam lubryfikatora bo w V-TECach jest chyba nie potrzebny, zresztą przebieg by to potwierdzał
pomiar z hamowni w promotorze wykazał 107 hp na benzynie i 105 hp na gazie
druga sprawa co do jednego słusznego powodu to lubię kręcić moją hanie bo ona to lubi tak samo jak ja :D
uważam nawet że jest to najważniejszy( poza oszczędnością) słuszny powód bo HONDA zawsze mi się kojarzyła ze sportem i z wysokimi obrotami a nie z biciem rekordów w najniższym możliwym spalaniu i przejechaniu 100 km w 3,5 godziny
nigdy nie udało mi sie osiągnąć takiego wyniku 5,5l w EP2 który jest chyba lżejszy jak sedan, 6,3 to był rekord na autostradzie prędkośc około 100 km/h ,wnioskuje że musiałeś tylko tyle wlać i dla tego ci tylko tyle spalił zalej tak z 10 l może coś się zmieni :D;)
co do servisowania to w zasadzie na okres 4,5 roku wymieniłem
4 razy filtr gazu za 12 zł
4 razy filtr fazy lotnej za 23 zł
raz padła mi listwa wtryskowa MATRIX NA GWARANCJI (WYMIENILI )w tym tygodniu padła mi ponownie i tu koszt naprawy 180 zł +wysyłka 12 zł =192 zł
a co to jest ta lubryfikacja?!?!?!?!? Mam instalacje 3 gen czy cos takiego Była zakładana w 2003 r i o sekwencji wtedy nie było słychac ;) Zakładał ja jeszcze mój wujek od którego kupilem honke ;)
Ja mam 1,4 5D z gazem PRINS VSI 2, wtryskiwacze KEIHIN. Było drogo przy montażu 2 lata temu ale chyba nie mogę narzekać.
Jeżdzę raczej spokojnie i pali mi średnio gazu 7,5 a benzyny 6,5. Co ciekawe, jakiś czas jeździłem trochę ostrzej na gazie miałem może 8,2 a na benzynie 7,2l. Nie wiem co z tym samochodem zrobić żeby spalił 12l :). Niezłe katowanie....
Instalka mi się już zwróciła więc mogę jeździć na benzynie albo na gazie, zależnie od nastroju. I zwykle jeżdzę na gazie bo 100 km kosztuje 16,5 PLN i nie zastanawiam się czy jechać do rodzinki (600 km w jedną stronę) czy nie. Po prostu koszty paliwa są niewielkie.
Nie mam systemu lubryfikacji ale nie bardzo w to wierzę. Jeszcze zawory dolotowe moga być zwilżone i schłodzone, ale wylotowe? Przecież one otwierają się dopiero po eksplozji w silniku więc z tego oleju pozostaje już tylko sadza i jakiś paskudny osad!
W gwarancji na gaz jest napisane:
"- gaz nie nadpala zaworów silnika, ponieważ jest produktem ropopochodnym i zawiera składniki olejowe,
- ponieważ gaz nie zawiera ołowiu, w następstwie pełnego spalania nie ma osadów metalicznych w silniku,
- spaliny gazowe pozbawione są tlenków siarki"
Z tym olejem to na pewno prawda, bo kiedyś miałem golfa z instalacją 1-szej generacji i raz na jakis czas trzeba było spuszczać olej z reduktora.
A tak poza tym - czy znacie kogoś, kto popsuł silnik (zawory, cylindry) przez gaz? Ja nie. Oczywiście mówię tutaj o nowoczesnej instalacji, przy której nic nie wybucha, nic nie gaśnie, silnik się nie trzęsie, a filtry wymieniane są na czas i nie jeździ się na ubogiej mieszance.
I na koniec mała historyjka z życia. Facet w warszacie firmy ABART we Wrocławiu wymienia mi filtr gazu i na jedno z moich pytań odpowiada: "Panie, gaz jest dobry do zapalnieczek i kuchenek a nie do samochodów" :)
Dobre, nie?
Ja tam jeżdże, tankuję za 62 PLN cały zbiornik 32l i robię jakieś 440 km na zbiorniku. Na stacji widzę jak ludzie wlewają benzynę i ze łzami w oczach patrzą jak te PLN się szybko zmieniają na liczniku.
Zobaczymy co będzie za 2 lata (ok 50 tys. km). Może się popsuje. Na razie zrobiłem również ok. 50 tys. km bez żadnych objawów. Na razie się udało :)
Mam silnik 1.6 o symbolu D16V1. Jeżdżę 30% w mieście i 70% na trasie. Średnie spalanie z ostatniego półrocza wynosi u mnie 7,5 l/100 km.
Zakładając, że instalacja gazowa ze smarowaniem kosztuje 3500 zł a cena 1 litra benzyny wynosi 4,70 zł, instalacja stanowi równowartość ok. 740 litrów benzyny.
Na 740 litrach benzyny przejadę ok. 9860 km.
Reasumując - ja osobiście wolałbym jednak wydać te 3500 zł na benzynę niż na instalację gazową.
Nie wspomnę o droższych przeglądach okresowych czy nawet takich drobnostkach jak zakaz parkowania na parkingach zamkniętych czy na wielu parkingach podziemnych dla aut z instalacją gazową.
Robert
A kto respektuje zakazy parkowania :) i kto sprawdza?? w końcu klient to klient. Cena przeglądu 156PLN +50 pln na filtry.
Jak już kiedys powiedziałem wszystko zalezy od gazownika i od jego wiedzy. Jak auto bedzie jeździło na ugobiej mieszance to fakt z zaworami mozemy mieć problemy.
Panowie,oczywiście że jeśli gaz będzie założony w profesjonalnym zakładzie LPG to "NIE POWINNO" być większych kłopotów, ale i tak dla mnie gaz jest niszczeniem silniak i nikt mnie do niego nie przekona, tak jak na benzynie zrobi się Hanią spokojnie 400-500 tys.km bez konieczności remontu(no chyba że się auto non stop katuje albo wymienia olej co 60 tys.km). Na gazie to max 250-300 tys. i masz koniec silnika. I jeszcze jedno...pewien Ziom w Szczecinie ma EU7 1.6 z LPG,wersja 3d, na gazie ze mną przegrywa wyścig, na benzynie to...widzę jego tył i to na niedługo:). Aha, i nigdy nie palil mu ani mi zreszta 12l/100, mi sie nigdy nie udalo nawet do 10/100 dojść(spalania w 1.4 i 1.6 jest praktycznie identyczne), a wcale nie jeżdżę wolno, wie to każdy kto zna mnie...
Mi tam 200-300 tys starczyłoby. 500 tys km musiałbym robić 20 lat po 25 tys a tyle to reszta auta nie wytrzyma no i ja też :). Poza tym uważam że tylko przypuszczasz że na gazie silnik mniej pojeździ bo nie wierze że znasz ludzi którzy mają auta z identycznym silnikiem który zrobił 500 i 300 tys km.
lukas-comp
25-07-08, 15:29
Przy oszczednej jezdzie EP2 jest naprawde ekonomicznym autem :)
Trasa Katowice -> Chrzanow
Toczenie sie w ok. 90-110km/h
http://lukas-comp.9o.pl/fotki/honda/black/SP_A0958.jpg
Ja nie wiem jak wy robicie takie małe spalania ja nigdy nie mogę zejść poniżej 9l. Jak jadę właśnie w przedziale 90-110 to pali mi około 9litrow a jak cisnę ile wlezie to pali 9,9l. Wychodzi na to że chyba honda od nowości jest zje.....
Na gazie to max 250-300 tys. i masz koniec silnika.
Skoro stwierdzasz to jako fakt, to poprzyj to przykladami, napisz też na czym ten koniec polega. Ale fakty prosze
lukas-comp
25-07-08, 16:13
Ja nie wiem jak wy robicie takie małe spalania ja nigdy nie mogę zejść poniżej 9l. Jak jadę właśnie w przedziale 90-110 to pali mi około 9litrow a jak cisnę ile wlezie to pali 9,9l. Wychodzi na to że chyba honda od nowości jest zje.....
Hmm nie wiem co jest u Ciebie nie tak, ale mi 9-10l/100 pali jak pociskam autostradami 180-200km/h i to naprawde musze sie starac :)
Nawet jak jeżdze po samym mieście i nie oszczędzam obrotów to nie pali mi więcej jak 8,5l :)
Panowie,
wiadomo, że jak ktoś nie lubi gazu w samochodzie to go nikt nie przekona. Nie ma co iść na noże.
Na szczęscie każdy robi ze swoim samochodem co mu się podoba. I tak chyba trzeba ten temat zostawić.
A nawiasem mówiąc taka mała honda nie powinna palić więcej niż 8 litrów.Dwucyfrowe liczby są zarezerwowane dla większych i mocniejszych maszyn.
Pozdrawiam
Bardzo ładne zegary. Ja mam zwykłe czarne.
raz padła mi listwa wtryskowa MATRIX NA GWARANCJI (WYMIENILI )w tym tygodniu padła mi ponownie i tu koszt naprawy 180 zł +wysyłka 12 zł =192 zł
Czy jak padnie listwa wtryskowa to można jeździć na benzynie? Domyślam się, że tak ale pewności nie mam.
A co do lubryfikacji to sam już nie wiem tu się przewija, że do vteca nie potrzeba a mi gazownik (zaufany) od razu powiedział, że powinna być.
Skoro stwierdzasz to jako fakt, to poprzyj to przykladami, napisz też na czym ten koniec polega. Ale fakty prosze
moj silnik wysypal sie przy 225kkm, okolo 50kkm na gazie, narazie nie rozebrany wiec nie przesadzam na 100% ze to przez gaz ale po rozebraniu cosik napisze.
http://pl.youtube.com/watch?v=yEq3muqPZeg i brak mocy
znam co najmniej 6 osób które mają civica 7 generacji w różnych wersjach nadwozia i powiem tyle na temat spalań przytoczonych przez pewne osoby w tym temacie JESTEśCIE SZCZęśLIWCAMI I MACIE SUPER OSZCZęDNE I EKONOMICZNE SAMOCHODY o których ja i moi znajomi nie słyszeli
JEDNYM SłOWEM NIE WIEM PO CO KONSTRUKTORZY NA SWIECIE ROBIA HYBRYDY I INNE ALTERNATYWY SKORO CIVIC MA TAKIE SAME SPALANIE JAK NAJBARDZIEJ OSZCZęDNE I ZAAWANSOWANE TECHNOLOGICZNIE SAMOCHODY śWIATA
np:toyota prius spalanie trasa 4,5 i to przy bardzo spokojnej jeździe w trasie (w naszym temacie nawet 4,8) a miasto to 5,5-6 l BEZ KLIMY !!!!!!
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Testy_i_porownania/Toyota_Prius_Benzynowa_elektrownia,a,22981.html
Honda Civic Hybrid spalanie miasto 8,5 trasa 6,5
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Honda_Civic_Hybrid_Modna_ale_niezachwycajaca,a,106 827.html
Zastanawia mnie po co oni robią takie samochody ?????????? skoro zwykły civic spala tyle samo albo prawie tyle +- 0,3-0,5l
lukas-comp
29-07-08, 03:28
Civic: jakbys nie zauwazyl to Prius to porazka :)
Zreszta wszystkie hybrydy sa z mysla po to, aby oszczedzac na miescie, nie na trasie no i przy ruszaniu.
Na trasie nie jest to duzo ekonomiczniejsze od normalnego samochodu tej klasy.
Cytat z Twoich linkow: Wizyta w zatłoczonym mieście to wzrost apetytu jednostki benzynowej do poziomu 5,5-6,0 l/100km.
To chyba w porownaniu do 8-8,5l zwyklego Civica masz oszczednosc ?
BTW. to juz Tata spala duuuuzo mniej od takiego Priusa, a jeszcze teraz wychodzi wersja diesel :D
wskazanie z kompa to sobie można między bajki włożyć ;)
Najbardziej miarodajnym wskazaniem będzie jak sobie sam policzysz ile Ci pali.
Z tego co pamiętam (była już chyba dyskusja na ten temat) kompy mają tendencję do zaniżania wyników.
lukas-comp
29-07-08, 18:14
komp pokazuje srednio od 0,3 do 0,6l mniej.
Mam osobny kalkulator do spalania w PDA :)
Ja nie mam kompa więc podałem liczby z wyliczeń - benzyna średnio 6,5, gaz średnio 7,5.
Zauważcie, że przy cenie gazu 2,23 cena przejechania 100km jest taka sama jak dieslem, który pali średnio 3,6 l/100km
Jeszcze o takim nie słyszałem. Szczególnie z 5-cioma drzwiami.
:))))))
Civic: jakbys nie zauwazyl to Prius to porazka :)
Zreszta wszystkie hybrydy sa z mysla po to, aby oszczedzac na miescie, nie na trasie no i przy ruszaniu.
Na trasie nie jest to duzo ekonomiczniejsze od normalnego samochodu tej klasy.
Cytat z Twoich linkow: Wizyta w zatłoczonym mieście to wzrost apetytu jednostki benzynowej do poziomu 5,5-6,0 l/100km.
tak tylko że bez klimy i z delikatna jazdą i częściowo na samym akumulatorze o czym wspominali
BTW. to juz Tata spala duuuuzo mniej od takiego Priusa, a jeszcze teraz wychodzi wersja diesel :D
hehehe ale to chyba nie ta klasa
To chyba w porownaniu do 8-8,5l zwyklego Civica masz oszczednosc ?
może i tak tylko komu z przeciwników gazu tyle pali ????chyba tylko mi :D ale ja jestem zwolennikiem :cool:
mało kto przekracza tu siedem i to przy dynamicznej jeździe
zastanawia mnie jeszcze jak JACKON wyliczyłeś te spalania średnie skoro fura rusza na benzie i po podgrzaniu do pewnej temperatury sie przełącza na gaz co w teorii oznacza że nie da sie określić ile spalil benzy a ile gazu
druga sprawa to zakładając że przeważnie średnie spalanie jest wypośrodkowane i różnica miedzy spalaniem w mieście a spalaniem w trasie jest około 2 litrów to by oznaczało że twoje auto pali gazu minimalnie 6,5 litra a max 8,5 i to mnie właśnie zastanawia bo powiem szczerze to jeszcze nigdy nie słyszałem żeby komukolwiek jakikolwiek samochód nie zależnie od tego jaką miał instalkę gazową i pojemnośc silnika spalił 6,5 litra gazu ???????
a ostatnia sprawa żeby sprawdzić ile pali nie trzeba mieć kompa ani PDA WYSTARCZY ZALAć BENZYNE DO PEłNA I SPRAWDZIć ILE SIE NA TYM ZBIORNIKU ZROBI KM :D
druga możliwość to zalać do pełna pod korek nie do odbitki ,przejechać 100 km i zalać ponownie pod sam korek UWAGA!!!!nie ściemniać sobie w oczy przy pierwszej odbitce że już się leje na ziemię
dodam że od pierwszej odbitki do zalania pod korek to jest 2 litry benzyny co oznacza że można sobie wmówić ze pali o 2 litry mniej niż w rzeczywistości i np: z 8 litrów zrobi sie 6 :rolleyes:
ja sprawdzałem spalania u siebie właśnie w ten sposób i dzięki temu mam 100% pewności jakie spalania można moim autem zrobić czyli 6,5-12 litrów benzyny 95
lukas-comp
30-07-08, 00:55
Ja wlasnie robie tak, ze tankuje do fulla i jezdze do rezerwy.
Tak samo bylo kiedy wracalem z CH do PL tym autem i wyszlo spalanie 5,5l :)
dodam że od pierwszej odbitki do zalania pod korek to jest 2 litry benzyny co oznacza że można sobie wmówić ze pali o 2 litry mniej niż w rzeczywistości i np: z 8 litrów zrobi sie 6
Jak będziesz tankował 6 litrów to tak ale zwykle tankuje się około 40 l a wtedy masz dużo mniejszą niedokładność.
agent, możesz mi wyjaśnić jaka jest różnica jak tankujesz 6litrów pod korek a 40litrów pod korek? bo chyba nie rozumiem dla mnie efekt jest ten sam ;)
jak Będziesz Tankował 6 Litrów To Tak Ale Zwykle Tankuje Się Około 40 L A Wtedy Masz Dużo Mniejszą Niedokładność.
:D
Ja zawsze obliczam spalanie tankując do pierwszego odbicia. I wychodzi mi tyle ile podałem wcześniej. Do pracy mam około 20km i z tego połowa jest poza miastem.
Tak to wygląda.
http://fotoleman.com/fotyNET/spalanie.jpg
Pierwsze wskazanie jest fałszywe bo nie był zatankowany do pełna.
A tak w ogóle to skończmy dyskusje nt. spalania a pogadajmy o Vtec-u i gazie pod kątem czysto technicznym, bo czy się opłaca czy nie to każdy sobie sam policzy.
No to wyjasniam o co mi chodziło. Jak ktoś zatankuje 6 litrow do pełna do pierwszego odbicia a np do drugiego czy max może wejśc jeszcze 2 litry to po sprawdzeniu spalania z przejechanych kilometrów na tym tankowaniu może wyjśc spora róznica (przy założeniu że przy tankowaniach różnie odbija). Przy tankowaniu 40 litów niedokładność bedzie znacznie mniejsza.
civic45. Z tym spalaniem benzyny to pewnie masz rację, tylko ja nie pamiętam kiedy ostatni raz tankowałem benzynę. Chyba na Wielkanoc :) więc trudno policzyć.
A jeżeli chodzi o spalanie miasto/trasa to też nie jestem dobrym przykładem bo mało jeżdżę po mieście. Zwykle 10km do pracy za miastem (kręta droga) lub dłuższe przejazdy.
Tak więc moje srednie spalanie 7,5l to raczej na trasie. Z drugiej strony nigdy nie było jeszcze więcej niż 8l, ale też nigdy nie wyjeździłem całego baku po mieście.
Panie AGENCIE tankowanie pod korek to jest pod korek ,to wtedy jak ci juz "cieknie po nogach" :D
zapewniam cie że róznic wtedy nie bedzie nawet jak sie zatankuję za 2 zł
Witam. Mam taki sam silnik zagazowany, z lubryfikacją, za instalacje dałem 3100zł-nie narzekam. Nie raz mnie wyśmiali że zagazowal=łem tan samochód ale mnie to MTV.
Witam. Mam taki sam silnik zagazowany, z lubryfikacją, za instalacje dałem 3100zł-nie narzekam. Nie raz mnie wyśmiali że zagazowal=łem tan samochód ale mnie to MTV.
Zdradzisz jakieś szczegóły odnośnie instalacji?
Panie AGENCIE tankowanie pod korek to jest pod korek ,to wtedy jak ci juz "cieknie po nogach" :D
zapewniam cie że róznic wtedy nie bedzie nawet jak sie zatankuję za 2 zł
Tylko lepsze wyniki (czytaj dokladniejsze) osiagniesz przy wiekszej ilosci km (to mial na mysli "AGENT")
takze jesli chodzi juz o te 2 litry to przy 6 litrach (prawie 100km) (blad 2 litry na 100km) powaznie wplywaja na ilosc spalanego paliwa, ale jezeli te same 2 ltry przeliczysz na 45 (prawie 700km) to jest mniejszy (blad 0,3litra na 100km w przeliczeniu) i nie ma takiego znaczenia
pzdr..
KOWAL ziom
29-05-10, 15:23
bardzo dobry temat jest tu poruszony, widzę, że tyle samo przeciwników co i popleczników. ja mam gaz EGP w es7 d16v1 od ponad miesiąca. jestem bardzo zadowolony, tylko spalanie mogło by być mniejsze, bo łapie mi ok 11 litrów gazu... zobaczymy co będzie z czasem.
Jeżdżę na gazie, bo póki co nie stać mnie na to, żeby jeździć na benzynie, a jak już będzie mnie stać (mam nadzieję), to też będę jeździł na gazie. dlaczego? wolę w przyszłości kupić coś dzieciakom, żonie, odłożyć czy cokolwiek innego, niż wsadzać kasę w d*pę, jakim arabusom za nic... sorry, 10-15 lat temu to miało znaczenie, czy auto było na gaz czy też nie... obecnie, nie ma żadnego.
Nie krytykuję tych, co piszą, że tak kochają Hanię, że jej nie zagazują, mamy wolna wolę, każdy robi to co chce. Ja po prostu wolę wydawać pieniądze na coś innego i tyle.
Coś masz duże spalanie. Mi bierze około 8,2 do 8,5l gazu w trybie mieszanym.
KOWAL ziom
29-05-10, 21:43
też właśnie mi się tak wydaje... mógłbyś opisać mi mniej więcej, w jakich obrotach latasz... bo wbrew pozorom w hondach, mniejsze obroty nie równają się zawsze mniejszemu spalaniu
możliwe, że po prostu popełniam jakiś głupi błąd, przekraczając lub nie dochodząc do magicznej linii, niby to już miesiąc, ale zawsze... będę bardzo wdzięczny za jakieś uwagi i zalecenia :) przepraszam za OT
jeżeli chodzi o kwestię techniczną, to dopiero od niedawna robią listwy, które są wstanie ogarniać vtec. w poprzednim samochodzie 4 lata temu, na samym początku zagazowania, przy vtecu brało mi benzynę :eek: zorientowałem się dopiero, jak kiedyś poszalałem i gaz się skończył co jest normalne, ale patrzę a tu benzyny sporo ubyło... dopiero jak pojechałem na gazownię okazało się, że było coś nie tak...
Coś masz duże spalanie. Mi bierze około 8,2 do 8,5l gazu w trybie mieszanym.
WItam wszystkich
Posiadam civica EP2 D16V1 oczywiście z zamontowanym LPG z lubryfikacją. Jeżeli chodzi o spalanie to waha się w granicach 8-8,5 l przy prędkościach 100-110 km (cykl mieszany 50%miasto i 50% autostrada katowice kraków), przy prędkościach 130-150 spala średnio 9 l (a lekkiej nogi nie mam:D).
też właśnie mi się tak wydaje... mógłbyś opisać mi mniej więcej, w jakich obrotach latasz... bo wbrew pozorom w hondach, mniejsze obroty nie równają się zawsze mniejszemu spalaniu
Jeżdżę jakoś normalnie, obrotomierz nie jest wskaźnikiem w który się wpatruję. Najczęściej jeżdżę w obrotach do 3500 - 4000 około ale jak trzeba (np wyprzedzić) to i do 6 tys lubię wcisnąć.
jeżeli chodzi o kwestię techniczną, to dopiero od niedawna robią listwy, które są wstanie ogarniać vtec. w poprzednim samochodzie 4 lata temu, na samym początku zagazowania, przy vtecu brało mi benzynę :eek: zorientowałem się dopiero, jak kiedyś poszalałem i gaz się skończył co jest normalne, ale patrzę a tu benzyny sporo ubyło... dopiero jak pojechałem na gazownię okazało się, że było coś nie tak...
VTEC nie ma z tym nic wspólnego, podpieranie się benzyną było spowodowane nie wydolnością reduktora przy dużym zapotrzebowaniu na gaz. Z podpierania się benzyną zasłynęły szczególnie instalacje BRC. Do dzisiaj zresztą wielu gazowników zostało w przekonaniu, że BRC to shit bo bierze PB. A tak naprawdę podparcie się benzyną zapobiegało zubożeniu mieszanki i oszczędzało silnik. Dzisiaj już ten problem raczej nie występuje.
A co do spalanie to u mnie dokładnie jest to tak:
Tylko nie piszczie, że jestem poje........ Prowadzę sobie taką tabelkę bo... lubię :-)
http://www.fotoleman.com/fotyNET/spalanie%20LPG.jpg
A i jeszcze jedno odkąd mam gaz to spalanie beny spadło mi do około 0,8 litra na 100km :-)
KOWAL ziom
30-05-10, 10:30
Jeżdżę jakoś normalnie, obrotomierz nie jest wskaźnikiem w który się wpatruję. Najczęściej jeżdżę w obrotach do 3500 - 4000 około ale jak trzeba (np wyprzedzić) to i do 6 tys lubię wcisnąć.
no ja właśnie też... to już sam nie wiem... coś w tym musi być, poprzednikowi paliła ok 7 benzyny!!!! więc zakładając gaz liczyłem na coś w granicach 9... a tu zonk
ja miałem jakiś DT system, i było bardzo lewo, teraz jest BRC i nie mam żadnych zastrzeżeń
a u mnie w brc24 100%miasto 9,5 trasa coś okolo 7,5-8 w zależnosci oczywiscie :D
KOWAL ziom
30-05-10, 21:11
to ja już nic nie wiem, nie katuję jej jakoś tak bardzo... w sumie to ostatnio jak dziewiczka latam.... :confused: i jakoś zmiany nie widać...
Ja mam BRC i pali mi po trasie tak do 100km/h jakies 8-9L ale przewaznie jezdze 120-130 i wiecej co daje min. 10L/100. W miescie to przy dynamicznej jezdzie pali od 10 do 12L/100
Z własnego doświadczenia (D14Z6 4 lata - 80.000 km z VSI prins) na gazie mogę doradzić aby:
- filtry gazu wymieniać nawet częściej niż zaleca serwis
- sprawdzać membranę reduktora
- sprawdzać zawór redukujący bo jak się zabrudzi może ciężej pracować i blokować przepływ gazu
- nie zapominać o regulacji zaworów (upierdliwa sprawa w tych Hondach)
- upewnić się, że regulacja jest dobra - niewielu "fachowców" wie o co naprawdę chodzi
Wszystko to po to aby nie doprowadzić do zubożenia mieszanki, co mogłoby doprowadzić do wypalenia zaworów.
Ogólnie więc oszczędność jest ale wymaga mnóstwa czujności i dopilnowania szczegółów.
Oczywiście zawsze mogę przełączyć na benzynę ale jakoś rzadko mi się to zdarza :)
Muzyk-Grzes
07-04-12, 11:52
Przejżałem cały ten temat i nadal nikt nie napisał z doświadczenia czy lubryfikacja jest niezbędna czy można sobie odpuścić, i czy jest różnica np: D16Z6 , D16Y8 ,D16V1 a chłodzenie / wytrzymałość zaworów na gazie.
Sam zastanawiam się nad gazem bo przejeżdzam rocznie ponad 20Kkm a nie chcę zaorać głowicy ,która jest starsza od bloku (około 94 Z6) i nie wiem czy lubryfikacja raczej dotyczy nowszych głowic Y8 czy V1 czy raczej starszych jak moje Z6.
ps: Wiem że to temat VI gena, ale szukam w każdym miejscu na forum.
Z6 masz też choćby w D14Z6 w poliftowym VII genie (np.moim), gdzie lubryfikator jest wymagany...a w d16v1 nie jest...
W starszej wersji np. d16z6 to nie ma zbyt wiele wspólnego z d14z6... To nie to samo Z6 raczej :)
Hehe, a to przepraszam...
Robertos23
23-02-13, 17:17
Chciałem odgrzebać temat, bo mam w planach na 2013 założyć instalację, prawdopodobnie Stag. Będę zakładał do sedana D16V1, mam krótkie dojazdy do pracy około 10km w jedną stronę, rocznie około 10 tys. km, ale na weekendach planuje dalsze wojaże, bo cena PB obecnie zniechęca mnie do tego.
Jakie instalację i podzespoły polecacie wtryski itp., jakiej wielkości są zbiorniki montowane, duża ingerencję w nadwozie powoduje założenie gazu.
Jak z tym spalaniem wychodzi lato/zima, tzn. ile PB ubywa w zimie na rozruchy na przejechanie 100km. Z góry dzięki za wszelkie info.
wtryski na pewno najlepsze były by Hana, ilość benzyny zależna jest od ustawionej temperatury w której ma przełączać się instalacja na zasilanie gazem. Co do ingerencji to nie jest to jakoś bardzo niszczące, wlew, butla i mocowanie przewodów reduktora i przerobienie instalacji chłodzącej silnik żeby też obsługiwała instalację gazową. Zbiornik u Ciebie to pewnie 45 L wody czyli coś około 38 L gazu.
bunkerites
24-02-13, 08:35
Jesli dojezdzasz 10 km to pracy to wiedz ze lpg zalaczy Ci sie po okolo 3 km jazdy.LPG oplaca sie jak robisz po 20tkm rocznie.Masz malutki roczny przebieg zeby montowac LPG,takie jest moje zdanie.Sam mam lpg ale robie przeloty w granicach 25-30tkm rocznie:).Co do spalania lpg. U mnie obecnie pali 8 L zimowego gazu ( jazda ekonomiczna ). a 10L przy ostrym katowaniu do 7tys obr.Benzyny spalam za 100zl miesiecznie,tyle idzie na rozruchy zimowe.Co do instalacji:Ja mam KME Diego G3 plus wtrysk hana czerwone i jestem zadowolony.
Założyłem tydzień temu instalacje do mojego sedana z 2005r. Wszystko na komponentach Stag'a. Koszt 2500 zł. 2 lata gwarancji producenta i rok gwarancji od warsztatu. Co 10 000 km przeglądy warte 130zł. W zbiorniku się mieści 34 l i przejeżdzam na nim około 420 km. W naszych autach niestety większy zbiornik się nie zmieści ze względu na budowę wnęki koła zapasowego, chyba że włożysz normalną butlę do bagażnika.
Tak jak koledzy wyżej piszą zanim z benzyny przejdzie na gaz to trwa od 1 km do 3 km. Różnicy praktycznie w mocy nie odczuwam.
Robisz malutkie przebiegi, które nie zwrócą ci szybko kosztów instalacji gazowej. Chyba, że planujesz jeździć tym autem powyżej 4/5 lat.
Robertos23
24-02-13, 11:33
Dzięki za info koledzy. Do pracy mam stosunkowo blisko, ale planuje teraz jeździć więcej na weekendach, bo na PB to wychodzi w ciul drogo, żeby gdzieś dalej pojechać. Prawda jest taka, że jak gaz założę to minimum 2-3 lata będę nim jeździł, aby mi się instalacja zwróciła. Przy jakiej temperaturze przełącza się silnik na gaz. Hania stosunkowo szybko mi łapie temperaturę, pomijam ekstremalne mrozy, auto śpi w garażu :) niestety nie ocieplanym.
Myślałem o zmianie auta ale złego słowa nie mogę powiedzieć o Hance, a mam ją już ponad 3 lata. Auto mam zrobione na tip top i nic nie muszę narazie dokładać, a sami wiecie jak teraz ciężko kupić ładne i sprawne auto. Na nowszy samochód musiałbym dołożyć i tak z 10 patyków, a i tak zawsze trzeba mieć kasę na zestaw startowy.
Mi przy najwiekszych mrozach po calej nocy postoju przelaczyl sie po 1.5km.
jak dawno nie wymieniales termostatu to przy zakladaniu instalacji gazowej warto sobie od razu wymienic tez termostat. Koszt nie duzy ale zawsze pewnosc ze nie bedzie Ci puszczal na duży obieg, bo reguktor bedzie zakladany na obiegu silnika czyli na krotkim zeby sie szybciej grzal. Temperatura bedzie taka jaka sobie ustawisz w komputerze sterujacym i do tego musi byc odpowiednia zeby reduktor pracowal prawidlowo, w zime musi byc wieksza a na lato wystarczy podjechac do gazownika to w 3 minuty zmieni na mniejsza. Ale nie musisz tak robic i mozesz miec ustawiona caly czas ta sama
bunkerites
24-02-13, 15:05
U mnie jest ustawione na 30st,przelacza sie po okolo 3 km,jazda z zalaczonym na maksa ogrzewaniem bo linka sie urwala:)
Robertos23
24-02-13, 19:10
jak się zdecyduję zakładać to pomyśle nad termostatem, będę kalkulował koszty
Daj spokój z wymianą termostatu jak nie ma powodu. To jest mało awaryjny element w naszych silnikach a jak się zepsuje to wtedy wymienisz. Lepiej przed założeniem LPG sprawdzić luzy zaworowe i ewentualnie wymienić świeczki o ile nie są zbyt nowe.
koszt termostatu to 40 zł i spokuj, a luzy zaworowe to sam sobie ogarnie
Niema co liczyc sekwencja za 2200 zwraca sie po okolo 15kkm. Predzej zalozysz predzej zaczniesz oszczedzac. Ja zwlekalem i zaluje.
Robertos23
24-02-13, 21:31
Niema co liczyc sekwencja za 2200 zwraca sie po okolo 15kkm. Predzej zalozysz predzej zaczniesz oszczedzac. Ja zwlekalem i zaluje.
Ja już też żałuje, że w zeszłym roku nie założyłem, bo byłem nastawiony konkretnie, ale wyszły inne wydatki i ostatecznie zrezygnowałem. Świece i olej pójdą na pierwszy ogień, bo już zbliżam się do okresu wymiany. Czekam już na cieplejsze dni :) Dzięki za dobre rady.
koszt termostatu to 40 zł i spokuj
ale po co? 40 zl to pół baku gazu :D
koszt termostatu to 40 zł i spokuj, a luzy zaworowe to sam sobie ogarnie
No to termostat tym bardziej sobie sam ogarnie jak się zepsuje. Co to w ogóle za moda wymieniać sprawne elementy bo są tanie.
Cześć, ja nie wiem jak koledzy ale u mnie jest troszkę inaczej. Założyłem 10.2011r. instalacje STAG 4+/TOMASETTO oraz butle w kole 48 l.
czyli tak jak pisali koledzy 37-38 l. gazu się ładuje. Gazu pali mi tyle że 400km robię na baku a benzyny przy tym napół na pół ;)
czyli pół baku na pół roku;)
Nie wiem dlaczego u innych tak długo się przełącza na gaz u mnie po 100-200 metrach już słysze "PYK" metaliczne i jestem na gazie.
Teraz w mrozy nie zdążyłem odśnieżyć samochodu jak się już przełączał na gaz;)
Jestem bardzo zadowolony choć jak szukałem instalacji to tyle opini ile posiadaczy a ja zaufałem mechaniorowi z Otwocka (u którego sporo znajomych robiło gaz)
Polecam, wreszcie nie boli po kieszeni jak sie gdzieś dalej jedzie;)))))
Pozdro4All
bunkerites
02-03-13, 13:05
Masz za nisko ustawiona temperature przelaczania,po dluzszym okresie bedziesz mial do wymiany silnik
Robertos23
02-03-13, 15:02
wreszcie nie boli po kieszeni jak sie gdzieś dalej jedzie))))
To jest właśnie sedno sprawy, benzyna znów leci w górę, w Rzeszowie jest po 5,73zł na BP. W przyszłym tygodniu będę gazownika wypytywał co i jak oraz za ile.
Nie wiem dlaczego u innych tak długo się przełącza na gaz u mnie po 100-200 metrach już słysze "PYK" metaliczne i jestem na gazie.
l
Masz za nisko ustawiona temperature przelaczania,po dluzszym okresie bedziesz mial do wymiany silnik
nie sądzę, ja mam ustawione na 40 stopni i przełącza się już po około kilkuset metrach, w lecie dużo szybciej, autko bardzo szybko się nagrzewa :p
bunkerites
06-03-13, 16:20
U mnie jest ustawione na 35st i musze przejechac obecnie w temperaturze powietrza 10st 1.5 km zeby sie przelaczylo.Podczas mrozow dystans wynosi 3 km.Zaznaczam ze mam ustawione ogrzewanie na maks:)
Robertos23
11-03-13, 18:53
Byłem dzisiaj w warsztacie i pytałem o cenę instalki. Koszt to 2600zł z robocizną.
-wtryski Hana czerwone
-reduktor AC R01
-komputer proponował mi Zenita,a ja wolałem coś z Stag 300 plus lub premium
-butla w miejsce koła
jak uważacie, cena chyba dobra?
w tej samej cenie dostaniesz też brc, ja miałem dokładnie taki sam dylemat jak Ty, gazownik mi doradził że w tej cenie wchodzimy w cenę brc i taką też założyłem bo miałem do czynienia z tą instalką plus jeszcze lubryfikacja :D
bunkerites
11-03-13, 20:59
lubryfikacja?
Brc dobre do czasu pierwszej awarii, za kazda *******e zaplacisz 3x wiecej niz przy skladaku.
Robertos23
12-03-13, 08:48
lubryfikacje mi też sugerował, ale nie namawiał, warto to zakładać? chyba kompy z staga nie są złe?
Zakładaj ten zestaw co Ci proponują, będzie wszystko git.
U mnie wszystko sprawuje się bezproblemowo i bezobsługowo na STAGu
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
lubryfikacje mi też sugerował, ale nie namawiał, warto to zakładać? ...
Nie warto, szkoda kasy.
Lubryfikacja to sciema. Polecam lpg-forum.pl do poczytania
Robertos widze, że z moich okolic jesteś, jak można wiedzieć, gdzie myślisz zakładać ten gaz ?
Powiem tak , wiele osób pisało że to ściema, mi gazownik powiedział że hondy mają ręcznie regulowany luz zaworowy dlatego jest to dosyć istotne, nie zagłębiałem już się tak bardzo i założyłem to tylko 300 zł a nie tysiąc, zostaje komfort psychiczny ze honda będzie bardziej zadbana :D
Ja akurat jestem przekonany do BRC ponieważ ojciec zakładał w bravie 1.2 zrobił 100 tyś, brat założył w Leonie 1.6 zrobił już 60 tyś poza wymianą filtrów nic się nie dzieje, jednak liczę się z tym że przy wymianach nie jest to tania instalacja (sam przełącznik gazu, switch w granicach 100 zł ) mimo wszystko jest to dla mnie dobra i bezobsługowa instalacja
(Ceny wysokie bo mało kto ich potrzebuje i kupuje :D)
hondy mają ręcznie regulowany luz zaworowy dlatego jest to dosyć istotne, ...
No właśnie, że nie! Nie ma żadnego znaczenia w jaki sposób jest regulowany luz zaworowy. Również polecam lekturę na wspomnianym lpg-forum. Jest tam dużo konkretów a wnioski nasuwają się same.
Robertos23
12-03-13, 21:21
Robertos widze, że z moich okolic jesteś, jak można wiedzieć, gdzie myślisz zakładać ten gaz ?
To żadna tajemnica http://swietnafirma.pl/nFirma.aspx?id=432653&s=w33sf34g&n=czerkies-tadeusz-tadmat-tadeusz-czerkies&miasto=rzeszow
(na mapce jest błąd, bo lepiej skręcić w lewo z ulicy Wojtyły w Malowniczą i już widać zakład przy domu
Wybrałem już zestaw:
wtryski hana czerwone
reduktor AC R01
komp Stag 4 Q-box
zbiornik w koło zapasowe
wlew pod klapką z przejściówką
cena: 2600zł
Podtlenek LPG założony, na razie jestem zadowolony, ale czas pokaże, przełącza mi się na gaz po około 1km - 30C ustawione. Wydaje mi się, że silnik jest bardziej elastyczny na gazie. Na razie nie miałem okazji poprzyciskać.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.