Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Hamulce tylne katastrofa



kluku20
12-04-15, 18:38
Witam. Miałem z 2 miesiące temu wymieniane okładziny w ej9 hamowało ok wszystko było dobrze ręczny był. Od jakiegoś czasu zaczął słabnąć hamulec nożny a ręczny zanikł praktycznie go nie ma. Hamulce z tyłu rozkwiczały się raz coś stuka, puka jakby ocierało. Gość mi robił i mówił że wszystko ok. Czego mogę się oczekiwać ?

FaziRBK
12-04-15, 19:55
"Czego mogę się oczekiwać" o co w ogóle chodzi w tym zdaniu?
Generalnie, zdejmij przednią część bębna to zobaczysz co jest grane :)

kluku20
12-04-15, 21:34
ale jak były wymieniane okładziny tzn cała szczęka w dwóch kołach to przez to może tak kwiczeć ?

leigimas
12-04-15, 21:37
sciagnij bęben nie bedziesz miał z tym problemu i zbaczysz co sie wydarzyło :)

kluku20
13-04-15, 21:09
Rozebrałem i cylinderki siczy z nich płynem czyli wymiana cylinderków i powinno być ok, powinien poprawić się hamulec nożny i ręczny tak ? plus wymiana na miedziaki wężyki chyba pasowało by ?

kepa416
13-04-15, 23:37
To pewnie okładziny i bębny pływają w płynie. Wężyki miedziane zostaw miedzianie a gumowe zostaw gumowe.

kluku20
14-04-15, 16:35
No właśnie że nie pływają (zdziwiłem się) muszę to powymieniać a jak mam piastę i nie ma w niej otworu na skręcenie bębna z piastą (takie mi założył nie wiedziałem!) dopiero jak rozebrałem, to czy nie będzie nic stukało pukało itp ? czy sama felga dociśnie wystarczająco ?

!markos
14-04-15, 19:25
Tak, dociśnie.

esel
14-04-15, 21:03
Potwierdzam, felga dociśnie bęben do piasty. Ja mam w niej otwory, z kolei brak śrubek mocujących - jeżdżę tak już drugi rok i nic się nie dzieje.

kluku20
14-04-15, 21:52
dzięki panowie :)

kluku20
15-04-15, 07:30
A jeszcze jedno żeby nie tworzyć innego tematu bo będę zmieniał bębny, i co polecacie zrobić z tyłu żeby był lepszy hamulec i ręczny ? a przód będę zakładał większą tarczę jakieś lepsze klocki i co jeszcze by pasowało ? zaciski ? bo będę grzebał przy silniku no i pasuje jakieś hamowanie zrobić lepsze :)

rryba
15-04-15, 08:52
nie chce zakladac nowego tematu ale tez mam problem z bebnami i moze ktos moglby pomoc , po pierwsze zauwazylem ze w jednym miejscu beben szoruje chyba o obudowe , lekko ale po 2 - 3 obrotach sie zatrzymuje , gdy wyciagnalem beben podczas hamowania tloczek nierownomiernie wysuwał obie storny , to znaczy ze gorna reagowala na nawet lekkie przycisniecie a dolna dopiero po jakims czasie lekko sie wysuwała , w dodatku zdaje mi sie ze druga okładzina chowa sie z opoznieniem i bardzo wolno , lecz wszytskie sprezyny wygladaja jak nowe , i chyba tak nie powinno byc . co z tym zrobic ? czy rozebranie wyczyszczenie i zlozenie do kupy cos pomoze czy raczej jest to problem z silownikiem ?

kepa416
15-04-15, 10:34
nie chce zakladac nowego tematu ale tez mam problem z bebnami i moze ktos moglby pomoc , po pierwsze zauwazylem ze w jednym miejscu beben szoruje chyba o obudowe , lekko ale po 2 - 3 obrotach sie zatrzymuje , gdy wyciagnalem beben podczas hamowania tloczek nierownomiernie wysuwał obie storny , to znaczy ze gorna reagowala na nawet lekkie przycisniecie a dolna dopiero po jakims czasie lekko sie wysuwała , w dodatku zdaje mi sie ze druga okładzina chowa sie z opoznieniem i bardzo wolno , lecz wszytskie sprezyny wygladaja jak nowe , i chyba tak nie powinno byc . co z tym zrobic ? czy rozebranie wyczyszczenie i zlozenie do kupy cos pomoze czy raczej jest to problem z silownikiem ?
Szuranie to krzywy bęben albo piasta. Co do reszty wymień płyn odpowietrz na początek jak nie to tłoczki albo przewody elastyczne do wymiany

gorky
17-04-15, 10:21
A jeszcze jedno żeby nie tworzyć innego tematu bo będę zmieniał bębny, i co polecacie zrobić z tyłu żeby był lepszy hamulec i ręczny ? a przód będę zakładał większą tarczę jakieś lepsze klocki i co jeszcze by pasowało ? zaciski ? bo będę grzebał przy silniku no i pasuje jakieś hamowanie zrobić lepsze :)
Hamujesz głównie przodem, pzrzy założeniu dobrych tarcz i klocków na przód to z tyłu nowe bębny i okładziny wystarczą.
Jeśli będziesz robił swapa a nie tylko póbował tuningować to biedne D14 to możesz rozwazyć założenie tarcz do tyłu, ale seryjne nie będą hamowały wiele mocniej od bębnów - główna zaleta to to że lepiej odprowadzają ciepło.

kluku20
17-04-15, 13:59
Hamujesz głównie przodem, pzrzy założeniu dobrych tarcz i klocków na przód to z tyłu nowe bębny i okładziny wystarczą.
Jeśli będziesz robił swapa a nie tylko póbował tuningować to biedne D14 to możesz rozwazyć założenie tarcz do tyłu, ale seryjne nie będą hamowały wiele mocniej od bębnów - główna zaleta to to że lepiej odprowadzają ciepło.

Właśnie gadałem ze szpecem i myślę że zmienię tył na dobre tarcze i klocki a przód większa tarcza i porządny klocek bo jak teraz na serii pobujam to nie hamuje i trzeba bedzie cos pomyśleć

gorky
17-04-15, 15:01
Nie wiem co to dla Ciebie znaczy pobujać, ale u mnie przy dobrych bębnach, okładzinach, seryjnych tarczach i klockach jestem w stanie zblokować koła przy prędkościach autostradowych.

Zanim zaczniesz kombinować to ogarnij to co masz.

kluku20
17-04-15, 15:28
Tzn pobujać to jakieś 160km/h :D tzn hamowało dobrze ale teraz na tył mi nic nie hamuje prawie i czuć to przy takiej prędkości nie mówię o 80-100 bo hamuje lux ale mówię o szybszym tempie :D a ręczny jak wymienię cylinderki to jak zrobić żeby był dobry a nie zaciągam a auto jedzie dalej :D

kluku20
18-04-15, 18:47
Cylinderki zmienione hamulec znacznie się poprawił :) ręczny ustawiony ale mam do wymiany bębny i teraz mam pytanie czy robić swap czy nowe bębny ? a na przód jakie klocki i jakie tarcze ? brembo ? czy coś innego ?

Karpiczek
19-04-15, 11:21
Tzn pobujać to jakieś 160km/h :D tzn hamowało dobrze ale teraz na tył mi nic nie hamuje prawie i czuć to przy takiej prędkości nie mówię o 80-100 bo hamuje lux ale mówię o szybszym tempie :D a ręczny jak wymienię cylinderki to jak zrobić żeby był dobry a nie zaciągam a auto jedzie dalej :D

Ale sprawdzałeś skuteczność hamowania na SKP?

kluku20
19-04-15, 11:35
Ale sprawdzałeś skuteczność hamowania na SKP?
nie sprawdzałem, tzn. teraz lepiej hamuje bo przód i tył hamuje ale przód muszę wymienić tarcze na jakieś konkretne i klocki(tłoczki były wymieniane), a tył nie wiem robić swap czy jakieś dobre szczęki i bębny ? oraz nie wiem czy nie wymienić pompy na jakąś inną ? mocniejszą ? od crx-a?

Karpiczek
19-04-15, 12:31
A jak sprawdziłeś, ze tył nie hamuje?

kluku20
19-04-15, 13:29
Czułem bo hamował było ok później się popierdzieliło i coś trzeszczało, rozebrałem nacisnął brat hamulec tłoczek się rozszedł z jednej str i nie chciał wracać i pluł płynem, zmieniłem jest ok ale będzie grzebane przy silniku po wakacjach to pasuje coś z hamulcami zrobić tzn lepsze :) albo swap z tyłu i przód zaciski itp wszystko nowe albo nie wiem dlatego pytam, chcę się doradzić :)

PIMPEK_EJ2
24-04-15, 23:04
Tu masz parę stron, kilka przydatnych informacji o hamulcach;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8735-swap-hamulc%F3w