PDA

Zobacz pełną wersję : d13z6 czyli mini me w moim jajku



legend2211
11-04-15, 14:51
Witam. Mam problem Panowie i Panie. Moj motor dzisisaj wypluł swiece i po szybkim rozebraniu głowcy okazało sie ze gniazdo swiecy jest wyj.... po prostu a kolejne ledwo co trzyma. Kolejna sprawa to zawory wypalone ( nie ma się co dziwić ) teraz tak jako ze mam już czapke z głowy ściągniętą to chce założyć z6 i tu pytanie kto to robił z mojej okolicy czyli Sieradz Wieruszów Kępno Wieluń i chciałby pomoc w budowie bo będę kupować graty i raczej bede potrzebować kogoś kto coś takiego już robił i chciaby przyjechać i pomoc. Mam już troche gratów zamówionych czyli:

-Komputer
-Wiązke
-Kolektory
-Ssący
-Bak

i jeszcze kilka rzeczy.

Teraz będę musiał znaleść głowice ale to chyba nie bedzie problem. Co jeszcze bede musiał kupic????


Edit:

Pojawiła się opcja zakupu całego silnika d15z6 i tu pytanie czy kupowac taki i całego go przekładać czy tylko dać czapke z6???? bo silnik i tak bede mieć kompletny cały. Pytam sie bo tam jest 1.5 a u mnie by było 1.3 tylko. Zawsze coś wiecej tej pojemnosci.

Ktoś cos doradzi napisze czy nic z tego nie bedzie a moj post pojdzie w kosz????

Szczery
11-04-15, 21:51
D13 z kompletną czapką z6 lub czapką p2j z silnika d15z6 (bliźniacza z d16y8/w4) z wałkiem i klawiaturą z d16z6/z9/w4/y8/y2 itp może mieć nawet 135koni i się potwornie wysoko kręcić dając naprawdę dużo radości "małym kosztem".
Z kolei d15z6/z8 na już na dzień dobry 114 koni. Po wydechu i dolocie potrafią mieć już 125 koni a przecież można jeszcze zmienić wtryski z 190 na 240ccm, wystroić i ... poczytaj temat niejakiego Vipek lub Salvadore. To straszne jak duży potencjał drzemie w tych jednostkach.

Auto to dupowóz czy do zabawy? To ważne.

legend2211
12-04-15, 10:29
A więc tak, mam do kupienia silnik d15b7 z czapka od z6 cały silnik i tu mam problem bo właśnie nie wiem czy przełożyć tylko czapke z6 na mój słupek czy dać cały silnik juz po mini me???? Wydech na 2" to koszt 50 PLN od rovera wiec nie problem. Teraz mam problem tylko z tym że musze zmienić elektryke a nie wiem czy podołam sam. Samo przełożenie silnika to dla mnie nie problem dla mnie.

Z koleji silniki d13b2 to pancerne silniki tak mówią i to sie sprawdza względem dołu bo jest ok i oleju też nie pije w litrach. Chciałem kupic cały swap D16Z6 ale bez remontu takiego silnika to bym go nie włożył do auta a kasa ciśnie. D16z6 znaleść zdrowe to graniczy z cudem a do mnie wystraczy kilka gratów i wiem na czym smigam.

Daj jakiegos linka bo znaleść nie moge nic

Szczery
12-04-15, 14:43
A to takie d15z6. Nie oryginalne tylko mini-me.
Ori d15eko ma korby i tłoki jak d16y8 i nieco wyższy stopień sprężania.
W tym przypadku nie pomoge bo o takim d15 zbyt mało czytałem tu. Jest temat wszystko o mini me i tam powinieneś znaleźć odpowiedzi na swoje pytania.

TU MASZ TROCHE O D15Z6/8 EKONO
Vipek (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?108110-Civic-EJ9-D15Z8-by-vipek/page2)

vipek
13-04-15, 07:23
D15Z6/Z8 po zmianie wałka dają radę. Jeździ sie tym bardzo przyjemnie i wiele nie odbiegają od D16Y8. Grunt to znaleźć zdrowego.
Ogólnie to wolałbym takie D15Y8 niż D13Z6. Wyższa pojemność robi swoje. Tak to jeździ u mnie :


https://www.youtube.com/watch?v=3hap0_TyuJo&feature=youtu.be

Szczery
13-04-15, 15:35
Jedynym tu problemem jest to ze to d15 które kolega ma na oku to jest nieco słabsze b7.

Kompletny silnik d15z6/8 kupisz za 600, swap za 1100 da rade znaleźć. Jak tanio mozesz mieć to b7/z6?

neski
13-04-15, 15:42
Tak jak kolega wyżej napisał d13 jest pancerny i to prawda a roboty przy obu opcjach swap cz mini me jest podobnie bo zbiornik musisz przełożyć ciągnąć przewody paliwowe wiązkę silnikowa i kabinowa a różnica między d13 a reszta jest taka ze d13 ma grubsze pierścienie i temu tak żadko widać d13 z niebieskim dymem .
Polecam Jogala ja kiedyś u niego robiłem mini me odrazu przerobi ci kompa ja za całe mini me zapłaciłem w sumie mniej niż za wyjęcie i wlozenie silnika u jakiegoś mechaniora

vipek
13-04-15, 16:20
Jogalowe jajko bardzo fajnie jedzie z takim D13Z6 pod maską, to fakt :)

kamil39
13-04-15, 18:39
Jak masz zdrowe d13 to wolalbym na swoim slupku cos robic, kupisz jakas puszke pandory i bedziesz tylko z banka oleju stal nad korkiem, a nie upalal.
d13z6 tez ladnie idzie :D

legend2211
13-04-15, 20:12
Powiem tak bede robic wszystko sam. Wszystko co potrzebne kupie i sam zmontuje bo to nie bedzie dla mnie wielki problem. Moge to robic cały tydzien po pracy ale dam rade.
Moj silniki D13 jest ok bo słupek jest zdrowy i chce na niego założyć czapke od z6 bo taki silniki bede kupować. D15b7 taki jest silnik kt,óry chce kupić z tym ze jest on już po minime. Pytam się bo nie wiem co zrobić czy dać ten co kupie czy dać tylko czapke z niego a słypek sprzedać i sie kasa wzróci. Ten silnik mam za 350 PLN wieć nie dużo

PAWELEKHONDA
15-04-15, 19:25
za te pieniadze to bym tylko głowice zdjoł i obrobił ja itp , bo watpie ze za 350 bedziesz miał zdrowe nie kopcace itp d15z6 mini, a tu wiesz co masz i juz silnika nie musisz wyciagac , a przeciez i tak kupe roboty bedziesz miał to zawsze troche mniej (badz lzej jak to ogarniasz bez podnosnika do silników itp ) ,

legend2211
17-04-15, 22:41
Widziałem dzisiaj foto tego silnika i szału nie robi wiec lepiej będzie jak znajdę głowice wraz z kolektorem i wyjdzie to bezpieczniej. Dzięki koledze z forum mam juz zaklepana wiązkę kabinowa i silnikowa kolektor 4-2-1 aparat. Dzięki kolego oby więcej takich osób na forum. Kolejna sprawa to taka co zrobić z gazem bo mam w aucie założony chyba pierwszej generacji a chciałbym taniej jeździć na tym silniku.

Szczery
18-04-15, 20:07
Jeśli mnie pamięć nie myli to z autem "na stałe" związana jest chyba tylko butla gazowa. Po zamontowaniu i rejestracji w urzędzie jest ona jakby przypisana do konkretnego auta.
Więc kupujesz wszystko poza butlą i robisz swap z lpg 1/2gen? na 4gen.
Chyba tak jest.

Co do kupna głowicy wraz w silnikiem to ja wiem czy tanio. Ja za głowice z d15z6/8 (identyczna jak d16y8) zapłaciłem 100 z dostawą a do tego wyrwałem wałek i klawiaturę z d16w4 za 70zł (tyle że ja długo zbierałem graty).
Głowica wg speca nie wymagała remontu ale dla spokoju dałem ją do zakładu gdzie wybili mi z głowy wymianę rowadnic bo były w normie a poza tym wszystko wymienili na oem i głowice dopieścili i lekko (0,3mm planowanie, poprawione kanały wdech/wydech) performance zrobili. Obróbka głowicy 400 (miałem upust za fuche) a części 240 prawie.

Tak więc można tanio głowice dorwać ale jak chcesz mieć dobrze to dodatkowe 600-800 szykuj na kompleksowy jej remont.
D15z6/8 często są w dobrej kondycji i stosunkowo łatwo sprawne graty dorwać od takiego silnika.

legend2211
18-04-15, 22:40
Znalesc ogolnie glowice od d16z6 to jakas tragedia bo nigdzie nie ma. Szukam dzwonie i nic. Jaka inna glowica bedzie dobra do d13? W gre wchodzi tylko vtec. Nie mam sily juz ale juz zamowione wiazke kolektor i wydech wiec troche juz jest teraz tylko ta glowica i ssak

kamil39
19-04-15, 10:17
Glowica y2/y8/z6, w4 z d16stek.

legend2211
21-04-15, 21:08
I jest dupa zbita. Glowicy za normala cene sie teraz nie znajdzie a nie wydam 600 zl za nia. Kupie narazie tylko wiazke kolektor i powoli bede skladac reszte gratow. Do tego czasu jestem zmuszony kupic glowice od b2 i zaloze ja do tego juz kupiony dual carb i on na chwjle obecna bedzie montowany. Czytalem juz o tym na forum ale jakos tego nie ogarnaim. Ktos moze napisac na PW co i jak z tym

Szczery
21-04-15, 21:12
Zobacz w tym temacie.
Turkusowy Szerszen by Sckape (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?124416-D13b2-HB-Turkusowy-Szerszen-by-Sckape)

Sporo czytania ale na bank cos sie rozjasni...

legend2211
23-04-15, 06:30
Dzieki juz czytalem. Jakos dam rade. Teraz tylko powiedz mi jak ustawia sie rozrzad??? nogdy tego nie robilem i nie mam zadnego pojecia id czego zaczac i jak

Szczery
23-04-15, 19:07
w manualu masz wszystko bardzo dokladnie opisane, plus rysunki. Polecam.
Nie wim tylko jaki pasek do blok d13 z glowica d15.
Szpece niech sie lepiej wypowiedza.

legend2211
23-04-15, 23:44
Pasek zostaje moj bo mam glowice od d13b2. W sobote bedzie juz chyba skonczone wszystko. Tylko pytanie czy uszczelka od d16z6 moze byc u mnie pod glowice dana???

legend2211
25-04-15, 06:37
Nie ma to jak poczta polska damm:-( dual bedzie dopiero w poniedzialek masakra :-(

legend2211
27-04-15, 22:11
Ok mam juz duala w domu. Zamontowalem go do glowicy zrobilem przewody chyba dobrze je podlaczylem :-! Sie zobaczy :-X
Teraz pytanie bo za ch... nie mam pojecia jak to wszystko podlaczyc. Wywalilem kontrol boxa z komory silnika i zrobilo sie odrazu mniej wezykow tylko teraz pytanie gdzie co jak mam podlaczyc??? Nie pisac mi ze jest poradnik na forum bo wedlug mnie jest on zupelnie nie zrozumialy ( bynajmniej dla mnie) czytalem to juz kilka rqzy i zrozumialem tylko kilka rzeczy ktore juz zrobilem lecz z podcisnieniami nie mam pojecia co jak. Moze ktos ma jakies foto podgladowe lub moze na spokojnie wytlumaczyc co i jak z tym. Prosze o szybka pomoc

legend2211
29-04-15, 19:58
Temat o minime na chwile obecna padl i nie bedzie wstawac. Wymyslilem cos innego. Nie bede podawac powodow dlaczego bo ktos zaraz powie czemu nie swap. Mam pytanie jak poprawnie bez lampy ustawic zaplon I sprawdzic czy dobrze mam ustawiony rozrzad? ustawilem tlok w gurnym martwym punkcie przekrecajac kolem na podnosniku znaki na kolku walka recznie za pomoca klucza i zalozylem pasek. Sprawdzilem obrotem kola czy nic sie nie blokuje przed odpaleniem auta i bylo ok. Tylko tak nie jestem zadowolony z osiagow silnika cos na tym dualu nie leci tak jakbym chcial. Zaplon moze jest przyczyna wszystkiego.