PDA

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie/ Wymiana amorków/ Nowe śruby



tastino112
10-04-15, 22:57
Witam. Czy ma ktoś sprawdzonego sprzedawcę allegrowego sprzedającego tuleje. Chodzi mi dokładnie o tuleje wachacza dolnego na tył. Idą tam 3 szt na stronę.
2 rzeczy jakiej szukam to śruby w miejsca starych. Obawiam się, że te mogą się pozrywać :(.

MichałCK
10-04-15, 23:08
Szczerze to nie polecam zakupu tulei żadnych firm z allegro, dobre tuleje są jedynie OEM Hondy lub FEBEST dostępne np. na JDM Shop, reszta tulei metalowo-gumowych jest już tak naprawdę z dużo niższej półki.

Wystrzegaj się Yamato bo to największy syf z możliwych, tuleje przednich dolnych wahaczy do nadwozia miałem wyebane po 2tys kilometrów, co na dodatek spowodowało że zdarło mi bieżnik od wewnętrznej strony
więc do tego doszedł jeszcze zakup nowych opon na przód więc dziękuję dobranoc.

Kubuniek
11-04-15, 09:36
Dokładnie. Ja kupuję tuleje w jdmshop.pl. Masz do wyboru zwykłe metalowo gumowe i poliuretanowe. Osobiście polecam poliuretan. Szybszy montaż i demontaż i jakby mniej się zużywają. Co do śrub to kup utwardzane co najmniej klasę wyżej niż 8.8. Do tego nakrętki samokontrujące i będzie malina. Pamiętaj tylko, żeby kupić śruby z gwintem częściowym.

tastino112
11-04-15, 10:38
i tu była moja prośba, gdzie takie śruby kupić żeby źródło było pewne/ sprawdzone

!markos
11-04-15, 11:28
jakby mniej się zużywająDobrze, że napisałeś jakby, bo jest jakby zupełnie odwrotnie.

tastino112
11-04-15, 16:12
Dobrze, że napisałeś jakby, bo jest jakby zupełnie odwrotnie.

Tzn zużywają się bardziej?

MichałCK
11-04-15, 16:22
Tuleje metalowo-gumowe są do innych zastosowań, a poliuretan do innych; bardzo uproszczając:

Tuleje gumowe - użytkowanie codzienne auta
Poliuretan - częściej jazda agresywna/wyczynowa niż codzienne użytkowanie do dojazdów do pracy, sklepu (auto na poliuretanach jest twardsze i sztywniejsze)

Co do zużywania, to owszem poliuretan jest wytrzymalszy od zwykłych gównianych tulei metalowo-gumowych lecz jeżeli mowa o dobrych tulejach (OEM, FEBEST) to jest podobno odwrotnie.
Kiedyś pisał o tym Dzida i to dobrze wyjaśnił.
Osobiście nigdy więcej nie kupię tulei gównianych firm, jedynie wchodzi w grę FEBEST lub OEM, chyba że poniesie kiedyś na poli.

Kubuniek
11-04-15, 16:55
Owszem auto może i jest odrobinę sztywnejsze. Ale skoro nadają się jazdy wyczynowej to do codziennej tym bardziej. Ja mam w eg3 poliuretany i moim zdaniem jest ok.

!markos
11-04-15, 23:14
No, świetnie się nadają, trzeba je raz na jakiś czas wymienić, bo się wyginają, a w ostateczności rozsypują. Świetna sprawa do auta użytkowanego na codzień.

CivicEK3
14-04-15, 13:56
" gdy na tulei (poliuteranowej) pojawi się niewielki, ale wyczuwalny luz, należy ten element wymienić natychmiast, by nie narazić samego wahacza na uszkodzenie. Wybite tuleje poliuretanowe generują nieco inny rodzaj luzów. O ile tuleja metalowo-gumowa zużywa się powoli, można by rzec liniowo, powodując narastanie luzu w połączeniu aż do momentu jego wyraźnego czucia, to poliuretan gdy się zużyje, od razu generuje wyczuwalny luz, a wraz z przejechanymi kilometrami luz ten będzie się powiększał lawinowo."
Polecam ten artykuł : http://autokult.pl/2913,poliuretan-w-zawieszeniu-i-pod-silnikiem-wady-i-zalety