Zobacz pełną wersję : Wachania temperatury b16a2
Witam,
Przez ostatni miesiac sytuacja powtorzyla sie juz dwa razy, a mianowicie stojac w korku temperatura cieczy sie podnosi a oleju skacze do 100°C, wiatrak sie nie wlacza.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/10/4a55875c11953d6f563177d297b6e064.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/10/e3b01f40497c4577f37f7f7bf98e72b3.jpg
Temperatura potrafi skoczyc wyzej, a olej do rownych 100°C.
Ktos ma pomysl czym jest to spwodowane?
vnv_nation
10-04-15, 16:40
Skoro wiatrak sie nie wlacza, to pewnie spowodowane to jest nie wlaczaniem sie wiatraka. Podlacz go na krotko i sprawdz czy w ogole dziala na poczatek.
A w drugiej sprawdź włącznik tudzież czujnik wiatraka, który masz przy termostacie. Wartości są podane w manualu.
Jak to nie pomoże, będziemy dumać co dalej ...
profilaktycznie wymienił bym i termostat, koszt nie duży, jest ryzyko że się zaciął i przez to taka temperatura
Chyba jednak najłatwiej zacząć od bezpiecznika wentylatora..
Podpialem wiatrak na krótko i działa bez problemow, nastepnie zwarlem dwa piny czujnika temperatury cieczy przy termostacie i włączając zapłon wentylator też się włączył. Jak moge sprawdzic sprawnosc tego czujnika ktory odpowiada za wlaczanie wentylatora? I czy problem moze tkwic w zapowietrzonym ukladzie chlodzenia?
I czy za wlaczanie wentylatora odpowiada tylko czujnik znajdujacy sie przy termostacie czy ten w glowicy tez?
Jeden jest włącznikiem - ten przy termostacie, drugi jest czujnikiem i podaje odczyt do komputera i zegarów - ten w głowicy.
W Hondzie układ w zasadzie nie ma jak się zapowietrzyć, na wszelki wypadek odpal silnik z otwartym korkiem chłodnicy.
Sprawdziłeś bezpiecznik?
Nie mam pojecia ktory to, nie mam dostepu do manuala, a na opisach ze skrzynek z bezpiecznikami nie ma opisanego ktory to od wentylatora
W Hondzie układ w zasadzie nie ma jak się zapowietrzyć
A uszczelka pod głowicą? :p
Przy swapie w mojej B serii również miałem problem z odpowietrzeniem, bo temperatura rosła, a wiatrak nawet nie miał zamiaru się ruszyć. Dopiero kiedy dłuuuuugo odpowietrzałem układ, wszystko wróciło do normy. Choć wiadomo, wtedy układ był totalnie pusty i miał prawo być zapowietrzony.
Podejrzewam uszkodzony termostat. Dolny wąż chłodnicy jest zimny czy ciepły?
Od kiedy posiadasz ten silnik?
Zaden z tych objawow nie wskazuje na upg. Plyn chlodniczy czysty, w oleju nie ma plynu, plynu nie ubywa, i auto nie dymi. Silnik posiadam od wrzesnia, jednak w gorace dni wiatrak chodzil. Mysle ze problem zaczal sie w zime po zdjeciu ssacego i wtedy spuszczalem plyn ale nie do konca, i nie przez korek w chlodnicy, tylko przez zdjecie weza z termostatu
A uszczelka pod głowicą? [emoji14]
Przy swapie w mojej B serii również miałem problem z odpowietrzeniem, bo temperatura rosła, a wiatrak nawet nie miał zamiaru się ruszyć. Dopiero kiedy dłuuuuugo odpowietrzałem układ, wszystko wróciło do normy. Choć wiadomo, wtedy układ był totalnie pusty i miał prawo być zapowietrzony.
Podejrzewam uszkodzony termostat. Dolny wąż chłodnicy jest zimny czy ciepły?
Od kiedy posiadasz ten silnik?
W jaki sposob odpowietrzales swoj silnik? Moze jesli spuszcze caly plyn przez korek w chlodnicy, i ponownie go naleje i odpowietrze to rozwiaze problem;)
Problem tkwi tutaj w układzie włączającym wentylator - u mnie w D14 wentylator włącza się czasami na kilkanaście sekund w korkach - a wskazówka cieczy jest ciągle na środku.
Nie mam pojecia ktory to, nie mam dostepu do manuala, a na opisach ze skrzynek z bezpiecznikami nie ma opisanego ktory to od wentylatoraNajlepiej wyjmij wszystko, spuść płyn, powymieniaj termostat, włącznik, czujnik, pozapinaj wszystko na krótko, ale nie sprawdzaj bezpiecznika, bo nie wiedziałeś który to jest.. No błagam, odrobina ogarnięcia nie zaszkodzi... :rolleyes:
PS.
odpal silnik z otwartym korkiem chłodnicy
Najlepiej wyjmij wszystko, spuść płyn, powymieniaj termostat, włącznik, czujnik, pozapinaj wszystko na krótko, ale nie sprawdzaj bezpiecznika, bo nie wiedziałeś który to jest.. No błagam, odrobina ogarnięcia nie zaszkodzi... :rolleyes:
PS.
doprze mowisz z tym bezpiecznikiem, ale jesli bys mogl mi wskazac ktory to byl bym wdzieczny;)
Sprawdź dla pewności ten bezpiecznik. Jeśli nie pomoże to odpowietrz układ chłodzenia. Nie musisz spuszczać całego płynu jeśli jest świeży.
odpal silnik z otwartym korkiem chłodnicy
i ściskaj węże układu chłodzenia (głównie te od chłodnicy). Robić to dopóki płyn nie nabierze temperatury, która zrobiłaby Ci krzywdę :) Odczekać chwilę na ostygnięcie i powtórzyć jeśli lecą pęcherzyki powietrza.
Bardzo możliwe, że w układzie krąży powietrze po tamtym incydencie ze ssakiem.
Jest to najbardziej prawdopodobna opcja, poniewaz po zmontowaniu wszystkiego i ogpaleniu z obudowy termostatu wydobywaly sie dzwieki, ktorych wczesniej nie bylo, tzn cos podobnego do stukania.
ktory toTen, na który wskazuje opis z pokrywki. Wystarczy ją otworzyć i odnaleźć odpowiedni bezpiecznik.
Ten, na który wskazuje opis z pokrywki. Wystarczy ją otworzyć i odnaleźć odpowiedni bezpiecznik.
Wlasnie na pokrywce nie ma go opisanego, mozesz mi poprostu pomoc i go wskazac??
Nie mogę, ponieważ po pierwsze nie mam już od bardzo dawna Hondy Civic, po drugie nie chce mi się tego za Ciebie szukać w internetach (zajmie Ci to 30 sekund i już dawno powinieneś to zrobić) i po trzecie - zapewniam, że opis jest tam gdzie powinien być.
A nie uwazasz ze jesli zwarlem piny w kostce od czujnika wentylatora, i wlaczylem zaplon i wentylator chodzil, tzn ze dochodzi do niego prad wiec bezpiecznik jest ok??;)
Tak uważam i przyznaję, że mi to umknęło, bo nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy utrudniają sobie życie robiąc coś tak bardzo naokoło jak tylko się da :p
@sawis rozwiązałeś problem ?
Niestety nie; (
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
slonik1992
24-06-15, 11:23
a płyn w zbiorniczku jak się zachowuje ?
to moze tak po prostu wymienic czujnik wlacznika wentylatora ktory jest w termostacie?
slonik1992
24-06-15, 22:56
są nawet o niższej temp. żeby wiatrak się załączał wcześniej.
Ostatnio dwa razy mialem taki sam problem, pierw ze nie właczał sie wentylator winny byl czujnik przy termostacie, drugi grzal sie bo uklad byl zapowietrzony. Nie chce zapeszac ale po odpowietrzeniu wszystko u mnie działa.
czujnik nie musiał być wadliwy, tylko ze względu na zapowietrzenie czasami nie włączał wiatraka w odpowiednim momencie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.