PDA

Zobacz pełną wersję : Rozczarowanie jakością łącznika stabilizatora firmy 555 - korozja



picasso2000
09-04-15, 19:20
Dzisiaj zostałem zniesmaczony mityczną jakością produktów firmy 555, dotyczy to bądź co bądź jednego produktu ale za to mocno zastanawiam się nad jakością marki całościowo.
Zmieniając koła na letnie, rzuciłem okiem na łącznik stabilizatora wymieniany w sierpniu 2014.
Oto jak się prezentuje ten łącznik. Była zrobiona dwa razy trasa w zimie na autostradzie 2x120km co wiadomo, że wiąże się z solą ale żaden inny łącznik nie wygląda tak jak ten firmy 555. Łącznik nie był obdarty, założony prosto z pudełka.

Mam porównanie gdyż obok jest założony łącznik CTR, który ma na pewno więcej niż 3 lata, a z przodu są jeszcze oryginalne Hondowskie.
Nie spotkałem się by tak szybko skorodował łącznik. Kupiony był w okolicach lipca w Haparts, założony pod koniec sierpnia.

Nie wiem czy to się kwalifikuje na jakąś reklamację? Przecież trwałość tego łącznika pod wzgledem odporności na wpływ środowiska jest w zasadzie żaden zważywszy na jego stan po 8 miesiącach.


Łącznik 555 - 8 miesięcy
http://images67.fotosik.pl/783/8ad37fe07a2ebcc4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8ad37fe07a2ebcc4)

Łącznik CTR - około 3 lat
http://images69.fotosik.pl/782/9d842c93ca6cb66cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9d842c93ca6cb66c)

Grzybohun94
09-04-15, 20:00
u mnie terz 555 zardzewiały- wniosek?

kupuj CTR i wymieniaj parami - wtedy na bank bedą okej :D

picasso2000
09-04-15, 20:45
Tak teraz ten wniosek sam się jakby wykreował na bazie obserwacji, ale razi mnie niezmiernie, że tak chwalone 555 okazuje się firmą, która ma problem z zabezpieczeniem przed korozją łącznika, który jednak jest narażony na sól. W zasadzie dobrze, że nie wymieniłem parami bo bym pluł sobie w brodę :)
Pozostaje mi go jakoś antykorozyjnie zabezpieczyć i eksploatować.

bunkerites
09-04-15, 22:22
Ja łączniki 555 na przedniej osi wymieniam co rok.A np na tylnej osi mam CTR łączniki które wymieniłem 3 lata temu i teraz zaczynają mi piszczec.Wniosek lepiej kupować tańszy CTR

picasso2000
09-04-15, 22:37
To te OEMowskie są chyba z tytanu :) Z tego co sprawdzałem, to są jeszcze oryginalne z przodu i mają lekkie luzy więc będzie trzeba wkrótce wymienić, ale już 555 nie kupię i skłaniam się właśnie ku CTR.

jey
14-04-15, 11:27
Też latam na CTR już od trzech lat i wyglądają nadal jak prawie nówki i jak to się powszechnie mówi nic nie stuka nic nie puka:)

lajsta
15-04-15, 12:21
A Ty co - bierzesz udział w konkursie piękności elementów zawieszenia? Przy łączniku najważniejsze jest to aby nie miał luzu. Jak się nie podoba wygląd przeleć go szczotką drucianą i pociągnij Hammerite'm (w dowolnym kolorze). Trafiliście pewnie na partię ze słaba powłoką malarską ale tym bym się nie przejmował - z całą pewnością w pierwszej kolejności padną sworznie.

picasso2000
15-04-15, 12:58
Nie przesadzaj, idąc tym tokiem rozumowania, ci co robią konserwację podwozia to też esteci startujący do konkursu piękności podwozia? :)
Żaden z łączników, które miałem nie skorodował w takim stopniu na przestrzeni 8 miesięcy gdzie auto było niewiele używane i garażowane, powłoka malarska w tych łącznikach jest symboliczna, porównując z CTR gdzie ma się wrażenie, że powłoka jest wręcz z grubego tworzywa.
Poza tym jakby nie patrzeć, nie lubię rudej w samochodzie, gdziekolwiek by się ona nie pojawiła.

jey
15-04-15, 13:40
a widzicie teraz jest w modzie ROST :)