Zobacz pełną wersję : Problem z silnikiem B18C4 pobiera dużo oleju
tomekB18C4
09-04-15, 09:00
Witam mam następujący problem. Jakiś czas temu przekładałem wszystkie graty bo zmieniałem budę. Był robiony remont silnika B18C4 7000 km temu. Był robiony szlif do tego wrzucone nowe tłoki z B18C6 większa kompresja. Był docierany przez 2500 km. Silnik nie dymi, spaliny wyglądają normalnie nie mam ani gęstego białego dymu ani niebieskiego. Nie widać żadnego wycieku, odpalałem go na podnośniku sprawdzałem wszystkie newralgiczne punkty i nic nie widać. Wymieniłem uszczelkę miski olejowej, do tego uszczelki zbiorniczka od odmy przy bloku silnika. W zbiorniczku catch tank też prawie nic nie ma co akurat jest dobre. Przez 400 km silnik połyka litr oleju w trasie przy jeździe do 5500 rpm. Nie wiem już co mam sprawdzać. Kompresje trzyma, w komorze i od spodu jest czyściutko. Zalany olejem MOTUL 15W50 300V
Co z tym zrobić??
rzez 400 km silnik połyka litr oleju w trasie przy jeździe do 5500 rpm
Przecież to ogromna ilość...
A na docieraniu ile pobierał oleju ?
Przy mniejszym zużyciu miałem za sobą chmurę olejowego dymu, przez którą nic nie było widać. Nie ma siły, żeby nie dymił jeśli gdzieś tego oleju nie wypluwa.
tomekB18C4
09-04-15, 11:13
Przecież to ogromna ilość...
A na docieraniu ile pobierał oleju ?
Ciężko mi powiedzieć bo miałem wyciek z miski.
Przy mniejszym zużyciu miałem za sobą chmurę olejowego dymu, przez którą nic nie było widać. Nie ma siły, żeby nie dymił jeśli gdzieś tego oleju nie wypluwa.
Gdybym miał chmurę dymu z wydechu to bym nawet nic nie pisał bo wszystko byłoby jasne...
Musi gdzieś uciekać olej, bo te wartości są makabryczne. Ponad 2 litry oleju na 1 tys, nie wchodząc na VTECa...
Olej kupiony z zaufanego źródła ?
tomekB18C4
09-04-15, 12:09
Musi gdzieś uciekać olej, bo te wartości są makabryczne. Ponad 2 litry oleju na 1 tys, nie wchodząc na VTECa...
Olej kupiony z zaufanego źródła ?
Tak na 100%. Wiesz gdyby był wyciek to po litrze oleju byłoby to na pewno widać w komorze, gdyby tyle brał tak samo widział bym na spalinach. Nie wiem już co mam z tym robić. Na stacji diagnostycznej są w stanie sprawdzić zawartość oleju w spalinach??
Nie spala i nie wylewa. To może go jakimś cudem odparowuje bez śladu...? Kaman...
albo masz drobną nieszczelność i wydaje Ci się że 'nie jest przecież aż tak duża' a pod ciśnieniem spieprza olej
albo masz chmurę za sobą i wydaje Ci się, że 'wcale nie jest gęsta, dizle bardziej kopcą'
:)
Tak na 100%. Wiesz gdyby był wyciek to po litrze oleju byłoby to na pewno widać w komorze, gdyby tyle brał tak samo widział bym na spalinach. Nie wiem już co mam z tym robić. Na stacji diagnostycznej są w stanie sprawdzić zawartość oleju w spalinach??
Są. Będzie podwyższony poziom HC.
Olej zapewne się spala, tylko jest kat, który łapie dym i tyle. Jak się równo spala po wszystkich cylindrach, to nie musi być tego wcale widać. Plus sprawdziłbym odmę i jej szczelność, bo może też sporo odparowywać. Co za olej wlałeś przede wszystkim?
Co do odmy to mówimy o zaworku PCV? Borykam się z podobnym problemem i też nie wiadomo jakim cudem tak naprawdę znika olej. Ostatnim chyba elementem, który mi pozostał jest właśnie PCV (teoretycznie zaworek przepuszcza w tylko jedną stronę, ale wydaje się nie być w pełni szczelny i nie klika przy zatykaniu).
spaliny wyglądają normalnie
normalnie to pojecie wzgledne.. dla niektorych normalne ze auto dymi.. szczerze mowiac skoro znika taka ilosc bez sladu to ja juz niewiem.. skoro sie nie leje tzn ze olej idzie w wydech..
dlaczego zalales taki olej? mi sie wydaje i tylko mi sie wydaje bo auta na oczy nie widzialem, ze ten olej ktory zniknal zostal przepalony przez silnik.. olej nie lapie odpowiedniej temp. "roboczej" i bedzie znikal.. choc to dziwne ze jezdzac bez vitka tyle oliwy pije..
pierścienie tłokowe dobrze założone?
Jesli silnik przepala olej to na ZIMNYM zaraz po odpaleniu musi zostawic chmure, po nagrzaniu chmura moze znikac - olej dopala sie w rozgrzanym katalizatorze (do czasu az nie wypali kata). Odpal auto i rusz szybko z miejsca wciskajac "podloge" przy takim poborze oleju powinienes zadymic pol dzielnicy.
Kriss, sprawdz caly uklad odmy dokladnie, gdzies na passwordzie kilka osob kiedys pisalo ze po usunieciu polaczenia odmy z kolektorem olej znikal w magiczny sposob nie wiadomo jak gdzie i dlaczego.
To ostatnie to jakaś bzdura, chyba pomieszałeś z wylewaniem oleju do catchtanka jak się podłączy odpowietrzenie skrzyni korbowej w miejsca zaślepek z tyłu bloku, do kanałów, którymi spływa olej z głowicy.
Będę na dniach wymieniał zaworek PCV dla pewności na nowy i wtedy zobaczymy.
A może by tak sprawdzić czy ten, który masz, jest sprawny?
nie klika przy zatykaniu
a chyba przy zaatkaniu ma klikać
Dodatkowo jakiś czas temu przy okazji zdejmowania przepustnicy zauważyłem małą kałużę ciemnej oleistej cieczy w ssaku.
Czyli układ działa, bo ten szlam ma właśnie tam trafiać.
Ale aż w takich ilościach? We wszystkich silnikach Civiców z którymi miałem do czynienia nie było tej cieczy aż tyle (jeśli już to lekkie zacieki na ściankach). Kolektor był czyszczony w środku przy okazji swapa i wycierany w środku przy okazji montażu nowej przepustnicy. Po 2 tygodniach i małej trasie musiałem wyregulować przepustnicę i zauważyłem właśnie ok. kilkadziesiąt mililtrów zaraz za nią (mała kałuża).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.