Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki to silnik? D15z6 czy D16Y8



Patryk95
08-04-15, 17:22
Witajcie, mam problem z silnikiem. Zastanawiam się czy to jest D15Z6 czy może D16Y8, miał być D16Y8 ale na dole (na bloku silnika) jest oznaczenie D15Z6 a od góry zdaje mi się, że wygląda jak D16Y8 jakim właśnie miał być. Czekam na wasze opinie i jakieś informacje na owy temat. Z góry dzięki.

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/1.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/2.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/3.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/4.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/6.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/7.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/VR62MN29JU/2.jpg

MM63
08-04-15, 19:19
Sadzisz, ze to oznaczenie na bloku kłamie?
Co jest niejasne? Na wszystko sobie odpowiedziałeś.

Poza tym ani z6, ani y8 nie wystepowalo w 5D.

Patryk95
08-04-15, 19:32
Sadzisz, ze to oznaczenie na bloku kłamie?
Co jest niejasne? Na wszystko sobie odpowiedziałeś.

Poza tym ani z6, ani y8 nie wystepowalo w 5D.

Dla jasnosci to nie jest 5D, tylko 2D coupe EJ8. Gdzie powinien byc silnik D16Y8, tylko te oznaczenie na dole mi nie gra, bo zdaje mi sie, ze gora jest od Y8. Ale nie jestem pewien.

ird
08-04-15, 19:56
Jeśli jest to EJ8, to nie ten dział.. Jeśli oznaczenie na bloku jest z6, to raczej jest to z6. Odpowiedziałeś sobie sam w poście

gumis1990
08-04-15, 20:00
wyglada jak d16y8, moze slupek jest z z6 i reszta osprzetu z y8.

Patryk95
08-04-15, 20:14
wyglada jak d16y8, moze slupek jest z z6 i reszta osprzetu z y8.

Właśnie, też mi się tak wydaje. Wygląda z góry jak Y8 - dokładnie tak samo, może po prostu dół jest z D15Z6 a góra Y8. Teraz pytanie czy jest tam V-Tec i ile to ma mocy. Ciekawe po co ktoś zmieniał dół na Z6. Jak nie ten dział to przepraszam.

gumis1990
08-04-15, 20:23
Dolu nie zmienial tylko moze d16y8 wyzionelo ducha to wrzucil d15z6 i przelozyl osprzet, sciagni pokrywe zaworow i zobacz czy masz vteca. Moc kolo 130km jak zdrowy

MichałCK
08-04-15, 20:24
Przecież widać że jest VTEC, zawór jest obecny, więc jakiś tam Witek musi być :D czy Eco czy też nie tego już nie wiadomo, sporo może Ci powiedzieć oznaczenie kompa.

Patryk95
08-04-15, 20:30
Przecież widać że jest VTEC, zawór jest obecny, więc jakiś tam Witek musi być :D czy Eco czy też nie tego już nie wiadomo, sporo może Ci powiedzieć oznaczenie kompa.
Wielkie dzięki za pomoc.
Oznaczenie kompa? Gdzie to dokładnie mogę sprawdzić? Pod schowkiem na dole po prawej stronie ?


Dolu nie zmienial tylko moze d16y8 wyzionelo ducha to wrzucil d15z6 i przelozyl osprzet, sciagni pokrywe zaworow i zobacz czy masz vteca. Moc kolo 130km jak zdrowy
Wielkie dzięki za pomoc, na dniach ściągnę pokrywę i przy okazji pomaluje. ;) okażę co tam jest chyba, że jest jakiś inny sposób na sprawdzenie? :P

gumis1990
08-04-15, 20:36
D15z6 tez ma zawor vtec tylko tam polega na 12v na 16v a nie na wysoka krzywke

5 srub nie chce sie odkrecic

MichałCK
08-04-15, 20:38
Tak dokładnie pod schowkiem z prawej strony pod plastikową osłoną masz komputer, musisz się zorientować/doczytać jakie oznaczenia kompów występowały w D15Z6/D16Y8.
Dalej tak jak reszta pisała, trzymaj się wskazówek, a będzie dobrze :D

Patryk95
08-04-15, 20:39
D15z6 tez ma zawor vtec tylko tam polega na 12v na 16v a nie na wysoka krzywke

Wiem, wiem właśnie i po okołu 3 tysięcy obr przechodzi na 16v. Ale zastanawia mnie, jak jest tam Vtec. To który, eco czy z wysoką krzykwa :D


Tak dokładnie pod schowkiem z prawej strony pod plastikową osłoną masz komputer, musisz się zorientować/doczytać jakie oznaczenia kompów występowały w D15Z6/D16Y8.
Dalej tak jak reszta pisała, trzymaj się wskazówek, a będzie dobrze :D

Okej, jutro czy tam na dniach zobaczę co tam siedzi :P Mam nadzieje, że wyjdzie coś ciekawego - vtec a nie eco :d Wielkie dzięki za pomoc :)

Faaz96
08-04-15, 23:27
Ssący napewno nie od d15z6 bo nie ma egr

romekex
08-04-15, 23:45
jak masz kompa p2y to pewnie kompletny d15z6 klawiature od vteca mozesz podejrzec przez korek odd oleju nawet nie musisz sciagac pokrywy, o ile rozroznisz klawiatury od eco a od d16 y8

Patryk95
09-04-15, 07:54
Ssący napewno nie od d15z6 bo nie ma egr

No ssący nie od d15z6, raczej od d16y8 i wydechowy tak samo bo w d15z6 lambda jest po środku - tak mi się zdaje.


jak masz kompa p2y to pewnie kompletny d15z6 klawiature od vteca mozesz podejrzec przez korek odd oleju nawet nie musisz sciagac pokrywy, o ile rozroznisz klawiatury od eco a od d16 y8

Okej, dzieki. Na dniach jak pisałem, zobaczę kompa. Mówisz przez korek od oleju? Nie widziałem co prawda klawiatury od eco ale może uda mi się cyknąć fotkę - to wstawię albo poszperam i porównam na googlach. :)

MarcinWL
09-04-15, 08:24
Ja bym zdjął pokrywę zaworów, cała robota to odkręcenie 5 śrub i zajmie nie więcej niż 10 minut łącznie i będzie od razu widać z czego jest głowica.

kamil39
09-04-15, 08:47
Mozliwe ze d16y8 wyzionelo ducha, ktos kupil slupek d15z6, wlozyl klawiature z walkiem z d16 do d15 i reszte osprzetu z d16 i masz d15vtec o podobnej mocy co d16y8.

sebawo
09-04-15, 12:21
na głowicy nie ma jakich oznaczeń, które możnaby sprawdzić?

vipek
09-04-15, 12:23
Głowice D16Y8 i D15Z6/Z8 mają takie same oznaczenia bo to identyko głowice. Różnica jest w klawiaturze i wałku

FaziRBK
09-04-15, 16:07
Nie widać egra z d15z6 na kolektorze ssącym, więc ssący jest z d16y8. A sprawdź oznaczenia kompa i będzie coś więcej wiadomo na czym to jeździ :)
Bo może ktoś wrzucił sam słupek d15z6 na osprzęcie y8 :)

Patryk95
09-04-15, 16:41
Nie widać egra z d15z6 na kolektorze ssącym, więc ssący jest z d16y8. A sprawdź oznaczenia kompa i będzie coś więcej wiadomo na czym to jeździ :)
Bo może ktoś wrzucił sam słupek d15z6 na osprzęcie y8 :)

Zrobiłem fotkę kompa. Mam nadzieje, że o to chodzi i to te oznaczenia. No i jak ktoś tam wyżej pisał - można coś zobaczyć przez korek od oleju - również fotka.

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/VR62MN29JU/1.jpg

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/VR62MN29JU/2.jpg

Patryk95
09-04-15, 19:13
//edit: Komp jest od tego silnika z D16Y8 z tego samego rocznika co powinien być, czyli komp nie ruszany. To jest pewnie tak jak wy piszecie, jednym słowem D15Y8 - vtec. Dół od 1.5 a góra i osprzęt od 1.6 tego co powinien być. Bo chyba jak komp z vtec to silnik będzie też z ostrą krzywką, taki jak powinien być. Teraz kwestia w serii D16Y8 miał około 127 km, ciekawe ile ten będzie miał :D

MarcinWL
09-04-15, 22:52
Tylko że przekładanie kompa z d16 do d15 to nie jest chyba najlepszy pomysł, siłą rzeczy mapki będą trochę inne.

kamil39
10-04-15, 09:19
Klawiatura brudna bardzo :D
Teraz dla pewnosci powinnes przejsc na obd1 , komp dac p28, i wytroic to u kogos kumatego, zebymialo rece i nogi( dokladnie sprawdzic czy walek z klawiatura jest z d16)

kazik2_h9w3
13-04-15, 07:45
Myślę ze wiele by się wyjaśniło po zdjęciu pokrywy zaworów
A tak można gdybac
Wydaje mi się ze ktoś nie trudził by się z wymiana walka i klawiatury tylko po prostu w miejsce padnietego d16 włożył d15

Patryk95
13-04-15, 10:44
Myślę ze wiele by się wyjaśniło po zdjęciu pokrywy zaworów
A tak można gdybac
Wydaje mi się ze ktoś nie trudził by się z wymiana walka i klawiatury tylko po prostu w miejsce padnietego d16 włożył d15

Być może masz racje, lecz komp, kolektor wydechowy i dolotowy są od D16Y8. Na dniach zdejmę pokrywę i zrobię fotkę - to się wszystko wyjaśni. :) Poza tym, zdaje mi się, ze od około 5 lub 5,5 tyś obrotów silnik ma troszeczkę inny dźwięk, mocniejszy to może jednak jest ten Vtec :D

vipek
13-04-15, 11:31
Podnieś dekiel. Klawiatury econo i Y8 różnią sie znacznie i od razu będzie wszystko jasne

mirasek
14-04-15, 10:06
Przecież już przez wlew oleju widać że to nie eco-vtec :)

Patryk95
14-04-15, 15:46
Podnieś dekiel. Klawiatury econo i Y8 różnią sie znacznie i od razu będzie wszystko jasne

Okej, na dniach zdejmę pokrywkę i porobię kilka fotek klawiatury ;)


Przecież już przez wlew oleju widać że to nie eco-vtec :)

Też mi się zdaje, że to nie jest eco-vtec. Tylko góra z D16Y8 vtec - klawiatura, wałek z ostrą krzywką, osprzęt itp a dół d15z6.

Starstruck
14-04-15, 16:06
Nie ma EGRa, więc góra bardziej Y8.