Zobacz pełną wersję : Jaki to silnik? D15z6 czy D16Y8
Witajcie, mam problem z silnikiem. Zastanawiam się czy to jest D15Z6 czy może D16Y8, miał być D16Y8 ale na dole (na bloku silnika) jest oznaczenie D15Z6 a od góry zdaje mi się, że wygląda jak D16Y8 jakim właśnie miał być. Czekam na wasze opinie i jakieś informacje na owy temat. Z góry dzięki.
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/1.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/2.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/3.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/4.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/6.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/W9MGQ3UBK2/7.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/VR62MN29JU/2.jpg
Sadzisz, ze to oznaczenie na bloku kłamie?
Co jest niejasne? Na wszystko sobie odpowiedziałeś.
Poza tym ani z6, ani y8 nie wystepowalo w 5D.
Sadzisz, ze to oznaczenie na bloku kłamie?
Co jest niejasne? Na wszystko sobie odpowiedziałeś.
Poza tym ani z6, ani y8 nie wystepowalo w 5D.
Dla jasnosci to nie jest 5D, tylko 2D coupe EJ8. Gdzie powinien byc silnik D16Y8, tylko te oznaczenie na dole mi nie gra, bo zdaje mi sie, ze gora jest od Y8. Ale nie jestem pewien.
Jeśli jest to EJ8, to nie ten dział.. Jeśli oznaczenie na bloku jest z6, to raczej jest to z6. Odpowiedziałeś sobie sam w poście
wyglada jak d16y8, moze slupek jest z z6 i reszta osprzetu z y8.
wyglada jak d16y8, moze slupek jest z z6 i reszta osprzetu z y8.
Właśnie, też mi się tak wydaje. Wygląda z góry jak Y8 - dokładnie tak samo, może po prostu dół jest z D15Z6 a góra Y8. Teraz pytanie czy jest tam V-Tec i ile to ma mocy. Ciekawe po co ktoś zmieniał dół na Z6. Jak nie ten dział to przepraszam.
Dolu nie zmienial tylko moze d16y8 wyzionelo ducha to wrzucil d15z6 i przelozyl osprzet, sciagni pokrywe zaworow i zobacz czy masz vteca. Moc kolo 130km jak zdrowy
Przecież widać że jest VTEC, zawór jest obecny, więc jakiś tam Witek musi być :D czy Eco czy też nie tego już nie wiadomo, sporo może Ci powiedzieć oznaczenie kompa.
Przecież widać że jest VTEC, zawór jest obecny, więc jakiś tam Witek musi być :D czy Eco czy też nie tego już nie wiadomo, sporo może Ci powiedzieć oznaczenie kompa.
Wielkie dzięki za pomoc.
Oznaczenie kompa? Gdzie to dokładnie mogę sprawdzić? Pod schowkiem na dole po prawej stronie ?
Dolu nie zmienial tylko moze d16y8 wyzionelo ducha to wrzucil d15z6 i przelozyl osprzet, sciagni pokrywe zaworow i zobacz czy masz vteca. Moc kolo 130km jak zdrowy
Wielkie dzięki za pomoc, na dniach ściągnę pokrywę i przy okazji pomaluje. ;) okażę co tam jest chyba, że jest jakiś inny sposób na sprawdzenie? :P
D15z6 tez ma zawor vtec tylko tam polega na 12v na 16v a nie na wysoka krzywke
5 srub nie chce sie odkrecic
Tak dokładnie pod schowkiem z prawej strony pod plastikową osłoną masz komputer, musisz się zorientować/doczytać jakie oznaczenia kompów występowały w D15Z6/D16Y8.
Dalej tak jak reszta pisała, trzymaj się wskazówek, a będzie dobrze :D
D15z6 tez ma zawor vtec tylko tam polega na 12v na 16v a nie na wysoka krzywke
Wiem, wiem właśnie i po okołu 3 tysięcy obr przechodzi na 16v. Ale zastanawia mnie, jak jest tam Vtec. To który, eco czy z wysoką krzykwa :D
Tak dokładnie pod schowkiem z prawej strony pod plastikową osłoną masz komputer, musisz się zorientować/doczytać jakie oznaczenia kompów występowały w D15Z6/D16Y8.
Dalej tak jak reszta pisała, trzymaj się wskazówek, a będzie dobrze :D
Okej, jutro czy tam na dniach zobaczę co tam siedzi :P Mam nadzieje, że wyjdzie coś ciekawego - vtec a nie eco :d Wielkie dzięki za pomoc :)
Ssący napewno nie od d15z6 bo nie ma egr
jak masz kompa p2y to pewnie kompletny d15z6 klawiature od vteca mozesz podejrzec przez korek odd oleju nawet nie musisz sciagac pokrywy, o ile rozroznisz klawiatury od eco a od d16 y8
Ssący napewno nie od d15z6 bo nie ma egr
No ssący nie od d15z6, raczej od d16y8 i wydechowy tak samo bo w d15z6 lambda jest po środku - tak mi się zdaje.
jak masz kompa p2y to pewnie kompletny d15z6 klawiature od vteca mozesz podejrzec przez korek odd oleju nawet nie musisz sciagac pokrywy, o ile rozroznisz klawiatury od eco a od d16 y8
Okej, dzieki. Na dniach jak pisałem, zobaczę kompa. Mówisz przez korek od oleju? Nie widziałem co prawda klawiatury od eco ale może uda mi się cyknąć fotkę - to wstawię albo poszperam i porównam na googlach. :)
Ja bym zdjął pokrywę zaworów, cała robota to odkręcenie 5 śrub i zajmie nie więcej niż 10 minut łącznie i będzie od razu widać z czego jest głowica.
Mozliwe ze d16y8 wyzionelo ducha, ktos kupil slupek d15z6, wlozyl klawiature z walkiem z d16 do d15 i reszte osprzetu z d16 i masz d15vtec o podobnej mocy co d16y8.
na głowicy nie ma jakich oznaczeń, które możnaby sprawdzić?
Głowice D16Y8 i D15Z6/Z8 mają takie same oznaczenia bo to identyko głowice. Różnica jest w klawiaturze i wałku
Nie widać egra z d15z6 na kolektorze ssącym, więc ssący jest z d16y8. A sprawdź oznaczenia kompa i będzie coś więcej wiadomo na czym to jeździ :)
Bo może ktoś wrzucił sam słupek d15z6 na osprzęcie y8 :)
Nie widać egra z d15z6 na kolektorze ssącym, więc ssący jest z d16y8. A sprawdź oznaczenia kompa i będzie coś więcej wiadomo na czym to jeździ :)
Bo może ktoś wrzucił sam słupek d15z6 na osprzęcie y8 :)
Zrobiłem fotkę kompa. Mam nadzieje, że o to chodzi i to te oznaczenia. No i jak ktoś tam wyżej pisał - można coś zobaczyć przez korek od oleju - również fotka.
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/VR62MN29JU/1.jpg
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/VR62MN29JU/2.jpg
//edit: Komp jest od tego silnika z D16Y8 z tego samego rocznika co powinien być, czyli komp nie ruszany. To jest pewnie tak jak wy piszecie, jednym słowem D15Y8 - vtec. Dół od 1.5 a góra i osprzęt od 1.6 tego co powinien być. Bo chyba jak komp z vtec to silnik będzie też z ostrą krzywką, taki jak powinien być. Teraz kwestia w serii D16Y8 miał około 127 km, ciekawe ile ten będzie miał :D
Tylko że przekładanie kompa z d16 do d15 to nie jest chyba najlepszy pomysł, siłą rzeczy mapki będą trochę inne.
Klawiatura brudna bardzo :D
Teraz dla pewnosci powinnes przejsc na obd1 , komp dac p28, i wytroic to u kogos kumatego, zebymialo rece i nogi( dokladnie sprawdzic czy walek z klawiatura jest z d16)
kazik2_h9w3
13-04-15, 07:45
Myślę ze wiele by się wyjaśniło po zdjęciu pokrywy zaworów
A tak można gdybac
Wydaje mi się ze ktoś nie trudził by się z wymiana walka i klawiatury tylko po prostu w miejsce padnietego d16 włożył d15
Myślę ze wiele by się wyjaśniło po zdjęciu pokrywy zaworów
A tak można gdybac
Wydaje mi się ze ktoś nie trudził by się z wymiana walka i klawiatury tylko po prostu w miejsce padnietego d16 włożył d15
Być może masz racje, lecz komp, kolektor wydechowy i dolotowy są od D16Y8. Na dniach zdejmę pokrywę i zrobię fotkę - to się wszystko wyjaśni. :) Poza tym, zdaje mi się, ze od około 5 lub 5,5 tyś obrotów silnik ma troszeczkę inny dźwięk, mocniejszy to może jednak jest ten Vtec :D
Podnieś dekiel. Klawiatury econo i Y8 różnią sie znacznie i od razu będzie wszystko jasne
Przecież już przez wlew oleju widać że to nie eco-vtec :)
Podnieś dekiel. Klawiatury econo i Y8 różnią sie znacznie i od razu będzie wszystko jasne
Okej, na dniach zdejmę pokrywkę i porobię kilka fotek klawiatury ;)
Przecież już przez wlew oleju widać że to nie eco-vtec :)
Też mi się zdaje, że to nie jest eco-vtec. Tylko góra z D16Y8 vtec - klawiatura, wałek z ostrą krzywką, osprzęt itp a dół d15z6.
Starstruck
14-04-15, 16:06
Nie ma EGRa, więc góra bardziej Y8.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.