PDA

Zobacz pełną wersję : Problem po zmianie słupka



bosavi1988
01-04-15, 22:16
Witam, po zmianie słupka na taki sam (d15b7) samochód nie wchodzi powyżej 5,5 tys obr i wydaje się mi że więcej pali, nawet przy spokojnej jeździe. Dziś sprawdzałem rozrząd i jest na znakach, póżniej sprawdziłem lampą zapłon i zonk! kreski są około 2 centymetry od celownika po stronie grodzi i to już jest najbliższa opcja . Chciałem się was panowie zapytać czy to wina mojego aparatu zapłonowego?. Jeszcze czy istnieje opcja że osoba co skłądała rozrząd mogła o 180 stopni za mało przekręcić wałem i dlatego tak to wygląda? Nie sprawdzałem silnika przed wymianą na wysokich obrotach, ponieważ silnik mam od znajomego i jest 30tyś po remoncie. Za odp. Dzięki ;)

felootno
01-04-15, 22:21
Ja bym stawiał na rozrząd, nie raz czytałem że nie jest ustawiony na znaki, że się mija i elegancko chodzi,a jak ustawiali na znaki to był zonk

pablo__89
01-04-15, 23:59
Źle ustawiony rozrząd. Wydaje mi się że ktoś ustawił na znaki jak z6 czyli znak na kole wałka na 19-tej względem plastikowej osłony, przez co zapłon jest wyprzedzony wraz z rozrządem. A winien być ustawiony znakami poziomymi względem płaszczyzny pokrywy zaworów.

bosavi1988
02-04-15, 05:21
Właśnie jest względem płaszczyzny ;/

pablo__89
02-04-15, 22:41
A może koło pasowe lub rozrządu jest od innego silnika. Sprawdzałeś czy pierwszy tłok jest rzeczywiście w max górnym położeniu gdy znaki się pokrywają ?

CRX1
02-04-15, 23:03
Zrób fotę swojego rozrządu i będzie wiadomo, czy masz poprawnie ustawiony.

bosavi1988
03-04-15, 08:18
Dzięki za odpowiedzi Panowie ;), A jest możliwość że aparat zapłonowy który zostawiłem swój (d16y7) ma inny kąt wyprzedenia zapłonu względem aparatu d15b7?. Bo jeśli to na prawde rozrząd to chyba nie ma prawa raczej jeździć , a silnik chodzi równo trzyma obroty ładnie przyśpiesza do 4 tyś obr. Zaraz jeszcze od zera ustawie rozrząd z tym że wałek o ząb cofnę i zobaczę czy da się zapłon ustawić

pablo__89
03-04-15, 11:14
Obudowy aparatów b7 i y7 są takie same, poza tym na tym aparacie a na poprzednim identycznym słupku było wszystko ok tak ? Sam kiedyś jak robiłem swapa z z b7 na w4 kupiłem aparat właśnie od y7 do swapa a okazało się że stary od b7 pasuje idealnie bez kombinacji.

bosavi1988
03-04-15, 22:00
Było wszystko ok tylko , że nie wiem jak tam był rozrząd ustawiony. Ale doszedłem do tego:) ustawiłem rozrząd na znaki później wałkiem o 2 zeby w strone grodzi czyli chyba opóźniłem, aparat ustawiłem po środku. Odpaliłem i jakby inny silnik wcześniej tak twardo i głośno chodził, teraz dużo ciszej pracuje, idealnie wkręca się na obroty, po sprawdzeniu na stroboskopie musiałem przyśpieszyć aparat może o 1mm więc myślę że się udało. Zawsze myślałem że d series są kolizyjne ale po małym moim błędzie (spadł pasek) wyszło że nie jest