Zobacz pełną wersję : Czy Diesel też Wam bierze olej?
Witam
Jeżdżę raczej mało, niestety dość "zero-jedynkowo", przeważnie 80% miasto, rocznie myślę zrobię z 10 000 km, ale przez ostatnie 7 000 km auto już mi "wzięło" litr oleju. Czy u Was też tyle bierze? Olej Motul 5W40, teraz planuję przy wymianie zmienić na Mobil 0W30 (lepkość przy 100 stopniach tego Motula to ponad 14, przeciętne oleje 5W30 są lepsze i mają ok. 12-12.5 a Mobil Eco Fuel ma 10 ale to spowoduje głównie pewnie mniejsze opory).
Wiem, że turbo mam do wymiany - przycina się zmienna geometria przy pełnym obciążeniu auta i jeździe pow. 180 w trasie i trochę świszczy (chyba to turbo świszczy).
Poza tym auto nie kopci ani po odpaleniu ani później, więc nie wiem czy te auta tak mają, że biorą tyle oleju czy coś powinienem sprawdzić? Wycieków spod auta nie ma, wszystko suche.
Mój również lubi wypić - przeciętnie 2-3 litry dolewam pomiędzy wymianami (przy OW-30).
Witam,
Na obecną chwilę mój ma przebieg ok. 122 000 km i nie bierze ani grama oleju. Jak czasem udaje mi się osiągnąć kilkaset kilometrów odstępu między wypalaniami DPF-a to sprawdzam olej i nigdy nie dolewałem :D
Witam,
Na obecną chwilę mój ma przebieg ok. 122 000 km i nie bierze ani grama oleju. Jak czasem udaje mi się osiągnąć kilkaset kilometrów odstępu między wypalaniami DPF-a to sprawdzam olej i nigdy nie dolewałem :D
dublo możliwe, że nie zauważasz poboru, bo masz rozrzedzony olej paliwem, co jest dość częste wśród samochodów z DPF - były nawet przypadki przybywania oleju...
mój odkąd go mam tez wciąga między 1 a 2 litry między wymianami, bez względu na to, czy jezdzilem na 5w40 czy 0w30 :cool:
Ja nie mam DPFa (barycznie) i tez nie zauwazylem ubywania. W kazdym razie nie robie dolewek
auto masz niedotarte albo jezdzisz jak emeryotza;)
Panie to je dyzel, on musi dymic i brac oleum!:D
Moze zagadkę stanowi ze 90% przebiegu to trasy z cruise control :) a w weekend stuknelo 80kkm
Olej Motul 5W40, teraz planuję przy wymianie zmienić na Mobil 0W30
to moze jednak zostan przy Motulu np;Eco nergy 0w30 lub 5w30:cool:
pzdr
Zamieszczone przez dublo2 Zobacz posta
Witam,
Na obecną chwilę mój ma przebieg ok. 122 000 km i nie bierze ani grama oleju. Jak czasem udaje mi się osiągnąć kilkaset kilometrów odstępu między wypalaniami DPF-a to sprawdzam olej i nigdy nie dolewałem
dublo możliwe, że nie zauważasz poboru, bo masz rozrzedzony olej paliwem, co jest dość częste wśród samochodów z DPF - były nawet przypadki przybywania oleju...
mój odkąd go mam tez wciąga między 1 a 2 litry między wymianami, bez względu na to, czy jezdzilem na 5w40 czy 0w30
buri, właśnie dlatego napisałem o tym sprawdzaniu między wypaleniami bo wiem, że przez to oleju przybywa i jest rozcieńczany. Jestem pewny, że dolewki silnik nie wymaga :D
Moze zagadkę stanowi ze 90% przebiegu to trasy z cruise control :) a w weekend stuknelo 80kkm
wszystko zależy jakie trasy i z jaką prędkością i z jakim obciążeniem, ja ustawiam przeważnie ok. 160 przy 3 osobach na pokładzie i full bagażniku
wszystko zależy jakie trasy i z jaką prędkością i z jakim obciążeniem, ja ustawiam przeważnie ok. 160 przy 3 osobach na pokładzie i full bagażniku
Ja u siebie ubytki oleju zauważam właśnie głównie po dłuższych trasach z większa prędkością.
Ja trasy robie sporadycznie,... i raczej sa to trasy typy 2x120km nad morze i do domu.. - i przewaznie podczas takich wyjazdow wyskakuje mi info z kontrolki poziomu oleju - wtedy dolewam i pozniej jest spokoj jak jezdze po miescie. W pierwszym roku przejechalem chyba jakies 10tys km i dolalem niecaly litr. w Drugim roku jakies 7tys i dolalem niecale poł litra. Niedlugo zmieniam olej i moze w tym roku uda sie w wakacje pojezdzic ciut wiecej autostradowo.
a na autostradzie predkosci raczej ~140kmh, bo czujnik żona sie załącza...
to moze jednak zostan przy Motulu np;Eco nergy 0w30 lub 5w30:cool:
pzdr
No to jest właśnie to - forumowy bełkot (nie chodzi mi o autora, który pyta).
Witam
Jeżdżę raczej mało, niestety dość "zero-jedynkowo", przeważnie 80% miasto, rocznie myślę zrobię z 10 000 km, ale przez ostatnie 7 000 km auto już mi "wzięło" litr oleju. Czy u Was też tyle bierze? Olej Motul 5W40, teraz planuję przy wymianie zmienić na Mobil 0W30 (lepkość przy 100 stopniach tego Motula to ponad 14, przeciętne oleje 5W30 są lepsze i mają ok. 12-12.5 a Mobil Eco Fuel ma 10 ale to spowoduje głównie pewnie mniejsze opory).
Wiem, że turbo mam do wymiany - przycina się zmienna geometria przy pełnym obciążeniu auta i jeździe pow. 180 w trasie i trochę świszczy (chyba to turbo świszczy).
Poza tym auto nie kopci ani po odpaleniu ani później, więc nie wiem czy te auta tak mają, że biorą tyle oleju czy coś powinienem sprawdzić? Wycieków spod auta nie ma, wszystko suche.
Proste i jasne jak konstrukcja bicza - że jeżeli obniżysz lepkość, to w najlepszym wypadku zużycie pozostanie na takim samym poziomie, a w większości się zwiększy. 1l na 7000 km to nie jest straszne, ale jeżeli są problemy z turbiną, to zapewne ona jest przyczyną, a nie silnik. Zmieniając na olej typu ECO - chcesz jej pomóc, ją dobijając czy jak?? Raczej można by sugerować zmianę w drugą stronę gdybyś jeździł na eco. W takiej sytuacji byłoby to rozsądne, w przeciwieństwie do tego co ty zamierzasz zrobić. Ja bym przy tym oleju został i przestał jeździć 0-1dynkowo, to może turbina dłużej pożyje, albo wyposaż się już w nową. Ta konstrukcja, jak i zresztą każdego diesla, źle znosi takie traktowanie, a zwłaszcza jej osprzęt.
butler.gdansk
01-04-15, 22:33
W porównaniu do innych diesli to turbina w naszym Civicu wydaje się nie do zajechania. Nie kojarzę za bardzo by ktoś się na nią skarżył, raczej jednostkowe przypadki. Zresztą niskie ceny na rynku wtórnym mówią same za siebie. Kupiłem taką niedawno za mniej jak 300zł w idealnym stanie (pod przeróbkę).
No to jest właśnie to - forumowy bełkot (nie chodzi mi o autora, który pyta).
przyznaj sie ,co masz z tego ,że na forach wielu różnych marek aut namawiasz na tylko i wyłącznie motula,chyba ,że robisz to z dobrego serca i tracisz swój cenny czas ,jak wcześniej pisałeś ,bo jesteś filantropem
Ogólnie słowa o marce oleju nie powiedziałem w poprzednim poście. Nikogo do niczego nie namawiam. Każdy ma swój rozum, a oleje Motula są po prostu dobre i mam je sprawdzone, ale naprawdę skończ już. Odp.. się raz na zawsze ode mnie. Nigdy nie masz nic ciekawego do powiedzenia, a się przypinasz do mnie bez powodu. Naprawdę znajdź sobie inną pasję - włącz radio maryja - oni na co dzień śledzą spiski i "podejrzaną filantropię" daj żyć "prawdziwy - typowy polaku".
za mniej jak 300zł w idealnym stanie (pod przeróbkę).
Skoro tak twierdzisz.
Ogólnie ja nie wyrokuję bezwzględnie, ale jak widzisz problemy już są, więc jest spore prawdopodobieństwo że to jednak ona. Przy jeździe miejskiej, częstych startach i stopach motoru, to też jest jakaś tam wskazówka, co do tego co i jak się mogło zużyć. Ogólnie koledze bardziej by pasowała benzyna, a jak chciał taniej, to LPG, niż diesel. Trzeba sprawdzić ją wizualnie, ale pewnie jeszcze da się trochę pojeździć, jeżeli to ona jest przyczyną.
No to jest właśnie to - forumowy bełkot (nie chodzi mi o autora, który pyta).
Proste i jasne jak konstrukcja bicza - że jeżeli obniżysz lepkość, to w najlepszym wypadku zużycie pozostanie na takim samym poziomie, a w większości się zwiększy. 1l na 7000 km to nie jest straszne, ale jeżeli są problemy z turbiną, to zapewne ona jest przyczyną, a nie silnik. Zmieniając na olej typu ECO - chcesz jej pomóc, ją dobijając czy jak?? Raczej można by sugerować zmianę w drugą stronę gdybyś jeździł na eco. W takiej sytuacji byłoby to rozsądne, w przeciwieństwie do tego co ty zamierzasz zrobić. Ja bym przy tym oleju został i przestał jeździć 0-1dynkowo, to może turbina dłużej pożyje, albo wyposaż się już w nową. Ta konstrukcja, jak i zresztą każdego diesla, źle znosi takie traktowanie, a zwłaszcza jej osprzęt.
czyli ja belkocze bo jakoś nie jednoznacznie napisane .Moj cytat?Nie wiem co mam robić bo od 10 lat leje Motula...i zasiales we mnie wątpliwość cosmo:p
No to jest właśnie to - forumowy bełkot (nie chodzi mi o autora, który pyta).
Proste i jasne jak konstrukcja bicza - że jeżeli obniżysz lepkość, to w najlepszym wypadku zużycie pozostanie na takim samym poziomie, a w większości się zwiększy. 1l na 7000 km to nie jest straszne, ale jeżeli są problemy z turbiną, to zapewne ona jest przyczyną, a nie silnik. Zmieniając na olej typu ECO - chcesz jej pomóc, ją dobijając czy jak?? Raczej można by sugerować zmianę w drugą stronę gdybyś jeździł na eco. W takiej sytuacji byłoby to rozsądne, w przeciwieństwie do tego co ty zamierzasz zrobić. Ja bym przy tym oleju został i przestał jeździć 0-1dynkowo, to może turbina dłużej pożyje, albo wyposaż się już w nową. Ta konstrukcja, jak i zresztą każdego diesla, źle znosi takie traktowanie, a zwłaszcza jej osprzęt.
O oleju, którym zamierzam zalać napisałem przy okazji - turbinę będę zmieniał w kwietniu a wymianę oleju mam dopiero za ok. 3 tys. km i na pewno olejem nie chcę ratować turbiny. Po prostu to była taka dygresja po tym, jak podałem na jakim oleju jeżdżę.
Zastanawiam się jeszcze, czy kupić używaną z zaufanego źródła, bo mam takie, czy nowy wkład turbiny z gwarancją, ale chyba zdecyduję się na używkę.
Co do marki oleju - testowałem w wielu autach i najgorzej wg. mnie silnik pracował na Castrolu, trochę lepiej na Mobilu, Shellu czy Liqui Moly a najlepiej na Motulu. Oczywiście były to moje subiektywne odczucia, ponieważ ocena była na podstawie pracy silnika - na Castrolu pracował, jakby miał rozregulowane popychacze, na Mobilu, Shellu i Liqui Moly było trochę lepiej a na Motulu silnik pracował najbardziej "aksamitnie". To dotyczy kilku moich poprzednich aut, w Civicu dowiedziałem się, że zalecają Shella, ale nie byłem za bardzo zadowolony, więc zalałem Motulem.
Jeśli chodzi o Diesla to po prostu odpowiada mi charakterystyka silnika - moment obrotowy, wyprzedzanie w trasie itp. i oczywiście nieduże spalanie, aby taki efekt uzyskać w zwykłym benzyniaku musiałby mieć albo dużą pojemność i moc albo turbinę a i tak ze spalaniem byłoby mu pewnie daleko do Diesla, więc pomimo, że niedużo jeżdżę wolę Diesle.
Tak czy inaczej odpowiedzi w wątku uważam za satysfakcjonujące :) Wymienię turbo i zobaczymy jak wtedy będzie wyglądało zużycie oleju. Dziękuję wszystkim za pomoc!
Ogólnie słowa o marce oleju nie powiedziałem w poprzednim poście. Nikogo do niczego nie namawiam. Każdy ma swój rozum, a oleje Motula są po prostu dobre i mam je sprawdzone, ale naprawdę skończ już.
Po prostu bądź szczery i napisz co z tego masz ,że motula polecasz na forach praktycznie każdej marki,bo pamiętam jak się zarzekałeś ,że robisz to z dobrego serca filantropie.
mołj accordeon wciąga max 500ml na 10tyś km, ale wg mnie głównie przez jakieś nieszczelności na turbinie, bo olej w FMIC dojrzałem.
Motor ma ponad 310tyś km olej: 5W40 shell helix ultra diesel.
Wymienię turbo i zobaczymy jak wtedy będzie wyglądało zużycie oleju
a masz zdiagnozowane ,ze turbina jest padnięta?Turbiny i wtryski w tych dieslach są naprawdę dobre.Charakterystyczne dla warsztatow gdzie sie wjedzie to magiczne słowa wtryski-turbo-dwumasa.Najczesciej okazuje się ,ze jest to bełkot mechanikow nastawionych z zdzieranie.Znam przypadki ,ze wymieniano turbinę a okazywało sie to zbędne.Taki gratis od partaczy za ktory każą płacić.
pzdr
podłącz HDS-a i tam jest diagnostyka Turbiny. Bez sensu wymieniać jak nie padła!
podłącz HDS-a i tam jest diagnostyka Turbiny. Bez sensu wymieniać jak nie padła!
Już zdiagnozowane, zawiesza się zmienna geometria.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.