Zobacz pełną wersję : Twardy pedał gazu i sprzęgła EM2
Od dłuższego czasu mam problem twardymi pedałami gazu i sprzęgła. Chciałbym się dowiedzieć jakie są tego powody. Chodzą one ciężko i po dłuższej drodze stopy mi po prostu odlatują. :)
A wracają swobodnie? Może się coś zaciera.
Z powrotem nie ma problemu lecz z wciskaniem. Może teraz powiem coś dziwnego lecz zauważyłem, że kiedy jest mokro sprzęgło ślizga się o wiele mniej. W następnym miesiącu mam zamiar wymienić sprzęgło lecz wie ktoś może dlaczego kiedy jest mokro sprzęgło mniej się ślizga? Od razu szło zauważyć, że lepiej chodzi.
Wlasciwie sprzeglo z gazem nie ma nic wspolnego bo gaz masz na lince a sprzeglo hydrauliczne. Wlasciwie to tylko hipoteza ale tak mysle ze moze od wilgoci tarcza puchnie i dla tego mniej slizga
W sprzęgle - wymień płyn w ukł. hydraulicznym. Ja wymieniłem dla zasady i nawet na to nie liczyłem ale lżej się wciska.
Pedał gazu - może masz zaklejoną syfem przepustnicę. Można by ją umyć. Może pomoże, zaszkodzić nie powinno.
Przepustnicę czyści się jakimś specjalnym preparatem ?
na allegro są preparaty do czyszczenia gaźników. Na odpalonym silniku robimy psik psik w przepustnice i już. Trzeba uważać na jakiś czujnik w przepustnicy tylko. Ja u siebie wyczyściłem kiedyś ten punkt gdzie jest nawiązana linka gazu. Bolała noga od wciskania, trzeba było dać trochę smaru i wróciło do normy.
Serio nie rozumiem tego. Od kilku dni moje sprzęgło chodzi jak nowe. Nie wiem czy to coś zmienia ale sprzęgło wcześniej częściej się ślizgało jak auto było całe załadowane. Czy odpowietrzenie układu coś da? W sumie nie robiłem tego w EM2 jeszcze, a płyn wymieniałem. :)
Jak udało Ci się wymienić plyn bez odpowietrzania ? Dziwne to...jak ja zmieniałem płyn to pedał wpadał w podłogę i nie wracał, trzeba było koniecznie i dobrze odpowietrzyć.
13_Kanonier
04-04-15, 11:50
Jak udało Ci się wymienić plyn bez odpowietrzania ? Dziwne to...jak ja zmieniałem płyn to pedał wpadał w podłogę i nie wracał, trzeba było koniecznie i dobrze odpowietrzyć.
x2, też to ostatnio robiłem u siebie :)
To jak wygląda dokładnie wymiana płynu od sprzęgła?
13_Kanonier
05-04-15, 11:18
pw ;)
Przy większym obciążeniu auta (osoby + bagaże) podczas szybszej zmiany biegów i wciśnięciu pedału gazu obroty lecą lekko do góry +/- 500obr./min i po chwili opadają po czym auto jedzie. Kiedy jeżdżę po mieście z osobą obok to nie zauważam takiego objawu. Czy to sprzęgło jest na wykończeniu? auto ma 140 tyś przebiegu.
Tak do wymiany to jasne ze będzie slizgac jeśli jest samochód bardziej obciazony
Ok więc temat do zamknięcia :)
raczej watpie zeby on mial 140 tys :) skoro sprzegło juz sie skonczyło :) to tak na marginesie :) no chyba ze jezdziłes jedynie strzelajac ze sprzegła :) moje wytrzymało 205 tys.
Tak tylko, że przy 127tyś. wymieniałem skrzynię bo koleś nie zauważył, że skrzynia byłą pęknięta i na autostradzie się posypała :) Wydaje mi się też, że po wlaniu Ceramizera do skrzyni, sprzęgło zaczęło gorzej chodzić. Tak czy siak przygotowywałem się do wymiany sprzęgła :)
Przepustnica przeczyszczona razem z krokowcem. Pedał gazu chodzi teraz jak piórko :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.