Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mały problem z rurą od osłony termicznej kolektora wydechowego



cienkibolek1990
27-03-15, 12:56
Witam all forumowiczow

Jestem mozna powiedziec swierzakiem na tym forum. Posiadam Hanieczke Civic V 1,3 D13B2 i przypadkowo znalazlem na necie podniesienie mocy tego silnika. Jak wiadomo posiada gaznik. Kiedys bylem posiadaczem Hanieczki IV 1,5 D15B2 z wtryskiem PGM-Fi i bylem z niej bardzo zadowolony! Tym bardziej jak ja stuningowalem mechanicznie :)

Niestety jakis baran przywalil mi w bok z dosc duza predkoscia i Hanieczka do kasacji. Matko Boska! Ile ja dni nieprzespanych
miałem przez to. Ale mniejsza o to. W zwiazku z tym, ze lubie jak jest kilka koniuszkow wiecej, prosze nie piszcie mi ze mi sie nie oplaca robic przerobek w d13b2, lepiej zrobic swapa tak wiem o tym, ale po pierwsze nie stac mnie na to, a po drugie nie mam za bardzo warunkow.

Zakupilem wszystkie graty do tego potrzebne i pierwsze za co sie wzialem, to wymiata kolektora wydechowego z 4-1 na 4-2-1.
Mysle sobie co to za problem, zreszta juz to robilem w poprzedniej w IV-gen. Otwieram maske, biore sie za demontaz oslony termicznej kolektora. Patrze, a tutaj jakas szmaciana rurka jest podlaczona do tej oslony. Mowie sobie, co jest!? WTF! I ta rura idzie z oslony do gaznika.

Na drugi dzien dowiedzialem sie, ze ta rura doprowadza cieple powietrze z oslony do gaznika jak jest na ssaniu, a jak sie juz silnik nagrzeje to wtedy pobiera zimne powietrze z rury dolotu ze zderzaka.

Wiec pomozcie mi, co mam zrobic z ta szmaciana rura po zamontowaniu kolektora 4-2-1? Przeciez nie bedzie swobodnie sobie wisiec i pobierac powietrza z komory silnika. Nie wiem czy to jest dobry pomysl ale myslalem, zeby odciac nozycami do blachy ta mala rurke, ktora jest przyspawana do oslony termicznej i przyspawac ja do kolektora wydechowego 4-2-1. Dzieki temu podlacze ta szmaciana rurke od gaznika, ktora pobiera cieple powietrze, ale wiadomo bedzie szpecila kolektor wydechowy ;/ No chyba, ze macie jakies inne lepsze pomysly.

Pozdrawiam
cienkibolek1990

remo_02
28-03-15, 13:16
Witaj,jak planujesz zdobyc troche kunióf w h to pewnie bedziesz bawil sie z dolotem zimnego powietrza?zalozysz puche od d15+stozek i wtedy ta rurka nie bedzie juz wogule potrzebna bo niebedzie jej gdzie podłaczyc:D,ja mam tak u siebie,tej rurki nie mam,jezdzilem tak cala zime i ani w spalaniu,rozruchu czy innych kwestiach nic zlego nie zauwazylem,wywalaj tego weza bedzie ladnie pod maska

cienkibolek1990
28-03-15, 18:42
Remo_02 teraz mnie zaskoczyles z ta pucha od d15 + stozek. Zreszta z tym stozkiem, to nie jest to dla mnie zaskoczenie, poniewaz kiedys juz spotkalem przypadkowo EG3 ze stozkiem. A dokladnie z jakiego modelu masz zamontowana puszke na gazniku? Z D15B2? Czy jaka? To nie jest zły pomysl z ta puszka i stozkiem, dodatkowe wiecej konikow do mojej Hani:o Tylko powiedz mi jak to zrobiles? Bo chce sie pozbyc tej szpetnej szmacianej rurki, ktora teraz wisi pod silnikiem i wyglada to jak za przeproszeniem "koniowi z dupy wyjete":/

paweltdf
29-03-15, 11:11
Bo chce sie pozbyc tej szpetnej szmacianej rurki, ktora teraz wisi pod silnikiem i wyglada to jak za przeproszeniem "koniowi z dupy wyjete":/

wy to macie problemy, to nie jest do niczego potrzebne, odłącz ją z drugiej strony i wyciąg, bez tego nie ma żadnej różnicy.

cienkibolek1990
29-03-15, 12:32
Paweltdf powieedzmy, ze zrobie tak jak mowisz, odlacze ta szmaciana rure. Nie bezie zadnych problemow z ssaniem i obrotami na ssaniu w zime? I czy mam jeszcze odlaczyc wezyk podcisnienia nr. 8 od tej kulki na dolocie? Znaczy mam go zaslepic? To jest chyba silownik podcisnienia od cieplego powietrza. Widze, ze tez posiadasz EG3. Tez masz zdemontowana ta rure cieplego powietrza?

paweltdf
29-03-15, 13:52
Tylko tą rurkę odłączasz, podciśnienie musi zostać podłączone nic nie zaślepiasz, nie ma żadnych problemów z ssaniem ani obrotami, dawno temu już to zdemontowałem. Tak też mam Eg3 z dużą ilością modów :)
https://scontent-b-mad.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/s960x960/10714450_734411956650469_4927675622079548124_o.jpg

cienkibolek1990
29-03-15, 17:50
O kuzwa czlowieku wyciagnales z Hanieczki prawie 100 koniuszkow :cool: Dobry wynik. W takim razie wierze Ci na slowo i ja jutro zdemontuje, ta szmaciana rurke. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie. Jak zdemontuje ta szmaciana rure z patelni, to dziura ktora pozostanie w niej, mam jakos ja zatkac czy poprostu zostawic otwarta? I powiedz mi jeszcze jakie modziki zastosowales w swojej "pieknej" Hani?

paweltdf
29-03-15, 22:47
Dzięki :) Otworu nie zatykasz, zostaje tak jak jest otwarta, na początku zrobiłem mody gaźnika takie jak w instarukcji ale ostatecznie wywaliłem gaźnik i zrobiłem mpfi na osprzęcie z d16z6, oprócz tego dolot, kolektor 4-2-1, wydech przelotowy Sebringa + mapy paliwowe od Jogala i stąd taki wynik.

remo_02
30-03-15, 15:37
Mpfi to juz konkretny mod😀ja tak sobie dlubie w wolnych chwilach zeby cos tam zyskac i puche wydlubalem😀podchodzi ta od d15b2,pisza ze bez wiekszej zezby ale jak zalozylem to mi o mache tarla,potem nie chciala ladnie siasc na gazniku ale po uzyciu opalarki i kilku przymiarkach siadla jak orginal😉