Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolektor D16Y8 do D16Y7 . POMOCY !



hakerek34
26-03-15, 19:23
Witam
Bardzo proszę o pomoc - dziś założyłem kolektor Z D16Y8 DO D16Y7 civic ej6 , Poszło gładko tylko te przewody... , przychodzi zapalić HANIE - i lipa ;( , odpalam i od razu wchodzi na wysokie obroty. Myślę ze jakieś przewody podłączyłem zle , lub nie zaślepiłem, lub zle jest podłączony , silniczek krokowy bo on chyba zapewnia niskie obroty. Proszę o pomoc jak podłączyć do wszystko do kupy , może ktoś ma jakies zdjęcia.
Dziękuje.

kazik2_h9w3
27-03-15, 15:25
Po pierwsze sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza bo to może być przyczyna
Czyli wszystkie wężyki i czy wszystko jest podpięte

FaziRBK
27-03-15, 15:42
Ale przepustnice zostawiłeś z y7?

hakerek34
27-03-15, 18:09
Tak przepustnica z y7.

kubaszow
28-03-15, 10:14
Mogles pomylic wtyczki na przepustnicy. Sprobu zamienic 2 okragle wtyczki i zobaczysz czy wszystko wroci do normy.
lub
uszczelka przepustnicy, spr. czy na pewno masz odpowierdnia uszczelke do tej przepustnicy jesli kupowales nowa. Wystarczy ze jedna wycieta fasolka bedzie wieksza o kilka mm i juz obroty beda szalec bo bedzie lapalo powietrze.

Kriss91
28-03-15, 14:02
Na pewno łapie gdzieś lewe powietrze. Przepustnica, ale coś nie zostało zaślepione w kolektorze ssącym.

hakerek34
28-03-15, 16:12
Na pewno łapie gdzieś lewe powietrze. Przepustnica, ale coś nie zostało zaślepione w kolektorze ssącym.

Uszczelka była przy kolektorze do glwowicy walnieta. Niby chodzi. Ale nie podłączyłem pod kostke tego czarnego *******nika czarnego denso co ma 2 wyjścia na wezyki na przeciwnie strony. Nie mam zostalo wezykow żeby to podłączyć. Podłączył em jeden wężyk co jest koło odmy do przepustnicY Wodny, i drugi wodny od termostatu do tego przy przepyustnicy . Koło siebie są 2;) został mi jeden wężyk na dole od takiej czarnej puszki wychodzi czarny z czerwonym paseczkiem wężyk pod puszka co idzie paliwo do listy wtryskowe

Kriss91
28-03-15, 16:29
Co do "czarnego" czegoś mówisz o zaworku EVAP? Może być niepodłączony.
Co drugiego wężyka to albo mówisz o odpowietrzeniu skrzyni korbowej, albo o filtrze węglowym. Zrób zdjęcie lub wskaż na jakimś z neta.

hakerek34
28-03-15, 18:05
Co do "czarnego" czegoś mówisz o zaworku EVAP? Może być niepodłączony.
Co drugiego wężyka to albo mówisz o odpowietrzeniu skrzyni korbowej, albo o filtrze węglowym. Zrób zdjęcie lub wskaż na jakimś z neta.
Gdzie podłączyć ten przewód, o to chodzi http://zapodaj.net/2d89b95337c58.jpg.html

http://zapodaj.net/8ed2406a68dfb.jpg.html to jest wodny. Do przepustnicy

http://zapodaj.net/57f3cb4f80745.jpg.html to jest ten zawór EVAP?

A to gdzie mam podłączyć, O to właśnie chodzi http://zapodaj.net/2d89b95337c58.jpg.html

Kriss91
28-03-15, 19:03
Wodny do przepustnicy, a dokładnie do krokowca, zgadza się.
Tak to jest zawór EVAP. Przewód z ostatniego zdjęcia seryjnie leciał do zaworu EVAP. Jeśli chcesz go wykorzystać a nie masz wolnego kroćca na kolektorze to musisz zakupić trójnik na średnicę odpowiadająca temu przewodowi i połączyć wspólnie z innym. Wtedy jeden koniec idzie od do zaworu EVAP, a drugi do puszki (filtr węglowy) wykorzystując przewód, o który pytasz. U siebie odłączyłem kostkę wiązki od zaworu, bo połączony zaczął mi po pewnym czasie cykać w trakcie jazdy.

hakerek34
28-03-15, 20:30
Z tej puszki do zaworu evap, a trójnik gdzie wczepic w jaki przewod? Trochę nie Czaje

tak czy inaczej, to nie musi być podłączone. Ten zawór i ta puszka, wazny jest krokwy.

Kriss91
28-03-15, 21:06
Przyjrzałem się teraz kolektorowi Y8 i z tego co widzę to masz krociec na ssaku do zaworu EVAP zaraz przy kroćcu odmy skrzyni korbowej. Musisz połączyć go kawałkiem wężyka i dalej od zaworku kolejny wężyk do puszki filtra węglowego (ta przy grodzi).
Z kolei jeśli chodzi o silniczek krokowy to jeden krociec powinien być połączony z kroćcem, który podałeś na zdjęciu: http://zapodaj.net/8ed2406a68dfb.jpg.html, a drugi krociec krokowca ma być połączony z kroćcem na ssaku po lewej stronie (przy kanale wodnym).

hakerek34
29-03-15, 11:10
Przyjrzałem się teraz kolektorowi Y8 i z tego co widzę to masz krociec na ssaku do zaworu EVAP zaraz przy kroćcu odmy skrzyni korbowej. Musisz połączyć go kawałkiem wężyka i dalej od zaworku kolejny wężyk do puszki filtra węglowego (ta przy grodzi).
Z kolei jeśli chodzi o silniczek krokowy to jeden krociec powinien być połączony z kroćcem, który podałeś na zdjęciu: http://zapodaj.net/8ed2406a68dfb.jpg.html, a drugi krociec krokowca ma być połączony z kroćcem na ssaku po lewej stronie (przy kanale wodnym).

http://zapodaj.net/64e84b3a08fb8.jpg.html Chodzi o to?

Kriss91
29-03-15, 13:12
Czy to nie jest przypadkiem tył kolektora? Ten krociec najlepiej połączyć z serwem pompy hamulcowej.
Widzę, że się nie dogadamy :D

http://i137.photobucket.com/albums/q206/cp_morit/Posts/IM.jpg
1 - Fuel pressure regulator
2 - PCV valve
3 - EVAP purge control
4 - Brake booster
5 - Cruise control (It's capped cause I don't have it.)
A więc EVAP leci do trójki.
Tutaj drugie zdjęcie.
http://s599.photobucket.com/user/lowbudgetmotorsports/media/DIY/d16y8/90821aa0.jpg.html

hakerek34
29-03-15, 14:55
Czy to nie jest przypadkiem tył kolektora? Ten krociec najlepiej połączyć z serwem pompy hamulcowej.
Widzę, że się nie dogadamy :D

A więc EVAP leci do trójki.
Tutaj drugie zdjęcie.
http://s599.photobucket.com/user/lowbudgetmotorsports/media/DIY/d16y8/90821aa0.jpg.html



Ciężko się dogadać bo ja nie mam tego wtyku http://zapodaj.net/f05d407095d8b.jpg.html

Kriss91
29-03-15, 15:44
A to niespodzianka. Jeśli chcesz mieć EVAP to można zakupić trójnik o średnicy chyba 6mm (taka jak ma wężyk ze zdjęcia który pokazałeś) i wpiąć w niego wężyk od odmy, wężyk od EVAPU i oczywiście trzeci krociec do kolektora. Druga opcja to po prostu wywalić EVAP.

hakerek34
29-03-15, 15:49
[QUOTE=Kriss91;2500206]A to niespodzianka. Jeśli chcesz mieć EVAP to można zakupić trójnik o średnicy chyba 6mm (taka jak ma wężyk ze zdjęcia który pokazałeś) i wpiąć w niego wężyk od odmy, wężyk od EVAPU i oczywiście trzeci krociec do kolektora. Druga opcja to po prostu wywalić EVAP.[/QUOTE

Jakie ma zadanie ten evap?

Kriss91
29-03-15, 15:50
Usuwanie i głównie oczyszczanie par paliwa ze zbiornika.

hakerek34
29-03-15, 15:55
To wywalam go, a ten od puszki przewód zaslepic?

Kriss91
29-03-15, 16:00
Można go zostawić i położyć tak by nie dostawał się syf do środka. Ciężko mi powiedzieć jakie działanie ma jazda bez evapu na przestrzeni kilku lat, aczkolwiek ja nie miałem żadnych niepożądanych skutków z tego tytułu przez dwa lata.

Karpiczek
29-03-15, 21:03
Sprawdź uszczelkę pomiędzy przepustnicą a kolektorem.

Kriss91
29-03-15, 21:39
I dodatkowo widzę teraz, że masz nieobsadzony mały krociec z tyłu ssaka obok wyjścia na serwo. Zaślep go lub wykorzystaj do evapu.