PDA

Zobacz pełną wersję : EU7-D14Z6-2004 r.



dawidbud1
23-03-15, 17:49
Witam,
Mam następujący problem z jak się domyślam immobilizerem w Civicu VII genie. Po przekręceniu kluczyka normalny tryb zapalania się poszczególnych wskaźników wygląda jak na poniższym filmie:
https://www.sendspace.com/file/368yv5
Natomiast problem polega na tym, że zdarza się tak, że przy przekręceniu kluczyka nie zapala się w ogóle "zielona lampka z kluczykiem" od immo. Efektem jest brak odgłosu uruchomienia się pompy paliwa przy gaszeniu lampki immo oraz oczywiście nie ma wtedy możliwości odpalenia auta(kręci - nie odpala).
Przypuszczam, że nie załącza się immobilizer i nie próbuje znaleźć sygnału z kluczyka.
Problem miał zostać rozwiązany przez podobno najlepszego w mieście "magika" od takich spraw ale jak się okazuje mając auto na warsztacie nie zdiagnozował poprawnie usterki a to że auto się uruchamiało i jeździło poprawnie do dziś (ok 2 miesiące) to kwestia przypadku i jego szczęścia.
Proszę o jakieś wskazówki, być może ktoś miał podobne perypetie z tym modelem "Hondy".
Pozdrawiam.

analyzer64
23-03-15, 18:36
Ja bym obejrzał połączenie przewodów do pętli immo oraz zaprogramował kluczyk jeszcze raz w ASO.

dawidbud1
24-03-15, 08:26
Czy programowanie kluczyka powoduje odświeżenie danych o kluczyku w immobilizerze, czy odwrotnie?Dotychczasowo jeździłem na starym kluczyku, natomiast teraz używam kluczyka zapasowego(wynika to z kolei z innych problemów tym razem z samą stacyjką) i problem pojawiał się na każdym z nich. Na tej podstawie uważam, że wina nie leży po stronie samego kluczyka. Drugi objaw jaki zauważyłem, to w momencie gdy zielona kontrolka immo się nie zapala, jest skasowany stan średniego spalania. Tak jakby został skasowany manualnie lub w sytuacji odpięcia akumulatora. Być może to też jest jakaś wskazówka. Swoją drogą gdyby immo nie odczytywał poprawnie kluczyka po prostu by migała zielona lampka cały czas. Zadzwonie dziś do ASO Kielce i spróbuje się podpytać i ewentualnie umówić na wizytę. Dziś sprawdzę jeszcze kostki/kable/połączenia od pętli immo.

dawidbud1
25-03-15, 11:56
Po sprawdzeniu pętli immo i doświadczalnym sprawdzeniu reakcji auta na odpięcie dwóch kostek i próbie odpalenia stwierdzam, że kontrolka immo zachowuje się dokładnie tak jak przy opisanych wyżej problemach.
Podsumowując:
- czy istnieje zatem prawdopodobieństwo, że sama pętla łapie jakieś zawieszki i ją można spróbować wymienić na inną(najłatwiejsza i najtańsza opcja);
- czy jednak może być sytuacja, że błąd leży na drodze połączenia pętla immo - immobilizer?(większy problem chyba już nie do ogarnięcia we własnym zakresie;
- czy podmieniając pętle immo na inną kluczyk będzie przez nią prawidłowo rozpoznawany?Rozumiem, że pętla jedynie "podaje sygnał dalej";
- istnieje możliwość zakupu nowej takiej części?Podrzućcie namiar jeśli to możliwe.