Zobacz pełną wersję : błąd P0171 silnik D16V1
witam
dzisiaj zapalił mi się podczas jazdy check engine, odczytany błąd to P0171 - mieszanka paliwowo powietrzna zasilajaca blok cylindrów nr 1 za uboga..
przeglądając posty widzę, że jest to znany problem..wiekszość pisze o sondzie lambdzie ale moje pytanie która to może być...? oraz czy to jest na pewno sonda
niżej podaję odczyty tych sond na rozgrzanym silniku. Dodam że auto czasami podczas ruszenia poszarpywało, ale obroty są stałe nie faluja auto zachowuje sie normalnie nie zauważyłem zmiany spalania paliwa (jeżdżę tylko na benzynie) silnik 1.6 sport przebieg 128 000
proszę o pomoc
http://sendfile.pl/pokaz/289117---CtuS.html
http://sendfile.pl/pokaz/289118---f80X.html
Prawie zawszr jezeli pada sonda to ta za katalizatorem, szarpanie zadko wystepuje kiedy sonda zle czyta bardziej wlasnie falowanie czy odczuwalnie slabsze auto chociaz z kodu bledu wlasnie tak by wynikalo ze to sonda
a jaką sonde polecasz...a w zasadzie jakie powinny być prawidłowe parametry pracy sond na zimnym i gorącym silniku..może ktoś wie i napisze, zanim coś zacznie sie wymieniać to lepiej się upewnić czy to jest akurat to
Z tego co sie orjetuje to w tzw "vagu" powinienies miec prawidlowa wartosc i obok aktualna no chuba ze masz zwykly code recorder. Jesli sonda to tylko oem z tego co sie orjentuje to chyba (ngk) możesz kupic zwykla sonde ale wtedy odczujesz roznice w pracy silnika i za pol roku problem moze sie powtorzyc.
kup uzywke oryginal, zdecydowanie lepsze rozwiazanie niz zakup zamiennika. Nowa w ASO kosztuje chore pieniadze.
ale te wartości dotyczą dwóch sond...to mam rozumieć że obydwie są trafione..z tego co się orientuje to prawidłowa praca sondy powinna wynosić około 1V u mnie przekracza ponad 20.... dla porównania dzisiaj zmierzyłem na zimnym silniku i są mniejsze
http://sendfile.pl/pokaz/289276---1D9K.html
wyniki wykonuje za pomocą ELM 327 (uniwersalny interface)
mam pytanko czy swiece mogą mieć wpływ na to....
Nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze prawidlowa powinna miec 1.24 albo 1.44 nie wiem jak dokladnie wyglada twoj interface jezeli masz opcje testu sond to powinien byc do kazdej z osobna podany z wartoscia maksymalna, minimalna i dana na ta chwile. Swiece raczej nie jezeli swiece padaja to wyskakuje blad wypadanie zaplonu pozatym w hondach jest tak ze jak pada swieca lub cewka to check engine najpierw mruga dosc dlugo dopiero później wlacza sie twardy blad
Edit: aktualnie jestem w pracy i nie moge odtworzyc zdjecia na tel
hmm dzięki za podpowiedź, błąd usunąłem i będę czekał co się dzieje, na chwile obecną jedynie sprawdzę na specjalistycznym kompie prace tych sond bo na moim próbowałem zrobić test ale nie chce odpalić ta funkcja :/
mysle aby na odpalonym silniku użyc sprayu do przeczyszczenia przepustnicy, być może to pomoże..
:)
Ja zakładałem nowy zamiennik sondy denso i działa jak malina od 2 lat juz prawie, więc raczej nie tylko aso.
Jasiu a którą sondę wymieniłeś pierwszą czy tą druga za kata.. możesz podac linka gdzie kupiłeś
ponieważ dzisiaj bład powrócił...:/
U mnie było tak że diagnosta postawił źle diagnoze i kazał mi kupić sondę przed katem. Kupiłem ją, wymieniłem i okazało się że nie ta a za katalizatorem była padnięta ( wtedy to już sam kupiłem ELM-a do diagnostyki) więc mam i przed i za katem nowe sondy. Nie pamiętam po symbolach która była 1 a która 2 ale były to nr kat:
DOX-0109
DOX-0121
A kupiłem je tu:
http://www.e-denso.pl/
bartaz86 a posiadasz LPG ??? bo błąd P0171 nie oznacza uszkodzonej sondy...... Denso DOX bardzo dobrze się sprawują ..
nie posiadam, ale byłem na sprawdzeniu tych sond i okazuje sie że działają prawidłowo ąż milo, elektromechanik stwierdził że jest wiele powodów tego błędu od nieszczelności w układzie powietrznym,,, do zakupionej benzyny itd. błąd skasowałem zrobiłem 300km i jest ok, nadmienił że zdarza się czasami taka sytuacja że jak jest stara sonda z długoletnim stażem to może czasami podać złą chwilową wartość i komp to odczytuje jako błąd.. Na chwile obecną jest ok i czekam
jeżeli ktoś ma problem z błędem 17152 to w moim przypadku rozwiazaniem jego było po prostu zmiana stacji benzynowej, od kiedy jeżdżę na statoil nie wywala checka...
żadna wymiana sond nie była potrzebna. tyle w temacie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.