Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Padła jednostka D14Z6



Speed390
22-03-15, 13:12
Witam. Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.

Mam problem ponieważ jak w temacie padła mi jednostka D14Z6, zaczęło się tak że na początku silnik przygrzał się dwa razy w 2014 jednak chodził około 3 tygodni temu obróciło mi panewkę na wale, na szczęście i nieszczęście korbowód nie wyszedł bokiem, tak że kupiłem panewki koszt 90 zł nigdzie nie mogłem dostać ich ponieważ aktualnie mają 15 mm a te co przyszły miały 18,4 mm poradziłem sobie zakład ślusarski i szlif boku panewki, założone i chodziły do dziś.. zrobiłem na nich już 350 km wyprzedzam inne auto a tu nagle trzask klekot dym kałuża oleju za mną..

No i pytanie do was Forumowicze macie jakieś polecone sprawdzone silniki D14Z6 aby polatały dobre kilkaset kilometrów ?

Czy lepiej było by założyć D16V1, tylko co wtedy potrzeba krok po kroku.

Wspomnę jeszcze że Hondzia to Civic VII 2001 1.4is
Przebieg miałem na silniku już 310 129 km
Czytałem Na temat D16V1 Mniej więcej się orientuje wolałbym jednak aby ktoś mi to rozjaśnił..

Proszę o wyrozumiałość i z góry dzięki

DRIVERRS
22-03-15, 14:16
Tu masz podobny temat http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?231471-przerobinie-civic-ep1-na-ep2

Speed390
22-03-15, 14:21
Czytałem ten temat.. a wy co byście doradzili D16 czy bez kombinacji D14 ?

mlawa85
22-03-15, 17:14
pisz do uzytkownika karoles :) ma caly komplet z d16 wiec pewnie za niewielkie pieniadze chetnie Ci sprzeda i wytlumaczy co i jak zamontowac. :) ne laduj sie w d14 bo to nie jedzie zupelnie. POtrzebny Ci bedzie komp wiazka silnik. Nie wiem czy poloski rowniez, trzeba go podpytac.

drevan
22-03-15, 17:48
Półosie w serii D14 i D16 dla VIIG są identyczne.

Karoles
22-03-15, 20:26
dokladnie mam kpl d16v1 co prawda bez niektorych czesci wiazki ale mozna zorganizowac na allegro za 100 cala silnikowa
jak cos pisz pw

Speed390
22-03-15, 23:13
Dzięki za rady i za zainteresowaniem tematem :)

PS
Wiem że niestety d14 nie jedzie ;/
Dlatego postanowiłem podpytać was fachowców :)

daro9
22-03-15, 23:41
Do przeróbki na D16V1 potrzebujesz:
-słupek d16v1
-czujnik v-tec'a
-komputer/sterownik silnika d16v1 z wyczyszczonym immo.
-3x2m kable/przewody do komunikacji komp-cz.v-tec
Mam taki zestaw, instrukcje podlaczenia, nowy kpl rozrzad do tego, sprzeglo exedy..
Jbc pw. pozdro.

analyzer64
30-03-15, 08:58
A co ze sprzęgłem? D14 ma chyba 200mm a nie 212 jak D16V1.
Tutaj kolega daro9 sprzedaje ze sprzęgłem, ale gdyby nie było to też trzeba to uwzględnić jego wymianę przy swapie, choć od biedy pewnie można by było przełożyć zamach z D14 i dać swoje sprzęgło, jak kasy mało.