Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z załączaniem trybu Econo + czym przeczyścić wtyczkę czyjnika prędkości



Borys1
14-07-08, 21:06
Witam,

mam dwa problemy.

1). Wczoraj wjechałem w kałużę, troszkę za szybko(myślałem, że jest cieniutki wody, a nie było...). Wszystko było ok, nic się nie działo, więc myślałem, że mi się upiekło, błąd. Dzisiaj rano zauważyłęm, że nie działa mi prędkościomierz, więc po krótkim szukaniu, znalazłem, że najprawdopodobniej to jest wina czyjnika prędkości, znalazłem, poskrobałem śrubokrętem piny i pomogło, ale tylko na chwile. Po pół godziny znowu zaczął szwankować. Po dokładniejszym obejrzeniu wtyczki, widać, że jest zaśniedziała. Dochodząc do pytania, czym bezpiecznie przeczyścić tą wtyczkę? Czy wynalazki typu WD40 coś pomogą, czy może jest coś innego, lepszego.

2). Drugi problem wiąże się prawdopodobnie również z tym nieszczęsnym wjechaniem w kałużę. Zamiast trybu econo zapala mi się kontrolka "Check Engine". Po przeszukaniu forum, znalazłem, że ktoś miał podobny problem i po przeczyszczenu styków paru czujników znowu działa, no niestety w moim przypadku nie zadziałało, chyba że nie zrobiłem tego dość dokłądnie. Zrobiłem reset ECU, żeby wykasować błąd, jednak dalej check engine się zapala. Dodam, że wczoraj po wjechaniu do kałuży econo się załączało, dopiero dzisiaj już nie. Pytanie, czy ktoś ma jakieś inne pomysły co mogło ulec uszkodzeniu/zamoknięciu? Lub ewentualnie jak poprawić styki na wtyczkach, bez ich wymiany(nie wszystkie ciasno zachodzą).

Dzięki za pomoc i wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam.

Barry
14-07-08, 23:04
Kup sobie środek do czyszczenia styków w sprayu.
Producent : Chemie
Typ : Contakt
Pomoże na pewno.

Borys1
15-07-08, 21:26
Dzięki, na szczęście wyschło i teraz wszystko działa tak jak poprzednio. Jednak profilkatycznie kupiłem już odpowiedni środek i jutro przeczyszczę wszystkie wtyczki.
Pozdrawiam.

bowwer
13-04-13, 22:53
Witam,

Gdzie są te wtyczki od wału by je przeczyścić? Dziś mi zapaliła się w jeździe kontrolka check i następnie nie paliła się kontrolka econo. Po ponownym odpaleniu auta wszystko wróciło do normy kontrolka check się nie pali a econo działa.

fakir
11-11-14, 20:10
Cześć, do jakiej prędkości kmh oraz obrotów załącza się tryb econo?
u mnie o dziwo trzyb econo trzyma do 140kmh i 3600rpm podczas jazdy we dwie osoby na płaskiej autostradzie

klepyn
11-11-14, 20:31
Cześć, do jakiej prędkości kmh oraz obrotów załącza się tryb econo?
u mnie o dziwo trzyb econo trzyma do 140kmh i 3600rpm podczas jazdy we dwie osoby na płaskiej autostradzie

W D15Z8 do 3000 rpm, czyli ok.120 km/h, ale słyszałem już kiedyś, że w D15Z3 dłużej.

mirasek
12-11-14, 12:31
Zgadza się, w starszych lampka może świecić się przy wyższych prędkościach.

fakir
12-11-14, 17:54
Zgadza się, w starszych lampka może świecić się przy wyższych prędkościach.

to nawet dobrze się składa :)

Po ostatniej trasie ok. 500km autostradą, wyczułem moment graniczny tak aby jechać w trybie econo :)
właśnie przy wspomnianych 140-150kmh i ok 3500rpm jest "econo", jeśli chcemy jechać troszkę więcej to kontrolka znika zaraz po delikatnie głębszym wciśnięciu pedału gazu, ale nie czuć żadnej różnicy w przejściu z trybu "econo", na tryb "paliwowy smok"
czasem udało się podejść do 160kmh w "econo" ale to z górki
średnie spalanie przy takiej prędkości to ok. 6-6,5litra PB95 na 100km z unikaniem vtec'a ;)

daras27ldz
12-11-14, 18:12
potwierdzam.w zeszłym tygodniu sie złożyło że mialem małą wycieczkę pod częstochowe i na autostradzie przy 140km/h econo ładnie swieciło na zielono.pozdrawiam