Borys1
14-07-08, 21:06
Witam,
mam dwa problemy.
1). Wczoraj wjechałem w kałużę, troszkę za szybko(myślałem, że jest cieniutki wody, a nie było...). Wszystko było ok, nic się nie działo, więc myślałem, że mi się upiekło, błąd. Dzisiaj rano zauważyłęm, że nie działa mi prędkościomierz, więc po krótkim szukaniu, znalazłem, że najprawdopodobniej to jest wina czyjnika prędkości, znalazłem, poskrobałem śrubokrętem piny i pomogło, ale tylko na chwile. Po pół godziny znowu zaczął szwankować. Po dokładniejszym obejrzeniu wtyczki, widać, że jest zaśniedziała. Dochodząc do pytania, czym bezpiecznie przeczyścić tą wtyczkę? Czy wynalazki typu WD40 coś pomogą, czy może jest coś innego, lepszego.
2). Drugi problem wiąże się prawdopodobnie również z tym nieszczęsnym wjechaniem w kałużę. Zamiast trybu econo zapala mi się kontrolka "Check Engine". Po przeszukaniu forum, znalazłem, że ktoś miał podobny problem i po przeczyszczenu styków paru czujników znowu działa, no niestety w moim przypadku nie zadziałało, chyba że nie zrobiłem tego dość dokłądnie. Zrobiłem reset ECU, żeby wykasować błąd, jednak dalej check engine się zapala. Dodam, że wczoraj po wjechaniu do kałuży econo się załączało, dopiero dzisiaj już nie. Pytanie, czy ktoś ma jakieś inne pomysły co mogło ulec uszkodzeniu/zamoknięciu? Lub ewentualnie jak poprawić styki na wtyczkach, bez ich wymiany(nie wszystkie ciasno zachodzą).
Dzięki za pomoc i wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.
mam dwa problemy.
1). Wczoraj wjechałem w kałużę, troszkę za szybko(myślałem, że jest cieniutki wody, a nie było...). Wszystko było ok, nic się nie działo, więc myślałem, że mi się upiekło, błąd. Dzisiaj rano zauważyłęm, że nie działa mi prędkościomierz, więc po krótkim szukaniu, znalazłem, że najprawdopodobniej to jest wina czyjnika prędkości, znalazłem, poskrobałem śrubokrętem piny i pomogło, ale tylko na chwile. Po pół godziny znowu zaczął szwankować. Po dokładniejszym obejrzeniu wtyczki, widać, że jest zaśniedziała. Dochodząc do pytania, czym bezpiecznie przeczyścić tą wtyczkę? Czy wynalazki typu WD40 coś pomogą, czy może jest coś innego, lepszego.
2). Drugi problem wiąże się prawdopodobnie również z tym nieszczęsnym wjechaniem w kałużę. Zamiast trybu econo zapala mi się kontrolka "Check Engine". Po przeszukaniu forum, znalazłem, że ktoś miał podobny problem i po przeczyszczenu styków paru czujników znowu działa, no niestety w moim przypadku nie zadziałało, chyba że nie zrobiłem tego dość dokłądnie. Zrobiłem reset ECU, żeby wykasować błąd, jednak dalej check engine się zapala. Dodam, że wczoraj po wjechaniu do kałuży econo się załączało, dopiero dzisiaj już nie. Pytanie, czy ktoś ma jakieś inne pomysły co mogło ulec uszkodzeniu/zamoknięciu? Lub ewentualnie jak poprawić styki na wtyczkach, bez ich wymiany(nie wszystkie ciasno zachodzą).
Dzięki za pomoc i wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.