PDA

Zobacz pełną wersję : [civic 2.0 iTD] zaciski hamulcowe - co wybrać...?



piter-t
16-03-15, 07:45
Witam,

powoli szykuje mi się temat wymiany zacisków hamulcowych w mojej hondzi bo a to jeden ma luzy na ręcznym i praktycznie go nie ma a to drugi się blokuje... i o to mam pytanie:
czy ktoś z Was miał styczność z zaciskami firmy NTY?

są takowe na allegro np na takiej >> aukcji << (http://allegro.pl/zacisk-tyl-prawy-lewy-rover-200-honda-civic-mb-vi-i5094776996.html)

mało jest o nim na necie ale jest nowy... cena porównywalna z regenerowanym.

co o tym wynalazku sądzicie?

kbzzz
18-03-15, 16:56
Kupilem lewy i prawy tylny zacisk tej firmy (NTY), po wymianie z hamulcem zasadniczym ok, z recznym gorzej- jak nacisne palcem (aby wyeliminować linki) dzwignie recznego i przesune o 0,5cm koło stoi dęba natomiast w prawym łapie dopiero po naciśnięciu 1,5cm. Na stacji kontroli sprawdziłem siłe hamowania na ręcznym lewy ok 1700N prawy ok 600. Zareklamowałem więc prawy zacisk, wymienili bez problemu na nowy ale problem pozostał a nawet jest gorzej bo po kilkukrotnym zaciągnięciu ręcznego przekasza się sprężyna w prawym zasisku, dźwignia nie odbija i zaczyna grzać koło... Może ten lewy jest jednak zły że sa szybko łapie. Słyszałem też o przypadkach cieknących zacisków tej firmy...
Wczoraj miarka sie przebrała, zaciagnałem ręczny ale po zwolnieniu lewy zacisk już nie odbił musiałem kłaść się pod auto i naginać dźwignie śrubokrętem aby wrócić do domu, oddaje ten szajs i bede walczył o zwrot kasy nie kupujcie tego dziadostwa szkoda kasy

piter-t
08-04-15, 18:44
dzięki za info.

miałem znajomego w sklepie który je sprzedawał więc miałem komfort, że w razie czego będzie szybki zwrot. tak więc zaryzykowałem i zmieniłem... puki co jest ok. ręczny na wyczucie w miarę równo trzyma, ale zbliża mi się przegląd więc się okażę co i jak... choć fakt faktem nie mam doregulowanego ręcznego tak, żeby na 5 ząbków trzymał, ale w porównaniu do poprzedniego zestawu teraz już czuć, że mam ręczny.

o cieknących też słyszałem i o blokujących się po zaciągnięciu ręcznego. w sklepie mi już powiedzieli o tym. dostałem info, że z francuzami były same problemy, wszystkie zaciski wróciły do reklamacji, ponoć w grupie WV jest ok, w japańcach co jakiś czas coś się trafi wadliwego... na razie odpukać jeszcze mi działa, 2 lata gw jest więc zobaczymy.

piter-t
14-04-15, 08:44
byłem wczoraj na przeglądzie i hamowanie hamulcem roboczym jest ok. nie było różnic od tego co miałem wcześniej 1,2~1,3kN. Ręczny ponieważ mam troszkę odkręcony to siła hamowania była na poziomie 0,7kN. Zapewne zapytacie dlaczego mam odkręcony... przed przeglądem chciałem go deregulować jak należy, żeby ok 1kN było lub nawet ciut więcej, jednak po dokręceniu i zaciągnięciu ręcznego nie odbił prawy zacisk. Jak się okazało, sprężynka która miała go odbić zsunęła się z tulejki na której była. Bo wciśnięciu jej młotkiem ręczny działa ok. Nie jest to tragiczna wiadomość, bo wewnątrz tej śruby co siedzi sprężynka jest gwint, co się domyślam, że można tam coś wkręcić z jakąś szeroką podkładką co by utrzymać tą sprężynkę na miejscu jak należy.

no i chyba tyle w temacie i dla potomnych ;)
Dobra rzecz w tych zaciskach jest taka, że nie trzeba przy zakupie oddawać starych zacisków, więc nawet jak coś się zrypie czy nie będzie działało i reklamacja będzie potrzebna to nie zostajecie z autem na cegłówkach jak to w przypadku zakupu regenerowanych albo nowych innej firmy ;)

arthi
14-04-15, 15:12
Dobra rzecz w tych zaciskach jest taka, że nie trzeba przy zakupie oddawać starych zacisków, więc nawet jak coś się zrypie czy nie będzie działało i reklamacja będzie potrzebna to nie zostajecie z autem na cegłówkach jak to w przypadku zakupu regenerowanych albo nowych innej firmy ;) W aerodecku masz z tyłu tłoczki 30mm, czy kupiłeś 34?