PDA

Zobacz pełną wersję : LPG w fazie ciekłej



tomek_civic
15-03-15, 21:03
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pytanie, czy ktoś z Was ma doświadczenie z instalacją ciekłego wtrysku gazu ?
Chodzi mi o Vialle LiguidSI.

pablo_020
26-03-15, 18:22
Ja montuje jutro w Acco VII 2,0.

Po tygodniu użytkowania będę mógł napisac cos więcej

Tomeszek
26-03-15, 18:40
Jaki koszt?

pablo_020
26-03-15, 18:51
4800 co nie jest tajemnica.

Po przejechanych ok. 50 KM stwierdzam, że jest nieźle.

bunkerites
02-04-15, 14:24
Moc wzrosla? Moj gazownik mowil ze koszt dobrej instalacji to 7500 zl

jwp
05-04-15, 02:52
7500 kosztuje instalacja do samochodów z wtryskiem bezpośrednim , mam pytanie czemu chcecie inwestować w V Generacje skoro IV spokojnie ogarnie ? :O

sebawo
07-04-15, 16:19
Pytasz bo nie wiesz, czym się instalacje różnią i chcesz się dowiedzieć, czy masz ból dupy, że ktoś 7 kafli chce na instalke lpg wydać? Jak ja nie lubie zaglądania do portfela...

pablo_020 jak po trochę dłuższej eksploatacji? Jak fachowość instalatorów? Jak stojenie przeprowadzali?

pablo_020
07-04-15, 18:42
Ja o instalacji za 7 kafli nie słyszałem.

Instalacje V gen gdzie są wtryskiwacze gazowe to koszt zazwyczaj 5 tyś.
Instalacje VI gen wykorzystuje wtryskiwacze benzynowe, nie ma już gazowych, jest ona na chwile obecną dostępna do silników z bezpośrednim wtryskiem, koszt to nie 7,5 tyś tylko od 9,5 tyś :)

Ogólnie po czasie instalacja sprawuje się ok.
Czy przybyło mocy ? nie mam pojęcia - nie hamowałem auta jeszcze - może pod koniec kwietnia.
Fachowość nawet ok, spodziewałem się, że będzie gorzej jak to z gazownikami bywa, są dwie rzeczy do poprawy ale wydaje mi się, że to kosmetyka.
Nie wiem jak przeprowadzali strojenie, oddałem auto rano, odebrałem już gotowe ok. 19.

Co do ceny...
Zależy ile się będzie użytkowało auto... dobra instalacja to ok. 3,5 tyś IV gen, gdzie masz filtry i reduktor, który jak wiadomo trzeba wymieniać, regenerować + filtr co 10 tyś.

W Vialle V, nie ma tych elementów eksploatacyjnych, więc pewnie po 2 latach koszt wyjdzie taki sam, a nawet inplus na korzyść generacji V :)

Edit:

Co było dla mnie kluczowe: ingerencja w seryjne rozwiązania i sterowanie autem jest ograniczona do minimum.

MarcinWL
08-04-15, 08:31
Nie zgadzam się z Tobą pablo_020 jeśli chodzi o koszty, dobra sekwencja to 2,5-2,8tys pln z montażem w Warszawie, filtry co 10tys. - 10zł z przesyłką więc koszt pomijalny (w serwisie przegląd 50-80zł)
Padnie reduktor/wtryskiwacze po 70 czy 100tys. km? Kupujesz nowe w cenie 200-300pln i jedziesz dalej :)
Odbijając piłeczkę pompa w V generacji również się zużywa, regeneracja kosztuje ok. 1000pln, cena nowej pompy to koszt połowy instalacji.

Nie mówię że V gen jest złe, ale obecnie IV jest bardzo dobrze rozwinięta jeśli chodzi o dostępność i ceny podzespołów oraz jest wielu gazowników którzy potrafią ogarnąć montaż i strojenie, w przypadku V gen na pewno nie jest tak kolorowo.

No i IV wyjdzie na pewno znacznie taniej :cool:

pablo_020
08-04-15, 17:42
Odbijając piłeczkę pompa w V generacji również się zużywa, regeneracja kosztuje ok. 1000pln, cena nowej pompy to koszt połowy instalacji.

Tak, a nowa pompa kosztuje 3 tyś, ale mówisz tutaj kolego o Vialle V gen, pierwszej wersji gdzie instalacja tego kosztowała, grubo ponad 10 tyś, zanim coś napiszesz proponuje dobrze sie dowiedzieć i zapoznać z tematem, a nie czerpać informacje z forum w tematach z przed 4 lat :) i samochodach sprowadzonych z zagranicy z tymi instalacjami....

Ty mówisz o Vialle LPi (i wszystkie tamaty w necie dotyczą tej pompy), proponuje zapoznać się z tematem instalacji Vialle LPfi :)

Mi w EGP zaproponowano jeszcze alternatywy w postaci:
BRC SEQUENT 24.11 - 2800 zł
i instalacje Prins'a za 3500 zł
Oczywiście to instalacje IV gen

Mój wybór padł na Vialle LPfi, po 500 km, jest ok, musze jechać na małe poprawki, ale to jak pisałem, pewnie kosmetyka.
Jak ktoś zakłada IV ja nie mam nic do tego ja chciałem V i taką założyłem.

Padł wybór na EGP, bo jednak oni tego założyli najwiecej do tej pory w Wawie.
Zresztą wspierali SCKP na zlocie :)

Edit:
i ponawiam: Co było dla mnie kluczowe: ingerencja w seryjne rozwiązania i sterowanie autem jest ograniczona do minimum.
Jakoś ja byłem zawsze do instalacji nastawiony na nie, bo była za duża ingerencja chociażby w układ chłodzenia samochodu.
Ta generacja mnie przekonała i tyle...

Każdy ma prawo do swojego zdania, a jak wyjdzie w praktyce przekonam się na sobie :)

MarcinWL
08-04-15, 18:55
Przyznam się że nie mam pojęcia o V gen lpg - to co napisałem o awaryjnych pompach być może jest już nieaktualne, nie będę się spierał.

Natomiast jedno wiem aż za dobrze - EGP to jedni z najgorszych chałturników i druciarzy jeśli chodzi o montaż LPG w Warszawie, byłem u nich na poprawkach chyba z 7 razy a finalnie sam doprowadziłem instalację do ładu bo oni nie potrafili.

A Tobie życzę żeby te drobnostki nie okazały się taką samą fuszerą jak instalacja w moim samochodzie, życzę bezawaryjności.

pablo_020
08-04-15, 20:17
Check sie nie zapala, autem nie szarpie, moment przełączania nie zauważalny, więc myślę, że nic poważnego.

Problemem jest:
Do butli 47l wchodzi max 32l o jakies 5-6 za mało, druga rzecz to brak informacji o kończącym się gazie w zbiorniku, nie zapala się czerwona lampka (rezerwa gazu) tylko z zielonej przełącza się na benzynę.
I tyle problemów z instalacją jest, na chwile obecną.

MarcinWL
08-04-15, 23:15
To problem z butla masz ten sam co ja, czyli wielozawor nie dopasowany do butli, trzeba podgiac plywak zeby pozniej odbijal zawor. Niestety konieczne jest oproznienie butli do zera i demontaz wielozaworu oraz porzadne wietrzenie wnetrza po wszystkim... Bo cale auto bedzie smierdzialo gazem. Przynajmniej w 4gen tak to wyglada.

tomek_civic
12-04-15, 22:14
Myślę, że ten sposób instalacji LPG w fazie ciekłej to dobre rozwiązanie dla Hondy na bezproblemową eksploatacje i radość z jazdy w dużo niższej cenie.
Dziękuję Wam za opinie i pablo_020 proszę o komentarz na bieżąco bo jesteś tu pionierem :)
Chcę zamontować u siebie do civic IX taką instalację.
Zasięg na butli masz około 270 kilometrów ?

pablo_020
13-04-15, 20:50
Powiem tak dzisiaj byłem w EGP.

Problem z rezerwą rozwiązany i ze złym wskazywaniem stanu
Co do pojemności butli jest tak jak pisze Marcin muszą wymontować i poprawić.

Został też zrobiony przegląd "zerowy" wszystko jest ok.
Co do kosztów eksploatacji, pompa kosztuje 1 000 zł (nowa, nie regeneracja), ale ta jest bardziej wytrzymała niż w poprzedniej wersji instalacji.

Tak naprawdę to coś więcej będzie można napisać, po pewnie 10-20 tyś.

tomek_civic
14-04-15, 07:08
Wcześniejszym autem zrobiłem 280tys km na LPG. Zagazowałem zaraz po wyjeździe z salonu. Nie była to Honda. Nic ciekawego z autem się nie działo przez 9 lat a ja dzięki taniej eksploatacji uzbierałem na kolejne nowe auto :) tym razem wymarzoną Hondę. Pablo nie wiesz jak często trzeba będzie zlecać regulacje luzów zaworowych. Nie wiem jeszcze dokładnie o co chodzi ale gazownicy uprzedzali, że to będzie trzeba robić może co 20 tys ?

MarcinWL
14-04-15, 09:12
Przy eksploatacji na lpg oczywiste jest że trzeba częściej kontrolować luzy zaworowe, najlepiej skrócić okres regulacji o połowę czyli 20tys.

pablo_020
14-04-15, 18:02
Wcześniejszym autem zrobiłem 280tys km na LPG. Zagazowałem zaraz po wyjeździe z salonu. Nie była to Honda. Nic ciekawego z autem się nie działo przez 9 lat a ja dzięki taniej eksploatacji uzbierałem na kolejne nowe auto tym razem wymarzoną Hondę. Pablo nie wiesz jak często trzeba będzie zlecać regulacje luzów zaworowych. Nie wiem jeszcze dokładnie o co chodzi ale gazownicy uprzedzali, że to będzie trzeba robić może co 20 tys ?

Nie wiem co to ma wspólnego z ciekła instalacją, ale w sumie też LPG.



najlepiej skrócić okres regulacji o połowę czyli 20tys.

I co tyle należy regulować zawory przy lpg, czy przy fazie ciekłej, zobaczymy jak to będzie przy pierwszej regulacji...

MarcinWL
14-04-15, 20:08
Pierwszy z cytatów nie należy do mnie :D

tomek_civic
15-04-15, 08:57
Dzięki Wam za pomoc. Czy ten zakład EGP w którym Pablo montowałeś fazę ciekłą jest z W-wy ? Czy jest godny polecenia ?

MarcinWL
15-04-15, 12:10
Oni są na ostrobramskiej, kiedyś jedni z lepszych ale obecnie zamienili się w montownię która stara się wrzucić jak najwięcej instalacji w jak najkrótszym czasie - ja się przekonałem o tym bo spartaczyli mi instalację, osobiście nie polecam bo straciłem wiele nerwów czasu i kasy.
Wejdź na lpg forum, tam jest lista polecanych warsztatów.

pablo_020
15-04-15, 13:48
Jeżeli kolega chce montować Vialle V, to ja polecam mimo wszystko EGP, u mnie jest bez problemów, a z Vialle maja największe jednak doświadczenie.
Czy robią na ilość nie wiem, moja robili od 9 do 20 czy szybko i nie dokładnie? nie jestem przekonany
Jak będziesz montował IV gen to wtedy poczytaj na forum.

Cytat poprawiony :)

MarcinWL
15-04-15, 17:19
Ostatnio robiłem rekonesans - kolega zakłada instalację w peugeocie, (ja dzięki partactwu egp musiałem sam nauczyć się jak funkcjonuje instalacja i to poprawić więc więc wiedziałem o co pytać) dzwoniłem do kilku sprawdzonych warsztatów i każdy zastrzegł że potrzebuje 1,5-2 dni na montaż i zestrojenie, egp "wrzuca" w ciągu 6-7 godzin instalację pod maskę i wypycha samochód do klienta.
Najczęściej montują IV gen BRC (polecam zajrzeć do galerii) który jest gotowym kitem i nawet zamontowany byle jak i bez strojenia działa w miarę poprawnie - co nie znaczy że optymalnie pod względem czasu przełączania, mocy osiąganej na lpg czy spalaniu.

Pablo_020 jeśli możesz to wrzuć fotki jak zamontowane są elementy instalacji bo jestem ciekawy jak to wygląda u Ciebie :)

pablo_020
16-04-15, 18:55
Oczywiście zrobię - fakt, montaż wtrysków dużo odbiega od estetyki (jakieś blaszki itd., ja bym to ładniej przymocował, ale liczy się działanie nie wygląd).
Moja jakoś chyba jest dobrze zestrojona po 11 h pracy. Włącza się bardzo szybko, czasem nawet po przejechaniu 200 metrów. Spalanie ok. 1-2 l więcej,
Benzyny ok. 11 l, gazu ok 12-13 l.

Nie wiem co montują najczęściej, temat jest o gazie w fazie ciekłej, a nie IV gen.

Mi pod względem działania zamontowali to raczej dobrze jak do tej pory i oby tak zostało :)

BTW. ja nie namawiam tu nikogo do EGP, tylko wyrażam swoją opinie i wrażenia + opisuje działanie moim zdaniem poprawnie działającej instalacji Vialle :)

Będziemy hamowali chyba auto to będa wykresy na gazie i benzynie

Edit:

http://i.imgur.com/P0CwY9P.jpg (http://imgur.com/P0CwY9P)
http://i.imgur.com/TotjCVB.jpg (http://imgur.com/TotjCVB)
http://i.imgur.com/VItl2TQ.jpg (http://imgur.com/VItl2TQ)
http://i.imgur.com/HIpwqx3.jpg (http://imgur.com/HIpwqx3)
http://i.imgur.com/6QB4LKO.jpg (http://imgur.com/6QB4LKO)
http://i.imgur.com/fSUDR6T.jpg (http://imgur.com/fSUDR6T)
http://i.imgur.com/vn4R1HZ.jpg (http://imgur.com/vn4R1HZ)
http://i.imgur.com/iQXs4ej.jpg (http://imgur.com/iQXs4ej)
http://i.imgur.com/kfHvAIr.jpg (http://imgur.com/kfHvAIr)
http://i.imgur.com/4ArJNBI.jpg (http://imgur.com/4ArJNBI)

I to tyle zdjęć instalacji, więcej nie ma po za butlą i wlewem, ale dzięki fotą, coś zauważyłem i będzie jutro do nich telefon.
Wlew gazu mam BRC w legalizacji jest wymieniony tomasetto :(

Uniek
16-04-15, 19:59
O ja. Niezly burdel masz zrobiony pod ta maska. Wyglada to bynajmniej bardzo malo profesionalnie.

raczas
16-04-15, 20:14
sam się boję jaki burdel u mnie zrobią przy zakładaniu instalki

pablo_020
16-04-15, 20:42
Bardzo nie profesjonalnie dla mnie to są przymocowane wtryski i to najbardziej widać.
Ważne, że działa jak należy.

raczas
16-04-15, 21:12
dokładnie najważniejsze żeby śmigała bezawaryjnie :D mam nadzieję że tak będzie u mnie w tojce

tomek_civic
22-04-15, 09:36
Poniżej namiary tylko telefoniczne, które dostałem mail-em od autoryzowanego dystrybutora instalacji PRINS&VIALLE :


Witam,

zapraszamy na montaż do serwisów Vialle:
- Swarzędz k. Poznania tel. 602 869 344
- Toruń tel. 509 650 730
- Konin tel. 503 170 172

Cena montażu Vialle LiquidSI ok. 4 500 PLN.

pozdrawiam,
Tomasz Lemke
www.vialle.com.pl
VIALLE - ciekły wtrysk gazu
::: Forum, Strefa Fachowca :::

www.e-autogas.eu
PRINS VSI - sekwencyjny wtrysk gazu
::: Forum, informacje, aktualności :::

www.e-autogas.com
PRINS & VIALLE - AKTUALNOŚCI
::: LPG SHOP - sklep internetowy :::

Ziomek_heja
29-05-15, 23:29
pablo_020 co do szybkiego załączania instalacji to powinna się załączyć po ok 30s bo tyle trwa test pompy. Co do techniki 5gen to gdyby nie test pompy można by smiało odpalać samochód na gazie. Co do spalania to z tego co się orientuje powinieneś mieć identyczne lub niewiele odbiegające od spalania benzyny a masz jak przy sekwencji.

szczepar
04-06-15, 19:51
Witam :)
Cóż mam instalacje Vialle juz ponad rok. Montaż w Otwocku - namiar na punkt dostałem od pana Tomasz Lemke
Tu temat forumowy w dziale UFO gdzie opisane wszystko. [są zdjęcia i wykres z hamowni]
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?212910-LPG-V-Generacja

Co mogę powiedzieć po 1 roku użytkowania - do dnia dzisiejszego wszystko śmiga , zrobione juz 35kkm na gazie.
Kontrola zaworów wykazała osiadanie zaworów na poziomie 2um/20kkm.

NA tą chwilę mam zamiar zorientować się czy interfejs do Vialle jest czymś różniącym się od innych i jeśli nie to ręczne poprawienie tego co mam :)

[Edytka]
Po eksperymentach mogę potwierdzić działanie interfejsu do STAG z instalacją Vialle
Zamiast kupować interfejs do Vialle za 100 PLN kupujemy interfejs do STAG-a za 30 PLN a darmowy program do obsługi ściągamy z strony http://www.liquidsi.com/ .
Program jest identyczny z tym jaki jest używany w serwisie - wiem miałem okazję dokładnie się przyjrzeć programowi.

Tylko najpierw zgrać mapę na kompa , zapisać , zrobić kopię (można przypadkiem nadpisać ją sobie programem na kompie, dlatego sugeruję mieć druga kopię gdzieś indziej :) )