Zobacz pełną wersję : Okopcone świece D14A2
Po zakupie auta wymieniłem świece na denso. Dzisiaj sprawdzam i są okopcone. Może nie jest to bardzo mocno okopcone ale jest. Auto bardzo dobrze reaguje na gaz. Wymieniona jest kopułka i palec rozdzielacza zapłonu. Jaka moze byc przyczyna?
Jesli wszystko jest w porzadkuto po co szukasz problemu? Wrzuc fotke swiecy
Nie żebym szukał problemu, ale swieca powinna mieć kolor bursztynowy. Wtedy wiadomo ze spalanie jest dobre. Dlatego zainteresowałem się sprawą patrząc na kolor moich świec
Nie mogę edytować posta w tapatalku.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/d4cbb66eafe2f62b1894158fbf1a794d.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/636d03f4ff7a6adc7ee6a37dda635dc8.jpg
Wstaw kolego fotki jak te świece wyglądają.
U mnie jest tak, może być to jako tako porównanie z twoimi. Fotka robiona w zeszłym roku na świecach po przebiegu 15tys kilosów. Podobno z moim świecami jest wszystko okej ale mam wrażenie że są trochę zbyt zayebane kałem.
Na kolor gwintu trzeba wziąć poprawkę bo może być np ubrudzone wnętrze gniazda w które się wkręca świeczki.
W przyszłym miesiącu będę wymieniać uszczelkę pokrywy zaworów i zastanawiam się też czy nie kupować w zestawie z uszczelniaczami świec. Co o tym myślicie?
U mnie w autku wyglądały i wyglądają mniej więcej tak:
http://i57.tinypic.com/xd8mdh.jpg
Kubuniek ten czarny nagar to może być tak, że silnik spala nie tylko benzynkę ale i olej.
Obyś sie mylił ☺
Jak na razie nie widzę ubywajacego oleju, wiec raczej jest ok☺
Same z siebie się tak nie okopciły nie chcę kolegi dołować ale to są objawy palonego oleju.
Tak samo na przykładzie moich świec są objawy palonego oleju?
Może te uszczelniacze świec do wymianki? :D
Patrząc na fotkę twoich świec Kubuniek to takie jak by czarniejsza są od moich.
Gdyby palil olej to świece bylyby tłuste. A nie są
http://www.iskra-kielce.pl/eksploatacja-swiec-,3434.html
Dzięki fajne obrazki ale szczerze to chyba żaden nie jest taki jak moja świeca, co do twoich świec to coś między obrazkiem 3-4 :D
Dodam że moje świece wyglądały tak na kablach zapłonowych JC Auto czyli najtańszy śmietnik z InterCarsu, były generalnie w średnim stanie oraz wykonanie straszne.
Po zakupie autka od razu zmieniłem świece na nowe i auto chodziło superowo przez jakiś tydzień i nawet się zmienił dźwięk silnika, po tygodniu-dwóch znowu zarzygane nagarem :D
Teraz mam kupione używki Sumitomo i sprawują się dużo lepiej od tamtych, silnik chodzi równiej i jakoś odrobinkę żwawiej.
Myślę czy nie kupić jeszcze raz nowych świec jakiś Irydowych bo może przez te kable JC Auto ten zapłon był jakiś popieprzony i tak zayebało klockiem świece, a może na Sumitomo nowe świece by tak nie naszły nagarem.
A Ty jakie masz przewody zapłonowe Kubuniek?
Sprawdze po pracy i napisze.
U Ciebie jest coś nie tak, chociaż też nie jakoś fatalnie. Michał ma prawidłowe świece. Pewnie trochę mało powietrza do cylindrów wpływa, słaba iskra albo może złe świece?? Ewentualnie dużo na ssaniu jeździsz i się nie zdążyły oczyścić. Zrób jakąś trasę i sprawdź potem, jak to wygląda.
Jak fajnie słyszeć chociaż jedno budujące zdanie :D już kiedyś wspominał mi Michał102 że świece mam w porządku, ale jak porównywałem do jego stanu świec to też przepaść :D
Ja też dużo na ssaniu jeżdżę bo auto robi z reguły krótkie traski co 10kilosów gaszony i odpalany silnik (miasto) raz w miesiącu śmigam w traskę ostatnio byłem z 2tyg temu to zerknę z ciekawości jak to teraz wygląda.
Generalnie z odpalaniem nie mam u siebie żadnych problemów, motor pracuje bardzo dobrze.
Ale chyba i tak profilaktycznie przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów wymienię uszczelniacze świec, chociaż jak to się mówi: nie ruszać jak się nic złego nie dzieje ;]
Ale chyba i tak profilaktycznie przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów wymienię uszczelniacze świec, chociaż jak to się mówi: nie ruszać jak się nic złego nie dzieje ;]
Przecież jak będziesz kupował uszczelkę pokrywy, w zestawie dostaniesz też uszczelniacze gniazd świec i podkładki pod szpilki mocujące pokrywę. Nieważne czy kupisz OEM, czy Elring. Warto wiec wymienić wszystko. Tylko szpilek nie pourywaj przy dokręcaniu ;)
Przecież jak będziesz kupował uszczelkę pokrywy, w zestawie dostaniesz też uszczelniacze gniazd świec i podkładki pod szpilki mocujące pokrywę. Nieważne czy kupisz OEM, czy Elring. Warto wiec wymienić wszystko. Tylko szpilek nie pourywaj przy dokręcaniu ;)
Tak wiem że jest w zestawie wszystko, zdecyduje się raczej na Elring bo za 50-60zł można kupić a OEM jest ponad 2x droższe :D do tego do pokrywy na zagięcia uszczelki Reinzosil :)
Spokojnie już dwa razy odkręcałem w obecnym D16 pokrywę zaworów i jakoś się do tej pory nic nie stało ;p kiedyś w MA8 przekręciłem gwint w szrot silniku jaki tam siedział pod maską ale to było dawno i nie prawda :D
Zajrzalem na kable od swiec i nie mam bladego pojecia co tam jest wsadzone☺
Jeżeli przewody są czarne to duża opcja że masz jeszcze OEM Sumitomo nastoletnie.
Zmierz ich przewodność prądu czy są okej :)
Ja mierzyłem swoje przewody i są w porządku, dodatkowo radzę sprawdzić czy nie ma przebicia, spryskiwacz do roślin z wodą i napierdzielać wodą po kablach :)
U mnie na przewodach 18 letnich nie zrobiło to żadnego wrażenia, wszystko jedno czy silnik pracuje na suchych czy też na mokrych przewodach :)
Po zakupie auta wymieniłem świece na denso. Dzisiaj sprawdzam i są okopcone. Może nie jest to bardzo mocno okopcone ale jest. Auto bardzo dobrze reaguje na gaz. Wymieniona jest kopułka i palec rozdzielacza zapłonu. Jaka moze byc przyczyna?
Sam jezdzilem wiele lat d14a3 i mogę Ci powiedzieć że to normalne w tych silnikach.Swiece będą tak wyglądały czy silnik ma 65 tkm czy160 tkm.Moim zdaniem poprostu za mocno się wciska gaz bo ta pojemność nie grzeszy ilością nm...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.