Zobacz pełną wersję : kupa dymu b18c4
Witam
Jak w temacie silniczek dobrze znany i lubiany lecz niestety mój jest jakiś oportunistycznie nastawiony.
Od jakiegoś czasu zaczęły znikać ogromne ilości oleju. ubytek rzędu 1l na 400km o chyba sporo.
dlatego też pojawia się pytanie którędy może go tak wciągać. uszczelniacze?? pierścienie??
dodam jeszcze że po ok 24h postoju po odpalenie wydobywa sie gęsty niebieski dym ze spalonego oleju. Ponadto przy mocnym bucie powyżej 6krpm również w lusterku widać trochę dymu?? jakieś pomysły?? jakieś podpowiedzi??
Remont! Pierścienie i uszczelniacze.
Jak go nie rozbieresz i nie pomierzysz to równie dobrze możesz sobie wróżbity Macieja o to pytać
Mozliwe jest ze przez pierscienie (lub ich brak;) ) i uszczelniacze brałby tak duzo oleju? Tak jak pisał szastal pomiary przede wszystkim ale kalkulowałbym juz owal na cylindrze :/
wiesko1261
15-03-15, 14:54
na pewno zapieczone pierścienie olejowe ( jeszcze mi się nie zdarzył silnik ze zdartymi pierścieniami olejowymi ;)ale biorący olej , zapieczone we wszystkich ) ,uszczelniacze i prowadnice zaworów (jak za duży luz na prowadnicy-trzonka zaworu,to nowe uszczelniacze na długo nie pomogą ) :)
pomiary owalu najpierw , czy kwalifikuje się do remontu :)
Ogolnie auto jezdzi ok. Przebieg realny jest ok 200kkm lecz ostatnie pół roku auto stało wogóle nie odpalane. Wymieniłem rozrząd, sprzegło, olej, płyn chłodniczy i zacząłem jedzić. i spalanie oleju w zastraszającym tempie rośnie. to chyba już postanowione że wymienię pierścienie i uszczelniacze. Ma ktoś namiar na przyzwoite jakościowo prowadnice zaworów wydechowych do c4??
wiesko1261
15-03-15, 16:51
bez wcześniejszego pomierzenia ,to skoda kupować części , bo morze okazać się niepotrzebnie :)
ale jak auto długo stało mogły zastać się pierścienie (kumpel kupił silnik pewny ,nic nie brał oleju ,
a u niego odezwała się panewka ). ale stał dość długo i po wymianie było nie źle, a po miesiącu zaczął też brać spore ilości oleju z czasem coraz więcej :)
A nikomu nie przeszło do głowy, że może to być nieszczelność np. miski olejowej? Sprawdzane było czy olej po prostu nie kapie spod auta...?
napewno silnik zostawia chmure po wyciekach z miski:S jesli realny przebieg tego auta to 200 tys- to chyba 200 tys na odcince non stop- te silniki wytrzymuja duzo wiecej.
Nowe zaobserwowane objawy:
Postój ok 24h- po odpaleniu dosyć dużo dymu na wolnych obrotach przez ok 1 min
Postój ok 10h- wolne obroty bez dymu do momentu lekkiego przegazowania ok3000 obr i wtedy po puszczeniu na wolne trochę dymi
Jazda- po ok 5000 obr zauważalna chmurka w lusterku.
Może to coś naprowadzi was na jakieś jeszcze podpowiedzi. Dam głowę ze macie dużo większe doświadczenia z tymi silnikami niż ja. Jak coś to duuuuze bo za pomoc. Pzd
Byla przynajmniej mierzona kompresja, na sucho + z olejem? Czy narzie tylko takie zgadywanie
pawel83waski
17-03-15, 10:30
Jesli dlugo stal to mogly zablokowac sie pierscienie olejowe. Jest na to sposob: zalewasz cylindry nafta i sprawdzasz czy jej ubywa. Jesli tak to po pierwsze masz odpowiedz. Po drugie nafta rozpuszcza nagar ktory zablokowal pierscienie. Najlepiej zostawic ja na noc w cylindrach. Pozniej zlewasz olej, na jego powierzchni bedzie nafta, zalewasz nowy i gotowe. Jesli to nie pomoze to zostaja pomiary i remont, wszystko masz wyzej opisane. Pozdro :)
Ciekawe ile musisz się naczytac na forum żeby podjąć decyzje że trzeba remont zrobić a nie się pięścić, jeździć tak dalej i pogarszac sprawę
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.