PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne objawy, problem z temperaturą, grzeje się



grpi
13-03-15, 10:46
Cześć,

Wiem, że pewnie było, niestety nie znalazłem niczego podobnego.

Problem wygląda tak:
Gdy samochód jest odpalony, i akurat nie jedzie : skrzyżowanie, korek, itd.. Kabinowy wskaźnik temperatury silnika pokazuje, że temperatura rośnie.
Rośnie tak do 75% wskaźnika, po czym odpala się wiatrak, i zbija do 60%, po czym się wyłącza.
Temperatura znowu rośnie, przy 75% wskaźnika odpala się wiatrak i tak cały czas.
Oczywiście zbijam nagrzewnicą, gdy tylko zaczyna rosnąć.

Co to może być ?
Wiatrak normalnie odpalał się przy ok 40% i trzymał temperature w tych okolicach.
Jak jadę, wskaźnik pokazuje 40%
Wygląda mi to tak, jakby czujnik od wiatraka miał tam inną temperaturę, niż jest orzy czujniku kabinowym.

Uszczelka pod głowicą była ostatnio wymieniana (podczas remontu silnika)
Nie widze oleju w płynie, płynu nie ubywa, pod korkiem wlewu oleju nie ma syfu.
Wycieków nie widać żadnych..
Ostatnio wymieniono dwa czujniki : kabinowy i od kompa, ten przy termostacie został stary

Jakieś pomysły ?

strongflex_eu
13-03-15, 14:58
Przerabiałem podobny temat u siebie. Pomimo tego, że wskaźnik "wędrował" do ok 70%, temperatura płynu wynosiła ok 92st. Start wentylatora, obniżenie temp. do ok 87st. - wskaźnik opadał na ok 40% skali. Problemem była kiepska masa przy czujnikach.

grpi
13-03-15, 16:16
Kipska masa przy których czujnikach ?

piotreek23
13-03-15, 23:20
Wytczka od wentylatora powinna być wpięta w termo-wlącznik, a on wkręcony chyba w chłodnicę przy termostacie. Na początek bym go wymienił (raczej groszowe sprawy).

kataklysm
14-03-15, 02:19
Problem w czujnikach tak jak kolega wyżej pisze. Napraw bo szkoda nowej uszczelki

RRa
14-03-15, 16:07
a termostat sprawny masz?

piotreek23
14-03-15, 16:11
Tylko termostat nie odpowiada za włączenie się wentylatora, a kolega pisze że bez problemu zbija dmuchawą. Zawsze można podotykać węże ;-) ja bym stawiał na 1 rzut na termo włącznik.

motoboy
14-03-15, 16:47
Miałem takie objawy jak wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą i wcale nie miałem oleju w płynie chłodniczym, jedynie jak przy mocnej jeździe pojawiały się pęcherze w zbiorniczku przelewowym, a przewód wodny do chłodnicy był twardy(na pompowany). Płynu też za wiele nie ubywało. Zrobiłem tak 4tys km i ubyło może 0,3 litra płynu. Zmień termo-włącznik wentylatora i termostat, nie są to drogie rzeczy, jak to nie pomoże to jedź na sprawdzenie szczelności UGP do jakiegoś dobrego warsztatu, zmierzą zawartość spalin (CO2) w płynie chłodniczym.

grpi
14-03-15, 19:32
Ok dzieki.
Ciezko znalezc takie badanie co2...

rooter666
14-03-15, 21:33
samemu zrobić ;]
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-co2-uszczelki-glowicy-25-ml-i5166698226.html

grpi
15-03-15, 11:54
Dziwne, jakbym mial cos nie tak z uszczelka... Miesiac tenu byla nowa wsadzona, no ale zrobie badanie

Ciekaw jestem jaki ma wpływ uszczelka, na to, co mi sie dzieje
Co do termowłącznika, to muszę zlać płyn z układu przed wymianą, prawda ?

piotreek23
15-03-15, 18:16
Chyba poleci ;-) więc co by się nie oblać warto :)