Zobacz pełną wersję : Alternator w 1.5 - mocniejszy, czyli ciężki temat :P
Cześć, przeszukałem sporo tematów o alternatorze do silnika 1.5 w Hondzie i zazwyczaj kończy się "załóż kondensator, akumulator", a to rozwiązania "pudrujące" problem, a nie usuwające... Sprawa prosta - wiem do czego jest kondensator, aku, odpowiednie przewody (10 lat zabawy z Car Audio mam za sobą), ale instalacje w Japonach przyprawiają mnie o ból zębów... Tak jest i w tym przypadku, bo altek, to całe 60 A i to w dodatku bez obciążenia daje mi 13,8 V, jak załączę światła tylko i nawiew n 2 bieg - 13,5 V, a gdzie audio i ładowanie akumulatora ? Bieda...
Musi być alternator nieco mocniejszy, bo 60 A, to chyba prądnica w Malonie miała :D Wiem, że te "zdrowe 75 A, a jeszcze lepiej 90 A by mi wystarczyło, gdyż nie idę w dB Drag, a raczej lubię posłuchać jakościowo muzyki. Nie chcę odpowiedzi o kondensatorach, akumulatorach, kablach. Przewody są, kondensator leży na półce do sprzedania, bo nie ma to sensu, skoro produkcji prądu nie ma.
Proste pytanie :
Od którego silnika (może auta innej marki) ktoś wkładał bez problemu wydajniejszy alternator, jakieś drobne niedogodności - dam sobie radę, mocowanie przerobić delikatnie, czy coś, choć wiadomo, im mniej ingerencji, tym lepiej. Za konkretną odpowiedź - wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Mam dokładnie ten sam problem więc też chętnie posłucham propozycji.
Zacznij od regeneracji ukladu. Nowe masy, zakonserwuj styki aku, sprawdz regulator napiecia na alternatorze, serwisuj alternator, moze szczotki sa na wykonczeniu, sprawdz wszystkie diody itd. Sprawny alternator powinien miec te 14.3-14.4
Tak, P.S przy pelnym obciazeniu (ogrzewanie szyby, swiatla, dmuchawa) napiecie moze spasc na ok 13,5V, przy samych swiatlach drogowych powinno byc 13,9 - 15,1 wg. manuala. Oczywiscie nie musze mowic ze test robisz przy nieco wyzszych obrotach niz jalowe? ~ 2000
Zacznij od regeneracji ukladu. Nowe masy, zakonserwuj styki aku, sprawdz regulator napiecia na alternatorze, serwisuj alternator, moze szczotki sa na wykonczeniu, sprawdz wszystkie diody itd. Sprawny alternator powinien miec te 14.3-14.4
Tak, P.S przy pelnym obciazeniu (ogrzewanie szyby, swiatla, dmuchawa) napiecie moze spasc na ok 13,5V, przy samych swiatlach drogowych powinno byc 13,9 - 15,1 wg. manuala. Oczywiście nie musze mowic ze test robisz przy nieco wyzszych obrotach niz jalowe? ~ 2000
Napisałem, że znam temat CA, więc dla mnie położenie przewodu 25 mm2 na zasilanie piecy = dołożenie takiej samej masy z aku na karoserię, z karoserii na silnik :) Takie tam podstawy bilansu energetycznego :P Słuchaj, zrobię załóżmy regenerację altka, będzie ładowanie rzędu 14,2 V bo i początkowo takie było, ale nie zmieni to faktu braków tych Amper, bo wzmacniacze swoje wezmą
Nie wiem ile swiatelek i glosnikow chcesz sobie tam montowac, ale 60A to nie jest malo. Pewne jest ze Twoj alternator laduje za slabo, gdzies jest lipa i tyle, wpierw ogarnij w pełni serie a pozniej napisz ze jest za slabo, pomyslimy dalej.
Swoja droga, jaki to alternator? Zdawalo mi sie ze w D bylo 75A ? :)
Nie wiem ile swiatelek i glosnikow chcesz sobie tam montowac, ale 60A to nie jest malo. Pewne jest ze Twoj alternator laduje za slabo, gdzies jest lipa i tyle, wpierw ogarnij w pełni serie a pozniej napisz ze jest za slabo, pomyslimy dalej.
Swoja droga, jaki to alternator? Zdawalo mi sie ze w D bylo 75A ? :)
Więc odpowiadam po kolei:
- auto to Hanka Concerto, silnik 1.5, z wyposażenia praktycznie wszystko, klimatyzacja, elektryka szyb, lusterek, centralny - no wsio.
- głośniki są już zamontowane, mówię, tutaj nie o dB chodzi, nie jestem "Wiesio" z jajkami w półce :P Przód, to system Phase CFS 165.25, radio Clarion DRX788USB, wzmacniacze na przód (jest puszczony aktywnie na obecną chwilę na Helix Esprit H400, dojdzie jeszcze Helix B2 na same tweetery, a H400 w mostkach same woofery będzie zasilał, wzmacniacz na suba, to Helix H 1000 zasilający suba u-Dimension RM210SL). Wzmacniacze zmieniam często, bo mam na półce tego sporo :D
- niestety, to Bosch 60A, dlatego właśnie pytam o 75A, czy też 90A. Gdyby seria było 75A, to bym tematu nawet nie zakładał, tylko zrobił altek (miałem 75A w Nissanie Sunny i też zrobione CA i tam spisywał się rewelacyjnie). Moim skromnym zdaniem, to 60 A jest biedne, nawet jak sprawne... Te 15A więcej, to chociaż by było na te światła i nawiew...
Dzisiaj jadę na giełdę, zajadę na szrot, mają 75 A, ale od Civica, więc mocowanie na 2 śruby i rozstaw dużo większy, więc nie wiem, co z tego wyjdzie... Popatrzę też za czymś większym.
Tak sprawa wygląda :) Audio jest dla mnie ważne i nie chcę mieć spadków napięcia, gdy słucham głośniej, to może uszkodzić wzmacniacz...
Jakby ktoś miał w ręku alternator z silnika 1.4 90 KM, Bosch 75 A, to prosił bym o szybką informację: jaka jest odległość pomiędzy otworami śrub mocujących alternator ?
Dobra, co ja mogę powiedzieć i podzielić się "wiedzą", to seryjną 60A w 1.5 zmieniłem na 75 A z VI Civica. Jest OK, ładowanie 14,34 V, więc 1 V więcej, jak na starym, gdzie skończyła się jedna ze szczotek i rozpadł regulator. Komutator również jeden zniszczony bardzo mocno. W tym alternatorze też szczotki nie powalają, komutator również ma mocne progi. Będę szukał z czasem kolejnego alternatora i oddam do regeneracji. Póki co, ten będzie jeszcze trochę działał. 75 A jest nieco większy, ale mieści się ładnie, mocowania są identyczne, przełożyłem tylko koło pasowe, bo pasek mam węższy. Piona :D
Robi Ci różnicę te 15A przy takiej elektrowni?
Teraz jest +25% względem tego co było więc normalne że napięcie nie będzie tak siadać jak wcześniej, poza tym to nie jest sprzęt do robienia łomotu.
poza tym to nie jest sprzęt do robienia łomotu.
Ale to chyba nie Tobie decydować co komu w aucie gra i jak, nie? :)
autor tematu tak zdecydował :p
tutaj nie o dB chodzi, nie jestem "Wiesio" z jajkami w półce :P Przód, to system Phase CFS 165.25, radio Clarion DRX788USB, wzmacniacze na przód (jest puszczony aktywnie na obecną chwilę na Helix Esprit H400, dojdzie jeszcze Helix B2 na same tweetery, a H400 w mostkach same woofery będzie zasilał, wzmacniacz na suba, to Helix H 1000 zasilający suba u-Dimension RM210SL
autor tematu tak zdecydował :p
Dokładnie tak, jak napisał MarcinWL, ja tam nie zaglądam nikomu do bagażnika, bo temat dotyczył elektryki :) Jak ktoś lubi "wiatr we włosach i masaż wnętrzności" - spoko, ja to szanuję :) Ba, nawet sam lubię, jak walnie po klacie mocarnie, ale niech to będzie w dobrym stylu :) Niech to również będzie zrobione z głową, czyli przy zakładaniu CA pomyśleć o zasilaniu - przewodach, dołożyć masy nowe z aku na budę, z budy na silnik, eliminuje to bardzo często przygasanie świateł w aucie, głośniki niech będą jakieś względne, wzmacniacz przymocowany, a nie walający się ze skrzynią po całym bagażniku. Dla samego bezpieczeństwa należy dbać o takie rzeczy :)
Druga sprawa - nie chciał byś dostać podwyżki 25% ? :D Zawsze te 15 A masz więcej na światła, czy nawiew, a coś zawsze zostanie na samo ładowanie baterii. Gdybym miał w rękach 90 A i by pasował, to włożył bym, jeśli by się mieścił (filtr oleju jest tuż tuż :P
Powiem, że same drzwi i ilość mat GMS 05xl jakie tam poszło... Umycie tego syfu w środku, wyklejanie, docinanie aluminiowych elementów na otwory technologiczne, znowu klejenie... Napracowałem się powiem tylko, ale było warto :) Jak ktoś chętny, zapraszam na odsłuch :) Powiem, że sam przód potrafi tak wyprasować nogawki w spodniach, że czasami nie chce się z auta wysiadać :) Jest i jakościowo, ale i potrafi też trochę zamieszania zrobić :D
Ogólnie, z CA mam już z 10 lat do czynienia, potrafię zrobić skrzynkę pod głośnik, choć Bass Reflexu nie robię, a zamknięte, potrafię zrobić zabudowę tweeterów w słupkach, trójkątach lusterek, wygłuszyć drzwi, zamontować dystanse, głośniki, położyć kompletną instalację. Jeśli ktoś będzie potrzebował takie coś zrobić - PW i można się dogadać :)
Pozdrawiam :)
A skąd jesteś? Wiosna idzie, skończę laminować zamkniętą skrzynkę pod suba (naleśnik od Aliante ;)) i wtedy chętnie bym z kimś porównał.
W tym momencie u mnie na przodzie DLS R6.2, ale w pudełku leżą Tempo Ultra - chcę przełożyć i porównać a docelowo puścić je w aktywce.
Drzwi zrobione na beton matami STP i cała instalacja generalnie nastawiona na jakość a nie na głośność, ale pomasować żóładek też potrafi.
No tylko że własnie zaczyna być problem z prądem - Aliante spokojnie przyjmie z 600W, przód 2x150+2x50, czyli teoretycznie do 1kW w szczycie.
Nawet zakładając że chwilowe uderzenia skompensuję kondensatorem i pobór ciągły będzie na poziomie 500W, to i tak przy sprawności pieca rzędu 60% wychodzi ponad 60A przy pracującym silniku (14V).
Jak do tego dorzucić światła, ogrzewanie szyby, dmuchawę i halogeny to słabo to widzę...
A skąd jesteś? Wiosna idzie, skończę laminować zamkniętą skrzynkę pod suba (naleśnik od Aliante ;)) i wtedy chętnie bym z kimś porównał.
W tym momencie u mnie na przodzie DLS R6.2, ale w pudełku leżą Tempo Ultra - chcę przełożyć i porównać a docelowo puścić je w aktywce.
Drzwi zrobione na beton matami STP i cała instalacja generalnie nastawiona na jakość a nie na głośność, ale pomasować żóładek też potrafi.
No tylko że własnie zaczyna być problem z prądem - Aliante spokojnie przyjmie z 600W, przód 2x150+2x50, czyli teoretycznie do 1kW w szczycie.
Nawet zakładając że chwilowe uderzenia skompensuję kondensatorem i pobór ciągły będzie na poziomie 500W, to i tak przy sprawności pieca rzędu 60% wychodzi ponad 60A przy pracującym silniku (14V).
Jak do tego dorzucić światła, ogrzewanie szyby, dmuchawę i halogeny to słabo to widzę...
Myślę, że nie będzie tak źle ;) 60 A poboru w muzyce, to również raczej piki są :) Uzupełnię lokalizację, ale ja Mazowsze jestem :) Wiesz, to wszystko jest teoria, że coś przyjmie tyle, coś tyle, a coś odda tyle - żeby to były jakieś olbrzymie pobory, to musiał byś maksymalnie wzmacniacze wysterować + nie słuchać muzyki, a puścić stałą niską częstotliwość. Sprawny alternator 75-90 A to sporo + dobrze zrobiona instalacja prądowa + zdrowe aku. Wystarczy prądu. Raz na jakiś czas skontroluj stan naładowania akumulatora i ew. doładuj. U mnie doszedł już 3 wzmacniacz - oczywiście Helix B2 Precision na tweetery. Tweetety będą zmienione na Dego SP 2.5T + średniak Helix P203, czyli będzie 3 drogi w najbliższym czasie :) Oczywiście muszę załatwić człowieka do zrobienia pomiarów, zwrotnic i strojenia. Chcę mieć to zrobione jak należy i cieszyć się słuchaniem muzyki :)
No to w ramach informacji:
- nie kupię już używanego alternatora, czy rozrusznika :P Kinder niespodzianka, zawsze może być gorzej jak ze swoim własnym...
- alternator pochodził 2 tygodnie i klapa, ładowanie się skończyło
- regeneracja w zaufanym warsztacie 250 PLN
- plus całej sytuacji, to że mam nieco mocniejszy altek i zmuszony byłem do regeneracji - mam pewność, że pochodzi
- ładowanie jest teraz wzorowe, czy z obciążeniem, czy też bez
Audio już się kończy robić, siedzi już 3 Way w Hondzi :) Zrobione komory na tweeter + średniak Helix P203. Mam sporo zdjęć, to może da radę założyć temat o Hondzie - cudna nie jest, ale pracy sporo włożone, także chciał bym z czasem pokazać i zachęcić do robienia dobrego grania w tej marce :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.