Zobacz pełną wersję : Wyciągnięcie silnika z komory
Witam.
Mam do was pytanie. Chodzi o to , że chciałbym wymienić silnik , z tym że bez demontażu skrzyni biegów. Da się takie coś zrobić? Czy trzeba razem ze skrzynią wyciągnąć silnik? Nie chcę demontować skrzyni z tego względu , że nie mam kanału i będę miał utrudniony dostęp do odpięcia półosi i wybieraka.
Skrzynię bez demontażu silnika da się wyciągnąć, w sytuacji odwrotnej też jest to chyba do zrobienia:P
Może macie jakieś alternatywne rozwiązania? :)
Samą skrzynię wyciągasz dołem, natomiast silnik bez kanału tylko górą. Wątpię, że przy odkręceniu silnika z łap będzie tyle miejsca, żeby wysunąć wałek sprzęgłowy z silnika i podnieść silnik...
krzysiek50
10-03-15, 17:55
nie potrzebujesz kanalu, da sie to zrobic podnoszac troche i wtedy sie jakos wczolgasz pod auto ;) ja wolalbym sie poswiecic i podniesc auto, niz pozniej ewentualnie tracic kilka godzin na zamontowanie jakos silnika do skrzyni w komorze
A jak mam wyciągnąć te półosie? , konieczna jest potem wymiana oleju w skrzyni, trzeba na nowo uszczelniać okolice między półosią a skrzynią? Robię to pierwszy raz więc chciałbym uniknąć niepotrzebnych problemów i tym samym wydatków.
Jak nie chcesz wylac oleju to mozesz zdjac gumowe oslony przegubow przy skrzyni i wyjac poloski, troche sie ubrudzisz smarem ale szybko pojdzie. Silnik da sie wyjac ale bedzie ciasno i podrapiesz komore :P
ja u siebie wyciągałem silnik z 5 razy kupiłem sobie żurawia specjalnego który do tego służy,odkręcasz alternator kolektor ssący wydechowy wybijasz lewą półoś odkręcasz rozrusznik i silnik wyciągasz do góry ,jak chceszz to ci mogę użyczyć żurawia jestem z Dębicy
Nie no nie będę kombinował:P
Po dłuższym namyśle stwierdziłem , że zrobię tak:
1. Odkręcę skrzynię od słupka wyjmę sam słupek silnika żeby mieć lepszy dostęp do wszystkiego.
2. Mając dobry dostęp do wszystkiego zacznę wyciągać skrzynie.
Jeśli będę chciał w ten sposób zrobić czy żeby wyjąć półoś będę musiał odkręcać zwrotnicę lub jakieś inne elementy zawieszenia?
Macie jakieś wskazówki co do demontażu tych półosi? na co uważać, jak to zrobić żeby uniknąć później problemów z montażem?
3. Wyciągnąć skrzynię zamontować ją na docelowym silniku i włożyć całość do komory.
jak później z montażem półosi z tego co wiem to jak się ją wsadza to do pewnego momentu wchodzi gładko a potem trafia na opór, jak ją wcisnąć do końca?
podczas tego zabiegu konieczna jest wymiana oleju w skrzyni biegów?
Ogólnie jakieś rady ? :)
ja u siebie wyciągałem silnik z 5 razy kupiłem sobie żurawia specjalnego który do tego służy,odkręcasz alternator kolektor ssący wydechowy wybijasz lewą półoś odkręcasz rozrusznik i silnik wyciągasz do góry ,jak chceszz to ci mogę użyczyć żurawia jestem z Dębicy
Bardzo chętnie bym pożyczył ale dębica to troszkę za daleko od jarosławia..
Wystarczy jak rozepniesz gorne wachacze od zwrotnic i bedziesz juz mogl rozpiac polosie. Pod auto i tak musisz wejsc zeby odkrecic srube laczaca silnik ze skrzynia ponizej lewej polosi
Pod auto i tak musisz wejsc zeby odkrecic srube laczaca silnik ze skrzynia ponizej lewej polosi
mam ściągnięty cały osprzęt. w komorze siedzi sam słupek ze skrzynią także i mam dostęp to wszystkich śrub mocujących skrzynie do bloku:)
Wystarczy jak rozepniesz gorne wachacze od zwrotnic
nie ma innej możliwości aby je rozpiąć?
krzysiek50
10-03-15, 20:52
zalezy o jaka mozliwosc ci chodzi. mozesz jeszcze odkrecic dolne wahacze, zeby nie wybijac sworzni i wtedy tez odchylisz zwrotnice
natomiast silnik bez kanału tylko górą.
Nie :)
Sam wyjmowałem u siebie b16a ze skrzynią dolem. Da się bez porblemu, ale przydalby się dwie duże żaby do asekuracji
Arturvf500
12-03-15, 14:33
zdejmujesz koło pasowe, alternator, osłonę zamachu i delikatnie (ok 2cm) wysuwasz lewy przegub; silnik odkręcasz od skrzyni, łap i najzwyczajniej wyjmujesz góra; całość trwa mniej niż godzinę; jak byś chciał wyciągać ze skrzynią to 2x dłużej, o ile bez problemu wyjdą patyki zmiany biegów, sworznie i parę śrub w zawiasie które nigdy nie wychodzą bez problemu;)
Chłopaki mam problem. Wczoraj zacząłem wyciągać ten nieszczęsny silnik.. No wszyskie łapy od silnika odkręcone, silnik od skrzyni odkrecony widać że wszystko jest gotowe do wyjścia.. Ale coś go blokuje. Tak jakby z wałka sprzegłowego nie chciał zejść. odkreciłem alternator i według mnie mam dużo miejsca żeby go wyciągnąć ale niestety silnik sie nie poddaje.. Łap od skrzyni nie ruszalem. Jak podnoszę silnik do góry to wychodzi razem ze skrzynią. Moze zapomnialem o jakiejś srubce? Próbować dalej, czy wyjmować ze skrzynią. Dodam fakt ze nie mam kanału. Jakieś porady?
Tapatalk..
Arturvf500
14-03-15, 11:28
osłona zamachu i lewy przegub wewnętrzny, napisałem Ci powyżej ;)
No ale osłona zamachu gdzie jeszcze przymocowana? Odkreciłem 2 śruby na klucz 14mm i osłona powinna wyjść razem z silnikiem?
Lewy przegub trzyma jakoś ten silnik? Dlaczego też musze go ruszać? Dzięki za pomoc:)
Tapatalk..
Yotomeczek86
14-03-15, 14:54
Bez obrazy... Masz czas pisać na forum...to już byś dawno ze skrzynią wyjął i by problemu nie było. Zobaczysz że przy wkładaniu silnika aby go na skrzynie nałożyć to dopiero będziesz 20 tematów zakładać bo nie wchodzi.... Zrób raz a porządnie, wyjmij ze skrzynią a nie pierdzielisz się jak baba z łobuzem
Taki jesteś cwany to przyjedź do mnie i wyjmij mi silnik ze skrzynią bez kanału i to jeszcze samemu. Robie to pierwszy raz i chce polegać na doświadczeniu innych forumowiczów. Po to jest chyba forum nie?
A jeśli ci to przeszkadza zakładanie 20 tematow to daj 1k na swapa.
Tapatalk..
Kanal nie jest do tego potrzebny. Wystarczy jak podniesiesz samochod lewarkiem na taka wysokosc zeby podlorzyc po dwa kola pod progi. Lewa poloska jest bardzo blisko bloku i przy wyciaganiu bedzie wadzic, podwaz ja jakims srubokretem i wyskoczy bo siedzi dosc slabo. Nie wtykaj srubokreta glebiej niz 0.5 cm bo mozesz uszkodzic uszczelniacz skrzyni. Duzo juz tam poodkrecales?
pożyczasz dwie żaby rozpinasz cały napęd, przewody, bierzesz dwie żaby którymi podnosisz przód samochodu i tyle :)
W ten sposób wyjąłem b16, robiąc to praktycznie sam, nie mają nigdy doświadczenia przy takiej zabawie. Wyjąłem cały swap ze skrzynia, bez kolektora wydechowego
Ja ma żurawia warsztatowego:p w komorze siedzi sam słupek ze skrzynią bez osprzętu i skrzynia jest odddzielona od bloku jakieś 1,5cm. I w dalszym ciągu nie chce puścić , jak podnoszę słupek do góry to skrzynia też idzie.. Wyciągnę lewą półoś tak jak mówicie moze sie podda:) Dzięki za dotychczasowe rady. :)
Tapatalk..
Yotomeczek86
15-03-15, 00:36
Taki jesteś cwany to przyjedź do mnie i wyjmij mi silnik ze skrzynią bez kanału i to jeszcze samemu. Robie to pierwszy raz i chce polegać na doświadczeniu innych forumowiczów. Po to jest chyba forum nie?
A jeśli ci to przeszkadza zakładanie 20 tematow to daj 1k na swapa.
Tapatalk..
Kolego, jak Ty marzyłeś o civicu to ja już silnik nie jeden pod blokiem wyciągałem, bez żurawia... ze skrzynią, bez kanałów i tylko żaby - Wszystko się da.
A ja wymieniałem bez żurawi i sam słupek wyciągałem a skrzynia została na miejscu :D Tylko trzeba koło pasowe odkręcić i da się wyciągnąć :)
Kolego, jak Ty marzyłeś o civicu to ja już silnik nie jeden pod blokiem wyciągałem, bez żurawia... ze skrzynią, bez kanałów i tylko żaby - Wszystko się da.
To Ci tłumacze jak masz takiego skilla w wyciąganiu silników to zapraszam pomóż KOLEDZE z forum...
Od piatku na razie Nic nie ruszałem bo pracuje. W poniedziałek postaram sie zastosować do Waszych rad. POZDRAWIAM
Peace!
Tapatalk..
Yotomeczek86
15-03-15, 09:11
Żebyś bliżej mieszkał.... to why not. Weź ze 2 kolegów, rurkę dlugą kawałek sznura jakiegoś... w obi na metry kupić nawet... I ogien ;)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/278011_407470272622553_1322117242_o.jpg
Pod blokiem, sam, bez żurawia :P
Arturvf500
15-03-15, 10:51
No ale osłona zamachu gdzie jeszcze przymocowana? Odkreciłem 2 śruby na klucz 14mm
odkręć 2 śruby przy misce i wyjmij ją, inaczej będzie haczyła o przegub
jeśli chcesz wyciągnąć silnik to mkożesz przedni pas na zgrzewach porozwiercać i paleciakiem go wyciągnąć a pas później po przykręcać na śruby kolega mati przy śnieżynce ma takie rozwiązanie:)
Yotomeczek86
15-03-15, 11:45
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/278011_407470272622553_1322117242_o.jpg
Pod blokiem, sam, bez żurawia :P
Dooobre czasy były ;) To kiedy kolejny Saiti wyciągamy pod blokiem :D ?
Saiti ja akurat mam żurawia wiec korzystam z niego :)
Arturfv500 - bardzo cenna rada bo nie brałem tego pod uwagę. Prawdopodobnie to jest powod mojego problemu bo jak silnik odciągam od skrzyni to on jakby sprężynuje i po chwili cofa sie troszke w stronę skrzyni :) byc moze za to odpowiada ta osłona :)
Maly wol- troszke rzeźnicki sposób:p taki quick realise hehe
Tapatalk..
krzysiek50
15-03-15, 20:00
odpusc rozpinanie skrzyni i wyciagnij calosc, bedzie szybciej ;) dzis wymienilem tak slupek w 6 godzin tak na spokojnie, majac tylko zurawia i auto stało na rozmoklej ziemi. zobaczysz ile bedzie sie pozniej *******il, zeby wjechac silnikiem do skrzyni i to skrecic w komorze
PIMPEK_EJ2
15-03-15, 22:12
Ja ostatnio zmieniałem słupek 7,5 godziny:) Ale wyciągałem ze skrzynią. Zrób tak jak Artur mówi bo ta osłona wchodzi lekko po kielich przegubu. Daj znać jak CI pójdzie wkładanie słupka i celowanie w wałek sprzęgłowy. sam chciałem tak zrobić ale przeraża mnie to celowanie
Dooobre czasy były To kiedy kolejny Saiti wyciągamy pod blokiem ?
Coś czuję, że niedługo. :)
Saiti ja akurat mam żurawia wiec korzystam z niego
Jakbym miał to też bym korzystał :) Po prostu jego ogarnięcie chwilę zajmuje - tego w piwnicy nie trzymam :D
Jak masz żurawia to na hooj tą skrzynię chcesz rozpinać od silnika? Wyciągnij ze skrzynią tylko półosie powypinaj - sworznie dolne odkręć, zwrotnice odsuń i tyle... Albo silnik połóż na palecie i tym żurawiem całą budę podnieś i wyciągniesz silnik spod auta. Jeszcze pytanie - czy wybieraki powypinałeś od tej skrzyni??
Demontaż kompletnego silnika nie powinien zająć więcej niż 2,5 godziny.
Czasami lepiej zapłacić niż pier%olić się z gównem cały tydzień... :cool:
mi z Żurawiem samemu ostatnio wyciągniecie bez skrzyni d16z6 zajęło 3 godziny odkręcenie kolektorów itp ,najgorsze dla mnie jest odkręcanie śruby dolnej rozrusznika bo jest do niej chu.. dostęp,i chciałem dodać że silnik do góry wychodzi bez demontażu półosi
To ja nie wiem jak to zrobiłeś bo u mnie coś go blokuje chyba lewa półoś...
Tapatalk..
juz dawno cala polos powinnes wytargac, odkrtecic zwrotnice to nie jest duzo roboty, a juz wsumie tydzien ze swapem sie bawisz:P
Jakbyś pracował 8 do 19 czasami nawet do 22 to rez byś sie tyle bawił...
Tapatalk..
wiesko1261
19-03-15, 19:44
ja u siebie jak swap robiłem z d14 na d16 ,zacząłem o 12 i o 17 wyjechałem autem ( sam ,bez pomocy , i w dodatku walka z klimą :p by nie rozszczelnić układu )
wbrew pozorom silnik ze skrzynią łatwiej i szybciej wytargać
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.