Zobacz pełną wersję : doprężenie silnika....
witam
zastanawiam sie jakimi tłokami doprężyć silnik d14a3 z głowicą y2....
czy ktoś robił coś takiego lub z czego tłoki zastosować.
aha niechce zmieniać pojemności...
powinno pomóc
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
no tak tylko w tym kalkulatorze zaczyna sie wszystko od d15 a ja mam d14
ale znając parametry silnika możesz je ręcznie wpisac
no tak, a ma ktoś jakieś dane na temat dołu d14a3?
D14 rods:
-rod length, centre to centre 138 mm
-big end bore: 43 mm
-piston pin: 19 mm
-piston to deck height 0 mm
P3Y pistons found in D14A3/A4 (D14Z1/Z2 is different, piston is P3HG or alike):
-compression height: 29.5 mm
-dish shape: -5.4 cc
Block
-bore 75 mm
-stroke 79 mm
-deck height 207 mm
[-half stroke 39.5 mm ]
[-rod length 138 mm ]
[-compression height 29.5 mm ]
[-piston to deck height + 0 mm ]
[-total 207 mm ]
Combustion chamber D14A3/A4
-volume 34.6 cc
-stock compression ratio 9.1
Zdaje się, że tłoki z D15B7 powinny być OK i dawać stopień sprężania 11.5 zamiast seryjnych 9.2.
D15B7 raczej będą wystawać z bloku
no dzięki spróbuje to rozszyfrować...
tez juz słyszałem ze d15b7 bedą wystawać z bloku...
No to z D16Z5 są nawet delikatnie niższe od tych D14A4 i jednocześnie doprężające.
bo cały czas myślałem nad tłokami p29 ale one chyba nie wejda?
czy jest ktoś kto robił coś z dołem d14 a górą vtec
Do bloku D14A3 możesz włożyć tłoki P29/PM7 (tłoki na korbowody z D14). Nie wiem jakie CR będziesz miał z Y2, ale z Y8 wg kalkulatora wychodzi 11.92.
panowie...ale doprężać D14? Nie szkoda zachodu i poświęconych dolarów? Nie chodzi o to, że disuje małe pojemności, bo każdy dłubie w czym chce i mi to bez rózńicy, ale żeby było to porządnie zrobione to na prawdę wolałbym to zrobić na bloku minimum D15..Po prostu przy tej samej ilości zainwestowanych pieniędzy można osiągnać o wiele lepszy efekt jedynie zmieniając podstawę.
zrobić na bloku minimum D15
jak już to na wale i korbach D15 bo bloki d14 i d15 mają tą samą wysokość :)
poza tym korby od d15 są grubsze zaś czopy korbowodowe mają większej średnicy co zmniejsza ryzyko wyklepania panewki no i w takim setupie na pewno podejdą ci tłoki P29 xD
jak już to na wale i korbach D15 bo bloki d14 i d15 mają tą samą wysokość
jak już, to na kompletnym bloku (o to mi chodziło), a nie jeszcze rzeźbienie w przekładanie gratów, bo chyba skądś ten wał i korby musisz wziąć? Kupować kompletny blok D15 (bo pewnie nie znajdzie się sam wał z korbami i tłokami), rozbierać go, rozbierać D14 i przekładać? Nie szkoda komuś roboczogodzin?
wszystko kwestia w jakim stanie kupisz tą D15 :)
tak tylko wtedy już nie będzie to pojemność 1,4 czy tak?
a tu chodzi o to żeby nie zmieniać klasy.......więc?
tak tylko wtedy już nie będzie to pojemność 1,4 czy tak?
a tu chodzi o to żeby nie zmieniać klasy.......więc?
To chyba tylko w KJSach jest klasa do 1.4, o ile tam zamierzasz startować. Siłą rzeczy, zmieniając na d15, zmieniasz pojemność silnika na 1.5. Wymieniając wszelkie bebechy d14 na te z d15 również
to wiem że wymieniając bebechy też sie zmieni pojemność,dla tego pytam jakie tłoki na dół d14(wał korby d14)
tloki z b7 i korby z d14a2 badz tloki z korbami od d14a2 ( denka tlokow wypukle jak w d13b2 tyle ze pierscien olejowy waski poodlug tego z d13) i o ile kiedys rzucilem okiem to tak jakby te z d13b2 razem z korbami tez podejda wtedy przekladanie tlokow na korby odchodzi i mamy szeroki pierscien olejowy , ale nie wiem jak bedzie z wysokoscia tloka wzgledem bloku , na wal d14 pasuje te z d13 napewno ale dlugosci nie pomierzylem
jesl jest okolo mm to zplanowac glowice o,5 mm i uszczelke o d16y8 i powinno byc cacy na tlokach z korbami d13b2
pojemnosc ci zostanie i tak 1,4 bo za to jest wykorbienie walu odpowiedzialne
czyli trzeba będzie poszukać korb i tłoków z d13b2....
Korbowód z D13 i D14 jest taki sam. Ma 138mm. Tłok z D14A2 ma mniej wypukłe denka niż ten z D13B2. Poszukaj/zmierz wymiary tłoka z d13 i wstaw do kalkulatora. Pewnie wyjdzie jakiś chory CR koło 15 i będzie tłok wystawał milimetr nad płaszczyznę bloku. Jedynym wyjściem jest korbowód z D13/D14 i tłok z D14A2 lub P29 jak chcesz zostać przy pojemności 1.4. Dające CR odpowiednio 10.2 lub 11.34 (jeżeli dobrze myślę, że głowica Y2 ma taką samą objętość komory spalania jak ta z D16Z6)
czyli p29 na korbowodzie z d14 nie będzie wystawał po za blok tak żeby nie było kolizji? to by było najlepsze rozwiązanie bo p29 można dostać nowe... a reszta to by trzeba było szukać..
a głowica y2 ma chybatroche mniejszą poj.komory spalania niż z6 gdzieś wyczytałem ale nie miałem okazji porównać...
Teoretycznie tak. Tłok P29 jest 0.5 mm niższy niż tłok z D14.
a ma ktoś wymiary tłoków d14,d13 i p29?
a ma ktoś wymiary tłoków d14,d13 i p29?
Tak wujaszek Google ;)
Witam, może mi ktoś powiedzieć jakie cr będzie miał silnik d15z6 z uszczelką d16y8 2 oraz 3 warstwową? Ile splanować głowicę aby bezpiecznie doprężyć silnik? Przebieg 270 tyś więc liczę ,że uszczelka mogła być robiona 2 razy max. Standardowy szlif głowicy to 0.2 mm ?
Witam, może mi ktoś powiedzieć jakie cr będzie miał silnik d15z6 z uszczelką d16y8 2 oraz 3 warstwową? Ile splanować głowicę aby bezpiecznie doprężyć silnik? Przebieg 270 tyś więc liczę ,że uszczelka mogła być robiona 2 razy max. Standardowy szlif głowicy to 0.2 mm ?
kalkulator w dłoń i sobie licz różne opcje. już w tym temacie link padł
a znasz stronkę z parametrami do d15z6 na wiki nie ma wszystkich danych które trzeba podać w kalkulatorze .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.