PDA

Zobacz pełną wersję : doprężenie silnika....



luc
09-03-15, 08:54
witam
zastanawiam sie jakimi tłokami doprężyć silnik d14a3 z głowicą y2....
czy ktoś robił coś takiego lub z czego tłoki zastosować.
aha niechce zmieniać pojemności...

qureku.
09-03-15, 09:57
powinno pomóc

http://www.zealautowerks.com/dseries.html

luc
09-03-15, 10:14
no tak tylko w tym kalkulatorze zaczyna sie wszystko od d15 a ja mam d14

qureku.
09-03-15, 10:17
ale znając parametry silnika możesz je ręcznie wpisac

luc
09-03-15, 10:27
no tak, a ma ktoś jakieś dane na temat dołu d14a3?

kamilgt
09-03-15, 13:45
D14 rods:
-rod length, centre to centre 138 mm
-big end bore: 43 mm
-piston pin: 19 mm
-piston to deck height 0 mm

P3Y pistons found in D14A3/A4 (D14Z1/Z2 is different, piston is P3HG or alike):
-compression height: 29.5 mm
-dish shape: -5.4 cc

Block
-bore 75 mm
-stroke 79 mm
-deck height 207 mm
[-half stroke 39.5 mm ]
[-rod length 138 mm ]
[-compression height 29.5 mm ]
[-piston to deck height + 0 mm ]
[-total 207 mm ]

Combustion chamber D14A3/A4
-volume 34.6 cc
-stock compression ratio 9.1

Zdaje się, że tłoki z D15B7 powinny być OK i dawać stopień sprężania 11.5 zamiast seryjnych 9.2.

snafu
09-03-15, 18:36
D15B7 raczej będą wystawać z bloku

luc
09-03-15, 22:52
no dzięki spróbuje to rozszyfrować...
tez juz słyszałem ze d15b7 bedą wystawać z bloku...

kamilgt
09-03-15, 23:13
No to z D16Z5 są nawet delikatnie niższe od tych D14A4 i jednocześnie doprężające.

luc
10-03-15, 08:53
bo cały czas myślałem nad tłokami p29 ale one chyba nie wejda?
czy jest ktoś kto robił coś z dołem d14 a górą vtec

marcus209
10-03-15, 12:23
Do bloku D14A3 możesz włożyć tłoki P29/PM7 (tłoki na korbowody z D14). Nie wiem jakie CR będziesz miał z Y2, ale z Y8 wg kalkulatora wychodzi 11.92.

Fawor
10-03-15, 12:36
panowie...ale doprężać D14? Nie szkoda zachodu i poświęconych dolarów? Nie chodzi o to, że disuje małe pojemności, bo każdy dłubie w czym chce i mi to bez rózńicy, ale żeby było to porządnie zrobione to na prawdę wolałbym to zrobić na bloku minimum D15..Po prostu przy tej samej ilości zainwestowanych pieniędzy można osiągnać o wiele lepszy efekt jedynie zmieniając podstawę.

snafu
10-03-15, 18:14
zrobić na bloku minimum D15

jak już to na wale i korbach D15 bo bloki d14 i d15 mają tą samą wysokość :)

poza tym korby od d15 są grubsze zaś czopy korbowodowe mają większej średnicy co zmniejsza ryzyko wyklepania panewki no i w takim setupie na pewno podejdą ci tłoki P29 xD

Fawor
10-03-15, 20:02
jak już to na wale i korbach D15 bo bloki d14 i d15 mają tą samą wysokość
jak już, to na kompletnym bloku (o to mi chodziło), a nie jeszcze rzeźbienie w przekładanie gratów, bo chyba skądś ten wał i korby musisz wziąć? Kupować kompletny blok D15 (bo pewnie nie znajdzie się sam wał z korbami i tłokami), rozbierać go, rozbierać D14 i przekładać? Nie szkoda komuś roboczogodzin?

snafu
10-03-15, 20:16
wszystko kwestia w jakim stanie kupisz tą D15 :)

luc
10-03-15, 21:14
tak tylko wtedy już nie będzie to pojemność 1,4 czy tak?
a tu chodzi o to żeby nie zmieniać klasy.......więc?

qureku.
10-03-15, 21:40
tak tylko wtedy już nie będzie to pojemność 1,4 czy tak?
a tu chodzi o to żeby nie zmieniać klasy.......więc?

To chyba tylko w KJSach jest klasa do 1.4, o ile tam zamierzasz startować. Siłą rzeczy, zmieniając na d15, zmieniasz pojemność silnika na 1.5. Wymieniając wszelkie bebechy d14 na te z d15 również

luc
10-03-15, 21:49
to wiem że wymieniając bebechy też sie zmieni pojemność,dla tego pytam jakie tłoki na dół d14(wał korby d14)

romekex
10-03-15, 22:10
tloki z b7 i korby z d14a2 badz tloki z korbami od d14a2 ( denka tlokow wypukle jak w d13b2 tyle ze pierscien olejowy waski poodlug tego z d13) i o ile kiedys rzucilem okiem to tak jakby te z d13b2 razem z korbami tez podejda wtedy przekladanie tlokow na korby odchodzi i mamy szeroki pierscien olejowy , ale nie wiem jak bedzie z wysokoscia tloka wzgledem bloku , na wal d14 pasuje te z d13 napewno ale dlugosci nie pomierzylem
jesl jest okolo mm to zplanowac glowice o,5 mm i uszczelke o d16y8 i powinno byc cacy na tlokach z korbami d13b2
pojemnosc ci zostanie i tak 1,4 bo za to jest wykorbienie walu odpowiedzialne

luc
11-03-15, 10:30
czyli trzeba będzie poszukać korb i tłoków z d13b2....

marcus209
11-03-15, 11:34
Korbowód z D13 i D14 jest taki sam. Ma 138mm. Tłok z D14A2 ma mniej wypukłe denka niż ten z D13B2. Poszukaj/zmierz wymiary tłoka z d13 i wstaw do kalkulatora. Pewnie wyjdzie jakiś chory CR koło 15 i będzie tłok wystawał milimetr nad płaszczyznę bloku. Jedynym wyjściem jest korbowód z D13/D14 i tłok z D14A2 lub P29 jak chcesz zostać przy pojemności 1.4. Dające CR odpowiednio 10.2 lub 11.34 (jeżeli dobrze myślę, że głowica Y2 ma taką samą objętość komory spalania jak ta z D16Z6)

luc
11-03-15, 12:05
czyli p29 na korbowodzie z d14 nie będzie wystawał po za blok tak żeby nie było kolizji? to by było najlepsze rozwiązanie bo p29 można dostać nowe... a reszta to by trzeba było szukać..
a głowica y2 ma chybatroche mniejszą poj.komory spalania niż z6 gdzieś wyczytałem ale nie miałem okazji porównać...

marcus209
11-03-15, 12:15
Teoretycznie tak. Tłok P29 jest 0.5 mm niższy niż tłok z D14.

luc
11-03-15, 13:16
a ma ktoś wymiary tłoków d14,d13 i p29?

kuster
13-03-15, 14:08
a ma ktoś wymiary tłoków d14,d13 i p29?

Tak wujaszek Google ;)

DSOS
05-04-15, 17:22
Witam, może mi ktoś powiedzieć jakie cr będzie miał silnik d15z6 z uszczelką d16y8 2 oraz 3 warstwową? Ile splanować głowicę aby bezpiecznie doprężyć silnik? Przebieg 270 tyś więc liczę ,że uszczelka mogła być robiona 2 razy max. Standardowy szlif głowicy to 0.2 mm ?

lozek
06-04-15, 14:03
Witam, może mi ktoś powiedzieć jakie cr będzie miał silnik d15z6 z uszczelką d16y8 2 oraz 3 warstwową? Ile splanować głowicę aby bezpiecznie doprężyć silnik? Przebieg 270 tyś więc liczę ,że uszczelka mogła być robiona 2 razy max. Standardowy szlif głowicy to 0.2 mm ?

kalkulator w dłoń i sobie licz różne opcje. już w tym temacie link padł

DSOS
06-04-15, 21:44
a znasz stronkę z parametrami do d15z6 na wiki nie ma wszystkich danych które trzeba podać w kalkulatorze .